Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #1 Skrevet 13. juni 2014 Nå har jeg ikke brukt vogn på min fra han var 11 måneder (da han begynte å gå). Han er nå 20 måneder og er mye sterkere i beina, bedre motorikk og har en utholdenhet de fleste barn ikke har. Bedre forståelse når vi går turer enn sine jevngamle ( barnehage som kommenterte først, før jeg begynte å se forskjellene). Bedre at ungen går i bånd eller blir plassert i vogna? I mine øyne er vogn over året latskap og en lettvint løsning for de voksne. Gjelder ikke de barna som har en lidelse. Så vogn er latskap og bånd for meg er positivt. Har jeg ikke trengte å bruke bånd på min, men i ferien blir det brukt. Ferie hus og et terreng som ikke er barnevennlig. Deres mening rundt dette? Anonymous poster hash: 5bf44...699
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #2 Skrevet 13. juni 2014 Jeg er for bånd, har selv brukt noen ganger. Da er det bare snakk om reise til storby eller midt i julekaoset på shoppingsenter. Ellers bruker jeg ikke så ofte bånd. Men absolutt greit å ha når man reiser. Ser ikke noe gale med bruk av bånd. Anonymous poster hash: ba61e...4ba
Jern-Erna Skrevet 13. juni 2014 #3 Skrevet 13. juni 2014 når du sier du ikke har brukt vogn siden har ble ett.. hvordan kommer du deg til og fra barnehage? hvor langt er det? hvis du skal til byen/handle/ut på noe? Kjører du bil? buss? trikk?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #4 Skrevet 13. juni 2014 Brukte vogna på lenge turer eller som reserve på dager som 17.mai frem til hun var litt over 2 år. En 2åring som er sliten i bena er ikke noe særlig stas. Bånd har jeg aldri hatt bruk for og kan heller ikke tenke meg å bruke det. Vogna ble solgt da hun var 2,5 år. Anonymous poster hash: 2eec3...ce3
mamma_til_verdens_beste Skrevet 13. juni 2014 #5 Skrevet 13. juni 2014 er det latskap med vogn for barn over 12 mnd? Skal man bære de når de ikke orker å gå mer da eller???Da vil jeg heller si det er latskap med bånd! Man skal ha på de bånd for å slippe å løpe rundt etter dem går jeg ut i fra.Har en snart 3 åring som gledelig sitter i vogn innimellom fortsatt.. Vi trasket rundt 3 dager i 2 store fornøyelsesparker for et par uker siden, gå rundt i så mange timer og så langt hadde ikke latt seg gjøre. Når han er sliten så sover han gjerne en liten dupp i vogna om vi er på tur også.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #6 Skrevet 13. juni 2014 når du sier du ikke har brukt vogn siden har ble ett.. hvordan kommer du deg til og fra barnehage? hvor langt er det? hvis du skal til byen/handle/ut på noe? Kjører du bil? buss? trikk? Vogn står i barnehage. Vi tar buss overalt. Har ikke bil. Storhandling tar jeg før han hentes. Ryggsekk er tingen Slitsomt til tider, men ser så klart + med å kutte ut vognen. Hi Anonymous poster hash: 5bf44...699
mamma_til_verdens_beste Skrevet 13. juni 2014 #7 Skrevet 13. juni 2014 når du sier du ikke har brukt vogn siden har ble ett.. hvordan kommer du deg til og fra barnehage? hvor langt er det? hvis du skal til byen/handle/ut på noe? Kjører du bil? buss? trikk? Vogn står i barnehage. Vi tar buss overalt. Har ikke bil. Storhandling tar jeg før han hentes. Ryggsekk er tingen Slitsomt til tider, men ser så klart + med å kutte ut vognen. Hi Anonymous poster hash: 5bf44...699 Ok, men hva med de som må gå 1-2 km for å komme til nærmeste bussholdeplass da? Eller de som ikke har tid til å bruke 2 timer på å gå hver vei til barnehagen hver dag?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #8 Skrevet 13. juni 2014 når du sier du ikke har brukt vogn siden har ble ett.. hvordan kommer du deg til og fra barnehage? hvor langt er det? hvis du skal til byen/handle/ut på noe? Kjører du bil? buss? trikk?Vogn står i barnehage. Vi tar buss overalt. Har ikke bil. Storhandling tar jeg før han hentes. Ryggsekk er tingen Slitsomt til tider, men ser så klart + med å kutte ut vognen. Hi Anonymous poster hash: 5bf44...699 Ok, men hva med de som må gå 1-2 km for å komme til nærmeste bussholdeplass da?Eller de som ikke har tid til å bruke 2 timer på å gå hver vei til barnehagen hver dag? Min klarer fint å gå to mil med små pauser på tur. Da løper han hele turen. 2 km ville han brukt like kort tid som jeg bruker på det. Skal jeg gå til barnehage tar det oss 30 min med oppover bakker. Å da jeg mer sliten enn min En time tur/retur med buss pga den må kjøre rundt åsen. Så klart er barn forskjellige. Men ser en positiv gevinst med min som er like utholdende som en voksen på tur. Blir han sliten sitter han på armen i to min før det er pån igjen. Kanskje jeg som syns det er rart å se min gå to mil uten problemer og mine venninners unger blir slitne av en tur på 10 min. Å de barna er tre år og oppover. Min er 20 måneder. #Finnes en grense mellom lite og for mye vognbruk#. Litt bedre skrevet Vil ikke virke dømmende, men ofte de i barnehagen kommenterer dette og syns det er bra at han ikke er et "vogn barn". Anonymous poster hash: 5bf44...699
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #9 Skrevet 13. juni 2014 jaja, jeg har andre prioriteter enn å sørge for at barnet mitt blir den beste til å ikke bruke vogn!!! Anonymous poster hash: 2ac42...e6d
mamma_til_verdens_beste Skrevet 13. juni 2014 #10 Skrevet 13. juni 2014 når du sier du ikke har brukt vogn siden har ble ett.. hvordan kommer du deg til og fra barnehage? hvor langt er det? hvis du skal til byen/handle/ut på noe? Kjører du bil? buss? trikk?Vogn står i barnehage. Vi tar buss overalt. Har ikke bil. Storhandling tar jeg før han hentes. Ryggsekk er tingen Slitsomt til tider, men ser så klart + med å kutte ut vognen. Hi Anonymous poster hash: 5bf44...699 Ok, men hva med de som må gå 1-2 km for å komme til nærmeste bussholdeplass da?Eller de som ikke har tid til å bruke 2 timer på å gå hver vei til barnehagen hver dag? Min klarer fint å gå to mil med små pauser på tur. Da løper han hele turen. 2 km ville han brukt like kort tid som jeg bruker på det. Skal jeg gå til barnehage tar det oss 30 min med oppover bakker. Å da jeg mer sliten enn min En time tur/retur med buss pga den må kjøre rundt åsen. Så klart er barn forskjellige. Men ser en positiv gevinst med min som er like utholdende som en voksen på tur. Blir han sliten sitter han på armen i to min før det er pån igjen. Kanskje jeg som syns det er rart å se min gå to mil uten problemer og mine venninners unger blir slitne av en tur på 10 min. Å de barna er tre år og oppover. Min er 20 måneder. #Finnes en grense mellom lite og for mye vognbruk#. Litt bedre skrevet Vil ikke virke dømmende, men ofte de i barnehagen kommenterer dette og syns det er bra at han ikke er et "vogn barn". Anonymous poster hash: 5bf44...699 Jeg tror kanskje du overdriver endel altså... man bruker jo normalt som et voksent menneske ca 1 time og 50 minutter på å gå 1 mil, litt avhengig av underlaget man går på.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #11 Skrevet 13. juni 2014 Syntes det er helt greit at friske barn opp til 3 årsalderen får sitte i vogn på lengre turer jeg. Gjerne gå litt og sitte når de blir slitene. Mine barn har fra de var små gått veldig mye, men har hatt med en trille om jeg visste vi skulle veldig langt for jeg har ikke mulighet til å bre de og vogna har den fordelen at ting vi tar med på turen kan ligge i den. Bånd på barna er helt greit og for all del en fordel om man skal gå steder som ulykker fort kan skje. Nærme trafikkerte veier, ukjente steder hvor det er lett å komme bort fra hverandre, steder med vann eller bratte fjellsider og skråninger slik at barnet fort og lett kan havne i en ulykke. Å ha ungen i bånd der det er lite behov er i mine øyne latskap, latskap i at man heller setter de fast i båndet en å lære de å holde seg i nærheten og hva som er lov og ikke lov. Med andre ord jeg er helt for å bruke en blanding av begge deler. Hver unge er forskjellig og hver foreldre må se an sitt barn og dets behov. Anonymous poster hash: dad28...556
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #12 Skrevet 13. juni 2014 Syntes det er helt greit at friske barn opp til 3 årsalderen får sitte i vogn på lengre turer jeg. Gjerne gå litt og sitte når de blir slitene. Mine barn har fra de var små gått veldig mye, men har hatt med en trille om jeg visste vi skulle veldig langt for jeg har ikke mulighet til å bre de og vogna har den fordelen at ting vi tar med på turen kan ligge i den. Bånd på barna er helt greit og for all del en fordel om man skal gå steder som ulykker fort kan skje. Nærme trafikkerte veier, ukjente steder hvor det er lett å komme bort fra hverandre, steder med vann eller bratte fjellsider og skråninger slik at barnet fort og lett kan havne i en ulykke. Å ha ungen i bånd der det er lite behov er i mine øyne latskap, latskap i at man heller setter de fast i båndet en å lære de å holde seg i nærheten og hva som er lov og ikke lov. Med andre ord jeg er helt for å bruke en blanding av begge deler. Hver unge er forskjellig og hver foreldre må se an sitt barn og dets behov. Anonymous poster hash: dad28...556 bre skulle være bære. Kan legge til at alle mine i dag er langt over vogn alder og jeg ser at det har vært positivt at de har gått mye fra de var små. Både i hverdagen og i fjellet Anonymous poster hash: dad28...556
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #13 Skrevet 13. juni 2014 20 mnd. og løper og går 2 mil uten problemer? Ehh.... hehe Anonymous poster hash: 2eec3...ce3
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #14 Skrevet 13. juni 2014 20 mnd. og løper og går 2 mil uten problemer? Ehh.... hehe Anonymous poster hash: 2eec3...ce3 Ser den, men ja han klarer 2 mils turer uten problemer. Hvilke unger er det som går rolig på turer? Ikke min hvertfall Har vi venner og familie + barnehage personell som bevitner dette så tru hva dere vil Familien min og svigers brukte heller ikke vogn på sine barn. De dro på lange turer fra de var året. Så jeg som har vokst opp med at vogn hemmer utviklingen til barnet til en viss grad. Dere får prøve på neste barn. Kanskje dere blir overasket selv Anonymous poster hash: 5bf44...699
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #15 Skrevet 13. juni 2014 20 mnd. og løper og går 2 mil uten problemer? Ehh.... hehe Anonymous poster hash: 2eec3...ce3 Ser den, men ja han klarer 2 mils turer uten problemer. Hvilke unger er det som går rolig på turer? Ikke min hvertfall Har vi venner og familie + barnehage personell som bevitner dette så tru hva dere vil Familien min og svigers brukte heller ikke vogn på sine barn. De dro på lange turer fra de var året. Så jeg som har vokst opp med at vogn hemmer utviklingen til barnet til en viss grad. Dere får prøve på neste barn. Kanskje dere blir overasket selv Anonymous poster hash: 5bf44...699 Mi har heller ikke brukt vogn noe særlig og er godt fjellvant, men 2 mil på en som ikke har fylt 2 år. Nei, den må jeg nok se bevis på. Anonymous poster hash: 2eec3...ce3
Collette Skrevet 13. juni 2014 #16 Skrevet 13. juni 2014 2 mil? Det er ikke fysisk mulig! Mener du to km? Bruker dere 12 timer på turen da eller?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #17 Skrevet 13. juni 2014 2 mil? Det er ikke fysisk mulig! Mener du to km? Bruker dere 12 timer på turen da eller? Må si meg enig i denne. Når du bruker så ekstreme måleenheter så tror jeg du bare tøver. Med mindre dere faktisk er ute på en ti timers gåtur, men det vil jeg tro de færreste på under to år gjør med glede. Anonymous poster hash: 004e7...dff
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #18 Skrevet 13. juni 2014 #17 skulle ikke være anonym. Anonymous poster hash: 004e7...dff
Mandala Skrevet 13. juni 2014 #19 Skrevet 13. juni 2014 (endret) Neimen, hva i svarte da. Nå ble den ikke anonym. Endret 13. juni 2014 av Mandala
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #20 Skrevet 13. juni 2014 Jeg veit hva ungen min klarer og de rundt også. Opp til dere om dere trur på det eller ikke Har jeg en stor familie + svigers sin og barn fra ett år og oppover i vår familie klarer to mil uten problemer. Vi tar normale pauser og koser oss på tur. Fri utfoldelse på tur når det gjelder barna. De går og løper. Enten er de foran oss voksne eller tar det rolig i bakgrunnen. Vi er nok overgjennonsnittet aktive. Ser at ingen trur på dette og dere om det Bra vi er forskjellige, men tenker latskap når unger over to år trilles overalt. Anonymous poster hash: 5bf44...699
Mandala Skrevet 13. juni 2014 #21 Skrevet 13. juni 2014 Men svar på hvor lang tid dere bruker på en slik tur?
LeTwinsA Skrevet 13. juni 2014 #22 Skrevet 13. juni 2014 Mine gutter kunne ikke gå før de var 17 mnd di, jenta fra 15 mnd. Hender seg jeg tar tvillingene i vogn enda. Og wooops de er 4 år Men alternativet er at jeg må bære to slitne unger + veske + evt handlepose hjem fra bhg Brukte bånd på tvillingene i begynnelsen da vi gikk hjem fra bhg, pga trafikert vei. Får høre mine barn er de flinkeste til å gå tur i bhg. så ja takk begge deler. Og alle må innrette seg etter hva som passer dem og sine unger best
Von Hertelhofen Skrevet 13. juni 2014 #23 Skrevet 13. juni 2014 En unge på tjue måneder som går to MIL? Jesus Christ on a bicyckle!!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #24 Skrevet 13. juni 2014 Men du syns det er greit med bånd på i naturen??? Hvor er logikken i det da? Er du for lat til å passe på barnet der det er utfordrende terreng? Hva med å holde hånden heller? Og faktisk følge med? Bånd er lurt på flyplasser og på andre folksomme plasser, men å ha en toåring i bånd når man går på tur er vel toppen av latskap og jeg syns ikke du er den rette til å klage på andres valg. Anonymous poster hash: 1c655...3f0
Gjest thricane Skrevet 13. juni 2014 #25 Skrevet 13. juni 2014 Må vi mene noe om det? Kjenner jeg ikke gidder. Gjorde det som var best for mine barn, regner med andre gjør det samme. Har ikke sett skolebarn i vogn eller bånd her, så kan umulig være et reelt problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå