Gå til innhold

Far dusjer og vasker sin 7år gamle datter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit g kort fortalt, jeg er alene med min 7 år gamle datter, gikk fra barnefar fordi han slo meg helsesløs mange ganger. Mange flere og skremmende ting skjedde i dette forholdet. Jenta da 1år da jeg fikk hjelp til å komme bort fra ham.

Gjennom barnevernet fikk jeg omsorgen alene til hun var 2 år. I rettsak vandt han gjennom da jeg kun hadde vitner, ingen bilder eller dok, bortsett fra dagbok på hva han hadde gjort.

I bv sin rapport står det at det er fare får barnets liv og helse om BF for omsorg for barnet.

Jeg vil legge til denne lille histiren om at jeg selv er seksuelt misbrukt som lita jente, uten at jeg prøver å tenke at det har ringvirkninger med det jeg føler nå.

Han har hatt henne i samværs helger de senere år og ting har gått forholdvis bra.

(????)

Jeg har fortslt ham at jeg syns hun kan dusjes og stelles hjemma, i og med at hun kun er der fra fre til søn.

I dag fortalte hun meg at han dusjet å vasket henne i går og jeg får helt vondt? Meningløst? eller kan jeg si noe? synes ikke dette er riktig jeg..

Meninger?

Anonymous poster hash: c4d4a...b13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke hva du reagerer på her?

At en far hjelper sin datter på 7 år med vask er da ikke noe sjokkerende. Det at far har vært voldelig mot deg betyr ikke at han er pedofil og vil misbruke datteren sin.

Anonymous poster hash: c74db...305

Skrevet

Jeg velger å se bort fra volden siden du ikke sier noe om at han har vært slem mot henne.

Jeg har en 7 år gammel sønn som jeg hjelper i dusjen når han trenger det, og ser ikke noe problem med det.
På lik linje mener jeg en far kan hjelpe sin datter.

Tror kanskje heller grunnen til at du reagerer på det er at du selv har blitt missbrukt og ikke stoler på han, enn at det er unaturlig.
Med din bakgrunn er det helt forståelig..

Anonymous poster hash: c28f4...baf
Skrevet

Jeg har ei datter på 6 år, og reagerer ikke på at pappa'n dusjer eller bader sammen med datteren vår. Men forstår dine følelser ut i fra dine opplevelser. Men jeg mener at han får dusje og bade henne så lenge de begge føler det naturlig.

Anonymous poster hash: 050d2...d74
Skrevet

Hovedspørsmålet her er vel om HUN synes det er greit? Har du spurt henne om hva hun synes om dette, om hun er komfortabel med det?

Skrevet

At en far hjelper sin 7 år gamle datter med hårvask o.l. er virkelig helt normalt altså, der tror jeg du ser spøkelser på høylys dag fordi du selv er misbrukt.

Jeg har også en datter på 7 år, og hun får fremdeles litt hjelp i dusjen, at enten meg eller pappaen sin, det ser jeg ingen problematikk i i det hele tatt...

Jeg er ikke seksuelt misbrukt og husker at jeg selv synes det var så godt å få hjelp til hårvasken, det å lukke øynene og få håret skikkelig vasket synes jeg var kjempegodt. Da jeg nærmet meg puberteten på slutten av barneskolen sluttet pappa å hjelpe meg fordi "jeg begynte å bli så stor", etter det måtte jeg gå til frisøren for å få hodebunnen massert.

Anonymous poster hash: dab50...569
Skrevet

Jeg har ei datter på 6 år, og reagerer ikke på at pappa'n dusjer eller bader sammen med datteren vår. Men forstår dine følelser ut i fra dine opplevelser. Men jeg mener at han får dusje og bade henne så lenge de begge føler det naturlig.

Anonymous poster hash: 050d2...d74

HI skriver ikke at far dusjer sammen med datteren, bare at han har hjulpet henne i dusjen... Mulig jeg misforsto, men jeg ser da for meg sånn som min mann hjelper vår datter med hårvasken, han står fullt påkledd på utsiden av dusjen og vasker håret hennes og skyller det ved å holde dusjhodet i hånden.

Anonymous poster hash: dab50...569

Skrevet

Er det mistanke om overgrep eller mishandling på noe vis? Hvis ikke så er det vel ingenting å reagere på. Mannen min hjelper ofte vår 6 år gamle datter i dusjen.

Anonymous poster hash: a5294...e7f

Skrevet

Jeg velger å se bort fra volden siden du ikke sier noe om at han har vært slem mot henne.

Jeg har en 7 år gammel sønn som jeg hjelper i dusjen når han trenger det, og ser ikke noe problem med det.

På lik linje mener jeg en far kan hjelpe sin datter.

Tror kanskje heller grunnen til at du reagerer på det er at du selv har blitt missbrukt og ikke stoler på han, enn at det er unaturlig.

Med din bakgrunn er det helt forståelig..

Anonymous poster hash: c28f4...baf

Jeg signerer denne!

Min eks terroriserte meg i mange år, men han forguder ungene våre. Jeg har aldri hatt grunn til å mistenke han for noe, men jeg kan jo ikke uttale meg om din eks..

Vi har en sønn på snart 8 år. Han kan fort finne ut at han også trenger en dusj akkurat når jeg står i dusjen. Han vasker underlivet selv, men han har ingen problemer med å dusje med meg. Det er vel mer jeg som ikke liker det, men det er mer fordi det blir litt dårlig plass i dusjen, ellers bryr det meg ikke :P

Jeg forstår virkelig bekymringene dine når jeg hører hva du har opplevd, hi. Men det ER faktisk ikke unormalt å hjelpe sine 7 åringer med å dusje..

Anonymous poster hash: a0bbb...0e8

Skrevet

Velger å fortelle min "historie"

Jeg fikk fra en voldelig mann. Ekstremt voldelig mot meg. Bv var inne i bildet og vurderingen var "alvorlig mishandling" av meg.

Men han har aldri lagt hånd på barna. Alltid vært flink med de. Han elsker de og forgifte de. Han er ikke en fantastisk mann, men han er en god far for barna (selvfølgelig kan det diskuteres iom at han "lot" barna være vitne til hans utagering mot meg). Jeg er også seksuelt misbrukt, ganske grovt også. Men at far til mine barn steller/dusjer (med) barna gir meg ingen betenkninger.

Mye kan skje fra fredag til søndag som gjør at et barn (med langt hår?) har behov for å dusje. Spesielt om sommeren når man er svett, har badet i havet, vært i sandkasse osv.

Anonymous poster hash: 54688...a76

Skrevet

Tror nok du er farget av egne erfaringer, både fra tidligere og med denne mannen. Og det er ikke unormalt, men du er nødt til å legge dette til side og prøve å se om det faktisk er noen reel fare for at din datter skal bli utsatt for noe av det samme. Det kan fort være at hun hadde behov for en dusj, selv om hun dusjet før hun dro, og da kan det bære greit med litt assistanse enda i den alderen. Spesielt om hun har lagt hår.

Skrevet

Jeg hjelper ofte min 6,5 år gamle sønn i dusjen, med hår og annen vask siden han ofte slurver med det selv. Jeg synes overhodet ikke det er rart. Jeg ville faktisk reagert mer dersom far IKKE dusjet henne.

Skrevet

hm, ja, jeg tror nok dere har rett her altså :) Håper da for guds skyld det!!! HI her.

Da hun var 10 mnd gråt hun veldig en natt, hun bæsja masse og snuen rant, jeg hadde vært inn og ut med henne på badet før det sprakk. Hun lå på brustet mitt da eg måtte på do, det var langt på natt. Jeg ba han ta over, og idet jeg reiste meg av senga hylte hun manisk. Jeg prøvde å møte armene hennes men han røsket henne tilbake og satte knærne i 90 g vinkel med henne lent mot dem. Hun gråt enda mer, og jeg spurte om å få ha henne tilbake, men han vendte babyens hode bort fra meg, klarte ikke holde henne rolig og endte med å fille riste henne, som en dukke der nakken går helt bak og smeller tilbake mot brustet. lenge, mange ganger gjor han det mens han skrek "hold kjeft for faen", jeg fikk henne ikke over på min side av sengen før han som nøyaktig 4 timer senere. Da turde jeg ta henne, hun gråt enda og jeg hadde så vondt, men var alt for psykisk underlagt ham at jeg ikke kunne si fra skikkelig!

Han var ikke snill mot datteren vår mens vi var sammen, tvang i henne maten med å tvinge fingene inn på hver side av munnhulen bl.. det er utallelige historier som jeg ikke ønsker å rippe opp i igjen.

Jeg ønsket bare en klartekst om det var greit at han dusjet henne? Han vet hva som har skjedd meg, og lot til å respektere mitt ønske om at jeg dusjet og stelte henne.. og hun klarer seg faktisk helt selv her hjemme, har skulderlagt hår.

Beklager om jeg virket firkantet men jeg måtte bare spørre var som er normal praksis.

Klart jeg forstår mine egne tanker, men det skal vel være enkelt for en oppgående person å respektere det?

da hun var 3 havnet hun inn til BUP med hend fra helsestajonen. hun har slitt stakkar, men jeg klarer ikke finne ut av med hva.. Hun rev av seg håret, fikk ticks, klarte ikke se tv. BHG tok saken videre fordi hun tisset på seg hver onsdag hun så faren komme. 

Det var det jeg orket skrive akkurat nå, men som skrevet, jeg ønsket bare deres oppfatning :)

Skrevet

Jeg dytter, ønsker flere tilbakemeldinger :/

Skrevet

O hoi.. Hvordan i all verden kunne han få samvær???

Jeg reagerer på at han dusjer henne, og hvertfall når hun klarer det fint på egenhånd hos deg.

Snakk med helsesøster, kanskje hun kan ta en samtale med datteren din.

Til dere som skriver at hun ser spøkelser på høylys dag, dere er virkelig naive!

Anonymous poster hash: 15080...59b

Skrevet

Oki... Det siste innlegget fikk meg til å bli dårlig..

Om han har gjort dette med deres datter fra hun var liten, og han fortsatt får lov å være alene med henne synes jeg oppriktig synd på henne og jeg må ærlig si at den kampen om omsorgen som han vant en gang er helt horribel feil.

Det er ikke lett å være deg, men her må du jammen meg rette deg opp i ryggen og ikke la han lenger få terrorisere deg eller nå datteren din. Og det har ingenting med dusjingen og gjøre, men at han er utilregnelig med et enormt sinne! Drit i dusjen, få eneomsorgen igjen, flytt, skift navn og få et nytt liv uten en mann som ødelegger livet ditt og din datter. Ikke tillat at noen ødelegger Hennes liv, som du ble ødelagt når du var liten!

Anonymous poster hash: ee4bf...e61

Skrevet

Det siste innlegget ditt, hi, var mildt sagt sjokkerende. Hvorfor har ikke denne mannen samvær under tilsyn??

Ta kontakt med noen som kan sine saker og forhør deg om hvor bekymret du bør være. Er ikke sikkert du trenger å være bekymret, men ikke overse noen røde flagg som kan komme fra datteren din. Men som sagt, snakk med skole, Familievernkontor, helsesøster, barnevern. Dette er folk som ser barn hver dag, og som skal ha kompetanse på blant annet slikt. Skolen kan hjelpe deg å se tegnene om de skulle dukke opp. Og husk, du har rett å stoppe samvær om hun ikke er trygg hos far!

Skrevet

Uff, ja, det siste innlegget ditt var sjokkerende og gjorde vondt langt inn i sjela. Hvis du som mor får en dårlig magefølelse av det datteren din forteller, synes jeg ikke du skal slå deg til ro med det vi her inne sier. Vi kjenner jo bare en bitteliten brøkdel av historien. Helt hårreisende at han har samvær med henne :(

Skrevet

Det er ikke unormalt at barn trenger hjelp i dusjen, men din historie er ikke god og mitt råd er at du kontakter fagfolk som kjenner dere og historiene med far.

Anonymous poster hash: c3523...7da

Skrevet

Hvorfor i alle dagerhar han samvær med barnet ditt! Fytti helvete for et svin av en mann! Hadde ikke turt å la han være i nærheten sv barnet mitt! Hvorfor i alle dager tror du at han er snill med henne nå?

Skrevet

Jeg er av de som mener det er helt greit at en normal pappa hjelper en 7-åring litt i dusjen, det ser jeg ingenting galt i. En 7 åring kan trenge litt assistanse av og til..

Men dette er jo på ingen måte en normal pappa! Her tror jeg du skal ta magefølelsene dine på alvor og komme i kontakt med fagfolk.

Jeg tror ikke at en voldelig mann trenger være pedofil altså, så akkurat dusjingen kan være uskyldig. Men om barnet ikke har det godt hos far må du gjøre det du kan for å stoppe samvær. Snakk med bup, barnevernet, helsestasjonen, fastlegen og alle som vil høre, søk råd og hjelp.

Skrevet

Men kjære vene, dette siste innlegget ditt forandrer jo alt!

Denne mannen bør absolutt IKKE ha samvær- iallfall ikke uten tilsyn- med ungen!

Og det har ingenting med å hjelpe ungen i dusjen å gjøre. Dette du beskriver er helt uakseptabelt, og nesten enda verre enn at han har vært voldelig mot deg.

Du burde kontakte barnevernet og spør dem om råd, og evt holde tilbake samvær dersom du mistenker at ungen ikke har det bra på samvær med barnet.

Skrevet

Er han pedofil da? Er da helt vanlig at en far hjelper barnet sitt å dusje

Anonymous poster hash: 309b0...b4a
Skrevet

Stakkar jenta di! Håper dere kan få hjelp. Her må du rett og slett kjempe!

En god klem til deg

Skrevet

Men i helvete! Han kan jo ikke få lov å ha samvær med barn! Hvorfor har han henne fred - sønd?

Anonymous poster hash: 6ea62...12b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...