Gå til innhold

Er det jeg som burde skjerpe meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis han lar dataspillet komme først, er han et umodent fjols.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med Pashla!

Anonymous poster hash: 82fb5...6f8

Skrevet

Det aner meg at denne saken ville ha hørt annerledes ut dersom den kom fra ham.

Først og fremst forteller den om et litt frynsete forhold.

Skrevet

Det er i hvert fall helt sikkert at det er lettere å skjerpe seg enn å skjerpe andre. Jeg er enig i at dette neppe handler om ris. Antar at det handler om din mangel på følelse av å være viktigst, dine manglende erfaringer med at han faktisk tar hensyn og hører på deg. I bunn og grunn handler det kanskje om det å føle seg elsket?

Jeg ville satt meg ned med ham og sagt at jeg synes det er vondt at forholdet består av krangler om uvesentligheter litt for ofte. Snakk kun om deg selv, hva du ønsker, hva som er viktig for deg og hva du ser at du selv gjør "feil". Unngå å kritisere ham så langt det er mulig og fremhev hva som er viktig for deg i en varig relasjon.

Å fortsette å krangle om ris og spilling vil sannsynligvis ødelegge forholdet og det vil du kanskje ikke?

Skrevet

Selvsagt vil jeg ikke ødelegge forholdet grunnet tullekrangling som jeg kaller det, det hadde vært forferdelig. Jeg kan nok komme med sånne kommentarer når jeg blir irritert over ting, og det er jo ikke greit det heller. Men det må jo kunne være en balansegang at jeg kan si ifra når det er noe jeg ikke er fornøyd med da, uten at han skal bli illsint. Når det er sagt tror jeg kanskje det ligger annet til grunne. Jeg tenker han rett og slett er inne i en periode hvor han er stressa og har hjemlengsel. Kanskje jeg burde se litt mer mellom fingrene å faktisk la være å kommentere noe, selv om jeg blir irritert akkurat nå.

Anonymous poster hash: 885a1...7b4
Skrevet

Dette er ikke jeg enig i. Hvis han var midt i noe han ikke kunne pause så kan jeg forstå at han ikke løp inn på kjøkkenet. Det er ikke alltid jeg slipper det jeg har i hendene for å gjøre noe mannen spurte om.

Anonymous poster hash: 25711...326

Skrevet

HI, det smarteste er at du har en banan eller en skyr liggende i bagen eller bilen din klar til deg så du slipper å komme hjem såå sulten. Når man har trent så trenger musklene protein asap så anbefaler uansett en skyr eller en proteinshake.

For meg virker det nemlig som at du hadde lavt blodsukker når du kom hjem og dermed kunne du muligens høres kvassere ut enn du egentlig mente. Så gå i deg selv og se om du kunne gjort ting annerledes ;)

Anonymous poster hash: dba70...7f8

Skrevet

Typisk oppførsel av menn som spiller for mye dataspill. De reagerer med sinne når de blir konfrontert med ting. det er bare et tegn på at han sitter med nesa for mye ned i spillet.

Jeg hadde som deg blitt irritert over at samboer ikke hadde gjort klar maten etter å ha kommet sulten fra trening, etter å ha gitt beskjed før jeg gikk i dusjen.

Samboeren din er lat og drøyet for lenge med å sette på maten fordi han spilte for lenge.

Han bør skjerpe seg

Anonymous poster hash: fc213...5a4
Skrevet

Tja,-vil du ha risen med en gang setter du på selv. Om det er greit at det drøyer noen minutter, be andre gjøre det for deg. Hvis mannen her hadde vært og pleia seg selv på trening, og i tillegg ble sur for at servicen tok noen minutter, hadde jeg bedt han om å gjøre det selv....;)

Gjest Antarctica
Skrevet

Dette er ikke jeg enig i. Hvis han var midt i noe han ikke kunne pause så kan jeg forstå at han ikke løp inn på kjøkkenet. Det er ikke alltid jeg slipper det jeg har i hendene for å gjøre noe mannen spurte om.

Anonymous poster hash: 25711...326

Å klare å slutte å leke med leketøyet sitt er blant de ting en voksen mann bør klare for å gi familien mat.

Skrevet

Det tar ikke 10 sekunder å sette på ris. Vannet skal koke opp først, og hvis ikke bør du vel røre i risen slik at det ikke blir en svær klump? Aner ikke, bruker bare boil in bag pga latskap.

Uansett, hadde hun satt på risen selb (på 10 sekunder???) hadde den fosskokt når hun kom ut av badet 20 min senere og kokeplata hadde vært full av klissete "risvann".

Fyren er en komplett idiot og bør være voksen nok til å sette dataspillet på pause og innse at livet er på denne siden av skjermen...

Anonymous poster hash: dcf83...88c

Gjest Julia1984
Skrevet

Er dere virkelig voksne, HI? Snakk om å krangle om "ingenting"

Ikke rart det er krig i verden

Skrevet

Hadde jeg holdt på noe og mannen min hadde spurt meg om å avbryte, for noe han klarer utmerket godt selv. Og deretter blitt sur fordi jeg ikke gjorde det etter hans klokke. Så hadde kasta hele risen i søpla.

Anonymous poster hash: 1f64e...1d3

Skrevet

Jeg kom hjem igår fra trening og var sulten som fy! Hadde kokt chili som skulle godgjøre seg til jeg kom hjem, så jeg sa til sambo at det var flott om han kunne sette på ris så den var ca ferdig til jeg kom ut av dusjen. (Jeg brukte vel rundt 20 min på badet) Da jeg kom opp hadde han akkurat satt på risen, fordi han hadde sittet å spilt dataspill! Jeg var dritsulten og litt grinete, og kommentert at hadde han ikke sittet å spilt så hadde jeg sluppet å vente så lenge. Og da eksploderer han i drittsinne. Han var så drtitlei av oppførselen min å min manglende evne til å klappe igjen når jeg burde. Jeg blir lei meg og sint, og responderer at det får da være måte på å være miserabel, hvorpå jeg får i respons drit og dra. Jeg går ned i stua å setter meg og får slengt etter meg, ikke forvent deg noen unnskyldning. Du kan takke deg selv for at jeg blir forbanna.

Dette er da ikke første gang han hiver seg rundt i drittsinne, men da også på grunn av en eller annen kommentar fra meg. Jeg ser at jeg ikke burde kommentere, men jeg mener jo heller ikke at jeg skal være nødt å holde kjeft hele forbanna tida for at han ikke skal fly opp i drittsinne? Må da være lov å vise at man er misfornøyd med noe...

Er jeg den urimelige her??

Anonymous poster hash: 885a1...7b4

Hvis du var på badet i 20 minutter, så måtte du da ha satt på risen selv i det du gikk inn i dusjen dersom den skulle være ferdig til du var ute av dusjen?

Synes du ble sur for en bagatell ja.

Anonymous poster hash: 00bc3...d58

Skrevet

Sa du hvor lang tid dusjen kom til å ta forresten? Eller forventet du at han skulle være tankeleser?

Anonymous poster hash: 00bc3...d58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...