Gå til innhold

Av og til blir jeg bare lei meg av facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg poster et bilde får jeg noen få likes, kanskje et par nøytrale kommentarer som "fint bilde".

Når venninnene mine poster bilder får de masse likes og maange kommentarer som søte pene deg, vakringen, pena, så nydelig du er, vakre deg, du er utrolig flott.. dette er normalt søte jenter ikke supermodeller. 

Jada jeg vet det er tåpelig å henge seg opp i sånt, men jeg klarer ikke la være. Får bare bekreftet min egen utilstrekkelighet. Føler jeg ikke er verdt en dritt.

Dagens utblåsning.

Anonymous poster hash: 1729c...6cd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet det ofte ikke handler om utseende. Men at der er gode venner som skriver slikt. Jeg tenker at du kanskje ikke er så flink til å gi selv.

Anonymous poster hash: cd334...969

Skrevet

Jeg kommenterer alltid bildene vennene mine legger ut jo..

Skrevet

Jeg har 100 venner på fb, kanskje halvparten som er jevnlig innom fb. Så helt naturlig at venninnene mine som har 500-1000 fb-venner får langt flere likes og kommentarer.

Anonymous poster hash: 36ed1...b99
Skrevet

Avslutt kontoen :P Lev livet :)

Anonymous poster hash: fcfa4...f44
Skrevet

Hadde jeg hengt meg opp i. Jeg er glad hvis jeg bare får en liker :)

Anonymous poster hash: e188d...9fa

Skrevet

Hva er mange likes og kommentarer? 40, 50, 60, 150?

Anonymous poster hash: df254...235

Skrevet

Jeg får sånn 4 likes :P samme hver gang!

Anonymous poster hash: 515b4...53f

Skrevet

Jeg får alltid mellom 16 og 45 likes ca. Og merker godt jeg blir "skuffet" dersom jeg får mindre enn det:p

Merkelig fenomen! Og egentlig ganske tragisk opplegg. 

Anonymous poster hash: 02c85...1e6
Skrevet

Herrefred så opptatt folk er av likes da, er det så jæla viktig? Slutt å legg ut bilder hvis du ikke får så mange likes som du forventer,er ikke vanskeligere enn det.jeg ser stadig de samme menneskene legge ut selfies og bilder av seg selv, blir til slutt lei trynet som stadig dukker opp, hvorfor like hvert eneste bilde?!

Anonymous poster hash: 09b34...254

Skrevet

Jeg skjønner HI. Jeg også føler meg mindre populær om jeg får konstant lite likes på det jeg legger ut. Men ja....det ER jo tragisk at vi bryr oss! :D

Skrevet

Kjenner det er ganske deilig å ikke ha Facebook egentlig.

Anonymous poster hash: 00030...2b3

Skrevet

Hvis jeg poster et bilde får jeg noen få likes, kanskje et par nøytrale kommentarer som "fint bilde".

Når venninnene mine poster bilder får de masse likes og maange kommentarer som søte pene deg, vakringen, pena, så nydelig du er, vakre deg, du er utrolig flott.. dette er normalt søte jenter ikke supermodeller. 

Jada jeg vet det er tåpelig å henge seg opp i sånt, men jeg klarer ikke la være. Får bare bekreftet min egen utilstrekkelighet. Føler jeg ikke er verdt en dritt.

Dagens utblåsning.

Skjønner at du synes det er sårt. Hvis det kan være noen trøst, så ser slike kommentarer som du beskriver helt fjollete ut, og jeg for min del himler med øynene av det hvis jeg får slike kommentarer selv. Synes det er flaut, jeg er en voksen dame, ingen fjortis.

Anonymous poster hash: e17ec...e25

Skrevet

Kjenner det er ganske deilig å ikke ha Facebook egentlig.

Anonymous poster hash: 00030...2b3

Enig.. Det der hørtes bare slitsomt ut. Ikke noe man får gjort med det heller.

Anonymous poster hash: 2281c...7b2

Skrevet

Fjortisfakter. Barnslig rett og slett. Facebook er ikke livet deres ! Selvom enkelte bare lever og ånder for det virker det som. Dere burde fått hjelp.

Anonymous poster hash: e8f48...508

Skrevet

Det er ytterst lite jeg legger ut på Facebook. Og jeg kommenterer og liker ingenting. Er egentlig på Facebook for å snoke litt. Kommer nok til å melde meg ut etterhvert. Syns det har blitt kjedelig. Og jeg bryr meg ikke hva folk spiser, eller når og hvor de trener, at de her vasket huset eller at mannen har kommet med blomster.

Folk skal ha voldsom tilbakemelding på helt dagligdagse ting. Det kan ikke være sunt.

Anonymous poster hash: 2d8e5...5b4

Skrevet

Problemet er jo at vi er i samme vennegjeng, det føles jo sårt når en leser alle de positive kommentarene venninnene får mens en selv får et par om en er heldig.. og jeg er ikke av dem som legger ut bilder i hytt og pine.

Skrevet

Angrer nesten på at jeg fikk facebook, for det føles som en populæritetskonkurranse ala ungdomsskolen. Men folk planlegger jo alt mulig på facebook, sender invitasjoner osv så en blir jo helt utenfor uten facebook i dag. Fikk til og med invitasjon til en konfirmasjon via facebook.

Skrevet

Angrer nesten på at jeg fikk facebook, for det føles som en populæritetskonkurranse ala ungdomsskolen. Men folk planlegger jo alt mulig på facebook, sender invitasjoner osv så en blir jo helt utenfor uten facebook i dag. Fikk til og med invitasjon til en konfirmasjon via facebook. Anonymous poster hash: 1729c...6cd

Er du veldig pen?

Har samme situasjon her også, og får færre likes enn andre..

Jeg er forresten kjent for å ha et bra utseende, og blir stort sett frosset ut av fellesskapet med jenter. De baksnakker meg, setter ut falske rykter osv.

Stygge jenter får som regel mest likes, da dette er en del av en støttekampanje;)

Anonymous poster hash: cc1e6...1da

Skrevet

Angrer nesten på at jeg fikk facebook, for det føles som en populæritetskonkurranse ala ungdomsskolen. Men folk planlegger jo alt mulig på facebook, sender invitasjoner osv så en blir jo helt utenfor uten facebook i dag. Fikk til og med invitasjon til en konfirmasjon via facebook. Anonymous poster hash: 1729c...6cd

Er du veldig pen?

Jeg er forresten kjent for å ha et bra utseende, og blir stort sett frosset ut av fellesskapet med jenter. De baksnakker meg, setter ut falske rykter osv.

Stygge jenter får som regel mest likes, da dette er en del av en støttekampanje;)

Dummeste jeg leser. Jeg vet at jeg er pen, får høre det ofte fra både kjente og fremmede. Jeg får samtidig masse likes og kommentarer på bilder jeg legger ut. Enten er du en usjarmerende type (som du gir inntrykk av), og det forklarer få positive kommentarer, eller så er bildene av typen "jegerdeiligsepåmegogheidervartrutmunnen", eller så spammer du mye. Det lønner seg å se på seg selv som årsak for manglende respons.

Anonymous poster hash: 32fd0...377

Skrevet

Dagens utblåsning.

min erfaring er at her kommer det an på hvem du har på vennelista. Eneste jeg har på min liste som er over 25 og får kommentarer som "fina" "søta" "flott du er" osv er ei herja ku som ser 20 år eldre ut enn hun er og er i en evig kamp med bv som har tatt 4 unger fra henne. (Dette er en snill beskrivelse) har også lagt merke til at de som legger igjen disse kommentarene også kommer med jevnlige oppgulp som "død over bv" og "barnevernet stjeler barn på bestilling fra fosterforeldre". Ei var hellig overbevist om at bv krøp rundt i buskene og tok bilder av unger som de så samlet i en "bestillingskatalog" som visstnok kan finnes på nettet....

greit å ikke få slike kommentarer kjenner jeg ;-)

Skrevet

Likes og kommentarer har jeg aldri brydd meg om på den måten. Er koselig å få selvsagt, at noen var interessert i det en la ut, men jeg har aldri i mitt liv sammenlignet mitt med andres. Det hadde aldri falt meg inn en gang. Jeg visste ikke at det var en "ting" å prøve å få masse likes før min lillebror sa det til meg en gang. Det er egentlig litt sånn fjortiss mentalitet det der føler jeg.

Nå er det ikke så ofte jeg legger ut noe, men det kommer det jo helt an på hva jeg legger ut hvor mye respons der er. Noe får lite respons, annet får masse respons. Er det masse respons kan jeg egentlig bli litt småirritert også, for jeg bruker fb til å kaste bort litt tid på spill, og disse pop-upene kommer i veien støtt og stadig da :P

Nei, slutt å sammenligne deg med andre. Det gir ingen lykke.

Anonymous poster hash: ce74f...fc1
Skrevet

Det er ikke alt du poster som dukker opp i dine venners newsfeed, nødvendigvis. Facebook "luker ut" en del sånn at det kan hende de rett og slett ikke har sett det. 

Min erfaring er at jeg får liten respons hvis jeg reposter andres ting, linker osv, og så får jeg masse respons på bilder jeg legger ut som er morsomme og ikke nødvendigvis "søte". Søte bilder er dritkjedelig... Sikkert stygg nå også, men synes bilder av unger og sånne "fint vær i dag" bilder er dritkjedelig også. 

Det morsomste er folk som ikke tar seg selv så veldig høytidelig. 

Ellers begynner jeg å bli litt lei Facebook... 

Anonymous poster hash: b8afd...5fa
Skrevet

Du syns det er mest trist at du får så lite positiv feedback.

Jeg syns det er mest trist at folk velger å la andres anerkjennelse bestemme over deres selvbilde og selvfølelse.

Men summen av dette er uansett veldig trist.

Håper du lærer deg å finne bekreftelse andre steder og på andre ting enn venners vurdering av utseendet ditt på nett.

Anonymous poster hash: 4b1e4...503

Skrevet

Er du veldig pen?

Det må være noe av det dummeste jeg har lest. Virker heller som det kan ha noe med din væremåte og syn på andre mennesker og gjøre at du blir frosset ut av fellesskapet

Anonymous poster hash: 1f70e...b82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...