moota m storebror&lillebror Skrevet 10. juni 2014 #26 Skrevet 10. juni 2014 Jeg skifter dekk på bilen selv. Vasker den inni og utpå også selv. Er ikke veldig handy utenom det da, men klarte meg godt når jeg bodde alene Må også svare på det at det hjelper lite om jeg kan skifte dekk om jeg punkterer i ødemarka. Bilen min har nemlig ikke reservedekk. Jeg har sånn skum dritt som hjelper veldig lite av erfaring. Jeg skifter dekkene selv, men har ikke reservehjul. Bare skum og kompressor. Heldigvis har jeg Toyota veihjelp, så de kan hjelpe meg om skummet ikke er nok Det er det jeg også har. Vi har prøvd det, men dekket har vært for ødelagt og det nytter ikke.
det er berre mordi Skrevet 10. juni 2014 #27 Skrevet 10. juni 2014 Ja, det har eg alltid gjort sjølv. Eg synes det er litt koseleg og, spesielt når det er "sandalar" det blir skifta til:)
MrsMilla Skrevet 10. juni 2014 #28 Skrevet 10. juni 2014 Nei, skifter ikke dekk selv. Om det var kun opp til meg hadde denne oppgaven helt klart gått til verkstedet - ferdig med det. Mannen synes dette er en grei jobb og at vi skal gjøre det selv, så da får han bare gjøre det da når han synes det er greiere sånn. Jeg er ikke spesielt handy av meg - så outsorcing brukes i stor grad, om det er håndtverkere, bilverksted etc - men jeg er veldig klar på å bruke hvit arbeidskraft ( som i betale skatt).
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #29 Skrevet 10. juni 2014 Skifter dekkene selv. Er like spent hver gang jeg setter meg i bilen etter dekkskift, men jeg har enda ikke opplevd at de har falt av Det er stort sett det eneste jeg klarer å fikse på bilen. Får til å sjekke olje og fylle på spylervæske, men å skifte vindusvisker eller lyspærer har jeg ikke engang forsøkt. Ellers gjør jeg mer "manneting" enn mannen. Snekrer, graver, maler, river og setter opp ting. Mannen klarer såvidt å sette opp en ikeahylle. Også liker jeg å ha kontrollen på hva og hvordan ting er gjort, og jeg gjør ting raskere enn han. Han er flink til å lage mat, rydde og vaske, da =) Anonymous poster hash: f96b3...7cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå