Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 Fikk en trist beskjed i dag... Onkel har fått kreft. De har operert vekk en svulst i tykktarmen,og han har nå utlagt tarm. De har funnet flere svulster på i og rundt levern, svulster i bekkenet en plass og noen skygger i bekkenet som legene var urolige for. Det er tatt bilder av lungene hans,men svara er ikke klare ennå. Onkel tar dette veldig tungt :-( Han tror han skal dø nå og vil ikke snakke med noen. Innlagt på sykehuset og vil heller ikke ha besøk. Må jo resepktere det såklart. Gir han tid til å fordøye alt. Han skal starte opp med cellegift i morgen... Noen med erfaring? Alle i familien min på mammas side dør av en eller flere typer kreft,nå har både onkel og morfar kreft ssmtidig,og hjertet mitt blør for stakkars mormor som kanskje mister mann og sønn. . Samtidig blir jeg redd... Kan jeg teste meg for kreft? Er det noe håp for onkel? :-( Anonymous poster hash: c5d70...693
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Det er alltid håp, men når det allerede har spredd segåså mye hadde jeg forbredt meg på det verste. Anonymous poster hash: ccc93...aff
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 Da jeg gikk på patologistudiet så ble det sagt at veldig få overlever spredning til leveren. Leveren er så og si en markør for alvorlighetagrad. Anonymous poster hash: 96e81...e2d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #4 Skrevet 12. juni 2014 Da jeg gikk på patologistudiet så ble det sagt at veldig få overlever spredning til leveren. Leveren er så og si en markør for alvorlighetagrad. Anonymous poster hash: 96e81...e2d Hva er patologistudiet? Er du utdannet lege og spesialiserer deg innen patologi? Anonymous poster hash: 13d2a...2a5
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #5 Skrevet 12. juni 2014 Da jeg gikk på patologistudiet så ble det sagt at veldig få overlever spredning til leveren. Leveren er så og si en markør for alvorlighetagrad. Anonymous poster hash: 96e81...e2d Hjelper ikke cellegift da? Er det mulig å si noe tid? Takk for svar... Anonymous poster hash: c5d70...693
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #6 Skrevet 12. juni 2014 Da jeg gikk på patologistudiet så ble det sagt at veldig få overlever spredning til leveren. Leveren er så og si en markør for alvorlighetagrad. Anonymous poster hash: 96e81...e2d Hva er patologistudiet? Er du utdannet lege og spesialiserer deg innen patologi? Anonymous poster hash: 13d2a...2a5 En patolog er vel den som obduserer døde mennesker,hvis jeg ikke tar helt feil... Anonymous poster hash: c5d70...693
Gjest Skrevet 12. juni 2014 #7 Skrevet 12. juni 2014 Beklager med onkelen din Håper han fordøyer dette og tar i mot besøk etterhvert igjen Men hadde jeg vært deg, så ville jeg ha testet / screenet meg for den krefttypen som er mest opphopning av i familen. Selv skal jeg inn til en screening og us av tarmen i løpet av sommeren, siden både faren og bestefaren min hadde kreft i tarmen.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #8 Skrevet 12. juni 2014 Jeg personlig har ganske mye mer tro på alternativ behandling av kreft. Gjennom å spise raw food og ved å gi kroppen en PH verdi som kreftcellene ikke kan leve i. Dette har jeg hvertfall lest om at går an.. Om jeg selv får kreft, er dette veien jeg kommer til å gå. Har mistet 2 nære medlemmer av familien til kreft. Hos begge startet det i tykktarmen, og begge døde etterhvert.. Så man bør forberede seg på det verste, men jeg hadde gått for å prøve alternative ting. Anonymous poster hash: b6a7c...a30
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #9 Skrevet 12. juni 2014 Beklager med onkelen din Håper han fordøyer dette og tar i mot besøk etterhvert igjen Men hadde jeg vært deg, så ville jeg ha testet / screenet meg for den krefttypen som er mest opphopning av i familen. Selv skal jeg inn til en screening og us av tarmen i løpet av sommeren, siden både faren og bestefaren min hadde kreft i tarmen. Tusen takk. Kan jeg bare si til fastlegen at jeg vil teste meg? Krysser fingrene for at det går fint med deg! Anonymous poster hash: c5d70...693
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #10 Skrevet 12. juni 2014 Da jeg gikk på patologistudiet så ble det sagt at veldig få overlever spredning til leveren. Leveren er så og si en markør for alvorlighetagrad. Anonymous poster hash: 96e81...e2d Hva er patologistudiet? Er du utdannet lege og spesialiserer deg innen patologi? Anonymous poster hash: 13d2a...2a5 En patolog er vel den som obduserer døde mennesker,hvis jeg ikke tar helt feil... Anonymous poster hash: c5d70...693 Patologi er sykdomslære, enkelt og greit. Ja, døde blir obdusert av patologer men patologi er så uendelig mye mer. Alt som blir operert ut av mennesker som skal sjekkes blir sendt til patologisk avdeling. Jeg er ikke lege med utdannet innen medisin og tok parologistudiene sammen med medisinstudentene. Og mange års erfaring fra patologisk avdeling. Cellegift er livsforlengende i de fleste tilfeller med spredning til lever. Men helbredelse er sjeldent med mindre man kan operere ut all kreften fra leveren og fortsatt ha fungerende lever. Anonymous poster hash: 96e81...e2d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #11 Skrevet 12. juni 2014 Da jeg gikk på patologistudiet så ble det sagt at veldig få overlever spredning til leveren. Leveren er så og si en markør for alvorlighetagrad. Anonymous poster hash: 96e81...e2d Hva er patologistudiet? Er du utdannet lege og spesialiserer deg innen patologi? Anonymous poster hash: 13d2a...2a5 En patolog er vel den som obduserer døde mennesker,hvis jeg ikke tar helt feil... Anonymous poster hash: c5d70...693 En patolog er en lege som undersøker forandringer i organer, vev og celler. Patologi er læren om sykdommene Anonymous poster hash: 211db...98a
Gjest Skrevet 12. juni 2014 #12 Skrevet 12. juni 2014 Beklager med onkelen din Håper han fordøyer dette og tar i mot besøk etterhvert igjen Men hadde jeg vært deg, så ville jeg ha testet / screenet meg for den krefttypen som er mest opphopning av i familen. Selv skal jeg inn til en screening og us av tarmen i løpet av sommeren, siden både faren og bestefaren min hadde kreft i tarmen. Tusen takk. Kan jeg bare si til fastlegen at jeg vil teste meg? Krysser fingrene for at det går fint med deg! Anonymous poster hash: c5d70...693 Jada, legen henviser deg til rette instans
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #13 Skrevet 12. juni 2014 Takk for svar,du som studerer patologi. Jeg leste raskt om leverkreft nå,og det står at det ofte er spredning fra tarmkreft til levern, såkalt dattercyster,og at de ofte kan opereres. Da er det kanskje ikke sånn i onkel sitt tilfelle da,siden svulstene er både inni og rundt på levern... Uff, dette er ikke noe greit kjenner jeg... Anonymous poster hash: c5d70...693
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #14 Skrevet 12. juni 2014 Jeg personlig har ganske mye mer tro på alternativ behandling av kreft. Gjennom å spise raw food og ved å gi kroppen en PH verdi som kreftcellene ikke kan leve i. Dette har jeg hvertfall lest om at går an.. Om jeg selv får kreft, er dette veien jeg kommer til å gå. Har mistet 2 nære medlemmer av familien til kreft. Hos begge startet det i tykktarmen, og begge døde etterhvert.. Så man bør forberede seg på det verste, men jeg hadde gått for å prøve alternative ting. Anonymous poster hash: b6a7c...a30 Det finnes ingen holdepunkter for at noe av dette hjelper. Men noen blir jo rike av å selge shiten. Anonymous poster hash: 86fe5...5f3
GeeGee Skrevet 12. juni 2014 #15 Skrevet 12. juni 2014 Dette var leit å høre! Det er klart at det alltid er håp, men det er klart at sjansen for å overleve når kreften har spredd seg faller ganske mye. Det går an å bli operert for spredning til lever, men da må den/de svulstene i leveren ligge sånn til at de lar seg operere. Men siden det har spredd seg til buken også vil de sannsynligvis ikke operere for spredningen i leveren, heller dessverre. Det er bra at han får komme raskt i gang med cellegift! Det er jo mulig at kreften kan minske så mye at han kan bli operert på et senere tidspunkt, eller ihvertfall forlenge livet hans noe. Dere som pårørende må støtte ham, la ham snakke hvis han ønsker, eller være i fred hvis det er det han trenger per i dag. Hans behov vil sikkert endre seg etterhvert. MEN - det er alltid håp! Kanskje må vi endre hva vi håper på, ikke sikkert det er realistisk med et håp om å overleve i 20 år til, men kanskje håpe på noen gode måneder eller år? Og bruke tiden best mulig med familie og venner? Stor klem til deg og dine
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #16 Skrevet 12. juni 2014 Jeg personlig har ganske mye mer tro på alternativ behandling av kreft. Gjennom å spise raw food og ved å gi kroppen en PH verdi som kreftcellene ikke kan leve i. Dette har jeg hvertfall lest om at går an.. Om jeg selv får kreft, er dette veien jeg kommer til å gå. Har mistet 2 nære medlemmer av familien til kreft. Hos begge startet det i tykktarmen, og begge døde etterhvert.. Så man bør forberede seg på det verste, men jeg hadde gått for å prøve alternative ting. Anonymous poster hash: b6a7c...a30 Dette er pisspreik og enhver bør holde seg for god til å spre denslags søppel til folk som er syke eller har pårørende som er det. Anonymous poster hash: f502f...8eb
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #17 Skrevet 12. juni 2014 Jeg personlig har ganske mye mer tro på alternativ behandling av kreft. Gjennom å spise raw food og ved å gi kroppen en PH verdi som kreftcellene ikke kan leve i. Dette har jeg hvertfall lest om at går an.. Om jeg selv får kreft, er dette veien jeg kommer til å gå. Har mistet 2 nære medlemmer av familien til kreft. Hos begge startet det i tykktarmen, og begge døde etterhvert.. Så man bør forberede seg på det verste, men jeg hadde gått for å prøve alternative ting. Anonymous poster hash: b6a7c...a30 Dette er pisspreik og enhver bør holde seg for god til å spre denslags søppel til folk som er syke eller har pårørende som er det. Anonymous poster hash: f502f...8eb Litt for kjapt å kalle det anonym sier for pisspreik. Et sunt kosthold er viktig for å forebygge kreftsykdom, og under behandling. Men som det sies; det finnes ikke noe alternativ til kirurgi, cellegift og strålebehandling. Jeg personlig, tror mange av dagens sykdommer kommer av et usunt og for stillesittende liv. Det du pakker i deg av mat har påvirkning på kroppen din. Å endre kosthold og livsstil er i hvert fall ikke skadelig. Denne linken ang. kreft og kosthold synes jeg er veldig opplysende/lærerik: http://www.nrk.no/livsstil/mat-som-hjelper-mot-kreft-1.7409130 Anonymous poster hash: ff860...05d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #18 Skrevet 12. juni 2014 Dette var leit å høre! Det er klart at det alltid er håp, men det er klart at sjansen for å overleve når kreften har spredd seg faller ganske mye. Det går an å bli operert for spredning til lever, men da må den/de svulstene i leveren ligge sånn til at de lar seg operere. Men siden det har spredd seg til buken også vil de sannsynligvis ikke operere for spredningen i leveren, heller dessverre. Det er bra at han får komme raskt i gang med cellegift! Det er jo mulig at kreften kan minske så mye at han kan bli operert på et senere tidspunkt, eller ihvertfall forlenge livet hans noe. Dere som pårørende må støtte ham, la ham snakke hvis han ønsker, eller være i fred hvis det er det han trenger per i dag. Hans behov vil sikkert endre seg etterhvert. MEN - det er alltid håp! Kanskje må vi endre hva vi håper på, ikke sikkert det er realistisk med et håp om å overleve i 20 år til, men kanskje håpe på noen gode måneder eller år? Og bruke tiden best mulig med familie og venner? Stor klem til deg og dine Tusen takk for gode ord og støtte. Det jeg håper for onkel(og kona hans og mormor) er at han kan leve lengst mulig,så smertefri som mulig. At vi får tid til å lage bare noen gode minner til... At han ikke er så redd som han er nå :-( Bare lyst til å holde rundt han nå, akkurat som han alltid har gjort med meg når jeg har trengt det... Anonymous poster hash: c5d70...693
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #19 Skrevet 12. juni 2014 kolorektal kreft med levermetastaser er en av få krefttyper mer spredning man faktisk kan leve lenge med, og i noen tilfeller helbredes fra Nå er det flere områder i kroppen kreften har spredt seg til en kun lever, og det er jo ikke bra, men jeg ville holdt motet oppe. han kan leve godt i flere år med sykdommen, forutsatt at han tar cellegiften, og ellers lever sunt. Det er nå slutt på pølse, øl og røyk om han skulle drive med dette Så ønsker deg og familien din masser av god bedring og lykke til i kampen som nå kommer En over her sa noe om ph- verdi i kroppen og at kreftcelles ikke kan leve i et visst miljø. Til deg vil jeg bare si, at kroppen har en ph verdi som ligger på litt over 7. Om ph verdien endres dramatisk vil du ikke kunne leve. Om den blir for lav vil blode etse hull i boldårene dine...for eksempel. Du vil ikke kunne endre ph-verdien i kroppen din med mat! Litt undervisning til sist: Kreft forårsakes av mutasjoner i genene våre som akkumuleres gjennom livet, derfor får de fleste kreft i voksen alder. Noen ganger kan man ha medfødte mutasjoner som gjør at man har en høy sannsynlighet for å utvikle kreft, slik som mutasjoner i BRCA1 eller 2 slik som skuespillerinnen Angelina Jolie har. Da anbefales man tiltak for å hindre at kreften i det hele tatt utvikler seg. Det å innbille seg at kreftceller, altså celler som har en mutasjonsfeil i disse genene har en ulik overlevelsesrate enn vanlige celler i forhold til ph-verdi er søkt. Det eneste som hjelper mot kreft per i dag er forebygging, man kan unngå å røyke og sole seg (slik sett kan man redusere sjansen mot lunge- og hudkreft) eller man kan fjerne svulsten kirurgisk etterfulgt av enten stråling eller kjemoterapi eller en kombinasjon. Hilsen Kreftforsker Anonymous poster hash: e123c...426
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #20 Skrevet 12. juni 2014 kolorektal kreft med levermetastaser er en av få krefttyper mer spredning man faktisk kan leve lenge med, og i noen tilfeller helbredes fra Nå er det flere områder i kroppen kreften har spredt seg til en kun lever, og det er jo ikke bra, men jeg ville holdt motet oppe. han kan leve godt i flere år med sykdommen, forutsatt at han tar cellegiften, og ellers lever sunt. Det er nå slutt på pølse, øl og røyk om han skulle drive med dette Så ønsker deg og familien din masser av god bedring og lykke til i kampen som nå kommer En over her sa noe om ph- verdi i kroppen og at kreftcelles ikke kan leve i et visst miljø. Til deg vil jeg bare si, at kroppen har en ph verdi som ligger på litt over 7. Om ph verdien endres dramatisk vil du ikke kunne leve. Om den blir for lav vil blode etse hull i boldårene dine...for eksempel. Du vil ikke kunne endre ph-verdien i kroppen din med mat! Litt undervisning til sist: Kreft forårsakes av mutasjoner i genene våre som akkumuleres gjennom livet, derfor får de fleste kreft i voksen alder. Noen ganger kan man ha medfødte mutasjoner som gjør at man har en høy sannsynlighet for å utvikle kreft, slik som mutasjoner i BRCA1 eller 2 slik som skuespillerinnen Angelina Jolie har. Da anbefales man tiltak for å hindre at kreften i det hele tatt utvikler seg. Det å innbille seg at kreftceller, altså celler som har en mutasjonsfeil i disse genene har en ulik overlevelsesrate enn vanlige celler i forhold til ph-verdi er søkt. Det eneste som hjelper mot kreft per i dag er forebygging, man kan unngå å røyke og sole seg (slik sett kan man redusere sjansen mot lunge- og hudkreft) eller man kan fjerne svulsten kirurgisk etterfulgt av enten stråling eller kjemoterapi eller en kombinasjon. Hilsen Kreftforsker Anonymous poster hash: e123c...426 Takk for støtte og god informasjon! Kan jeg spørre deg om noe annet? Dattern min hadde en svulst i endetarmsåpningen,den var godartet og ble operert bort da hun var 13mnd. Hun har ikke fått noe oppfølging. Er det noe jeg bør teste henne for jevnlig? Siden det er så mye kreft i slekta mener jeg... Kjenner frykten kommer snikende på... Anonymous poster hash: c5d70...693
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #21 Skrevet 12. juni 2014 kolorektal kreft med levermetastaser er en av få krefttyper mer spredning man faktisk kan leve lenge med, og i noen tilfeller helbredes fra Nå er det flere områder i kroppen kreften har spredt seg til en kun lever, og det er jo ikke bra, men jeg ville holdt motet oppe. han kan leve godt i flere år med sykdommen, forutsatt at han tar cellegiften, og ellers lever sunt. Det er nå slutt på pølse, øl og røyk om han skulle drive med dette Så ønsker deg og familien din masser av god bedring og lykke til i kampen som nå kommer En over her sa noe om ph- verdi i kroppen og at kreftcelles ikke kan leve i et visst miljø. Til deg vil jeg bare si, at kroppen har en ph verdi som ligger på litt over 7. Om ph verdien endres dramatisk vil du ikke kunne leve. Om den blir for lav vil blode etse hull i boldårene dine...for eksempel. Du vil ikke kunne endre ph-verdien i kroppen din med mat! Litt undervisning til sist: Kreft forårsakes av mutasjoner i genene våre som akkumuleres gjennom livet, derfor får de fleste kreft i voksen alder. Noen ganger kan man ha medfødte mutasjoner som gjør at man har en høy sannsynlighet for å utvikle kreft, slik som mutasjoner i BRCA1 eller 2 slik som skuespillerinnen Angelina Jolie har. Da anbefales man tiltak for å hindre at kreften i det hele tatt utvikler seg. Det å innbille seg at kreftceller, altså celler som har en mutasjonsfeil i disse genene har en ulik overlevelsesrate enn vanlige celler i forhold til ph-verdi er søkt. Det eneste som hjelper mot kreft per i dag er forebygging, man kan unngå å røyke og sole seg (slik sett kan man redusere sjansen mot lunge- og hudkreft) eller man kan fjerne svulsten kirurgisk etterfulgt av enten stråling eller kjemoterapi eller en kombinasjon. Hilsen Kreftforsker Anonymous poster hash: e123c...426 Fint svar men reagerer på at du sier kreft er forårsaket av mutasjoner som er akkumulert over år. Dette er ikke riktig. Kreft er forårsaker av mutasjon ja, men ikke av akkumulerte mutasjoner. Grunnen til at kreft er en alderdomssykdom i utgangspunktet er pga reparasjonsssystemet i genene våre som svikter. Vi får mutasjoner igjennom hele livet men disse blir forhindret til videre celledeling da vårt DNA reperasjonsssystem retter opp feilen. Etter mange år svikter denne og mutasjoner får da lov til å dele seg og det dannes en ukontrollert cellevekst - kreft. Hilsen genetikeren Anonymous poster hash: 96e81...e2d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #22 Skrevet 12. juni 2014 kolorektal kreft med levermetastaser er en av få krefttyper mer spredning man faktisk kan leve lenge med, og i noen tilfeller helbredes fra Nå er det flere områder i kroppen kreften har spredt seg til en kun lever, og det er jo ikke bra, men jeg ville holdt motet oppe. han kan leve godt i flere år med sykdommen, forutsatt at han tar cellegiften, og ellers lever sunt. Det er nå slutt på pølse, øl og røyk om han skulle drive med dette Så ønsker deg og familien din masser av god bedring og lykke til i kampen som nå kommer En over her sa noe om ph- verdi i kroppen og at kreftcelles ikke kan leve i et visst miljø. Til deg vil jeg bare si, at kroppen har en ph verdi som ligger på litt over 7. Om ph verdien endres dramatisk vil du ikke kunne leve. Om den blir for lav vil blode etse hull i boldårene dine...for eksempel. Du vil ikke kunne endre ph-verdien i kroppen din med mat! Litt undervisning til sist: Kreft forårsakes av mutasjoner i genene våre som akkumuleres gjennom livet, derfor får de fleste kreft i voksen alder. Noen ganger kan man ha medfødte mutasjoner som gjør at man har en høy sannsynlighet for å utvikle kreft, slik som mutasjoner i BRCA1 eller 2 slik som skuespillerinnen Angelina Jolie har. Da anbefales man tiltak for å hindre at kreften i det hele tatt utvikler seg. Det å innbille seg at kreftceller, altså celler som har en mutasjonsfeil i disse genene har en ulik overlevelsesrate enn vanlige celler i forhold til ph-verdi er søkt. Det eneste som hjelper mot kreft per i dag er forebygging, man kan unngå å røyke og sole seg (slik sett kan man redusere sjansen mot lunge- og hudkreft) eller man kan fjerne svulsten kirurgisk etterfulgt av enten stråling eller kjemoterapi eller en kombinasjon. Hilsen Kreftforsker Anonymous poster hash: e123c...426 Fint svar men reagerer på at du sier kreft er forårsaket av mutasjoner som er akkumulert over år. Dette er ikke riktig. Kreft er forårsaker av mutasjon ja, men ikke av akkumulerte mutasjoner. Grunnen til at kreft er en alderdomssykdom i utgangspunktet er pga reparasjonsssystemet i genene våre som svikter. Vi får mutasjoner igjennom hele livet men disse blir forhindret til videre celledeling da vårt DNA reperasjonsssystem retter opp feilen. Etter mange år svikter denne og mutasjoner får da lov til å dele seg og det dannes en ukontrollert cellevekst - kreft. Hilsen genetikeren Anonymous poster hash: 96e81...e2d hihi, ja du har helt rett, men med akkumulerte mutasjoner mente jeg at det er mer sannsynlig at jo eldre man blir, jo flere mutasjoner finner man ettersom, som du skriver, DNA reparasjonssystemet svikter. Og da er det sannsynlig at man får mutasjoner i typiske onco-gener som da gjør at kreften kan utvikle seg. Man finner som regel også mutasjoner i dna-reperasjons-gener som gir ukontrollert cellevekst, eller det er mutasjoner i signalsystemet som gjør at cellen ikke går i apoptose eller senescense. I en kreftsvulst finner man typisk opp til 30 ulike mutasjoner (stor variasjon mellom krefttyper), noen er det vi kaller driver-mutasjoner som vi typisk finner i gener linket til det jeg har nevnt over, mens andre kalles passasjermutasjoner, som ikke nødvendigvis har en link til selve kreftsykdommen, uten at vi vet det med sikkerhet. Dette burde jeg sikkert vært klar på, men regnet ikke med å ha en faglig diskusjon her inne Anonymous poster hash: e123c...426
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #23 Skrevet 12. juni 2014 kolorektal kreft med levermetastaser er en av få krefttyper mer spredning man faktisk kan leve lenge med, og i noen tilfeller helbredes fra Nå er det flere områder i kroppen kreften har spredt seg til en kun lever, og det er jo ikke bra, men jeg ville holdt motet oppe. han kan leve godt i flere år med sykdommen, forutsatt at han tar cellegiften, og ellers lever sunt. Det er nå slutt på pølse, øl og røyk om han skulle drive med dette Så ønsker deg og familien din masser av god bedring og lykke til i kampen som nå kommer En over her sa noe om ph- verdi i kroppen og at kreftcelles ikke kan leve i et visst miljø. Til deg vil jeg bare si, at kroppen har en ph verdi som ligger på litt over 7. Om ph verdien endres dramatisk vil du ikke kunne leve. Om den blir for lav vil blode etse hull i boldårene dine...for eksempel. Du vil ikke kunne endre ph-verdien i kroppen din med mat! Litt undervisning til sist: Kreft forårsakes av mutasjoner i genene våre som akkumuleres gjennom livet, derfor får de fleste kreft i voksen alder. Noen ganger kan man ha medfødte mutasjoner som gjør at man har en høy sannsynlighet for å utvikle kreft, slik som mutasjoner i BRCA1 eller 2 slik som skuespillerinnen Angelina Jolie har. Da anbefales man tiltak for å hindre at kreften i det hele tatt utvikler seg. Det å innbille seg at kreftceller, altså celler som har en mutasjonsfeil i disse genene har en ulik overlevelsesrate enn vanlige celler i forhold til ph-verdi er søkt. Det eneste som hjelper mot kreft per i dag er forebygging, man kan unngå å røyke og sole seg (slik sett kan man redusere sjansen mot lunge- og hudkreft) eller man kan fjerne svulsten kirurgisk etterfulgt av enten stråling eller kjemoterapi eller en kombinasjon. Hilsen Kreftforsker Anonymous poster hash: e123c...426 Takk for støtte og god informasjon! Kan jeg spørre deg om noe annet? Dattern min hadde en svulst i endetarmsåpningen,den var godartet og ble operert bort da hun var 13mnd. Hun har ikke fått noe oppfølging. Er det noe jeg bør teste henne for jevnlig? Siden det er så mye kreft i slekta mener jeg... Kjenner frykten kommer snikende på... Anonymous poster hash: c5d70...693 Er ikke lege, så dette kan jeg ikke svare deg på. Vil jo tro at helsepersonell som var involvert i din datters behandling ville rådet dere til oppfølging om de mente det var nødvending Anonymous poster hash: e123c...426
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #24 Skrevet 12. juni 2014 kolorektal kreft med levermetastaser er en av få krefttyper mer spredning man faktisk kan leve lenge med, og i noen tilfeller helbredes fra Nå er det flere områder i kroppen kreften har spredt seg til en kun lever, og det er jo ikke bra, men jeg ville holdt motet oppe. han kan leve godt i flere år med sykdommen, forutsatt at han tar cellegiften, og ellers lever sunt. Det er nå slutt på pølse, øl og røyk om han skulle drive med dette Så ønsker deg og familien din masser av god bedring og lykke til i kampen som nå kommer En over her sa noe om ph- verdi i kroppen og at kreftcelles ikke kan leve i et visst miljø. Til deg vil jeg bare si, at kroppen har en ph verdi som ligger på litt over 7. Om ph verdien endres dramatisk vil du ikke kunne leve. Om den blir for lav vil blode etse hull i boldårene dine...for eksempel. Du vil ikke kunne endre ph-verdien i kroppen din med mat! Litt undervisning til sist: Kreft forårsakes av mutasjoner i genene våre som akkumuleres gjennom livet, derfor får de fleste kreft i voksen alder. Noen ganger kan man ha medfødte mutasjoner som gjør at man har en høy sannsynlighet for å utvikle kreft, slik som mutasjoner i BRCA1 eller 2 slik som skuespillerinnen Angelina Jolie har. Da anbefales man tiltak for å hindre at kreften i det hele tatt utvikler seg. Det å innbille seg at kreftceller, altså celler som har en mutasjonsfeil i disse genene har en ulik overlevelsesrate enn vanlige celler i forhold til ph-verdi er søkt. Det eneste som hjelper mot kreft per i dag er forebygging, man kan unngå å røyke og sole seg (slik sett kan man redusere sjansen mot lunge- og hudkreft) eller man kan fjerne svulsten kirurgisk etterfulgt av enten stråling eller kjemoterapi eller en kombinasjon. Hilsen Kreftforsker Anonymous poster hash: e123c...426 Fint svar men reagerer på at du sier kreft er forårsaket av mutasjoner som er akkumulert over år. Dette er ikke riktig. Kreft er forårsaker av mutasjon ja, men ikke av akkumulerte mutasjoner. Grunnen til at kreft er en alderdomssykdom i utgangspunktet er pga reparasjonsssystemet i genene våre som svikter. Vi får mutasjoner igjennom hele livet men disse blir forhindret til videre celledeling da vårt DNA reperasjonsssystem retter opp feilen. Etter mange år svikter denne og mutasjoner får da lov til å dele seg og det dannes en ukontrollert cellevekst - kreft. Hilsen genetikeren Anonymous poster hash: 96e81...e2d hihi, ja du har helt rett, men med akkumulerte mutasjoner mente jeg at det er mer sannsynlig at jo eldre man blir, jo flere mutasjoner finner man ettersom, som du skriver, DNA reparasjonssystemet svikter. Og da er det sannsynlig at man får mutasjoner i typiske onco-gener som da gjør at kreften kan utvikle seg. Man finner som regel også mutasjoner i dna-reperasjons-gener som gir ukontrollert cellevekst, eller det er mutasjoner i signalsystemet som gjør at cellen ikke går i apoptose eller senescense. I en kreftsvulst finner man typisk opp til 30 ulike mutasjoner (stor variasjon mellom krefttyper), noen er det vi kaller driver-mutasjoner som vi typisk finner i gener linket til det jeg har nevnt over, mens andre kalles passasjermutasjoner, som ikke nødvendigvis har en link til selve kreftsykdommen, uten at vi vet det med sikkerhet. Dette burde jeg sikkert vært klar på, men regnet ikke med å ha en faglig diskusjon her inne Anonymous poster hash: e123c...426 Herregud, finnes det intelligent liv her på DIB? Trodde det bare var en myte, jeg... Anonymous poster hash: bbdba...9e1
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #25 Skrevet 12. juni 2014 Jeg personlig har ganske mye mer tro på alternativ behandling av kreft. Gjennom å spise raw food og ved å gi kroppen en PH verdi som kreftcellene ikke kan leve i. Dette har jeg hvertfall lest om at går an.. Om jeg selv får kreft, er dette veien jeg kommer til å gå. Har mistet 2 nære medlemmer av familien til kreft. Hos begge startet det i tykktarmen, og begge døde etterhvert.. Så man bør forberede seg på det verste, men jeg hadde gått for å prøve alternative ting. Anonymous poster hash: b6a7c...a30 Jeg tror også på at det finnes alternative metoder. Prøver å overbevise min far om at det er verdt å endre kosthold, men vet ikke om han tror noe særlig på det. Han kommer mest sannsynlig ikke til å leve veldig mye lenger, og da tenker jeg at alt er verdt å prøve uansett. Sett dokumentaren Forks over Knives? Den var overbevisende for meg hvertfall. Anonymous poster hash: 409f2...08d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå