Gå til innhold

Småbarn i selskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor føler du at det er så vanskelig? Så nylig en toåring i dåpsselskap, han løp rundt ALENE og foreldrene lesset ham over på alle andre.

Anonymous poster hash: e269f...cc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor føler du at det er så vanskelig? Så nylig en toåring i dåpsselskap, han løp rundt ALENE og foreldrene lesset ham over på alle andre.

Eh. Det høres jo ikke helt bra ut... jeg ville aldri latt min toåring springe rundt alene. Da ville han stukket av/blitt skåldet/overkjørt innen ti minutter. En toåring må passes på. 

Er rådet ditt til hi at hun skal bli en dårlig mor og overlate ansvaret for toåringen til alle (og ingen)? Skjønte ikke helt hva du mente hun skulle gjøre? Jeg lot også min toåring springe rundt og leke under sånne anledninger hvis jeg hadde mange slektninger der som passer på han. Og jeg passet på andres toåringer/holdt et øye med de under familieselskap. Men hi var jo på en fest der hun ikke kjente så mange av de andre gjestene, så var ikke den situasjonen hi beskriver. 

Anonymous poster hash: 715a1...7c3

Skrevet

Kan i allfall si det at jeg hadde fint klart det med mine da de var i den alderen. Men vi har hatt kontroll på de, og de visste at de måtte oppføre seg fint. Ingen av mine tre hadde oppført seg slik da de var to år gamle. Og jeg hadde heller aldri løst det slik som du gjorde.

Anonymous poster hash: 7993e...fa5

Skrevet

Jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det du skriver. Du er ikke bittelitt hjelpesløs? Har nå en 2 åring og må stadig dra på ulike tilstelinger med han alene, og oppfører seg - vet at man må stå i kø :) Men som flere skriver... må være tidenes største selskap, men 1 time venting / kø i kakene.

Skrevet

Det var faktisk ei som forlot uten å si hadet og takke for seg i sist konfirmasjon jeg var i. Gjett hva som ble dagens snakkis. Og dette var på  blodharrybondelandet. Enkelte dager legger man sine personlige issues igjen hjemme, sånn er det bare. 

Skrevet

Hvorfor føler du at det er så vanskelig? Så nylig en toåring i dåpsselskap, han løp rundt ALENE og foreldrene lesset ham over på alle andre.Anonymous poster hash: e269f...cc6

Eh. Det høres jo ikke helt bra ut... jeg ville aldri latt min toåring springe rundt alene. Da ville han stukket av/blitt skåldet/overkjørt innen ti minutter. En toåring må passes på.  Er rådet ditt til hi at hun skal bli en dårlig mor og overlate ansvaret for toåringen til alle (og ingen)? Skjønte ikke helt hva du mente hun skulle gjøre? Jeg lot også min toåring springe rundt og leke under sånne anledninger hvis jeg hadde mange slektninger der som passer på han. Og jeg passet på andres toåringer/holdt et øye med de under familieselskap. Men hi var jo på en fest der hun ikke kjente så mange av de andre gjestene, så var ikke den situasjonen hi beskriver.  Anonymous poster hash: 715a1...7c3
Men alle vil vel passe på et barn? Dvs, dersom de ser ungen gjøre noe farlig, hindrer de barnet. Sånn er alle jeg kjenner i allefall. Trodde det var vanlig; har sett utallige som "overlater barna til andre".

(Hadde dog ikke gjort det selv, men jeg er vel hysterisk (i allefall ifølge mine slektninger))

Skrevet

Jeg er ikke interessert i å passe på andres barn i selskap, nei takk.

Du høres tafatt ut, og en hel time i kakekø høres helt merkelig ut.

Anonymous poster hash: f9e4e...f5d

Skrevet

Hvorfor føler du at det er så vanskelig? Så nylig en toåring i dåpsselskap, han løp rundt ALENE og foreldrene lesset ham over på alle andre.Anonymous poster hash: e269f...cc6

Eh. Det høres jo ikke helt bra ut... jeg ville aldri latt min toåring springe rundt alene. Da ville han stukket av/blitt skåldet/overkjørt innen ti minutter. En toåring må passes på.  Er rådet ditt til hi at hun skal bli en dårlig mor og overlate ansvaret for toåringen til alle (og ingen)? Skjønte ikke helt hva du mente hun skulle gjøre? Jeg lot også min toåring springe rundt og leke under sånne anledninger hvis jeg hadde mange slektninger der som passer på han. Og jeg passet på andres toåringer/holdt et øye med de under familieselskap. Men hi var jo på en fest der hun ikke kjente så mange av de andre gjestene, så var ikke den situasjonen hi beskriver.  Anonymous poster hash: 715a1...7c3
Men alle vil vel passe på et barn? Dvs, dersom de ser ungen gjøre noe farlig, hindrer de barnet. Sånn er alle jeg kjenner i allefall. Trodde det var vanlig; har sett utallige som "overlater barna til andre".

(Hadde dog ikke gjort det selv, men jeg er vel hysterisk (i allefall ifølge mine slektninger))

Tja. jeg har jobbet i barnehage før, så jeg gjør det automatisk, altså å passe på andres barn (var meg som svarte over- ikke hi), men tror egentlig ikke det nei.

Akkurat det å overlate ansvaret til alle og ingen er faktisk noe av det skumleste jeg kan tenke meg, for hvis det ikke er en som har ansvaret, så tror alle noen andre tar kontroll. Min toåring var rå på å stikke av, for han skjønte ikke det var farlig.

Kunne ikke ta øynene fra han ett sekund uten at han forsvant inn i en vegg (tuller ikke- han gjorde det engang) eller bare gikk sin vei. Folk flest vil vil jo stanse en småunge som prøver å velte en gryte full av kokende vann o.l. men en toåring som stille og rolig spaserer sin vei er usynlig. Og vips er han borte. Plasser med masse folk va spesielt ille sånn sett. Tar bare ett sekund så forsvinner han ute av synes bak en voksen, og en har ikke tjans til å finne han hvis ikke jeg iallfall visste hvilken retning han forsvant. Han syntes jo å gå en tur var kjempespennende, og hadde ikke noe behov for å være i nærheten av meg. Han ville nok begynt å skrike etter en stund, men innen da hadde han spasert til langtvekkistan. 

Eneste plassen jeg turde å la han være "alene" mens jeg slappet av var steder med gjerder hele veien rundt/dører og ansvarlige voksne som ikke slapp han ut. Men til og med det skjedde kjapt. Han sto bare pent og ventet til noen åpnet døren, så smilte han til de og gikk ut... 

Tror småbarnsforeldre vil automatisk passe litt på andres barn, men hvis to-tre voksne går fra festen, og en unge følger etter, så vil alle anta at ungen tilhører dem, noe den absolutt ikke trenger å gjøre. 

Har selv reddet en to-treåring på vei ut i gata alene like foran en parkert flybuss. Bussjåføren hadde ikke hatt tjans til å se henne og var iferd med å kjøre. Var 10 stk voksne rundt meg, men ingen "så" henne, for alle antok hun tilhørte en eller annen (noe hun da ikke gjorde). 

Anonymous poster hash: 715a1...7c3

Skrevet

Har vært alene med to under 3 år i mange selskaper. Og så lenge man har tålig kontroll på barna så går det som regel fint. Klart det er stress men livet er stress. Sånn er det bare:) er bare og melde avbud på neste helgs konfirmasjon om du ikke takler og ha to åringen alene blant masse folk en dag til vet du:)

Anonymous poster hash: 94b9b...db1

Skrevet (endret)

Sikker på at ikke det var dåpen til leonore dere datt innom?

Gjestelista må jo ha vært uendelig!

En time i kø for kake?

I de største fornøyelsesparkene ,er jo ventetiden mindre enn det!

Og der er det mange!

Må jo ha kostet skjorta og fore denne gjengen!

Endret av skinnfilla
Skrevet

Det høres jo ut som en helt vanlig toåring, synes jeg. Det handler ikke om å ikke ha kontroll på ungen, men å være litt mer bevisst på hvilke valg man tar. Nå har du kanskje gjort deg noen erfaringer til neste gang, så da går det sikkert lettere.

For gutten ville det sikkert vært mer morsomt å leke enn å stå i endeløs kakekø. Dte vikle sikkert vært lurere å vente til det verste kakerushet hadde lagt seg. Helt tomt kunne det vel ikke bli, et vertskap med så mange gjester har vel beregnet nok kaker?

Og hvorfor var han sulten, var det ikke noe mat tidligere som han kunne/ville spise? I såfall tar du med et par brødskiver el.l til neste gang. Det er kjedelig å være i et langtekkelig selskap med folk man ikke kjenner noe særlig, men synes det var uhøflig å bare gå uten å si hadet.

Skrevet

Hehe..nekter å tro at det var 1time kø!!

Anonymous poster hash: fb2ff...f89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...