Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #1 Skrevet 8. juni 2014 Er man alenemor hvis man har 50/50? Hvis man har fått ny samboer? Anonymous poster hash: 5fb45...575
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #3 Skrevet 8. juni 2014 En alenemor bor alene med barma og pappan har kun minimummet med samvæe. Anonymous poster hash: f9908...e84
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #4 Skrevet 8. juni 2014 Jeg tenker man er alenemor så lenge hun ikke har en partner som bor på samme adresse og kan hjelpe seg med barna i hverdagen Anonymous poster hash: 42a8d...a84
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #5 Skrevet 8. juni 2014 Jeg ser på meg selv som alenemor - bor alene med to barn som har samvær med sin far annenhver helg. Blir det feil? Anonymous poster hash: 51fd0...114
skjotta Skrevet 9. juni 2014 #6 Skrevet 9. juni 2014 En alenemor er alene om ansvaret for sine barn. Hun har ikke noen bf å samarbeide med, ingen faste barnefrie helger og dager, ingen økonomiske bidrag fra bf osv. slik hadde jeg det (bf flyttet utenlands) og da ble det rart når mødre med barnefar som var tilgjengelig, kunne bidra dersom det knep ang henting og levering og som hadde barna fast slik at mor fikk "fritid" regnet seg selv som like mye "alenemor" som jeg var. de med oppegående barnefedre vil jeg kalle enslige mødre.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #7 Skrevet 9. juni 2014 En alenemor er alene om ansvaret for sine barn. Hun har ikke noen bf å samarbeide med, ingen faste barnefrie helger og dager, ingen økonomiske bidrag fra bf osv. slik hadde jeg det (bf flyttet utenlands) og da ble det rart når mødre med barnefar som var tilgjengelig, kunne bidra dersom det knep ang henting og levering og som hadde barna fast slik at mor fikk "fritid" regnet seg selv som like mye "alenemor" som jeg var. de med oppegående barnefedre vil jeg kalle enslige mødre. Javel? Så du mener jeg ikke er alenemor fordi NAV innkreving henter barnebidrag rett ut fra lønna til barnefaren, og overfører til meg? Jeg har barna 100% alene og har aldri avlastning... Anonymous poster hash: 3585b...bd4
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #8 Skrevet 9. juni 2014 Den definisjonen har nok mange varianter vil jeg tro. Er selv 100% alene og vært det i alle år. Aldri vært samvær. Anser meg som alenemor. Får ekstra barnetrygd og laveste sats bidragsforskudd, mens faren har opparbeidet seg gjeld i alle år mens hans ikke har betalt. Noen vil nok si jeg ikke er aleneforsørger siden jeg "mottar" bidrag men må si jeg føler meg alene på alle punkt. Når det er sagt er alt en vanesak og jeg anser meg som heldig;-)) Anonymous poster hash: 18c8f...6b0
<3 mine søte små<3 Skrevet 9. juni 2014 #9 Skrevet 9. juni 2014 En alenemor er ei så har dagligomsorg for sine barn. Er ikke sammen med bf. En aleneforsørger. Selv om bf har samvær og de har et godt samarbeid ( avlastning, hente og bringe) er hun aleneforsørger = alenemor
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #10 Skrevet 9. juni 2014 En alenemor er alene om ansvaret for sine barn. Hun har ikke noen bf å samarbeide med, ingen faste barnefrie helger og dager, ingen økonomiske bidrag fra bf osv. slik hadde jeg det (bf flyttet utenlands) og da ble det rart når mødre med barnefar som var tilgjengelig, kunne bidra dersom det knep ang henting og levering og som hadde barna fast slik at mor fikk "fritid" regnet seg selv som like mye "alenemor" som jeg var. de med oppegående barnefedre vil jeg kalle enslige mødre. Men altså... Alene og enslig betyr jo det samme (sånn i praksis). Skjønner ikke helt hvorfor du mener det er forskjell på en enslig mor og en alenemor? For meg er du alenemor så lenge du er alene med barna, uavhengig av samværsprosent. (Snakker ikke om de med menn som jobber borte, men der det er brudd mellom foreldrene). Og de mødrene som har vesentlig mer samvær enn far er også hovedforsørger i tillegg til alenemor.. Man definerer dette tydeligvis veldig forskjellig Anonymous poster hash: 38d91...050
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #11 Skrevet 9. juni 2014 En alenemor er alene om ansvaret for sine barn. Hun har ikke noen bf å samarbeide med, ingen faste barnefrie helger og dager, ingen økonomiske bidrag fra bf osv. slik hadde jeg det (bf flyttet utenlands) og da ble det rart når mødre med barnefar som var tilgjengelig, kunne bidra dersom det knep ang henting og levering og som hadde barna fast slik at mor fikk "fritid" regnet seg selv som like mye "alenemor" som jeg var. de med oppegående barnefedre vil jeg kalle enslige mødre. Men altså... Alene og enslig betyr jo det samme (sånn i praksis). Skjønner ikke helt hvorfor du mener det er forskjell på en enslig mor og en alenemor? For meg er du alenemor så lenge du er alene med barna, uavhengig av samværsprosent. (Snakker ikke om de med menn som jobber borte, men der det er brudd mellom foreldrene). Og de mødrene som har vesentlig mer samvær enn far er også hovedforsørger i tillegg til alenemor.. Man definerer dette tydeligvis veldig forskjellig Anonymous poster hash: 38d91...050 Men for å svare hi; Jeg har egentlig aldri tenkt over om man kvalifiseres til tittelen "alenemor" om man har 50/50, men jeg tror jeg heller mot at man er det. Man er jo alene når man har dem Men ser ikke på kvinner med ny samboer som alenemor, for da er man jo to om ansvaret Anonymous poster hash: 38d91...050
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #12 Skrevet 9. juni 2014 En alenemor er alene om ansvaret for sine barn. Hun har ikke noen bf å samarbeide med, ingen faste barnefrie helger og dager, ingen økonomiske bidrag fra bf osv. slik hadde jeg det (bf flyttet utenlands) og da ble det rart når mødre med barnefar som var tilgjengelig, kunne bidra dersom det knep ang henting og levering og som hadde barna fast slik at mor fikk "fritid" regnet seg selv som like mye "alenemor" som jeg var. de med oppegående barnefedre vil jeg kalle enslige mødre. Javel? Så du mener jeg ikke er alenemor fordi NAV innkreving henter barnebidrag rett ut fra lønna til barnefaren, og overfører til meg? Jeg har barna 100% alene og har aldri avlastning... Anonymous poster hash: 3585b...bd4 Leste du det hun skrev? Kanskje du skal lese det en gang til Anonymous poster hash: c0f97...fd0
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #13 Skrevet 9. juni 2014 Ifølge NAV er man alenemor / alenefar dersom man har 60% eller mer av omsorgen. Anonymous poster hash: 5447f...f07
skjotta Skrevet 9. juni 2014 #14 Skrevet 9. juni 2014 En alenemor er alene om ansvaret for sine barn. Hun har ikke noen bf å samarbeide med, ingen faste barnefrie helger og dager, ingen økonomiske bidrag fra bf osv. slik hadde jeg det (bf flyttet utenlands) og da ble det rart når mødre med barnefar som var tilgjengelig, kunne bidra dersom det knep ang henting og levering og som hadde barna fast slik at mor fikk "fritid" regnet seg selv som like mye "alenemor" som jeg var. de med oppegående barnefedre vil jeg kalle enslige mødre. Men altså... Alene og enslig betyr jo det samme (sånn i praksis). Skjønner ikke helt hvorfor du mener det er forskjell på en enslig mor og en alenemor? For meg er du alenemor så lenge du er alene med barna, uavhengig av samværsprosent. (Snakker ikke om de med menn som jobber borte, men der det er brudd mellom foreldrene). Og de mødrene som har vesentlig mer samvær enn far er også hovedforsørger i tillegg til alenemor.. Man definerer dette tydeligvis veldig forskjellig Anonymous poster hash: 38d91...050 Men for å svare hi;Jeg har egentlig aldri tenkt over om man kvalifiseres til tittelen "alenemor" om man har 50/50, men jeg tror jeg heller mot at man er det. Man er jo alene når man har dem Men ser ikke på kvinner med ny samboer som alenemor, for da er man jo to om ansvaret Anonymous poster hash: 38d91...050 en mor med barnefar i nordsjøen er og alene med barna når han er på jobb.
skjotta Skrevet 9. juni 2014 #15 Skrevet 9. juni 2014 En alenemor er alene om ansvaret for sine barn. Hun har ikke noen bf å samarbeide med, ingen faste barnefrie helger og dager, ingen økonomiske bidrag fra bf osv. slik hadde jeg det (bf flyttet utenlands) og da ble det rart når mødre med barnefar som var tilgjengelig, kunne bidra dersom det knep ang henting og levering og som hadde barna fast slik at mor fikk "fritid" regnet seg selv som like mye "alenemor" som jeg var. de med oppegående barnefedre vil jeg kalle enslige mødre. Javel? Så du mener jeg ikke er alenemor fordi NAV innkreving henter barnebidrag rett ut fra lønna til barnefaren, og overfører til meg? Jeg har barna 100% alene og har aldri avlastning... Anonymous poster hash: 3585b...bd4 Når du har null samarbeid med far så er du alenemor. Det skrev jeg jo.
skjotta Skrevet 9. juni 2014 #16 Skrevet 9. juni 2014 En alenemor er alene om ansvaret for sine barn. Hun har ikke noen bf å samarbeide med, ingen faste barnefrie helger og dager, ingen økonomiske bidrag fra bf osv. slik hadde jeg det (bf flyttet utenlands) og da ble det rart når mødre med barnefar som var tilgjengelig, kunne bidra dersom det knep ang henting og levering og som hadde barna fast slik at mor fikk "fritid" regnet seg selv som like mye "alenemor" som jeg var. de med oppegående barnefedre vil jeg kalle enslige mødre. Men altså... Alene og enslig betyr jo det samme (sånn i praksis). Skjønner ikke helt hvorfor du mener det er forskjell på en enslig mor og en alenemor? For meg er du alenemor så lenge du er alene med barna, uavhengig av samværsprosent. (Snakker ikke om de med menn som jobber borte, men der det er brudd mellom foreldrene). Og de mødrene som har vesentlig mer samvær enn far er også hovedforsørger i tillegg til alenemor.. Man definerer dette tydeligvis veldig forskjellig Anonymous poster hash: 38d91...050 nei, alene og enslig er to veldig forskjellige ting. Å være enslig betyr at man ikke har noe romantisk forhold til noen. (I denne sammenheng)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #17 Skrevet 9. juni 2014 Jeg er alenemor. Far bor ikke i nærheten av barnet og har kun samvær når vi har mulighet til å besøkes ca. en gang i året. Anonymous poster hash: 5577c...974
me_87 Skrevet 9. juni 2014 #18 Skrevet 9. juni 2014 Jeg er alenemamma. Barnefaren har barnet annenhver helg.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #19 Skrevet 9. juni 2014 Er alene mamma og var det da jeg var gift også, kun jeg som er mamma til mine barn. Går som enslig forsørger men motar jo bidrag så jeg er i mine øyne ikke alene om å forsørge. Begrepet eller merkelappen alenemor eller mamma er i mine øyne dum. Har man barn så er man alene om sin rolle uansett, og i Norge får man altid noe økonomisk støtte. Mange i forhold har ikke nødvendigvis mer avkastning enn en som har omsorg alene. Anonymous poster hash: 9716e...b33
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #20 Skrevet 9. juni 2014 Man er alenemor når man har 60% av omsorgen for barna (eller mer). Slik definerer NAV aleneforsørger, så da forholder jeg meg til det. Anonymous poster hash: a45df...8db
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #21 Skrevet 9. juni 2014 Er alene mamma og var det da jeg var gift også, kun jeg som er mamma til mine barn. Går som enslig forsørger men motar jo bidrag så jeg er i mine øyne ikke alene om å forsørge. Begrepet eller merkelappen alenemor eller mamma er i mine øyne dum. Har man barn så er man alene om sin rolle uansett, og i Norge får man altid noe økonomisk støtte. Mange i forhold har ikke nødvendigvis mer avkastning enn en som har omsorg alene. Anonymous poster hash: 9716e...b33 Mange i forhold har ikke mer avlastning enn de som er alene? Her tror jeg ikke du skal skylde på at begrepet alenemor er dumt, men heller se på andre ting. Begrepet alenemor har ingenting med at bare du er mamma til barna dine å gjøre. Selv om du syns begrepet er dumt, kan du ikke ilegge det annen betydning. Anonymous poster hash: 18c8f...6b0
Gjest ronja røverdatter Skrevet 9. juni 2014 #22 Skrevet 9. juni 2014 I mine øyne er man alenemor eller alenefar om den andre parten ikke er inne i bildet eller er minimalt inne i bilde. Har man 50/50 er man ikke alene, i så tilfelle ville jo både mor og far være aleneforeldre og da blir det jo noe som ikke stemmer. Selv om nav sier 60%, så vil ikke jeg omtale en som har 40% avlastning som aleneforelder. Om det blir betalt bidrag eller ikke synes jeg ikke har noe å si for om man kan omtales som aleneforelder eller ikke.
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 9. juni 2014 #23 Skrevet 9. juni 2014 En kvinne som ikke er sammen med far til barnet og har barnet størstedelen av tiden (far har annenhver helg og en dag i uken).
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #24 Skrevet 9. juni 2014 Er alene mamma og var det da jeg var gift også, kun jeg som er mamma til mine barn. Går som enslig forsørger men motar jo bidrag så jeg er i mine øyne ikke alene om å forsørge. Begrepet eller merkelappen alenemor eller mamma er i mine øyne dum. Har man barn så er man alene om sin rolle uansett, og i Norge får man altid noe økonomisk støtte. Mange i forhold har ikke nødvendigvis mer avkastning enn en som har omsorg alene. Anonymous poster hash: 9716e...b33 Mange i forhold har ikke mer avlastning enn de som er alene? Her tror jeg ikke du skal skylde på at begrepet alenemor er dumt, men heller se på andre ting. Begrepet alenemor har ingenting med at bare du er mamma til barna dine å gjøre. Selv om du syns begrepet er dumt, kan du ikke ilegge det annen betydning. Anonymous poster hash: 18c8f...6b0 Jeg mener alenemamma blir for dumt da man får bidrag og støtte fra staten om man ikke klarer seg selv økonomisk.Mange har og fri anhver helg og mye hjelp i hverdagen, så alene er man som mamma men man har nettverk. Er andre av foreldrene død El ville jeg sagt alene ja. Vet om flere som har lite lite avlastning som en alenemor i hverdagen, så bør ikke være store forskjellen for mange. Anonymous poster hash: 9716e...b33
Jezebel Skrevet 9. juni 2014 #25 Skrevet 9. juni 2014 Jeg ser på meg selv som alenemor - bor alene med to barn som har samvær med sin far annenhver helg. Blir det feil? Anonymous poster hash: 51fd0...114 Jeg synes du faller inn under kategorien alenemor,..såvidt. Synes ikke at far trenger å være 100 % fraværende, men samværet må være lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå