Gå til innhold

Politiet var i bhg i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye kan skje på 150 m!! Hva om det kommer syklist som kaster seg ut i veibanen, man reagerer med å svinge unna, barnet ditt blir "kastet vegg i mellom" i bilen. Mange andre eksempler og, men hvis du er så lat å ikke sikkre barnet ditt så er du tett i hodet. Hvor lang tid bruker du på å gjøre det? Her vi bor er det og maaange som ikke sikrer barna sine, henger melllm fremsetene. Idiotskap!

Hva lærer du barnet ditt da? Det er påbudt med riktig sikring.

Anonymous poster hash: fa666...e6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har vi nok barn i samme bhg, ble skikkelig sjokkert da jeg hørte resultatene!

Anonymous poster hash: 16b65...48d

Skrevet

Herregud. De som blir kjørt må vel kunne få bolle de og? Idiotisk.

Vi bor 1,9 km fra skole og får akkurat ikke busskort, så vi kjører. Men er da ikke mine barns feil det!

Hadde kontroll her og for noen uker siden . Og sikkerhet setter vi høyt :)

Men reagerte på det med bollene da!

Kjører du ungene dine 2 km?!

Anonymous poster hash: f1662...5b1

Jeg kjører ungene til skolen selv om det bare er 1,5-2 km. Ikke alle har trygg skolevei vet du ;)

Anonymous poster hash: dc407...45e

Må nesten forsvare deg som kjører barna den "korte" veien til skolen. Jeg bodde 2 kilometer fra skolen, men vi fikk gratis buss. Dette pga av at veien var så sterkt trafikkert at kommunen ønsket IKKE at vi skulle gå. I dag 30 år etter er veien enda mer trafikert og barna får fortsatt buss. Dette er en av hovedfartsveien gjennomfylket, så er veldig mye tungtransport. Kampen om gangvei har vært der i  over 30 år men pga at det er staten som er ansvarlig så når ikke kommunen frem.

Så ikke skyt noen i foten og skrik ut om latskap med en gang.

Anonymous poster hash: 92b8d...b71

Skrevet

Jeg sikrer faktisk ikke min treåring når vi kjører hjemmefra og bort til barnehagen. Det er 150 meter i byggefeltvei. Ser strekningen fra huset. Kjører bort fordi jeg etterpå kjører til jobb, så slipper jeg å springe tilbake for å hente bilen.

Sikrer alltid når vi skal lenger enn barnehagen. Dvs når vi skal ut på veien.

Hadde blitt irritert om jeg hadde fått bot!

Anonymous poster hash: 55d55...95e

Hva gjør du hvis det kommer noen i 50 km i timen og kjører rett i deg forfra? Sier til barnet ditt: det går bra, mamma kan se barnehagen?

Skrevet

Jeg sikrer faktisk ikke min treåring når vi kjører hjemmefra og bort til barnehagen. Det er 150 meter i byggefeltvei. Ser strekningen fra huset. Kjører bort fordi jeg etterpå kjører til jobb, så slipper jeg å springe tilbake for å hente bilen.

Selv om du har bare 150 meter å kjøre på byggefeltvei, så kan det fremdeles komme en idiot i høy fart og treffe dere skikkelig uheldig. Ingen grunn til og bli irritert om du får bot, det er jo bare din egen skyld.

Anonymous poster hash: 196b6...cd3

Skrevet

Herregud. De som blir kjørt må vel kunne få bolle de og? Idiotisk.

Vi bor 1,9 km fra skole og får akkurat ikke busskort, så vi kjører. Men er da ikke mine barns feil det!

Hadde kontroll her og for noen uker siden . Og sikkerhet setter vi høyt :)

Men reagerte på det med bollene da!

Poenget er at det ikke skal kjøres bort til skolen fordi det har vært mange nestenulykker der når foreldrene må snu bilen. Derfor vil skolen (og politiet) at ungene slippes av på butikken 200 meter fra skolen og går det siste stykket bort på bena. Dette vet alle foreldrene og alle barna, men likevel blir barna kjørt helt til døren. Derfor ble det delt ut boller mellom butikken og skolen, de barna som ble kjørt og satt av ved butikken fikk bolle på lik linje med de som hadde gått helt hjemmefra. Bare de som ble kjørt til døra fikk ikke bolle, og det er overraskende mange som blir kjørt til døra...

Det er også sånn at har du farlig skolevei får du busskort selv om du ikke bor langt nok unna i kilometer. Det er egne regner for farlig skolevei.

Anonymous poster hash: e391d...0b5

Skrevet

Ja, mange foreldre er sløve, men jeg kan love deg at ingen av dem tør å svare på en slik tråd som dette! ;) Jeg har sett det meste nå, og jeg er like sjokkert hver gang over hva mange foreldre får seg til.

De minst alvorlige jeg har sett, og som jeg dessverre veldig ofte ser:

*Sikrer ikke barn på 6-7 år+ med annet enn bilens seler (ingen pute/beltestol)

*Setter babyer på 9-10 mnd framovervendt, gjerne i forsetet (det er lovlig, jeg vet, men fortsatt veldig uintelligent).

*Barn på 7-8 år i framsete, gjerne uten pute/beltestol.

De mer alvorlige tilfellende jeg har sett, men som heldigvis er mer sjeldne:

*Babyer/smårollinger i beltestol

*Barn på under 5-6 år uten pute/beltestol

*Bhg-barn sittende foran, gjerne uten pute/beltestol

*Barn sittende på fanget(!) til den voksne ut på mye trafikkert vei

*Barn stående(!!!) foran i bilen i 80-sone.

Lurer på en ting. Vårt barn 19 mnd har bilstolen Izi plus. Den er festet med belter. Bakovervendt. På barnas hus sa de det var en av de beste stolene. Med spesielt god sikring sideveis mot andre stoler. Vi kjøpte den også fordi den var den som ga barnet best plass til bena. Er dette en type beltestol som du mener er en feil? Litt forvirret her...

Anonymous poster hash: 27108...f84

Skrevet

Hva definerer folket her inne som farlig/usikker skolevei? Merkelig mange som blir kjørt. 

Skrevet

Ja, mange foreldre er sløve, men jeg kan love deg at ingen av dem tør å svare på en slik tråd som dette! ;) Jeg har sett det meste nå, og jeg er like sjokkert hver gang over hva mange foreldre får seg til.

De minst alvorlige jeg har sett, og som jeg dessverre veldig ofte ser:

*Sikrer ikke barn på 6-7 år+ med annet enn bilens seler (ingen pute/beltestol)

*Setter babyer på 9-10 mnd framovervendt, gjerne i forsetet (det er lovlig, jeg vet, men fortsatt veldig uintelligent).

*Barn på 7-8 år i framsete, gjerne uten pute/beltestol.

De mer alvorlige tilfellende jeg har sett, men som heldigvis er mer sjeldne:

*Babyer/smårollinger i beltestol

*Barn på under 5-6 år uten pute/beltestol

*Bhg-barn sittende foran, gjerne uten pute/beltestol

*Barn sittende på fanget(!) til den voksne ut på mye trafikkert vei

*Barn stående(!!!) foran i bilen i 80-sone.

Lurer på en ting. Vårt barn 19 mnd har bilstolen Izi plus. Den er festet med belter. Bakovervendt. På barnas hus sa de det var en av de beste stolene. Med spesielt god sikring sideveis mot andre stoler. Vi kjøpte den også fordi den var den som ga barnet best plass til bena. Er dette en type beltestol som du mener er en feil? Litt forvirret her...

Anonymous poster hash: 27108...f84

Izi plus er ikke en beltestol selv om den festes med belter; beltestol er en "pute med rygg", hvor barnet festes kun med bilens egne belter. Izi plus har jo fempunksbelte. Så Barnas Hus har rett; dere har kjøpt en veldig god stol til barnet deres!

Anonymous poster hash: b41d9...045

Skrevet

Du burde sikre barnet ditt selv om det bare er 150 meter. Det er store krefter i en bil som f.eks bremser litt hardt, selv om farten er veldig lav. Det tar ikke mange sekundene å feste barnet, men skulle noe skje så har du gjort ditt beste. Blir barnet skadet er det nok ikke godt å vite at det var pga. egen latskap.

Skrevet

Selv om du kjører i bare 20-30 km/t kan barnet slå seg ganske kraftig om du hugger inn bremsen fordi det kommer en katt ut i veien rett foran deg altså.. Skjønner ikke at du tør, og irritert pga en bot kan du jo ikke bli for du gjør faktisk noe ulovlig.

Anonymous poster hash: e391d...0b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...