Gå til innhold

Barn i bånd eller vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er over året, men han går ikke enda... skal jeg da la.ham krype?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp - 2 mil!! ;)

Anonymous poster hash: 2ac42...e6d

Skrevet

når du sier du ikke har brukt vogn siden har ble ett.. hvordan kommer du deg til og fra barnehage? hvor langt er det? hvis du skal til byen/handle/ut på noe? Kjører du bil? buss? trikk?

Vogn står i barnehage. Vi tar buss overalt. Har ikke bil. Storhandling tar jeg før han hentes. Ryggsekk er tingen ;)

Slitsomt til tider, men ser så klart + med å kutte ut vognen.

Hi

Anonymous poster hash: 5bf44...699

Ok, men hva med de som må gå 1-2 km for å komme til nærmeste bussholdeplass da?

Eller de som ikke har tid til å bruke 2 timer på å gå hver vei til barnehagen hver dag?

Min klarer fint å gå to mil med små pauser på tur. Da løper han hele turen. 2 km ville han brukt like kort tid som jeg bruker på det.

Skal jeg gå til barnehage tar det oss 30 min med oppover bakker. Å da jeg mer sliten enn min ;) En time tur/retur med buss pga den må kjøre rundt åsen.

Så klart er barn forskjellige. Men ser en positiv gevinst med min som er like utholdende som en voksen på tur. Blir han sliten sitter han på armen i to min før det er pån igjen.

Kanskje jeg som syns det er rart å se min gå to mil uten problemer og mine venninners unger blir slitne av en tur på 10 min. Å de barna er tre år og oppover. Min er 20 måneder.

#Finnes en grense mellom lite og for mye vognbruk#. Litt bedre skrevet :)

Vil ikke virke dømmende, men ofte de i barnehagen kommenterer dette og syns det er bra at han ikke er et "vogn barn".

Litt nysgjerrig på kva barnehage som tek 20 mnd gamle ungar ut på 20 km gåtur...

(truur nok du overdriv lengda litt, ellers er eg mektig imponert over dette vidunderbarnet)

Skrevet

Må alt være så ekstremt? Ja til begge deler. Jeg hadde ingen ambisjoner om at mine barn skulle gå 2 mil når de var 2 år. Ikke vet jeg om det er heldig for dem heller. Jeg går for en kombinasjon av det praktiske og fornuftige, og det betyr at vi har beholdt vogna frem til vår yngste som straks er 3 år. 

Gjest Julia1984
Skrevet

Tror de aller færreste barn i alder av 11-12 mnd slutter helt med vogn. De aller aller fleste barn vokser opp og blir aktive, sunne og flotte barn.

Det som er interessant og av en viss underholdningsverdi er at HI ikke evner å se at det er hverken noe mål eller normalt at et lite barn på 20 mnd kan gå 2 mil.

Jeg tør på påstå at folk må ta det de leser her inne med en klype salt!

Skrevet

Frøkna mi begynte ikke gå før hu var 18 måneder. Det var på høsten i fjor så hu har ikke gått så mye i terreng. Nå er hu litt over 2 år og jeg pusher henne det jeg kan, men jeg må alltid ha med vogna. Her om dagen var første gang hu gikk hele veien til barnehagen. Det er litt over 1 km. Jeg er også høygravid så jeg tar ikke sjansen på å måtte bære. Jeg var veldig usikker på om jeg skulle kjøpe søskenvogn til bruk til og fra bhg, men jeg ser for meg at den kan bli brukt mye på vei hjem med en sliten unge og en lang, bratt bakke.

Jeg er for å kutte vognen så fort barna går godt, den treningen har de bare godt av, men de er jo en del hensyn å ta her da....

Skrevet

jepp - 2 mil!! ;)

ser for meg et svært dyrt buksebudsjett og veldig såre knær, legger og hender, men for all del, vil jo ikke bli oppfattet som lat!!!!

Vi skal spasere til byen i dag, drøye 3 km hver vei, meget mulig at jeg må kjøpe leggbeskyttere?

Skrevet

jepp - 2 mil!! ;)

ser for meg et svært dyrt buksebudsjett og veldig såre knær, legger og hender, men for all del, vil jo ikke bli oppfattet som lat!!!!

Vi skal spasere til byen i dag, drøye 3 km hver vei, meget mulig at jeg må kjøpe leggbeskyttere?

leggbeskyttere? du vil vel ikke 'sy puter under armene' på ungen, og overbeskytte han. Ta på shorts og la han krabbe avgårde..

og bare 3 km en vei?? Kan du ikke ta en omvei..

Min gutt på 20 måneder sykler til og fra barnehagen han - uten støttehjul!! 5 mil hver vei. skulle bare mangle..

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns kanskje bånd er litt merkelig. Mentalt, altså. Det minner meg om hundebånd. Vogna kan jo være med for avlastning, ikke for å passivisere ungen.

Skrevet

Det er opp til hver enkelt hva de prioriterer og helst i forhold til hvordan barnet er. Vi brukte vogn en god stund. Siste gangen da hun var drøyt tre år og vi var i dyreparken. Jeg har nemlig et barn som "suger" til seg alle inntrykk og hun blir fremdeles svært sliten av det (nå 6 år). Vil forstå alt. Snakket flytende og grammatikalsk korrekt før hun var 2 og har siden den gangen dratt slutninger og sammenlignet opplevelser og ting i tillegg til å være svært god til å uttrykke følelser i ord.

Vi har også brukt bæresele, bæremeis osv.

Hun kan nok ikke gå/kunne ikke gå så langt og fort som du beskriver, men hun er svært aktiv og har allerede blitt flink i mange utendørs aktiviteter - helt sikkert også noen barnet ditt ikke har prøvd. Jeg tror det er viktigere at barn får utfolde seg i ulike elementer, gå masse i ulendt terreng osv enn at de skal gå langt på en vei.

Anonymous poster hash: 83e92...182
Skrevet

Barnet mitt begynte ikke å gå før han var 18 mnd, ser for meg den "gåturen" opp til barnehagen.

Ellers tror jeg ikke noe på turene deres på to mil... Haha! Helt sikkert..

Anonymous poster hash: ee8da...fc0

Skrevet

Jenta mi på 2 år er nok i fysisk stand til å gå 2 mil. Men ikke den veien jeg evt vil hun skal gå... jeg har problemer nok med å få henne til å gå rett vei til butikken som er 300 meter unna. Hadde aldri i verden lagt meg ut på strekninger over 1 km uten veldig veldig god tid eller bæremeis.

Anonymous poster hash: 9a3ac...30e

Skrevet

Jenta mi på 2 år er nok i fysisk stand til å gå 2 mil. Men ikke den veien jeg evt vil hun skal gå... jeg har problemer nok med å få henne til å gå rett vei til butikken som er 300 meter unna. Hadde aldri i verden lagt meg ut på strekninger over 1 km uten veldig veldig god tid eller bæremeis.

Anonymous poster hash: 9a3ac...30e

Hehe, det tenkte jeg også på 😄 mini er rå på å gå og det skulle ikke forundre meg om han nærmet seg milen iløpet av en dag, men det er jo absolutt ikke i strak linje 😜 når vi går på tur er det gjerne to skritt frem og tre tilbake. Så skal man sjekke ut en bekk, en sten og en pinne. Man skal stoppe og se på sauer og hester og kanskje bor det et troll under broen.

Vi bruker lett en time på noen få hundre meter. Heldigvis! Å få en toåring til å traske i vei i milesvis - for turens del - hverken ønsker eller tror jeg på.

Anonymous poster hash: 1c655...3f0

Skrevet

Synes jeg se HI*s barn på 20 mnd gå målrettet og raskt rett frem i 2 mil...jada...særlig.

Anonymous poster hash: bab49...282
Skrevet

når du sier du ikke har brukt vogn siden har ble ett.. hvordan kommer du deg til og fra barnehage? hvor langt er det? hvis du skal til byen/handle/ut på noe? Kjører du bil? buss? trikk?

Vogn står i barnehage. Vi tar buss overalt. Har ikke bil. Storhandling tar jeg før han hentes. Ryggsekk er tingen ;)

Slitsomt til tider, men ser så klart + med å kutte ut vognen.

Hi

Du er nok en av dem som ikke er så mange steder utenom jobb og hjemme... hadde du reist på ferie, gått på langturer eller i store kjøpesentre, så hadde du nok sett fordelen med vogn. Alt til sin tid...

Anonymous poster hash: 16921...cb2

Skrevet

Hvor ble det av hi da? Har de lagt ut på langtur og glemt å snu???

Anonymous poster hash: 1c655...3f0

Skrevet

Haha. To mil faktisk!

Du vet det ikke er om å gjøre at unger går langt?

Forøvrig er du nok bare en stakkar som fant opp et tema etter Johanna hadde ungen i bånd.

Har mange ganger ønsket meg et slikt bånd med to små røvere på flyplasser i Paris, New York og Atlanta blant annet...

Anonymous poster hash: 16921...cb2

Skrevet

jepp - 2 mil!! ;)

leggbeskyttere? du vil vel ikke 'sy puter under armene' på ungen, og overbeskytte han. Ta på shorts og la han krabbe avgårde..

og bare 3 km en vei?? Kan du ikke ta en omvei..

Min gutt på 20 måneder sykler til og fra barnehagen han - uten støttehjul!! 5 mil hver vei. skulle bare mangle..

ja, huff for en veiking jeg oppdrar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...