Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Jeg skulle få sove litt lenger i morges og han stod opp med 1-åringen. Da jeg senere står opp så sier han til meg at jeg må gi ungen frokost. Jeg ler fordi jeg tror han tuller. Ungen skulle hatt frokost for lenge siden. Jeg spør om han tuller og han sier nei. Han sier at det fikk jeg ta meg av når jeg stod opp. Jeg fikk en ekkel magefølelse da. Han straffer jo ungen vår fordi jeg sov "lenge" i dag. Jeg ga han beskjed at neste gang vekker han meg heller istedet for å la være å gi ungen frokost. Er jeg teit som reagerer på dette? Han sover nå, men jeg har lyst å ta meg en prat til med han når han våkner. Anonymous poster hash: 8cae3...f7a
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 Mannen din sulter barnet fordi du sover lenge? Er han evneveik, eller?? Anonymous poster hash: 7311e...d9d
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Er mannen skadet ?? Og en annen ting: ettåringen her hylgråter om hun er sulten og vi er for trege med å gi henne mat. Du hadde nok våknet om ungen var sulten på 3. timen? Anonymous poster hash: 3e8f4...d99
Salvador Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 stakkars liten!! Den som står opp med barnet skal selvfølgelig gjøre det som trengs med barnet! Det innefatter frokost, bleieskift, klesskift, tannpuss etc. Rekker man ikke alt må man prioritere, og frokost synes jeg går før alt! Og hvis dere ble enige om at du skulle få sove lenge, er det ikke riktig å straffe deg for det!!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #5 Skrevet 9. juni 2014 Hvorfor spør du om du er teit? Her er mannen idioten, straffer da ikke barnet bare fordi du sover. Dette må du ta opp med mannen din. Jeg blir rett og slett forbanna på menn som ikke tar sin del av ansvaret for barnet sitt. I begynnelsen når vi fikk barn, var ikke mannen så mye hjelpsom. Det var ikke snakk om å ikke si noe til mannen. Jeg flyttet hjem til familien min og nektet å flytte hjem før mannen skjerpet seg. Nå gjør han i hvert fall mye med barnet, lar meg stadig sove lenge om morgningen. Det er viktig å sette ham på plass! Ikke vent med det. Du vil vel ikke ha en mann som ikke gidder å ta seg av barnet? Anonymous poster hash: 3903a...a59
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #6 Skrevet 9. juni 2014 HI her igjen. Det hadde heldigvis ikke gått så langt at ungen skrek av sult, men likevel var det bare hele settingen som skremte meg. Jeg vet ikke om han tenkte at så lenge ungen ikke gråter så er det greit. Anonymous poster hash: 8cae3...f7a
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #7 Skrevet 9. juni 2014 For en fjott! Anonymous poster hash: 72976...317
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #8 Skrevet 9. juni 2014 HI her igjen. Det hadde heldigvis ikke gått så langt at ungen skrek av sult, men likevel var det bare hele settingen som skremte meg. Jeg vet ikke om han tenkte at så lenge ungen ikke gråter så er det greit. Anonymous poster hash: 8cae3...f7a Mener fortsatt at mannen din ikke er helt god, men her går det gjerne lenge før vi spiser frokost pga ettåringen ikke er sulten før en time eller mer etter vi står opp. Hun bare leker med maten om hun får frokost med en gang. Men regner ikke med du hadde reagert om dette var tilfelle hos dere Anonymous poster hash: 3e8f4...d99
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #9 Skrevet 9. juni 2014 Det er da vel ikke din jobb å gi ungen frokost, det er vel like mye hans jobb? Eller har han aldri gjort det? Vet han ikke hvordan? Hvis det er slik han føler det for felles barn, at slike oppgaver er bare din jobb, ja da hadde jeg seriøst spurt om han har følelser for ungen i det hele tatt, og revurdert hele forholdet til dusten! Anonymous poster hash: 88ca1...9a6
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #10 Skrevet 9. juni 2014 Da kan du egentlig aldri sove lenge du da.. Hva sier han er grunnen til at dette er ditt ansvar? Er jo hans unge å Anonymous poster hash: a71e0...a8d
ærlig talt Skrevet 9. juni 2014 #11 Skrevet 9. juni 2014 Du fikk sove lenge, sier du. Betyr det at du sov 1 time mer enn barn og far? Eller 3 timer? Noen barn er ikke sultne med en gang de står opp, og jeg ser ingen grunn til å reagere kraftig på at barnet ikke får i seg mat den første våkne timen. Er det snakk om mer enn dette uten frokost, er det IKKE bra! Men, her er mannen din Idiot (med stor I). Han kan ikke straffe barnet fordi du sov lenger enn dem! Og hvorfor må du ta morgenstellet når du står opp? Han oppfører seg som en barnslig drittunge!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #12 Skrevet 9. juni 2014 Hvor lenge var det siden barnet sto opp? Om det går en time til mat gjør ikke det så mye. Om det gikk 4 timer er det værre. Anonymous poster hash: 6c53c...d1c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #13 Skrevet 9. juni 2014 Jeg henger meg på de som spør om han er evneveik. Samboeren min er ikke barnet mitt sin far, men han klarer likevel å tenke seg til at det må byttes på å stå opp med ungen og gi mat i helgene så vi kan sove lenge hver vår dag f.eks, han skjønner når ungen trenger en dusj, han klarer fint å se at nå trengs en frisørtime, negleklipping osv. Han er ikke så god på å lage middag, så hvis jeg er vekke noen dager spiser de litt ymse til akkurat det måltidet, men jeg trenger virkelig ikke henge over ham eller dobbeltsjekke at ting blir gjort. Derfor har jeg heller ingen problemer med å få et barn med denne mannen, for jeg vet at han er en oppegående mann som vet hva som er best for familien sin. Er det noe han ikke har greie på så spør han, enkelt og greit. Anonymous poster hash: 133f2...3f7
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #14 Skrevet 9. juni 2014 Slutt og gjøre noe for den mannen. Når du lager middag eller vasker klær, trenger du ikke å tenke på ham. Hvis han mener alt med barnet er din oppgave må han betale bidrag, for da er ikke han en del av familien. Anonymous poster hash: 0a412...c9b
Gjest ronja røverdatter Skrevet 9. juni 2014 #16 Skrevet 9. juni 2014 Skuffet og sint hadde bare vært fornavnet om det hadde vært min mann. Min er dust noen ganger han også, som de fleste, hender vel meg og det. Men han har heldigvis hjerne og vet at ungene er like mye hans som mine.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #17 Skrevet 9. juni 2014 Du gikk rett i fellen til mannen.... Du skal sove lenge, og mannen din "straffer" deg med å ikke gi barnet frokost. Hvordan reagerer du? Du ber ham VEKKE deg neste gang!?!?!?! Riktig reaksjon er å spikre ham opp etter veggen og fortelle ham hva som er hans oppgaver - å sørge for at barnet har det det trenger når han har ansvaret for det. Ikke å si at da får han vekke deg neste gang - da sier du deg enig i at det er greit at han ikke tar ansvar selv. Jeg hadde stusset veldig på en mann som oppfører seg slik og som har så lite ansvarsfølelse. Du kan jo ikke stole på at han tar godt vare på barnet deres. Han virker rett og slett litt... kort! (Ikke minst ville jeg funnet en slik mann totalt turnoff...) Hadde dette skjedd meg hadde det blitt full oppvask etter at barnet har lagt seg i kveld. Anonymous poster hash: 1d40e...f71
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #18 Skrevet 9. juni 2014 Ok så er samboer sur og gretten noen ganger på morningen- men han gir barna mat og steller dem! Du må ha en alvorsprat med mannen din om hva det betyr å stå opp med barna. Hvis ungen bæsjer så skifter han ikke bleie heller? Høres ut som han truende til noe sånt. Anonymous poster hash: 46b0a...79f
Roheryn Skrevet 9. juni 2014 #19 Skrevet 9. juni 2014 Bare for å sette standarden (og skryte litt av min fantastiske mann): han står opp, tar med frøkna på badet, setter på øyelapp, serverer frokost og de koser seg stort sammen. Etter et par timer får jeg frokost på senga. Minst en dag hver helg, gjerne begge. ...og han er barnets stefar. Din man, HI, virker rett og slett veldig umoden og uansvarlig. Det er sånt som min eks - barnets far - kunne gjøre. "Jeg bruker de samme klærne til ungene i dag og jeg, sånn at det blir litt mindre skittentøy til deg", sa han da jeg lå skinnflat med svineinfluensa. Jeg hadde muligens kokvaska ham om jeg var frisk. Til slutt gav jeg opp hele prosjektet og overlot oppdragelsen til mora hans igjen. Husk: det finnes bra menn der ute. Og barn og husarbeid er like mye hans jobb som din- målet må være at den ene voksne faktisk på sparket greier å drifte hus og hjem alene hvis den andre blir syk eller på andre måter indisponert.
Hjertefru Skrevet 9. juni 2014 #20 Skrevet 9. juni 2014 Høres ut som dere i utgangspunktet var enige om at du skulle gå sove litt lenger, men oops mannen var ikke helt enig likevel og markerer det med ikke å gi barnet mat. Dette er ikke en grei måte å kommunisere på. Dobbeltkommunikasjon.
håperpåvinterbarn Skrevet 9. juni 2014 #21 Skrevet 9. juni 2014 Mannen din er en fjott om han virkelig mente å straffe deg gjennom å nekte ungen deres mat. Dersom dette er tilfellet, så bør dere ha en skikkelig alvorsprat!! Du får gi ham en lærepenge og ikke inkludere ham i middag eller lignende. Skjønner ikke hvor dere finner disse ubrukelige mennene???
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #22 Skrevet 9. juni 2014 OVER HYSTERISKE hele gjengen her, min vil ikke ha mat før 1 eller 1,5 time etter det har stått opp Anonymous poster hash: 964ae...af2
Elskerhøsten2014 Skrevet 9. juni 2014 #23 Skrevet 9. juni 2014 Jeg står alltid opp med min stor sett,så lenge,faren er mer opptatt av mobilen
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #24 Skrevet 9. juni 2014 Tror jaggu øra hans hadde flagret her i huset... En ting er klart. Vi er to om alt her. Barna og huset. Han vasker- jeg bretter og motsatt. Jeg lager middag-han rydder og motsatt. Vi lager også middag sammen. Som for eks lasagne, da lager han kjøttdelen og jeg lager ostehvitsausen og legger oppi formen, han setter formen inn i ovnen. Og her får jeg får sove leeeenge i helgene Men han får sove litt når jeg står opp.. Om vi ikke har noen planer Anonymous poster hash: 29080...56c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #25 Skrevet 9. juni 2014 Jeg står alltid opp med min stor sett,så lenge,faren er mer opptatt av mobilen For et trist liv. Anonymous poster hash: 53867...a36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå