Gå til innhold

Er det mange muslimer her inne? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallooo!!! tråden var ikke for folk som hater alle andre enn de som er lik seg selv! Slutt å kapre tråden!

Koselig å se mange muslimer her inne:-) Wazzuupp damer. Noen som skal faste i ramadan? Personlig er jeg helt horrified av tanken. Gruer meg :-s

Anonymous poster hash: 4cfca...cce

Yupp😋 Teller ned til fasten nå hehe😉

Det er det jeg ikke skjønner. Mange av mine venninner gleder seg til fasten, men jeg gruer meg innerst inne... å faste i 21 timer blir ikke gøy. ja, ok det er utrolig koselig i hjemlandet, der alle er samlet og stemningen er helt himmelsk. Men ikke her.. :-( Hi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallooo!!! tråden var ikke for folk som hater alle andre enn de som er lik seg selv! Slutt å kapre tråden!

Koselig å se mange muslimer her inne:-) Wazzuupp damer. Noen som skal faste i ramadan? Personlig er jeg helt horrified av tanken. Gruer meg :-sAnonymous poster hash: 4cfca...cce

Yupp Teller ned til fasten nå hehe

Det er det jeg ikke skjønner. Mange av mine venninner gleder seg til fasten, men jeg gruer meg innerst inne... å faste i 21 timer blir ikke gøy. ja, ok det er utrolig koselig i hjemlandet, der alle er samlet og stemningen er helt himmelsk. Men ikke her.. :-( HiAnonymous poster hash: 4cfca...cce

Så spis da kvinne! Om ikke det, så i smug!

Anonymous poster hash: a48a5...836

Skrevet

Håper da virkelig ikke det er mange slike her inne. Grøss.

Anonymous poster hash: 777ca...bf2

Så uvitende og dømmende du er! Skaff deg en bok om islam og skaff deg litt kunnskap før du drar alle over en kam! Jeg er født og oppvokst i Norge, er ikke muslim og er både døpt og konfirmert kristelig. Er glad jeg kommer fra et hjem hvor man er skeptisk til fremmede ting, men likevel forstår at ikke alle er like innenfor en gruppe. Jeg fant min drømmemann som har tidligere tilknytning til Jehovas vitne, og jeg har verken konvertert eller er særlig religiøs. Glad jeg vet bedre enn å dømme folk på bakgrunn av dumme antakelser, ellers ville jeg nok aldri vært sammen med han da jeg hadde et par venninner som ba meg holde meg langt unna han fordi familien var Jehovas vitne! Jeg er ikke for ekstremister uansett religion da jeg ikke liker å bli prakket på en tro jeg ikke har, men å komme med slike uttalelser som deg er jo helt på trynet! Du burde skamme deg. Kjenner mange muslimske jenter som verken dekker seg eller er tvangsgiftet. De har norske venner og et flott liv med utdannelse og familie som elsker dem uansett. Greit nok at det kanskje er mange som ikke har det slik, men du burde uansett bli litt smartere ved å lese noen bøker. Islam er i utgangspunktet en veldig fredlig religion, der lærte du noe nytt! Blir kvalm av folk som deg!

Anonymous poster hash: 5d9a0...1b8

Har en høy utdannelse med sterk relevans til mitt hat for Islam, så den hesketeknikken der kan du legge av deg. Gadd ikke lese resten av innlegget ditt etter det. Prøv igjen uten, kanskje? :)

Høy utdannelse med sterk relevant til sitt hat mot islam?? Hvilken utdannelse er dette? Master i Idioti?

Om du sier ting som "jeg hater islam"

Så er du per def ikke særlig opplyst. Om du tar avstand fra religiøs ekstremisme derimot! Da forstår jeg deg! Men religiøs ekstremisme finnes i alle type religioner, og fellesnevner er ofte undertrykking av kvinner, uavhengig av hva de kaller religionen sin.

Tror ikke på at du har utdannelse desverre.

Anonymous poster hash: c868d...65d

Haha, ja, det er akkurat det kurset het :D

Neida, Midtøstenstudier het det, og jeg bodde flere år i Iran. Jeg hater ikke muslimer, men jeg hater Islam, og jeg synes det er trist å se Islams inntog i Norge.

Oi. Da er enten det studiet verdiløst, eller så har du ikke forstått mye av det du har lest eller sett rundt deg.

Årsak og virkning i global sammenheng er ikke helt din greie, kanskje?

Hilsen ei som er gift med en kristen mann fra Midtøsten.

Anonymous poster hash: 7f083...b12

Skrevet

Så slemme folk er!!!! Jeg blir sjokkert😱

Jeg er ikke muslim,kaller meg kanskje kristen men er ikke så fryktelig troende da. Tror mer på at man skal være et godt menneske:)

Anonymous poster hash: 98fee...780

Skrevet

Jeg er muslim og stolt av det! Vanlig småbarnsmor med jobb og hverdagsproblemer, følger religionen min dvs er et anstendig menneske, behandler etter evne andre rettferdig, lyver ikke, stjeler ikke, snylter ikke på skatten, ber så langt det er mulig å kombinere med en hektisk hverdag. Bruker ikke hijab, men synes det er viktig at en kvinne OG en mann kler seg anstendig og ikke er utelukkende er opptatt av kropp og utseende.

I år skal jeg prøve å faste så langt det er mulig, blir det for vanskelig så ber jeg Allah om tilgivelse, prøver mitt beste. Det kommer til å være tøft, har ikke sansen for gruppepresset i mange miljøer. Tør å si det jeg mener og det bør også flere muslimske kvinner. Jeg er ikke muslim for mine foreldre eller mann, ingen kan tvinge meg til noe som helst!!! Skaff dere utdanning, jobb og selvstendighet.

Islam og kjærlighet til Allah kommer fra hjertet, ikke utifra plikt eller tvang. Allah elsker deg, elsk Han og skapelse tilbake!

P.s. Islam er uforenlig med ALL kriminalitet, terror, drap og maktmisbruk. Det finnes derimot drittsekker overalt og mange tror virkelig de følger Islam. Så blinde...så dumme...så trist!

Skrevet

Dummere kvinnfolk skal man vel lete lenge etter, spesielt de som frivillig ble muslimer! Snakk om å være hjernevasket.

Anonymous poster hash: f0125...aac

Skrevet

Jeg er muslim og stolt av det! Vanlig småbarnsmor med jobb og hverdagsproblemer, følger religionen min dvs er et anstendig menneske, behandler etter evne andre rettferdig, lyver ikke, stjeler ikke, snylter ikke på skatten, ber så langt det er mulig å kombinere med en hektisk hverdag. Bruker ikke hijab, men synes det er viktig at en kvinne OG en mann kler seg anstendig og ikke er utelukkende er opptatt av kropp og utseende.

I år skal jeg prøve å faste så langt det er mulig, blir det for vanskelig så ber jeg Allah om tilgivelse, prøver mitt beste. Det kommer til å være tøft, har ikke sansen for gruppepresset i mange miljøer. Tør å si det jeg mener og det bør også flere muslimske kvinner. Jeg er ikke muslim for mine foreldre eller mann, ingen kan tvinge meg til noe som helst!!! Skaff dere utdanning, jobb og selvstendighet.

Islam og kjærlighet til Allah kommer fra hjertet, ikke utifra plikt eller tvang. Allah elsker deg, elsk Han og skapelse tilbake!

P.s. Islam er uforenlig med ALL kriminalitet, terror, drap og maktmisbruk. Det finnes derimot drittsekker overalt og mange tror virkelig de følger Islam. Så blinde...så dumme...så trist!

Finn din frelse i Jesus Kristus.

Anonymous poster hash: 0eca4...96f

Skrevet

Tråden er moderert i henhold til denne reglen:

* Hatefullt innhold mot en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase.

Kira

Brukermoderator

Skrevet

Jeg er jøde. Shalom damer :)

Anonymous poster hash: c7b2a...d24

Skrevet

Koselig å se mange muslimer her inne:-) Wazzuupp damer. Noen som skal faste i ramadan? Personlig er jeg helt horrified av tanken. Gruer meg :-s

Det er det jeg ikke skjønner. Mange av mine venninner gleder seg til fasten, men jeg gruer meg innerst inne... å faste i 21 timer blir ikke gøy. ja, ok det er utrolig koselig i hjemlandet, der alle er samlet og stemningen er helt himmelsk. Men ikke her.. :-( Hi

Kan jeg spørre hvorfor det ikke er koselig å faste i Norge? 

Skrevet

Håper da virkelig ikke det er mange slike her inne. Grøss. Anonymous poster hash: 777ca...bf2

Håper det er færre sånne som deg. Grøss.

Hilsen ikke-muslim

Anonymous poster hash: a0451...e9b

Skrevet

Håper da virkelig ikke det er mange slike her inne. Grøss.

Så uvitende og dømmende du er! Skaff deg en bok om islam og skaff deg litt kunnskap før du drar alle over en kam! Jeg er født og oppvokst i Norge, er ikke muslim og er både døpt og konfirmert kristelig. Er glad jeg kommer fra et hjem hvor man er skeptisk til fremmede ting, men likevel forstår at ikke alle er like innenfor en gruppe. Jeg fant min drømmemann som har tidligere tilknytning til Jehovas vitne, og jeg har verken konvertert eller er særlig religiøs. Glad jeg vet bedre enn å dømme folk på bakgrunn av dumme antakelser, ellers ville jeg nok aldri vært sammen med han da jeg hadde et par venninner som ba meg holde meg langt unna han fordi familien var Jehovas vitne! Jeg er ikke for ekstremister uansett religion da jeg ikke liker å bli prakket på en tro jeg ikke har, men å komme med slike uttalelser som deg er jo helt på trynet! Du burde skamme deg. Kjenner mange muslimske jenter som verken dekker seg eller er tvangsgiftet. De har norske venner og et flott liv med utdannelse og familie som elsker dem uansett. Greit nok at det kanskje er mange som ikke har det slik, men du burde uansett bli litt smartere ved å lese noen bøker. Islam er i utgangspunktet en veldig fredlig religion, der lærte du noe nytt! Blir kvalm av folk som deg!

Anonymous poster hash: 5d9a0...1b8

Har en høy utdannelse med sterk relevans til mitt hat for Islam, så den hesketeknikken der kan du legge av deg. Gadd ikke lese resten av innlegget ditt etter det. Prøv igjen uten, kanskje? :)

Høy utdannelse med sterk relevant til sitt hat mot islam?? Hvilken utdannelse er dette? Master i Idioti?

Om du sier ting som "jeg hater islam"

Så er du per def ikke særlig opplyst. Om du tar avstand fra religiøs ekstremisme derimot! Da forstår jeg deg! Men religiøs ekstremisme finnes i alle type religioner, og fellesnevner er ofte undertrykking av kvinner, uavhengig av hva de kaller religionen sin.

Tror ikke på at du har utdannelse desverre.

Anonymous poster hash: c868d...65d

Haha, ja, det er akkurat det kurset het :D

Neida, Midtøstenstudier het det, og jeg bodde flere år i Iran. Jeg hater ikke muslimer, men jeg hater Islam, og jeg synes det er trist å se Islams inntog i Norge.

Oi. Da er enten det studiet verdiløst, eller så har du ikke forstått mye av det du har lest eller sett rundt deg.

Årsak og virkning i global sammenheng er ikke helt din greie, kanskje?

Hilsen ei som er gift med en kristen mann fra Midtøsten.

Anonymous poster hash: 7f083...b12

Fra Libanon? Det er jeg nemlig :D

Anonymous poster hash: ba217...9f6

Skrevet

Kan dere som er så mye imot oss muslimer vennligst holde dere unna tråden. Denne var faktisk ikke ment for dere. Hilsen Hi

Skrevet

Jeg kjenner svært mange muslimer og 19 av 20 er veldig hyggelige mennesker, akkurat som alle andre. De er opptatt av barna sine, av å ha det hyggelig med familie og venner, lage god mat, gjøre en god jobb (log ta en god utdannelse). De er ikke spesielt opptatt av religionen sin, men spiser som regel ikke svinekjøtt,og prøver å faste i ramadan.

Jeg tror mange som kommer med ekle kommentarer om muslimer tror for mye på Brevik og co, og leser bare om dem i media. Husk at media skriver om de veldig få ekstremistene..

Anonymous poster hash: bb79f...109

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor det ikke er koselig å faste i Norge?

Det er noe med det at hele slekta samles forran middagsbordet, og ikke minst bønneropet i bakgrunnen:-) Ikke like koselig å spise middag alene.

Skrevet

– Vi tror vi utgjør en forskjell i verden og er stolte av våre verdier. Vi gjør verden til et bedre sted ved rikelige donasjoner til nødhjelp og utviklingsarbeid. Og vi liker å tro at vi er tolerante, men vi er det ikke. I den umiddelbare, norske åpenheten er en inngrodd fremmedfrykt. Vi snakker om åpenhet og toleranse, men få vil ha en flerkulturell nabo, sier Ari Behn i vg i dag. Kunne ikke vært mere enig med han.

Anonymous poster hash: 5f9c9...4c7

• 3 år senere...
Skrevet
På 14.6.2014 den 0.17, Anonym bruker skrev:

Ja, men jeg skammer meg av å være det. Jeg er egentlig ikke 100% muslim. Ble født som muslim, men praktiserer ikke islam. Har på meg hijab, men det er da tvang :(

Anonymous poster hash: 8d0f5...c2b

Du kontakte Ung.no eller Røde Kors sin telefon mot tvangsekteskap og kjønnslemlestelse. 

Du må velge det i livet som er viktigst for deg, først og fremst:) 

Skrevet
På 14.6.2014 den 11.36, Anonym bruker skrev:

– Vi tror vi utgjør en forskjell i verden og er stolte av våre verdier. Vi gjør verden til et bedre sted ved rikelige donasjoner til nødhjelp og utviklingsarbeid. Og vi liker å tro at vi er tolerante, men vi er det ikke. I den umiddelbare, norske åpenheten er en inngrodd fremmedfrykt. Vi snakker om åpenhet og toleranse, men få vil ha en flerkulturell nabo, sier Ari Behn i vg i dag. Kunne ikke vært mere enig med han.

Anonymous poster hash: 5f9c9...4c7

Det er dessverre ikke slik verden fungerer heller, alltid. Det hjelper ikke å hevde at man er tolerant dersom man viser det motsatte. 

Skrevet

Yep muslim her, en med juletre i stua og hjerte i vinduet😉, feirer ikke jul men feirer nyttårsaften med julenisse, juletre og litt bobler til festen 😜

Anonymkode: 9c1ba...4be

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Yep muslim her, en med juletre i stua og hjerte i vinduet😉, feirer ikke jul men feirer nyttårsaften med julenisse, juletre og litt bobler til festen 😜

Anonymkode: 9c1ba...4be

Du vet at nissen er inspirert av st. Nikolas? Som er en kristen helgen.

Du høres ikke veldig muslimsk ut.

Anonymkode: 9f796...8e5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at nissen er inspirert av st. Nikolas? Som er en kristen helgen.

Du høres ikke veldig muslimsk ut.

Anonymkode: 9f796...8e5

Inspirert? Nissen fantes før st nikolas? Nissen gjorde barna glad i kalde og lange vintrer,ga gaver til barna osv. Det er ikke så mye hellig eller religiøst,det. Det er tillatt å gjøre barn glad i Islam. Jeg synes at voksne bør holdes unna barns glede og magi.

Anonymkode: b6a69...38c

Skrevet

Yes, jeg er muslim!

Anonymkode: 5ba3f...b32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...