Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Og gjør andre typiske "manneting" i huset/hjemmet? Jeg har alltid gjort sånne ting selv, ikke hatt så mange rundt meg, har vært alenemor noen år ol. Og jeg har satt pris på å klare ting selv. Men, jeg er ambivalent når det gjelder min nye samboer. Han vet jeg klarer ting selv, derfor hjelper han meg aldri med sånt.. Skifter hjul, mekker og vasker sin egen bil, men spør aldri om jeg vil ha hjelp.. På den ene siden liker jeg at jeg klarer meg selv, på den andre siden ville jeg likt at han var en gentleman å hjalp til med dette innimellom Han hjelper på andre områder altså. Skulle kanskje nøyd meg med å vite for meg selv at jeg klarer det, og latt som om jeg hadde ti tommeltotter med samboern.. Anonymous poster hash: a8caf...644
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Jeg skifter selv og mannen er lat, så han får verkstedet til å skifte på sin bil. Anonymous poster hash: a4df1...a78
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Jeg har alltid gjort slikt selv før, men nå er det samboeren som gjør det meste av typiske "manneting". Jeg elsker å bli dullet med på den måten. Så jeg har virkelig endret meg ift før. Før var jeg ei skikkelig guttejente, er skikkelig handy, og fikser det meste. Men så lenge samboeren min gjør dette nå, så nyter jeg det helt ut. Anonymous poster hash: 91445...5b1
☆☆☆ Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Nei, eg får det gjort på verkstedet. Betalar ikkje for det heller Men kan eg byte dekk? Sjølvsagt!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Jeg skifter selv. Det er noe alle med førerkort bør kunne mener jeg, blir man stående på øde plass med punktert dekk uten mobildekning så hjelper ikke det at man har flink mann hjemme som skifter dekkene. Min mann er mekaniker, så han gjør det meste på begge bilene. For å spare tid og for at det skal være riktig gjort. Men du, HI, vil du ha hjelp så må du spørre. Så lenge han ser at du vasker, skifter dekk osv på bilen så vil han vel ikke mase om hjelp? Anonymous poster hash: b93ac...647
Superdolly Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Jeg kan det, men det er ofte mannen som gjør det. Det handler om at man ikke rekker over alt, og noen ganger er det veldig upraktisk hvis alle skal gjøre alt. For eksempel vasker vi alle klærne sammen her i huset. Det er ikke slik at jeg vasker mitt, han vasker sitt og ungene vasker sine. På samme måte med skifte av dekk. Vi har en arbeidsdeling vi er fornøyd med. Likevel mener jeg at det å kunne skifte hjul på en bil er minimumskunnskap for alle. Greit å vite hva du skal gjøre den dagen du står der og MÅ.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 Jeg skifter selv. Det er noe alle med førerkort bør kunne mener jeg, blir man stående på øde plass med punktert dekk uten mobildekning så hjelper ikke det at man har flink mann hjemme som skifter dekkene. Min mann er mekaniker, så han gjør det meste på begge bilene. For å spare tid og for at det skal være riktig gjort. Men du, HI, vil du ha hjelp så må du spørre. Så lenge han ser at du vasker, skifter dekk osv på bilen så vil han vel ikke mase om hjelp? Anonymous poster hash: b93ac...647 Joda, klart jeg kan spørre..men det er jeg dårlig på Enig i at alle med bil må kunne skifte dekk, det er jo veldig enkelt da.. Er nok litt stolt der, jeg ordner jo masse for han som han ikke trenger å spørre meg om å gjøre, mulig han rett og slett ikke ser det. Anonymous poster hash: a8caf...644
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Nei,det har ikke jeg noe interesse av. Han får gjøre det han som synes det er "gøy" hadde jeg vært bilinteressert så hadde jeg ikke hatt noe imot å gjøre det. Er jo ikke så vanskelig. Jeg kan snekre og gjøre andre "manneting" hvis det er behov for det. Anonymous poster hash: aef5f...7c3
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #9 Skrevet 10. juni 2014 Jeg kan det men mannen gjør det. Han er handy/ macho og skal gjøre slike manneting selv. Samme med snekring etc. Han tar også sin økt husarbeid og leker med barna Anonymous poster hash: c1fb3...338
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. juni 2014 #10 Skrevet 10. juni 2014 Akkurat de typiske mannentingene vil han gjerne gjøre Men å skifte dekk på bilen får han en kollega til å gjøre, av den enkle grunn at mutterene sitter så jæskla hardt at han ikke får de opp selv
Elsker livet Skrevet 10. juni 2014 #11 Skrevet 10. juni 2014 Ingen av oss skifter dekk. Det gjør vi samtidig som bilene får en service på verksted før sesongene. Men hadde vi gjort det hjemme skulle han fått gjort det. Det er noe monstre av dekk. De blir såpass hardt skrudd til så jeg vet ikke om vi hadde fått dem av med et vanlig boltekryss.
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. juni 2014 #12 Skrevet 10. juni 2014 Jeg skifter dekk på bilen selv. Vasker den inni og utpå også selv. Er ikke veldig handy utenom det da, men klarte meg godt når jeg bodde alene Må også svare på det at det hjelper lite om jeg kan skifte dekk om jeg punkterer i ødemarka. Bilen min har nemlig ikke reservedekk. Jeg har sånn skum dritt som hjelper veldig lite av erfaring.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #13 Skrevet 10. juni 2014 Har alltid gjort det selv (mens jeg har vært alene), jeg kan alle slike "manneting", men innrømmer at jeg overlater alt til samboeren nå. Er for et litt gammeldags kjønnsrollemønster, jeg liker å bli tatt vare på og ordnet ting for, på samme måte som han liker at jeg vasker og lager mat Anonymous poster hash: a48ac...f25
Monica Skrevet 10. juni 2014 #14 Skrevet 10. juni 2014 Jeg betaler 200 kr for å få skiftet dekk på bilen, så det gidder jeg virkelig ikke å gjøre selv. Men i fjor så bygde jeg en diger platting alene, så jeg klarer å gjøre en del sånne ting og.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #15 Skrevet 10. juni 2014 Ja og nei. Samme hvem av oss som gjør det, bare det blir gjort.. Jeg hater å skifte dekk på høsten når det er surt og kaldt, så ofte så gjør han det da, eller så kjører jeg bilen til et sted der de bytter om han er vekk på jobb, er det våren så bytter vi på å bytte. Tar gjerne 2dekk hver. Jeg syns det er viktig å kunne slike "manneting", og hvertfall ting som handler om bilen så lenge man har førerkort. men det er greit med hjelp eller selskap i blant. Anonymous poster hash: 5fdc3...f91
DramaMama Skrevet 10. juni 2014 #16 Skrevet 10. juni 2014 Jeg kan det, men gjør det ikke. Samboeren skifter her.
sug lut Skrevet 10. juni 2014 #17 Skrevet 10. juni 2014 Jeg gjør det jeg må. Punkterer jeg så skifter jeg. Skal jeg legge om fra sommer til vinter betaler jeg andre til å gjøre det for det er kjedelig, møkkete og kjipt.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #18 Skrevet 10. juni 2014 Jeg kan det. Men jeg gidder ikke. Som medlem i Falck får man gratis hjulskift, så da ser jeg ikke poenget med å gjøre det selv Anonymous poster hash: a05eb...d54
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #19 Skrevet 10. juni 2014 Vi har alltid flust med oppgaver som står i kø for å bli gjort. Jeg har en stor og sterk mann. Han sørger da for de "store og sterke" tingene og jeg gjør mye annet. Dekkskift foregår f.eks. i verktstedet på gården. Han kjenner hvor alt er og alt ustyr osv, derfor har jeg nå overlatt dekkskift til ham. Jeg kan både skifte dekk og mekke litt om jeg må. Anonymous poster hash: 3793a...f0a
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #20 Skrevet 10. juni 2014 Eneste jeg gjør er å fylle bensin. Dekkskift, innvendig, utvendig vask, lakkrens og polering betaler jeg folk for å gjøre. Jeg kan selvsagt skifte dekk men gidder ikke. Anonymous poster hash: 82fae...c63
Von Hertelhofen Skrevet 10. juni 2014 #21 Skrevet 10. juni 2014 Jeg kan, men praktiserer det ikke Jeg har en mann som gjør alt, og det er i grunn dumt for jeg er blitt så lat og vandt med at ting blir gjort for meg.
Steget Skrevet 10. juni 2014 #22 Skrevet 10. juni 2014 Ingen av oss kan det, så vi betaler for at det blir gjort.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #24 Skrevet 10. juni 2014 Jeg skifter selv. Det er noe alle med førerkort bør kunne mener jeg, blir man stående på øde plass med punktert dekk uten mobildekning så hjelper ikke det at man har flink mann hjemme som skifter dekkene. Min mann er mekaniker, så han gjør det meste på begge bilene. For å spare tid og for at det skal være riktig gjort. Men du, HI, vil du ha hjelp så må du spørre. Så lenge han ser at du vasker, skifter dekk osv på bilen så vil han vel ikke mase om hjelp? Anonymous poster hash: b93ac...647 Vi har ikke reservehjul på bilen, så må vel heller lære meg hvordan man fyller i det skummet. Har ikke muskler i armene i det hele tatt til å klare å løsne de skruens i hjulet,) Anonymous poster hash: ec026...7cd
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. juni 2014 #25 Skrevet 10. juni 2014 Jeg skifter dekk på bilen selv. Vasker den inni og utpå også selv. Er ikke veldig handy utenom det da, men klarte meg godt når jeg bodde alene Må også svare på det at det hjelper lite om jeg kan skifte dekk om jeg punkterer i ødemarka. Bilen min har nemlig ikke reservedekk. Jeg har sånn skum dritt som hjelper veldig lite av erfaring. Jeg skifter dekkene selv, men har ikke reservehjul. Bare skum og kompressor. Heldigvis har jeg Toyota veihjelp, så de kan hjelpe meg om skummet ikke er nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå