Gå til innhold

6 åringen har en venn som "forfølger" oss.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke hatt tråder om dette før-desverre. Betyr jo at det fins flere slike tilfeller der ute:/

Og til siste anonym; det er ingen tvil om at gutten ikke har det bra. Mener du jeg skal oppdra han og kjøpe inn alt han mangler istedet for at han og familien får hjelp? Han har jo også en lillesøster; skal jeg ta vare på henne også?

Jeg har ingen tro på at bv ødelegger alle barn om de kommer i livet deres. Det er vel strengt tatt i mange tilfeller- som i dette at de gjør for lite!

Jeg kommer til p fortsette som før, ha han her og hjelpe han, men vi skal da både på ferie, hyttetur og på andre sammenkomster uten han.

Ja, det er synd i han men jeg kan ikke ordne opp selv. Det har jeg verken tid eller økonomi til.

Gutten har ikke sykkel, ikke ski osv. Så på turer via skolen er han hjemme, selv om jeg vet skolen har utstyr å låne bort.

Han er hjemme ellers fra skolen titt og ofte og dukker opp på døra her om ettermiddagen.

Anonymous poster hash: 5a734...224

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg takker igjen for hjelp.

Skal ta dette videre, innser at dette ikke går og blir nok bare verre. Som sagt begynner gutten bli noe lei, han kan aldri være med noen andre alene f.eks.

Og det var utrolig deilig få ut litt frustrasjon!!

Anonymous poster hash: 5a734...224

Skrevet

Hva med å passe på seg selv isteden for å ringe barnevernet for den minste lille ting? Har dere ikke andre ting å drive med? Sladrekjerringer!

Å nei, jeg har selv ikke med bv og gjøre, men har sett på venner som har blitt ødelagt av bv. Grunnet slike sladrekjerringer som dere!

Til hi. Vet ikke helt hva du skal gjøre, men utrolig fint at du tar så mye vare på han. Fortsett med det. :) Gutten trenger deg nok. Men han trenger ikke bv i livet sitt! Så sant du ikke vet at gutten blir slått eller misbrukt så hold bv unna. Å da skal man vite 100 % at dette skjer før man kontakter de.

Anonymous poster hash: 919cd...1d9

Unnskyld meg, men hva i h.... vet du om denne gutten trenger bv i livet sitt eller ikke????

HI har fortalt at hun to ganger tidligere har kontaktet bv pga alvorlige ting i denne guttens hjelp. Og så sier du  at han ikke trenger bv i livet sitt - du avslutter til og med med et utropstegn!

Det er ikke bare fysisk vold eller seksuelt misbruk som kvalifiserer for at bv bør inn og hjelpe en familie. Psykisk mishandling, alkholmisbruk, rusmisbruk, at barnet blir forsømt, at foreldre ikke er i stand til å ta seg av barnet for å gi barnet et stabilt og trygt hjem.....

Det er mange nok som får ødelagt livet sitt fordi bv aldri fikk meldinger om uholdbare tilstander i hjem. Det er mange tilfeller hvor naboer har visst, hvor familiemedlemmer har visst, hvor venner av barn eller foreldre har visst, hvor lærere har visst.... uten at noen har gjort noe med deg.

Poenget med å sende en bekymringsmelding til bv er nettopp at man skal kunne ta kontakt hvis man er bekymret for et eller flere barn - selv om man ikke vet 100 % sikkert. Man kan som utenforstående nesten aldri vite noe 100 %!

Kan bare spekulere hvilke hensikter du har med å komme med så dårlige råd....

Anonymous poster hash: 68a1c...9dd

Skrevet

Skjønner godt frustrasjonen din.

Selvfølgelig er det synd på gutten, og han er heldig som har dere å gå til. Jeg synes du gjør masse, mer enn man kan forvente av en nabo.

Problemet er jo at barna vokser til, og sønnen din skal ikke trenge være støttekontakten til denne gutten nærmest på full tid. Sønnen din trenger også flere vennskap enn dette ene, han trenger å gjøre ting sammen med bare mammaen sin, eller sammen med familie, uten at denne vanskeligstilte gutten alltid skal være tilstede. Du kan ikke forlange av din sønn at han alltid skal være sammen med denne nabogutten. De er gode venner nå, og nabogutten har veldig godt av dette vennskapet, men blir det for mye risikerer du at din sønn går lei og velger han mer og mer bort. Sønnen din må få lov til å være sammen med andre også..

Nabogutten trenger proff hjelp og oppfølging. Det er fint at han har dere som en trygg base i livet sitt, men dere kan ikke være den eneste trygge basen i livet hans.

Anonymous poster hash: 9b061...512
Skrevet

Vær så snill for denne gutten sin skyld, og ring barnevernet, ring igjen og igjen.

Jeg var den gutten, alle visste det var noe galt hjemme hos meg, ingen visste hva, ingen turte å ringe. Jeg fortalte til og med litt til en lærer, mer enn nok til å ringe barnevernet. Men ingen ringte, eller kanskje en ringte, men de gjorde ikke noe. Og jeg ble misbrukt på hver tenkelig måte fra jeg var bitteliten. Hadde og en familie som din, hvor jeg var mye, var med på hytta, fikk overnatte hos, fikk spise hos. Hva jeg skulle gjort uten de vet jeg ikke, de var redningen min i en ellers grusom hverdag. Og denne venninnen er min aller beste venninne den dag i dag, og vi er i slutten av 30 årene.

Anonymous poster hash: 96c7d...5c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...