Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #1 Skrevet 8. juni 2014 Ha ferie i hele sommer? Altså som ikke skal i Bhg eller SFO? Her skal begge barna ha fri hele sommeren og det er så deilig. Her går heller ikke 1 klassingen på SFO til vanlig. Anonymous poster hash: 36fab...b6c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #2 Skrevet 8. juni 2014 Har satt henne kun opp på 3 ukers ferie, men så er jeg arbeidsledig (nettopp ferdigstudert) og så lenge jeg ikke har jobb så er hun hjemme. Men jeg tør ikke sette henne opp på mer ferie i tilfelle jeg får jobb eller vikariater i sommer. Anonymous poster hash: a543b...9cc
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #3 Skrevet 8. juni 2014 Nei, min skal i bhg i sommer, og det er helt greit for meg. (SKal selvfølgelig ha ferie, men ikke hele sommeren) Vi tar han så mye fri ellers ila året, at har ikke et lite snev av dårlig samvittighet heller. Han er også enebarn, så hadde blitt fryktelig kjedelig å gått hjemme med oss hele sommeren, hvis vi hadde hatt fri også. (Hvis det var dårlig samvittighet du prøvde å spre?) Kos dere i sommer, det skal vi også Anonymous poster hash: fd416...635
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #4 Skrevet 8. juni 2014 Ingen bhg her i sommer bare hjemme og på ferie. Deilig Anonymous poster hash: 90eef...07c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #6 Skrevet 8. juni 2014 Ja, begge de to eldste er vokst i fra SFO, så de skal være hjemme hele sommeren. Verken de eller jeg synes det er helt fantastisk, for de pleier å synes det er rimelig kjedelig. Vi finner på ting, men i den alderen er venner gøyest, og når vennene er bortreist så blir det kjedelig. Vi skal på ferie selv da, men bare i to uker. De to andre barna skal i bhg/SFO siste uken i juni og første i august. De fikk velge selv, og valgte dette fordi det er flere venner der enn her hjemme Anonymous poster hash: 59cc4...2c7
Håpet om nr 3 :-) Skrevet 8. juni 2014 #7 Skrevet 8. juni 2014 Ha ferie i hele sommer? Altså som ikke skal i Bhg eller SFO? Her skal begge barna ha fri hele sommeren og det er så deilig. Her går heller ikke 1 klassingen på SFO til vanlig. Anonymous poster hash: 36fab...b6c Ja 8 hele uker ferie får de:-)
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #8 Skrevet 8. juni 2014 Ferie hele sommeren. Blir det noen kjedsommelige dager dør han ikke av det, og dessuten er vi flinke til å dra på turer ol. Ferietur blir det også. Han gleder seg veldig og hadde ikke valgt SFO under noen omstendigheter;-)) Er alenemor og har bare 2 uker fastsatt ferie men jobber turnus natt så har mye fri likevel. Da blir det hytte, telt, fisketur om natten osv. Anonymous poster hash: bfb7e...514
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #9 Skrevet 8. juni 2014 Nei, min skal i bhg i sommer, og det er helt greit for meg. (SKal selvfølgelig ha ferie, men ikke hele sommeren) Vi tar han så mye fri ellers ila året, at har ikke et lite snev av dårlig samvittighet heller. Han er også enebarn, så hadde blitt fryktelig kjedelig å gått hjemme med oss hele sommeren, hvis vi hadde hatt fri også. (Hvis det var dårlig samvittighet du prøvde å spre?) Kos dere i sommer, det skal vi også Anonymous poster hash: fd416...635 Samme her Anonymous poster hash: 569f5...77d
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. juni 2014 #10 Skrevet 8. juni 2014 Ja, i fjor og i år ble det ferie hele sommeren. Permisjon er gull! Neste år derimot. ..
☆☆☆ Skrevet 8. juni 2014 #11 Skrevet 8. juni 2014 Skal ha 4-5 veker ferie, men i bhg resten av sommaren.
VE-G Skrevet 8. juni 2014 #12 Skrevet 8. juni 2014 4 uker ferie på pjokken. Barnehagen er stengt juli, så da blir det sånn. Håper formen og energien min er tilbake da (gravid) slik at vi kan kose oss masse
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #13 Skrevet 8. juni 2014 I år skal ungene ha 5 uker sommerferie. Neste år blir det fri hele sommeren for eldste starter på skolen i år og har ikke planer om å bruke sfo. Anonymous poster hash: 2ec8b...db2
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #14 Skrevet 8. juni 2014 De to minste på to år begynner i barnehage i august, så de er hjemme frem til det. Eldste på fem har fri fra bhg i hele juli. Men han skal ha tre ukers ferie i oktober også. I tillegg hadde han fri to uker rundt påske og har også fri en dag i uka. Tror ikke han føler at han er for mye i bhg. Anonymous poster hash: 1f7f1...421
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #15 Skrevet 8. juni 2014 4 uker sammenhengende ferie, pluss noen langhelger! Anonymous poster hash: 0dea1...4f9
MrsMilla Skrevet 8. juni 2014 #16 Skrevet 8. juni 2014 (endret) Nei, her skal guttene i barnehagen store deler av sommeren. De hadde kjedet seg veldig om de skulle hengt rundt mor si som går høygravid og kjedelig hjemme hele dagen, og vil heller leke med vennene i barnehagen og herje litt. Men merker at vi har litt problemer med å klare å levere til ni, dagen starter litt senere.... og henter tidligere fordi det bare ble sånn, så fortsetter de leken hjemme i hagen. Dermed blir de ikke superslitne, men får rolige dager og mye lek, men også tid for seg selv. Veldig fornøyde gutter iallefall. Tipper vi tar de kun ut i juli som vanlig. Skolejenta henger mye ute i hagen når det ikke er obligatorisk skole, og vil vel i større grad kose seg hjemme på dagene fordi vennene også da har fri. Om alle ungene i nabolaget var hjemme, ville jeg nok holdt de mer hjemme alle sammen, men det er jo ikke moro å se alle leke i barnehagen mens man må henge for seg selv hele dagen hjemme lengre.... Endret 8. juni 2014 av MrsMilla
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #17 Skrevet 8. juni 2014 Her skal de yngste i barnehagen, og eldste som er skolejente skal på legd.. Vi har ikke mulighet til å ha full ferie, dersom vi skal ha litt ferie sammen. Så skolejenta skal til bestemor, tante, besøke en venn som flyttet herfra og som hun savner veldig, og noen dager skal hun til og med være med mor på jobb... Men det er sånn det må bli hos oss. Det kommer til å gå veldig fint Anonymous poster hash: 6e937...0de
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #18 Skrevet 8. juni 2014 Min har fri fra SFO i hele sommer. Vi starter skoleferien med en ukes aktivitetsferie i Norge, og avslutter skoleferien med 3,5 uke i Europa. Så skal han 1-2 uker til faren sin i midten. Da er det ikke lange tiden vi har hjemme, og vi skal da på Tusenfryd, Bø i sommerland, stranda, lekeland osv. Til neste sommer blir det annerledes, da må jeg jobbe. Anonymous poster hash: 9e561...a10
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #19 Skrevet 8. juni 2014 Her blir det kun tre uker ferie på barna, pluss noen dager her og der når jeg har fri. Har ikke dårlig samvittighet for det. Jeg er student og har vært så heldig å få masse ekstravakter på jobben min. Er så takknemlig for det, redder virkelig økonomien for vår del. Fikk siste stipend 15. mai og neste kommer ikke før i august. Anonymous poster hash: b0cc2...110
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #20 Skrevet 8. juni 2014 Så godt å lese at det er flere barn som får fri hele sommeren. Det har de små så godt av. Trist å lese at noen barn faktisk velger barnehage og SFO isteden for å være hjemme med mamma og pappa. Her gleder begge barna seg stort til ferie og de har telt ned til ferie lenge. Hi. Anonymous poster hash: 36fab...b6c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #21 Skrevet 8. juni 2014 Så godt å lese at det er flere barn som får fri hele sommeren. Det har de små så godt av. Trist å lese at noen barn faktisk velger barnehage og SFO isteden for å være hjemme med mamma og pappa. Her gleder begge barna seg stort til ferie og de har telt ned til ferie lenge. Hi. Anonymous poster hash: 36fab...b6c
piranha Skrevet 8. juni 2014 #22 Skrevet 8. juni 2014 Eldstemann går ikke på SFO til vanlig, så han har ferie i hele sommer. Yngstemann skal i barnehagen, men kommer til å ha en del ekstra fri
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #23 Skrevet 8. juni 2014 Har ikke BArna krav på x antall ferie uker fra barnehagen? Anonymous poster hash: cc977...9bf
skinnfilla Skrevet 8. juni 2014 #24 Skrevet 8. juni 2014 Skolejentene har helt fri hele sommeren, minste har 5 uker fri, Vi skal en tur til Danmark i slutten av juli , ellers blir det mange late dager hjemme. Vi bor ved sjøen, har båt, hytte på fjellet, besteforeldre som vil låne ungene, Venner og familie på besøk og overnatting. Det blir dagsturer til dyreparken , Bø sommerland, jettegrytene Og så blir det mange late dager , slengende hjemme:) Sjelden klager på at de kjeder seg, de finner alltid på noe, Lystre krabber på natta, stå opp kl 03.30 for å ut i båt å fiske makrell på regle, Nyte deilige måltider ute , sitte ute hele kveldene rundt bålpanna og bare være ! Å, som jeg elsker Sørlandet om sommeren
Havhesten Skrevet 8. juni 2014 #25 Skrevet 8. juni 2014 Mine får fri hele sommeren, for første gang. Jeg synes ingen skal dømme andres valg mht ferie kontra barnehage/sfo. Det er langt fra alle som har økonomi eller mulighet til å ta fri i 8 uker. Det er fakrisk litt hoverende å si at dette gjør jeg, og det er best for barna. Alle er ulike!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå