Gå til innhold

Dilemma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førskolelærer og har en 100% fast jobb, men ikke i barnehage.

Nå har jeg blitt tilbudt en 100% som pedagogisk leder, svangerskapsvikariat i en stor barnehage.

Er så usikker om jeg skal si opp gamle jobben og begynne i vikariatet eller bare stå i gamle jobben?

Må si at jeg ikke trives særlig i nåværende jobb men ønsker ikke en usikker fremtid da mannen ikke har fast jobb...

Hva hadde DU gjort?

Anonymous poster hash: f5354...8d8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blitt der du er.

Anonymous poster hash: 4dd7d...528
Skrevet

Tatt den nye jobben, det er stor mangel på førskole lærer i hele landet. Så sikkert mulig at du kan få fast jobb i den bhg eller i en annen.

Skrevet

Jeg ville beholdt den gamle jobben, fordi den er fast, men også begynt å søke andre jobber ettersom du ikke trives der du er. Skjønner at tilbudet er fristende, men et svangerskapsvikariat er kort og det er kjedelig å stå uten jobb når vikariatet går ut.

Skrevet

Hadde ikke byttet ut fast mot vikariat. Hadde heller søkt ny jobb mens jeg fortsatte i den gamle,

Anonymous poster hash: e267d...e24

Skrevet

Dette er en liten by og vanskelig og finne fast jobb.

Men det har hendt mye i den gamle jobben som gjør at jeg egentlig vil vekk.

Men jeg tenker også at det er en fast stilling som jeg kan ha til jeg finner ny fast stilling?

HI

Skrevet

Jobber du i kommunen fra før? Er det mulig å søke permisjon fra jobben et år? Vanskelig siden mannen din ikke har jobb.

Skrevet (endret)

Jeg tror jeg ville satset på den nye jobben. Du sier du ikke trives derfor hadde jeg nok byttet. Ingen god følelse å ikke trives på jobb. Hvis mulig søk om permisjon fra din nåværende jobb i ett år, så har du noe å falle tilbake på hvis det skulle være at du ikke kan fortsette i den nye jobben

Lykke til:)

Endret av FrkKværner
Skrevet

Jeg tror ikke nåværende arbeidsgiver vil gi permisjon.

HI

Skrevet

Jobber du i kommunen fra før? Er det mulig å søke permisjon fra jobben et år? Vanskelig siden mannen din ikke har jobb.

Nei, dette er privat og en liten bedrift.

Veldig sårbart når noen er borte.

Skrevet

hvertfall ikke sagt opp den faste jobben for et vikariat

Anonymous poster hash: 02da2...614
Skrevet

Jeg har sagt opp min faste jobb for et vikariat. Livet er for kort til å bli i en jobb man mistrives i! Ta sjansen og prøv deg på ny jobb:)

Anonymous poster hash: 17183...51f

Skrevet

Jeg synes det er ett veldig vanskelig valg :(

HI

Skrevet

Jeg skjønner at det er et vanskelig valg, men det er bare du som i siste instans kan ta det. Og det finnes ingen fasitløsning på dilemmaet ditt. Da hadde det jo ikke vært et dilemma.

Jeg hadde ikke sagt opp en fast jobb for et svangerskapsvikariat. Spesielt ikke i din situasjon, når mannen din ikke har fast jobb heller. Et år går fort, og da risikerer du å stå der uten noe. Jeg hadde ikke turt, men jeg er en person som er litt forsiktig. Spesielt når det gjelder økonomi.

Du må selv avgjøre hva som er viktigst for deg, den økonomiske tryggheten ved å få en fast lønn inn på konto hver måned eller (mangelen på) trivsel på jobb. Og om du kan holde ut i din nåværende jobb til du eventuelt får en ny.

Ha også i bakhodet at dersom det er vanskelig å få seg ny jobb nå, når du har den jobben du har, så blir det ikke lettere om et år når vikariatet er utløpt og du står der uten noe. Ikke nødvendigvis vanskeligere, det er ikke det jeg mener, men ikke lettere heller.

Jeg selv valgte bort drømmejobben for et par, tre måneder siden nettopp av denne grunnen. Det var et vikariat, og jeg våget ikke si opp en fast jobb for så å stå på bar bakke når vikariatet utløper.

Skrevet

Hvis du mistrives i jobben du har nå hadde jeg gått for vikariatet og begynt tidlig å søke på alt fast du kommer over. Lettere å få fast jobb i barnehage hvis du har erfaring fra en.

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt opp fast jobb for vikariat. Ville heller begynt å søke andre jobber. Evt. søkt nåværende arbeidsgiver om permisjon.

Anonymous poster hash: 6d474...739

Skrevet

Men dere, får jeg dagpenger om jeg plutselig er uten jobb etter vikariatet??

HI

Skrevet

Ja du får dagpenger om vikariatet går ut. Det er ikke engang karentene på dagpengene da. Si opp jobb, og søk heller stillinger mens du er i vikariatet. Som en over skrev....livet er for kort til å mistrives 7,5 timer 5 dager i uka!

Anonymous poster hash: 27b04...8ff
Skrevet

Problemet er egentlig at ny arbeidsgiver enda ikke har gitt varighet på vikariatet.

Nå har jeg tenkt å spørre om ett skriftlig tilbud og lønnsvilkår.

HI

Skrevet

Tror jeg ville blitt i den faste jobben å søkt stilling som pedagogisk leder i fast stilling om sjansen bød seg. Det er jo ikke lettere å få jobb mens du er i et vikariat, og det skal jo mye til at stillingen vil forbli fast, i og med at den pedlederen som nå er der mest sansylig "må"" tilbake også. Det vil jo være ille om du plutselig skulle stå helt uten jobb. Men det kommer jo litt an på hvor ille det er i nåværende jobb da selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 60563...bba
Skrevet

Nåværende jobb er helt ok, utenom arbeidsgiver som er en dritt.

Jobben gir meg lite kunnskap da det mer er en oppbevaringsplass for barna, men jeg trives jo når jeg er med barna og foreldrene.

Men ser absolutt at jeg vil ha ny jobb! Er også veldig usikker på om jeg vil ta vikariatet.... Som hun styreren sa: det er jo veldig mange ordninger nå i permisjon og vi vet ikke helt når ...... kommer tilbake....

Skrevet

I en stor barnehage er der nesten alltid en eller flere pedagoger i permisjon eller sykemeldt. Når man har fått en fot innenfor og er villig til å være litt potet (kan brukes over alt) i en knipe så har man som oftest jobb om man vil.

Skrevet

I en stor barnehage er der nesten alltid en eller flere pedagoger i permisjon eller sykemeldt. Når man har fått en fot innenfor og er villig til å være litt potet (kan brukes over alt) i en knipe så har man som oftest jobb om man vil.

Ja det tenker jeg og.

Synes du skal gå for vikariatet og søke aktivt på jobber.

Det er viktig å trives i jobben mener jeg da.

Skrevet

Jeg har spurt om den nye arbeidsgiveren kan skrive skriftlig hvor lenge vikariatet varer og årslønn.

Jeg må ta en avgjørelse i løpet av uken.

HI

Skrevet

DYTT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...