Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Jeg er 5 mnd. på vei med mitt andre barn. Jeg jobber 100% og har 2 barn å ta meg av(1 vårt sammen og 1 han har fra før 50%) For det meste er jeg alene om ansvaret pga mannen jobber borte... Jeg stresser hele dagen, først for å få alt klart til skole, barnehage og jobb, så på jobb, stresse for å rekke å hente begge før det stenger, hjem lage middag i full fart for så dra på trening med eldste, så hjem lekse osv..... Jeg bare gråter, gråter hver dag............har bare lyst å stikke, slappe av, få litt tid med barnet mitt, men jeg føler jeg bare syter:-( Har kroniske smerter i kroppen, men jobber fullt uansett... Har hodepine hver eneste dag, og sist vi målte blodttrykket mitt lå det på 149/89 mener jeg det var.... Jeg er SLITEN!!!!!Totalt utmattet, har ikke lyst å stå opp om morgenen! Jeg skal til samtale med jordmor neste uke, jeg gruer meg!:-( Blir bare til å sitte å gråte...klarer ikke glede meg over noe... Samboer sier jeg må ikke være så negativ og se så mørkt på ting, det er lett for HAN å si, som bare kan tenke på seg selv!!:-( Ble visst bare syt det her...............uff:-( Anonymous poster hash: b1a47...37b
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 Hva med å spørre om en sykemelding? Anonymous poster hash: 55023...351
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Jeg er 5 mnd. på vei med mitt andre barn. Jeg jobber 100% og har 2 barn å ta meg av(1 vårt sammen og 1 han har fra før 50%) For det meste er jeg alene om ansvaret pga mannen jobber borte... Jeg stresser hele dagen, først for å få alt klart til skole, barnehage og jobb, så på jobb, stresse for å rekke å hente begge før det stenger, hjem lage middag i full fart for så dra på trening med eldste, så hjem lekse osv..... Jeg bare gråter, gråter hver dag............har bare lyst å stikke, slappe av, få litt tid med barnet mitt, men jeg føler jeg bare syter:-( Har kroniske smerter i kroppen, men jobber fullt uansett... Har hodepine hver eneste dag, og sist vi målte blodttrykket mitt lå det på 149/89 mener jeg det var.... Jeg er SLITEN!!!!!Totalt utmattet, har ikke lyst å stå opp om morgenen! Jeg skal til samtale med jordmor neste uke, jeg gruer meg!:-( Blir bare til å sitte å gråte...klarer ikke glede meg over noe... Samboer sier jeg må ikke være så negativ og se så mørkt på ting, det er lett for HAN å si, som bare kan tenke på seg selv!!:-( Ble visst bare syt det her...............uff:-( Anonymous poster hash: b1a47...37b Hvorfor er det 50/50 på din samboers barn når din samboer ikke er hjemme? Må da vel være bedre å være hjemme med moren da Istedet for sammen med deg?? No offence, men høres latterlig ut. Og stakkars barn som vokser opp slik. Mye av grunnen til at du er sliten er jo på grunn av din samboers manglende deltagelse, så du bør vel snakke skikkelig med han. Evt ha han med til helsesøster neste gang. Anonymous poster hash: 169d7...3be
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 han kan være hjemme to hele dager den uka også borte resten, varierer mye med jobben....barnevernet som ville at far skulle ha mest ansvar da mor ikke er helt egnet:S jordmor mente sist at kanskje jeg skulle hatt en sykemeding, men jeg synes det er så flaut og jeg har den h****** stoltheta mi å ta vare på:-( men nå er jeg virkelig på randen, og det går uteover alle!!!.-( Anonymous poster hash: b1a47...37b
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #5 Skrevet 9. juni 2014 han kan være hjemme to hele dager den uka også borte resten, varierer mye med jobben....barnevernet som ville at far skulle ha mest ansvar da mor ikke er helt egnet:S jordmor mente sist at kanskje jeg skulle hatt en sykemeding, men jeg synes det er så flaut og jeg har den h****** stoltheta mi å ta vare på:-( men nå er jeg virkelig på randen, og det går uteover alle!!!.-( Anonymous poster hash: b1a47...37b Hva med 50% sykemelding da, så kan du enten ha fri 2-3 dager i uken eller jobbe halve dager ? Man er gravid såpass lite i løpet av et helt liv at i den perioden bør man gi blanke i stoltheten og ta vare på seg selv og den lille. Ingen er tjent med å ha det sånn som du har det nå. God bedring og lykke til Anonymous poster hash: 5c222...de1
Honningmelon Skrevet 9. juni 2014 #6 Skrevet 9. juni 2014 (endret) Hvorfor må du jobbe 100% da? Også er det ikke noe spørsmål om man har lov til å være sliten. Er man sliten så er man sliten. Kroppen spør ikke om lov til å være sliten. Endret 9. juni 2014 av Honningmelon
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #7 Skrevet 9. juni 2014 jeg kommer nok til å ta imot sykemelding om hun foreslår, men det blir med tungt hjerte:-S dette er min siste graviditet, nå slet jeg med fødselsdepresjon forrige gang pga kolikkbarn, brystbetennelse og flere sykehusinnleggelser....og jeg håper virkelig jeg får lov til å kose meg engang.... Anonymous poster hash: b1a47...37b
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #8 Skrevet 9. juni 2014 han kan være hjemme to hele dager den uka også borte resten, varierer mye med jobben....barnevernet som ville at far skulle ha mest ansvar da mor ikke er helt egnet:S jordmor mente sist at kanskje jeg skulle hatt en sykemeding, men jeg synes det er så flaut og jeg har den h****** stoltheta mi å ta vare på:-( men nå er jeg virkelig på randen, og det går uteover alle!!!.-( Anonymous poster hash: b1a47...37b Så mor er ikke egnet og far er ikke hjemme. Igjen; stakkars barn. Anonymous poster hash: 169d7...3be
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #9 Skrevet 9. juni 2014 Hva med å spørre om en sykemelding? Anonymous poster hash: 55023...351 Hva med å kreve at mannen gjør sin del av jobben. Legene deler vel ikke ut sykmeldinger til damer for at mannen skal slippe arbeid med barn og hus? Anonymous poster hash: bf85b...a1c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #10 Skrevet 9. juni 2014 han må nok jobbe når han jobber....eller så må han bytte yrke og det er ikke særlig akktuelt:-S Når han ER hjemme hjelper han til.....men han ser ikke hvor mye jeg sliter...ikke i det hele tatt.. jeg gråt to timer i strekk her en dag og han bare dro..... Anonymous poster hash: b1a47...37b
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #11 Skrevet 9. juni 2014 Men altså... Når du så tidleg har eit så høgt blodtrykk burde du jo vere sjukemeldt kun på grunn av det? Kanskje du bør ta med deg mannen til jordmor så ho kan forklare han kva svangerskapsforgiftning er og kva konsekvenser det har? Ein del av å vere vaksen og gravid er å ta ansvar for barnet si helse. Du vinn ingen poeng frå meg ved å halde deg i full jobb kun for å please arbeidsplassen, du er konfrontasjonssky men maskerer det som arbedsmoral. Våkn opp! Anonymous poster hash: e4260...5df
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #12 Skrevet 9. juni 2014 Få deg en sykemelding. Så får du hentet deg inn mens barn er i skole/bhg.. Anonymous poster hash: 28a87...9b7
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #13 Skrevet 9. juni 2014 han må nok jobbe når han jobber....eller så må han bytte yrke og det er ikke særlig akktuelt:-S Når han ER hjemme hjelper han til.....men han ser ikke hvor mye jeg sliter...ikke i det hele tatt.. jeg gråt to timer i strekk her en dag og han bare dro..... Anonymous poster hash: b1a47...37b Da må du fortelle ham det. Det er han som allerede har to barn, ikke du. Det er hans ansvar, ikke noe din arbeidsgiver skal slite med. Du kan ikke ta på deg mer arbeid på hjemmebane enn det du makter sammen med din jobb. Anonymous poster hash: bf85b...a1c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #14 Skrevet 9. juni 2014 han må nok jobbe når han jobber....eller så må han bytte yrke og det er ikke særlig akktuelt:-S Når han ER hjemme hjelper han til.....men han ser ikke hvor mye jeg sliter...ikke i det hele tatt.. jeg gråt to timer i strekk her en dag og han bare dro..... Anonymous poster hash: b1a47...37b Ikke særlig aktuelt? Kan ikke skjønne hvorfor denne mannen fortsette å formere seg?! Han burde jo først tatt ansvar for barna han har. Om ikke mor er egnet bør han jo få barnet bort derfra OG finne seg annen jobb. Du må vel bare sykemeldt deg. Og slutt å lat som arbeidsmoralen din er så høy. Anonymous poster hash: 169d7...3be
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #15 Skrevet 9. juni 2014 Få deg en sykemelding. 70% så kan du jobbe to korte dager i uken. du har et barn i magen som skal ivaretas også, pluss din egen helse. Anonymous poster hash: 48b87...0b9
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #16 Skrevet 9. juni 2014 slutte å late som jeg har høy arbeidsmoral????Jeg HAR høy arbeidsmoral, går på jobb når jeg er syk, omså med brukket ben! Legen min sa til meg når jeg var 14 år at jeg var utbrent!!14 år....... Jeg har hatt STORE krav til meg selv fra barns ben, ble vell sånn med en far som var slik.....og ikke godtok alt. Perfeksjonist i barnehagen, på skolen,på jobb osv.......arbeide for ti hester........ jeg skjønner at jeg må ta meg av helsa nå, men for enkelte er det ikke enkelt å få ei sykemelding i hånda.....selv om andre hiiiger etter det!!! Anonymous poster hash: b1a47...37b
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #17 Skrevet 9. juni 2014 slutte å late som jeg har høy arbeidsmoral????Jeg HAR høy arbeidsmoral, går på jobb når jeg er syk, omså med brukket ben! Legen min sa til meg når jeg var 14 år at jeg var utbrent!!14 år....... Jeg har hatt STORE krav til meg selv fra barns ben, ble vell sånn med en far som var slik.....og ikke godtok alt. Perfeksjonist i barnehagen, på skolen,på jobb osv.......arbeide for ti hester........ jeg skjønner at jeg må ta meg av helsa nå, men for enkelte er det ikke enkelt å få ei sykemelding i hånda.....selv om andre hiiiger etter det!!! Anonymous poster hash: b1a47...37b 😂 Anonymous poster hash: 169d7...3be
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #18 Skrevet 9. juni 2014 Det er jo sånn det er å ha barn, man må følge opp med skole, barnehage, lekser, trening og middag. Dersom du er sliten må du legge lista lavere. Det hjelper ikke si du er perfeksjonist. Du må senke kravene til deg selv. Sykemelding hjelper ikke, rutiner må endres. Sett deg ned og lag en kalender og fyll ut for hver dag. Da slipper du huske på treninger, gymtøy osv. Så planlegger du middager utfra hvordan aktivitetene er den dagen. Ta det enkelt feks fiskekaker i grovt pitabrød på travle dager. Hver kveld gjør du klart til neste dag. Lekser kan barnet gjøre på leksehjelpen på skolen, så er det bare leseleksa igjen! Hver kveld når barna er i seng rydder du i 15 minutter, så setter du deg ned og hviler resten av kvelden! Anonymous poster hash: 50ea8...06f
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #19 Skrevet 9. juni 2014 slutte å late som jeg har høy arbeidsmoral????Jeg HAR høy arbeidsmoral, går på jobb når jeg er syk, omså med brukket ben! Legen min sa til meg når jeg var 14 år at jeg var utbrent!!14 år....... Jeg har hatt STORE krav til meg selv fra barns ben, ble vell sånn med en far som var slik.....og ikke godtok alt. Perfeksjonist i barnehagen, på skolen,på jobb osv.......arbeide for ti hester........ jeg skjønner at jeg må ta meg av helsa nå, men for enkelte er det ikke enkelt å få ei sykemelding i hånda.....selv om andre hiiiger etter det!!! Anonymous poster hash: b1a47...37b Eventuellt så er du livredd for at ikkje arbeidsgivar skal vere nøgd med deg. Flink pike-syndrom er ikkje god arbeidsmoral. Du må ikkje lukke augene for at du har blodtrykk på grensa til svangerskapsforgifting, du er ikkje flink om du arbeider for 10 når det er slik. Då er du uansvarleg og sett livet til både deg sjølv og babyen i fare. Det er rart at jordmor ikkje følgjer deg opp ekstra med eit slikt tal. Så nei jenta mi, du har ikkje høg arbedsmoral. Du har problem med å sette grenser, i dette tilfellet kan det gå på bekostning av liv og helse. Anonymous poster hash: e4260...5df
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #20 Skrevet 9. juni 2014 slutte å late som jeg har høy arbeidsmoral????Jeg HAR høy arbeidsmoral, går på jobb når jeg er syk, omså med brukket ben! Legen min sa til meg når jeg var 14 år at jeg var utbrent!!14 år....... Jeg har hatt STORE krav til meg selv fra barns ben, ble vell sånn med en far som var slik.....og ikke godtok alt. Perfeksjonist i barnehagen, på skolen,på jobb osv.......arbeide for ti hester........ jeg skjønner at jeg må ta meg av helsa nå, men for enkelte er det ikke enkelt å få ei sykemelding i hånda.....selv om andre hiiiger etter det!!! Anonymous poster hash: b1a47...37b Jeg vet. Har samme høye arbeidsmoral. Men nå synes jeg det er på høy tid at du får litt slækk. Anonymous poster hash: 71dc9...c83
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #21 Skrevet 9. juni 2014 Hvordan tenker du at du skal klare livet med 3 barn? Han må bytte jobb og ta seg mer av den ungen som ikke er din og ta sin del av resten av familien. Det skal ikke gå ut over din arbeidsgiver at dere får flere barn enn dere klarer. Anonymous poster hash: 94eb4...5c0
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #22 Skrevet 9. juni 2014 Hvorfor få flere unger, når du knapt klarer å vedlikeholde de to dere allerede har? Blir det noe lettere da, med nr tre i hus? Slutter aldri å forbause meg over kvinnfolk som ts. Anonymous poster hash: 16cf4...999
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #23 Skrevet 9. juni 2014 Og det er ikkej snakk om å hige etter sjukemelding, for min del er det snakk om å ha inngåande kjennskap til det du risikerer. Min "arbeidsmoral" var vesentleg slækkare då eg venta det neste barnet, for konsekvensane det hadde for meg var ikkje verdt å kunne skryte av å ha jobba til eg bokstaveleg tala stupa. Anonymous poster hash: e4260...5df
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #24 Skrevet 9. juni 2014 Stolthet? Dumhet er ikke noe å være stolt av skjønner du Anonymous poster hash: 20eb4...217
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #25 Skrevet 9. juni 2014 Hvorfor få flere unger, når du knapt klarer å vedlikeholde de to dere allerede har? Blir det noe lettere da, med nr tre i hus? Slutter aldri å forbause meg over kvinnfolk som ts. Anonymous poster hash: 16cf4...999 Jeg slutter ikke å forundre meg over mennesker med liten empati heller. Det koster ekstra krefter å gå gravid. Våkennetter kan kreve sitt, og så blir det lys i tunnelen. Et svangerskap som varer i 9 måneder er ikke avgjørende for hvordan hverdagen blir etter barnefødslene. HI du bør samle litt krefter nå. Hva med en litt redusert stilling? Anonymous poster hash: 82e21...854
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå