Gå til innhold

Er det jeg som burde skjerpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom hjem igår fra trening og var sulten som fy! Hadde kokt chili som skulle godgjøre seg til jeg kom hjem, så jeg sa til sambo at det var flott om han kunne sette på ris så den var ca ferdig til jeg kom ut av dusjen. (Jeg brukte vel rundt 20 min på badet) Da jeg kom opp hadde han akkurat satt på risen, fordi han hadde sittet å spilt dataspill! Jeg var dritsulten og litt grinete, og kommentert at hadde han ikke sittet å spilt så hadde jeg sluppet å vente så lenge. Og da eksploderer han i drittsinne. Han var så drtitlei av oppførselen min å min manglende evne til å klappe igjen når jeg burde. Jeg blir lei meg og sint, og responderer at det får da være måte på å være miserabel, hvorpå jeg får i respons drit og dra. Jeg går ned i stua å setter meg og får slengt etter meg, ikke forvent deg noen unnskyldning. Du kan takke deg selv for at jeg blir forbanna.

Dette er da ikke første gang han hiver seg rundt i drittsinne, men da også på grunn av en eller annen kommentar fra meg. Jeg ser at jeg ikke burde kommentere, men jeg mener jo heller ikke at jeg skal være nødt å holde kjeft hele forbanna tida for at han ikke skal fly opp i drittsinne? Må da være lov å vise at man er misfornøyd med noe...

Er jeg den urimelige her??

Anonymous poster hash: 885a1...7b4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er en dust, men du kunne satt på risen selv.

Anonymous poster hash: 25711...326

Skrevet

Men han sa jo at han kunne gjer det, så da burde han ha gjort det

Skrevet

Ja må si jeg angrer litt på det nå.

HI

Skrevet

Dere er like ille begge to. Du kunne satt på risen før du gikk i dusjen hvis han var opptatt med noe annet. Det tar ti sekunder.

Anonymous poster hash: 60b10...f43

Skrevet

Synes han bør skjerpe seg mest!

Respekten daler når menn får voldsomme utbrudd og veien til teite kommentarer blir kortere.

Anonymous poster hash: 77c9e...793

Skrevet

Sikkert noe mer som ligger bak det sinne der, kanskje har det med deg å gjøre eller kanskje noe helt annet. Du får spørre?

Sikkert ikke hyggelig å få hjem deg om du er litt grinete og sulten, men for all del : han kunne satt på risen, du kunne gjort det. Tenker nok at dere får ta en prat og prøve å være litt raus i forståelsen mot hverandre. Begge bør vel skjerpe seg.

Anonymous poster hash: fdc1a...c95
Skrevet

Her kan begge med fordel stramme seg opp litt. Mest han.

Skrevet

Gjorde han det? Hvor står det?

Jeg forstod det mer som om hi sa det var fint om han gjorde det. Også gjorde han det bare forsent for hennes del. Han glemte kanskje tida eller var midt i noe han ikle kunne pause i spillet. Ham ble urimelig sint. Men jeg fikk inntrykk av at hi hissa seg opp også.

Skrevet

Høres ut som dere begge bør kontrollere sinne/kommentarer som lager dårlig stemning litt bedre.

Anonymous poster hash: 04472...3a3

Skrevet

Helt urimelig av HAN og bli sint på deg... Han høres ut som en dust!.. Greit man trenger kanskje ikke å bli sint for at risen ble akkurat satt på, men han skulle ha sagt sorry for at han var treg,også skulle man ha vært ferdig med den saken..

Han høres ikke helt stabil ut i mine ører.. Evnt at han får mye pes for mange små ting hele tiden, og han er lei av det..

Skrevet

Jeg mener og at her er rom for at begge skjerper seg. Jeg vet at jeg kan komme med en kommentar om noe jeg er misfornøyd med, men i det siste har han begynt å reagere noe helt voldsomt når jeg gjør det. Det var nok ikke gøy å få meg hjem sulten og sur, men jeg reagerer på at han mener dette er helt min skyld. At siden jeg kommenterte på den risen gjorde at han kunne eksplodere som han gjorde. Det eneste det fører til er at jeg også blir forbanna fordi jeg synes han overreagerer... Men ja, jeg burde kanskje ikke sagt det i utgangspunktet.

HI

Skrevet

Helt urimelig av HAN og bli sint på deg... Han høres ut som en dust!.. Greit man trenger kanskje ikke å bli sint for at risen ble akkurat satt på, men han skulle ha sagt sorry for at han var treg,også skulle man ha vært ferdig med den saken..

Han høres ikke helt stabil ut i mine ører.. Evnt at han får mye pes for mange små ting hele tiden, og han er lei av det..

Hadde han gjort det hadde kvelden gått videre med et stk fornøyd og mett kvinnfolk 20 min seinere. Jeg liker ikke det faktum at han hisser seg sånn opp nei

Skrevet

Begge er skyldige. Mitt spørsmål er, hva er egentlig problemet? Hvor trykker skoen. INGEN blir uvenner pga ris.

Synes det er viktig dere prater sammen og får skværet opp. Krangel om ris er bare er symptom på det som faktisk ER galt.

Ta tak i det med en gang.

Og, det er faktisk lov å være litt barnslig innimellom fra begge hold. Jeg hadde aldri startet en krangel om ris dog. ;-)

Anonymous poster hash: ada89...450

Skrevet

Når du har laget middag til begge er det minste han kan gjøre sette på ris. Neste gang du kommer hjem fra trening passer du på og ha nok mat til deg som du selv kan hive inn i mikroen så kan han sitte å spille til han blir sulten selv, og da kan han lage sin egen middag.

Anonymous poster hash: a030b...583
Gjest elisa bt
Skrevet

Synes vel egentlig dere bør skjerpe dere begge to. 

Hvis jeg forstår det riktig så sa du til samboeren din at det hadde vært fint om han satt på risen, også gikk du ut fra at det kom til å være fiks ferdig når du var ferdig på badet. Det du kanskje ikke tok med i beregningen var at mannen faktisk holdt på med noe. Ja, det var "bare" et dataspil, og kanskje ikke verdens viktigste oppgave, men det var likefullt en aktivitet han holdt på med. Med mindre dere har en avtale på forhånd, mener jeg det er urimelig å vente at han skal slippe det han har i hendene i det du vil ha noe gjort. Du brukte 20 minutter på badet, og da du var ferdig hadde han satt på risen, men du synes ikke han hadde gjort det fort nok. Det er ikke sikkert mannen synes det er ok at du forventer at han skal slippe det han har i hendene i det øyeblikket du ber ham om noe? Jeg hadde vertfall misslikt den behandlingen sterkt.

Så, i utgangspunktet mener jeg du stiller et urimelig krav (les,ikke urimelig at han skal delta i matlagingen, men urimelig at han skal hoppe i det øyeblikket du sier hopp). Jeg synes også det er urimelig å bli grinete over dette, men i fortsettelsen er det han som bør skjerpe seg. Voldsomme sinneutbrudd er ikke noen god kommunikasjonsmetode. Jeg skjønner at han blir sint, men han må kommunisere med deg på en annen måte, og fortelle deg hva som plager ham. 

Skrevet

Synes vel egentlig dere bør skjerpe dere begge to. 

Hvis jeg forstår det riktig så sa du til samboeren din at det hadde vært fint om han satt på risen, også gikk du ut fra at det kom til å være fiks ferdig når du var ferdig på badet. Det du kanskje ikke tok med i beregningen var at mannen faktisk holdt på med noe. Ja, det var "bare" et dataspil, og kanskje ikke verdens viktigste oppgave, men det var likefullt en aktivitet han holdt på med. Med mindre dere har en avtale på forhånd, mener jeg det er urimelig å vente at han skal slippe det han har i hendene i det du vil ha noe gjort. Du brukte 20 minutter på badet, og da du var ferdig hadde han satt på risen, men du synes ikke han hadde gjort det fort nok. Det er ikke sikkert mannen synes det er ok at du forventer at han skal slippe det han har i hendene i det øyeblikket du ber ham om noe? Jeg hadde vertfall misslikt den behandlingen sterkt.

Så, i utgangspunktet mener jeg du stiller et urimelig krav (les,ikke urimelig at han skal delta i matlagingen, men urimelig at han skal hoppe i det øyeblikket du sier hopp). Jeg synes også det er urimelig å bli grinete over dette, men i fortsettelsen er det han som bør skjerpe seg. Voldsomme sinneutbrudd er ikke noen god kommunikasjonsmetode. Jeg skjønner at han blir sint, men han må kommunisere med deg på en annen måte, og fortelle deg hva som plager ham. 

Denne skal jeg ta med meg videre. Jeg synes også at ris er noe man ikke burde krangle om, så tenker det ligger noe bak. Jeg skjønner hva du mener.

Skrevet

Kjenner meg igjen. Min mann kan også være sånn, i perioder. Det er ofte når han er ekstra stressa for noe eller deprimert ( han er det av og på). Ofte kan en slik kommentar få begeret til å renne over. Jeg slet lenge med at jeg ikke forsto hva han ble så sint for. Jan har nylig prøvd å forklare meg hva han sliter med. Nå forstår jeg jan bedre, og han peøver å snakke til meg når han ikke ha det så bra.. istedenfor at det topper seg. Kan det være noe i den duren med din også?

Anonymous poster hash: 9c894...f5e

Skrevet

Kjenner meg igjen. Min mann kan også være sånn, i perioder. Det er ofte når han er ekstra stressa for noe eller deprimert ( han er det av og på). Ofte kan en slik kommentar få begeret til å renne over. Jeg slet lenge med at jeg ikke forsto hva han ble så sint for. Jan har nylig prøvd å forklare meg hva han sliter med. Nå forstår jeg jan bedre, og han peøver å snakke til meg når han ikke ha det så bra.. istedenfor at det topper seg. Kan det være noe i den duren med din også?

Anonymous poster hash: 9c894...f5e

Det er nok mye mulig ja. Han har akkurat flyttet hit fra en annen by for å være med meg, og han stresser mye med jobb samt at han savner familie og venner. Skal forsøke å få han i prat senere, han bruker være grei å prate med når det er noe.

HI

Skrevet

Han måtte jo vente på deg siden du var på trening...?

Anonymous poster hash: f48c4...ca0
Skrevet

Jeg forstod det mer som om hi sa det var fint om han gjorde det. Også gjorde han det bare forsent for hennes del. Han glemte kanskje tida eller var midt i noe han ikle kunne pause i spillet. Ham ble urimelig sint. Men jeg fikk inntrykk av at hi hissa seg opp også.

Godt poeng, det stod ingen plass :) var en antagelse at han svarte at det var greit :P

Skrevet

Han måtte jo vente på deg siden du var på trening...?

Anonymous poster hash: f48c4...ca0

Han måtte nok venta uansett siden chili gjerne skal koke i et par timer :)

Skrevet

Godt poeng, det stod ingen plass :) var en antagelse at han svarte at det var greit :P

Han sa han skulle gjøre det ja, men han spesifiserte riktignok ikke når :)

Skrevet

Jeg vil tro at det som egentlig ligger til grunn for eksplosjonen hans er at han til stadighet får slike surmagede kommentarer fra deg. Mulig jeg tar feil, altså, men det var bare det som falt meg inn da jeg leste innlegget ditt. 

Anonymous poster hash: 213a5...9b0
Skrevet

Han sa han skulle gjøre det ja, men han spesifiserte riktignok ikke når :)

Om han sa ja til å sette på risen til du va ca ferdig i dusjen, så seie det jo seg sjøl :P når min samboer er på diett spør han ofte om eg kan sette laks i ovnen og koke brokkoli mens han dusjer eller er på vei heim, og da er det jo klart når han er ferdig :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...