Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 Jeg kom for seint til å få med meg dette, men de hadde visst vært der fra 7- ca 9. For å sjekke om folk hadde sikret ungene i bilene. I følge en ansatt var det mange som måtte dra videre til jobb med en bot på 2000 kr i hånda. Jeg ble sjokkert da jeg fikk vite at på en avd ble 5 av 29 foreldre bøtelagt. Er folk virkelig så sløve? Jeg er sikker på at de har forsikret både hus og bil og hund, men å gambke med livet til det kjæreste du har? Flott at politiet kom og ga dem en vekker og et smekk på fingrene. Anonymous poster hash: 6e506...a37
Bonna Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Det er rett og slett forkastelig og horribelt! Og jammen bra at politiet også sjekker slikt, godt jobba av politiet sier nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 Her hadde de kontroll rett ved siden av skolen, der var det også mange som fikk bot. Det var mange 1. og 2. klassinger som ikke var sikret med annet enn bilbeltet, ingen beltestol eller pute overhodet... Her visste de om kontrollen på forhånd i fau, men de sa ingenting, de bare sto på skoleveien og delte ut boller til alle barna som gikk eller syklet til skolen. Barna som ble kjørt ble stoppet av politiet, mange foreldre fikk bot og de fikk ikke bolle. Alle vet at det ikke er lov å kjøre helt frem til skolen her pga veldig liten og uoversiktlig snuplass (ingen gjennomkjøring) og at skolen vil at barna slippes av ved butikken som ligger et par hundre meter fra skolen. Likevel kjører foreldrene helt frem til skolen, så kontrollen var mellom butikken og skolen, det var også her det ble delt ut boller... Anonymous poster hash: e391d...0b5
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #4 Skrevet 12. juni 2014 Ja, mange foreldre er sløve, men jeg kan love deg at ingen av dem tør å svare på en slik tråd som dette! Jeg har sett det meste nå, og jeg er like sjokkert hver gang over hva mange foreldre får seg til. De minst alvorlige jeg har sett, og som jeg dessverre veldig ofte ser: *Sikrer ikke barn på 6-7 år+ med annet enn bilens seler (ingen pute/beltestol) *Setter babyer på 9-10 mnd framovervendt, gjerne i forsetet (det er lovlig, jeg vet, men fortsatt veldig uintelligent). *Barn på 7-8 år i framsete, gjerne uten pute/beltestol. De mer alvorlige tilfellende jeg har sett, men som heldigvis er mer sjeldne: *Babyer/smårollinger i beltestol *Barn på under 5-6 år uten pute/beltestol *Bhg-barn sittende foran, gjerne uten pute/beltestol *Barn sittende på fanget(!) til den voksne ut på mye trafikkert vei *Barn stående(!!!) foran i bilen i 80-sone. Anonymous poster hash: dc407...45e
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #5 Skrevet 12. juni 2014 Her hadde de kontroll rett ved siden av skolen, der var det også mange som fikk bot. Det var mange 1. og 2. klassinger som ikke var sikret med annet enn bilbeltet, ingen beltestol eller pute overhodet... Her visste de om kontrollen på forhånd i fau, men de sa ingenting, de bare sto på skoleveien og delte ut boller til alle barna som gikk eller syklet til skolen. Barna som ble kjørt ble stoppet av politiet, mange foreldre fikk bot og de fikk ikke bolle. Alle vet at det ikke er lov å kjøre helt frem til skolen her pga veldig liten og uoversiktlig snuplass (ingen gjennomkjøring) og at skolen vil at barna slippes av ved butikken som ligger et par hundre meter fra skolen. Likevel kjører foreldrene helt frem til skolen, så kontrollen var mellom butikken og skolen, det var også her det ble delt ut boller... Anonymous poster hash: e391d...0b5 Men hvorfor straffe barna? En seksåring kan da ikke forventes å ha satt seg inn i trafikkreglene, og om han blir fortalt av foreldrene at han skal sette seg i bilen uten sete, har han ikke så mye makt til å slippe unna Anonymous poster hash: 3b87f...720
Giss Skrevet 12. juni 2014 #6 Skrevet 12. juni 2014 Det verste eksemplet jeg vet om var en far som konsekvent kom kjørende med sin lille gutt stående imellom beina så han kunne være med å "styre". De bodde ikke rett nede i gaten heller men måtte kjøre igjennom flere kryss osv for å komme til barnehagen. Jeg vet at barnehagen ble tipset om det og tok en snakk med ham. Håper det hjalp.
Trultemor85 Skrevet 12. juni 2014 #7 Skrevet 12. juni 2014 Herregud. De som blir kjørt må vel kunne få bolle de og? Idiotisk. Vi bor 1,9 km fra skole og får akkurat ikke busskort, så vi kjører. Men er da ikke mine barns feil det! Hadde kontroll her og for noen uker siden . Og sikkerhet setter vi høyt Men reagerte på det med bollene da!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #8 Skrevet 12. juni 2014 Her hadde de kontroll rett ved siden av skolen, der var det også mange som fikk bot. Det var mange 1. og 2. klassinger som ikke var sikret med annet enn bilbeltet, ingen beltestol eller pute overhodet... Her visste de om kontrollen på forhånd i fau, men de sa ingenting, de bare sto på skoleveien og delte ut boller til alle barna som gikk eller syklet til skolen. Barna som ble kjørt ble stoppet av politiet, mange foreldre fikk bot og de fikk ikke bolle. Alle vet at det ikke er lov å kjøre helt frem til skolen her pga veldig liten og uoversiktlig snuplass (ingen gjennomkjøring) og at skolen vil at barna slippes av ved butikken som ligger et par hundre meter fra skolen. Likevel kjører foreldrene helt frem til skolen, så kontrollen var mellom butikken og skolen, det var også her det ble delt ut boller... Anonymous poster hash: e391d...0b5 Men hvorfor straffe barna? En seksåring kan da ikke forventes å ha satt seg inn i trafikkreglene, og om han blir fortalt av foreldrene at han skal sette seg i bilen uten sete, har han ikke så mye makt til å slippe unna Anonymous poster hash: 3b87f...720 De fikk vel ikke høre du får ikke bolle fordi du ikke var festet riktig i bilen. Poenget hennes var vel at de som gikk, vandret forbi der de sto å delte ut boller. Mens de barna hvor foreldrene ikke slipper barna av der de har blitt bedt om det også kjørte forbi der de sto med bollene og da fikk ikke disse barna. Anonymous poster hash: 681e0...621
Elsker livet Skrevet 12. juni 2014 #9 Skrevet 12. juni 2014 5 av 29 var jo fantastisk egentlig. Her hadde det nok blitt 26 av 29 som hadde fått bøter. Håper inderlig de vil ha en slik kontroll her også. De fleste kjører uten tilstrekkelig sikring, og minst halvparten av 2 åringene sitter fremovervendt.Det er minst like sløvt hos de mest ressurssterke foreldrene, de som under ingen omstendigheter kan tillate nugatti på en onsdag.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #10 Skrevet 12. juni 2014 I grunn så er det merkelig hva noen frykter. Noen er hysteriske for sukker andre vaksiner osv. Men å sikkre barna i bilen det gidder de ikke. Anonymous poster hash: da5e5...ae2
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #11 Skrevet 12. juni 2014 Herregud. De som blir kjørt må vel kunne få bolle de og? Idiotisk. Vi bor 1,9 km fra skole og får akkurat ikke busskort, så vi kjører. Men er da ikke mine barns feil det! Hadde kontroll her og for noen uker siden . Og sikkerhet setter vi høyt Men reagerte på det med bollene da! Hvorfor går ikke barna? 1,9 km er ikke særlig langt for et skolebarn. Med mindre de er syke på et vis. Er vel 4 km som er busskortgrensen med mindre veiene er dårlig sikret. Forøvrig har jeg også sett mye rar kjøring. 3-4 åringer som står/ sitter på kne i passasjersetet foran ( usikret selvsagt), flere barn i samme sete, usikret, i partner blinde to seter etc. Skjønner ikke at folk tør. Anonymous poster hash: 04b46...6bb
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #12 Skrevet 12. juni 2014 Herregud. De som blir kjørt må vel kunne få bolle de og? Idiotisk. Vi bor 1,9 km fra skole og får akkurat ikke busskort, så vi kjører. Men er da ikke mine barns feil det! Hadde kontroll her og for noen uker siden . Og sikkerhet setter vi høyt Men reagerte på det med bollene da! Kjører du ungene dine 2 km?! Anonymous poster hash: f1662...5b1
sug lut Skrevet 12. juni 2014 #13 Skrevet 12. juni 2014 Her hadde de kontroll rett ved siden av skolen, der var det også mange som fikk bot. Det var mange 1. og 2. klassinger som ikke var sikret med annet enn bilbeltet, ingen beltestol eller pute overhodet... Her visste de om kontrollen på forhånd i fau, men de sa ingenting, de bare sto på skoleveien og delte ut boller til alle barna som gikk eller syklet til skolen. Barna som ble kjørt ble stoppet av politiet, mange foreldre fikk bot og de fikk ikke bolle. Alle vet at det ikke er lov å kjøre helt frem til skolen her pga veldig liten og uoversiktlig snuplass (ingen gjennomkjøring) og at skolen vil at barna slippes av ved butikken som ligger et par hundre meter fra skolen. Likevel kjører foreldrene helt frem til skolen, så kontrollen var mellom butikken og skolen, det var også her det ble delt ut boller... Anonymous poster hash: e391d...0b5 Men hvorfor straffe barna? En seksåring kan da ikke forventes å ha satt seg inn i trafikkreglene, og om han blir fortalt av foreldrene at han skal sette seg i bilen uten sete, har han ikke så mye makt til å slippe unna Anonymous poster hash: 3b87f...720 Hahahaaa ansvarsfraskrivelse er jo underholdende, du mener at man for alt i verden ikke skulle sette foreldrene i en situasjon hvor de måtte forklare barna sine at de gjorde en elendig jobb som forelder og at barnet derfor ikke fikk samme goder som resten?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #14 Skrevet 12. juni 2014 Herregud. De som blir kjørt må vel kunne få bolle de og? Idiotisk. Vi bor 1,9 km fra skole og får akkurat ikke busskort, så vi kjører. Men er da ikke mine barns feil det! Hadde kontroll her og for noen uker siden . Og sikkerhet setter vi høyt Men reagerte på det med bollene da! Kjører du ungene dine 2 km?! Anonymous poster hash: f1662...5b1 Jeg kjører ungene til skolen selv om det bare er 1,5-2 km. Ikke alle har trygg skolevei vet du Anonymous poster hash: dc407...45e
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #15 Skrevet 12. juni 2014 Herregud. De som blir kjørt må vel kunne få bolle de og? Idiotisk. Vi bor 1,9 km fra skole og får akkurat ikke busskort, så vi kjører. Men er da ikke mine barns feil det! Hadde kontroll her og for noen uker siden . Og sikkerhet setter vi høyt Men reagerte på det med bollene da! Kjører du ungene dine 2 km?! Anonymous poster hash: f1662...5b1 Jeg kjører ungene til skolen selv om det bare er 1,5-2 km. Ikke alle har trygg skolevei vet du Anonymous poster hash: dc407...45e Det er ikke rart at unger blir tykke. Anonymous poster hash: f1662...5b1
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #16 Skrevet 12. juni 2014 Herregud. De som blir kjørt må vel kunne få bolle de og? Idiotisk. Vi bor 1,9 km fra skole og får akkurat ikke busskort, så vi kjører. Men er da ikke mine barns feil det! Hadde kontroll her og for noen uker siden . Og sikkerhet setter vi høyt Men reagerte på det med bollene da! Kjører du ungene dine 2 km?! Anonymous poster hash: f1662...5b1 Jeg kjører ungene til skolen selv om det bare er 1,5-2 km. Ikke alle har trygg skolevei vet du Anonymous poster hash: dc407...45e Det er ikke rart at unger blir tykke. Anonymous poster hash: f1662...5b1 Lær de trafikkvett og følg de første gangen. Mine har heller ikke trygg vei, men følger de reglene og bruker øynene r det ikke noe problem. De har gått 3 km fra første klasse. Tykke barn kommer fra late foreldre! Anonymous poster hash: 3ea6c...86d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #17 Skrevet 12. juni 2014 Herregud. De som blir kjørt må vel kunne få bolle de og? Idiotisk. Vi bor 1,9 km fra skole og får akkurat ikke busskort, så vi kjører. Men er da ikke mine barns feil det! Hadde kontroll her og for noen uker siden . Og sikkerhet setter vi høyt Men reagerte på det med bollene da! Kjører du ungene dine 2 km?! Anonymous poster hash: f1662...5b1 Jeg kjører ungene til skolen selv om det bare er 1,5-2 km. Ikke alle har trygg skolevei vet du Anonymous poster hash: dc407...45e Det er ikke rart at unger blir tykke. Anonymous poster hash: f1662...5b1 Mine barn er veldig aktive og trener minst 3 dager i uken. Eldstemann trener 1,5-2 timer 4 dager i uken. De får ikke lov til å gå til skolen fordi skoleveien er farlig. Om det var valget, ville jeg uansett heller ha tykke og levende barn enn tynne, men skadde/døde barn... Blir litt oppgitt over hvor navlebeskuende mange er her inne! Bare fordi noe er bra der du bor, betyr ikke det at det er likt over alt. Noen barn har ikke trygg skolevei, og da kjører man dem for å være trygg på at de kommer fram hele og uskadde. Så enkelt er det. Anonymous poster hash: dc407...45e
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #18 Skrevet 12. juni 2014 Herregud. De som blir kjørt må vel kunne få bolle de og? Idiotisk. Vi bor 1,9 km fra skole og får akkurat ikke busskort, så vi kjører. Men er da ikke mine barns feil det! Hadde kontroll her og for noen uker siden . Og sikkerhet setter vi høyt Men reagerte på det med bollene da! Kjører du ungene dine 2 km?! Anonymous poster hash: f1662...5b1 Jeg kjører ungene til skolen selv om det bare er 1,5-2 km. Ikke alle har trygg skolevei vet du Anonymous poster hash: dc407...45e Det er ikke rart at unger blir tykke. Anonymous poster hash: f1662...5b1 Lær de trafikkvett og følg de første gangen. Mine har heller ikke trygg vei, men følger de reglene og bruker øynene r det ikke noe problem. De har gått 3 km fra første klasse. Tykke barn kommer fra late foreldre! Anonymous poster hash: 3ea6c...86d Jeg går ikke den veien selv en gang! Den er rett og slett livsfarlig. Anonymous poster hash: dc407...45e
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #19 Skrevet 12. juni 2014 Herregud. De som blir kjørt må vel kunne få bolle de og? Idiotisk. Vi bor 1,9 km fra skole og får akkurat ikke busskort, så vi kjører. Men er da ikke mine barns feil det! Hadde kontroll her og for noen uker siden . Og sikkerhet setter vi høyt Men reagerte på det med bollene da! Kjører du ungene dine 2 km?! Anonymous poster hash: f1662...5b1 Jeg kjører ungene til skolen selv om det bare er 1,5-2 km. Ikke alle har trygg skolevei vet du Anonymous poster hash: dc407...45e Det er ikke rart at unger blir tykke. Anonymous poster hash: f1662...5b1 Lær de trafikkvett og følg de første gangen. Mine har heller ikke trygg vei, men følger de reglene og bruker øynene r det ikke noe problem. De har gått 3 km fra første klasse. Tykke barn kommer fra late foreldre! Anonymous poster hash: 3ea6c...86d Mine får taxi pga en strekning på 500 m. Fare for ras på ene siden av veien og stup på den andre. Veien er smal, biler kan ikke passere hverandre men det kjører trailere hele tiden. Meieribilen og slaktebil. Nytter ikke å kunne trafikkreglene Anonymous poster hash: a6df7...42e
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #20 Skrevet 12. juni 2014 Herregud. De som blir kjørt må vel kunne få bolle de og? Idiotisk. Vi bor 1,9 km fra skole og får akkurat ikke busskort, så vi kjører. Men er da ikke mine barns feil det! Hadde kontroll her og for noen uker siden . Og sikkerhet setter vi høyt Men reagerte på det med bollene da! Kjører du ungene dine 2 km?! Anonymous poster hash: f1662...5b1 Jeg kjører ungene til skolen selv om det bare er 1,5-2 km. Ikke alle har trygg skolevei vet du Anonymous poster hash: dc407...45e Det er ikke rart at unger blir tykke. Anonymous poster hash: f1662...5b1 Lær de trafikkvett og følg de første gangen. Mine har heller ikke trygg vei, men følger de reglene og bruker øynene r det ikke noe problem. De har gått 3 km fra første klasse. Tykke barn kommer fra late foreldre! Anonymous poster hash: 3ea6c...86d Førsteklassinger har rett på buss/taxi hvis skoleveien er over 2km. fra andre klasse 4km. Anonymous poster hash: b253f...ab2
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #21 Skrevet 12. juni 2014 Det verste jeg har sett er en bil som kjørte avsted. Sjåføren og 6 unger kom ut. 4 unger satt seg inn i bilen, sjåføren gikk bak og åpnet bagasjerommet og de to siste ungene la seg ned der (helt lukket bagasjerom). Jeg ble så perpleks og satt ut at jeg ikke gjorde noenting.Angrer så på at jeg ikke tok bilnummeret og ringte politiet Anonymous poster hash: 196b6...cd3
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #22 Skrevet 12. juni 2014 Herregud. De som blir kjørt må vel kunne få bolle de og? Idiotisk. Vi bor 1,9 km fra skole og får akkurat ikke busskort, så vi kjører. Men er da ikke mine barns feil det! Hadde kontroll her og for noen uker siden . Og sikkerhet setter vi høyt Men reagerte på det med bollene da! Kjører du ungene dine 2 km?! Anonymous poster hash: f1662...5b1 Jeg kjører ungene til skolen selv om det bare er 1,5-2 km. Ikke alle har trygg skolevei vet du Anonymous poster hash: dc407...45e Det er ikke rart at unger blir tykke. Anonymous poster hash: f1662...5b1 Lær de trafikkvett og følg de første gangen. Mine har heller ikke trygg vei, men følger de reglene og bruker øynene r det ikke noe problem. De har gått 3 km fra første klasse. Tykke barn kommer fra late foreldre! Anonymous poster hash: 3ea6c...86d Det er forskjell på utrygg vei og utrygg vei. Man kan faktisk ikke forvente at en 6-åring har godt nok utviklede vurderingsevner i trafikken.Her jeg bor hadde det vært direkte uansvarlig og sendt skolebarna langs veien. Her er vi heldigvis ikke avhengige av å gå til skolen for å holde oss aktive da, vi klarer å aktivisere oss på andre måter heldigvis. Ingen feite barn her Anonymous poster hash: cd9cb...2ce
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #23 Skrevet 12. juni 2014 Herregud. De som blir kjørt må vel kunne få bolle de og? Idiotisk. Vi bor 1,9 km fra skole og får akkurat ikke busskort, så vi kjører. Men er da ikke mine barns feil det! Hadde kontroll her og for noen uker siden . Og sikkerhet setter vi høyt Men reagerte på det med bollene da! Kjører du ungene dine 2 km?! Anonymous poster hash: f1662...5b1 Jeg kjører ungene til skolen selv om det bare er 1,5-2 km. Ikke alle har trygg skolevei vet du Anonymous poster hash: dc407...45e Det er ikke rart at unger blir tykke. Anonymous poster hash: f1662...5b1 Lær de trafikkvett og følg de første gangen. Mine har heller ikke trygg vei, men følger de reglene og bruker øynene r det ikke noe problem. De har gått 3 km fra første klasse. Tykke barn kommer fra late foreldre! Anonymous poster hash: 3ea6c...86d Førsteklassinger har rett på buss/taxi hvis skoleveien er over 2km. fra andre klasse 4km. Anonymous poster hash: b253f...ab2 Poenget ditt er? De har bein å bruke og sykkel til trening. Her kjøres ingen. Selv jeg setter igjen bilen og sykkler til jobben som er en mil unna. Bilen brukes mest på vinteren i det dårligste været. En grunn til at barn er feite nå til dags. De blir kjørt overalt. Enten bil eller buss. Rare holdninger... Anonymous poster hash: 3ea6c...86d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #24 Skrevet 12. juni 2014 Herregud. De som blir kjørt må vel kunne få bolle de og? Idiotisk. Vi bor 1,9 km fra skole og får akkurat ikke busskort, så vi kjører. Men er da ikke mine barns feil det! Hadde kontroll her og for noen uker siden . Og sikkerhet setter vi høyt Men reagerte på det med bollene da! Kjører du ungene dine 2 km?! Anonymous poster hash: f1662...5b1 Jeg kjører ungene til skolen selv om det bare er 1,5-2 km. Ikke alle har trygg skolevei vet du Anonymous poster hash: dc407...45e Det er ikke rart at unger blir tykke. Anonymous poster hash: f1662...5b1 Lær de trafikkvett og følg de første gangen. Mine har heller ikke trygg vei, men følger de reglene og bruker øynene r det ikke noe problem. De har gått 3 km fra første klasse. Tykke barn kommer fra late foreldre! Anonymous poster hash: 3ea6c...86d Førsteklassinger har rett på buss/taxi hvis skoleveien er over 2km. fra andre klasse 4km. Anonymous poster hash: b253f...ab2 Poenget ditt er? De har bein å bruke og sykkel til trening. Her kjøres ingen. Selv jeg setter igjen bilen og sykkler til jobben som er en mil unna. Bilen brukes mest på vinteren i det dårligste været. En grunn til at barn er feite nå til dags. De blir kjørt overalt. Enten bil eller buss. Rare holdninger... Anonymous poster hash: 3ea6c...86d Hvis du legger godvilja til så forstår sikkert du også at enkelte barn har skolevei som er så utrygg at det ikke er forsvarlig å la ungene gå der. Hvis man har et snev av kreativitet så finner man andre måter ungene kan være aktive på enn ved å gå eller sykle til skolen. Det finnes bl.a fotball, håndball, turn, dansing, lek i skogen, basket, innebandy, ski, gåturer andre steder enn på skoleveien og så videre. Visste du ikke det? Anonymous poster hash: cd9cb...2ce
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #25 Skrevet 12. juni 2014 Jeg sikrer faktisk ikke min treåring når vi kjører hjemmefra og bort til barnehagen. Det er 150 meter i byggefeltvei. Ser strekningen fra huset. Kjører bort fordi jeg etterpå kjører til jobb, så slipper jeg å springe tilbake for å hente bilen. Sikrer alltid når vi skal lenger enn barnehagen. Dvs når vi skal ut på veien. Hadde blitt irritert om jeg hadde fått bot! Anonymous poster hash: 55d55...95e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå