Gå til innhold

Hva anbefaler dere, gjelder MA!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha gitt kroppen 1 uke på å ordne opp selv etter MA, så innser jeg at vi er nødt til å få i gang prosessen med hjelp! Jeg er sånn i tvil hva jeg vil igjennom, piller eller utskraping! Noen som vil dele sine erfaringer? Er det ikke slik at man bør vente med prøvingen, hvis man gjennomfører utskraping?

Anonymous poster hash: d2c67...8c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta piller først og se om det hjelper. 

Utskrapning er som regel helst for de som har født før, vet ikke om du har det..

Man skal UANSETT vente til du har fått 1 menstruasjon før prøvingen bør begynne igjen.

Tok piller selv etter MA, fikk høre det kunne ta 4-6 uker før ting gikk av seg selv, men det ville ikke jeg vente på.. Pass på å ha noen paracet og ibux klare, litt vondt, men du overlever. 

Prøv å sitte litt på do for å hjelpe å trykke det ut..

Anonymous poster hash: ffea5...b5c
Skrevet

ta piller først og se om det hjelper. Utskrapning er som regel helst for de som har født før, vet ikke om du har det..Man skal UANSETT vente til du har fått 1 menstruasjon før prøvingen bør begynne igjen. Tok piller selv etter MA, fikk høre det kunne ta 4-6 uker før ting gikk av seg selv, men det ville ikke jeg vente på.. Pass på å ha noen paracet og ibux klare, litt vondt, men du overlever. Prøv å sitte litt på do for å hjelpe å trykke det ut.. Anonymous poster hash: ffea5...b5c

Jeg fikk velge selv sa gyn, måtte gjøre det som føltes riktig for meg. Han sa ikke noe om at man må ba født fra før, hvor det egentlkg? Han sa at det var bare til å prøve igjen, så fort jeg selv følte meg klar til det, men vet ikke om dette kun gjaldt ved piller. Har fått resept på paralgin major, hvis noe skulle skje Ila uken, men jeg vil helst unngå å ta slike sterke piller, ibux ok! Nå vil jeg bare få det overstått, slitsomt å gå slik, men tenkte kroppen skulle få en liten sjans til å ordne opp selv!

Skrevet

Jeg ville prøvd pillene først. Bedre å la kroppen støte det ut selv. Man kommer fortere igang med syklus igjen også. Jeg vet det er individuelt, men de fysiske smertene er ikke så ille. Jeg har vanligvis fått paralgin forte på sykehuset. Man blir litt sløv av dem også, synes det kom godt med i den situasjonen. Etterpå blør man en ukes tid, og jeg var veldig lei meg mens jeg blødde. Men da jeg var ferdig med det, følte jeg meg bedre: da var jo EL rett rundt hjørnet. Det er vanlig å føle en sterk trang til å bli gravid fort. Lykke til!

Anonymous poster hash: 3ac04...f3e

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med pillene, men har vært gjennom en utskrapning. For meg gikk dette fint; lite inngrep under lett narkose og jeg var i fin form etterpå. Lite smerter og blødde bare i 1 dag etter inngrepet.

Legen sa til meg at jeg kunne prøve igjen når jeg følte meg klar for det psykisk.

Men tror dette er avhengig av hvor langt man er på vei.. Hos meg hadde det stoppet opp tidlig.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 60a3f...371

Skrevet

Jeg ville prøvd pillene først. Bedre å la kroppen støte det ut selv. Man kommer fortere igang med syklus igjen også. Jeg vet det er individuelt, men de fysiske smertene er ikke så ille. Jeg har vanligvis fått paralgin forte på sykehuset. Man blir litt sløv av dem også, synes det kom godt med i den situasjonen. Etterpå blør man en ukes tid, og jeg var veldig lei meg mens jeg blødde. Men da jeg var ferdig med det, følte jeg meg bedre: da var jo EL rett rundt hjørnet. Det er vanlig å føle en sterk trang til å bli gravid fort. Lykke til!Anonymous poster hash: 3ac04...f3e

Takk:-) Ja,jeg tror nok at jeg vil gå for pillene, da er jeg våken og har kontroll over min egen kropp! Blir sikkert en tøff uke ja, men vi er så innstilt på å fortsette prøvingen når alt er over, tilbake til start igjen!!!

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med pillene, men har vært gjennom en utskrapning. For meg gikk dette fint; lite inngrep under lett narkose og jeg var i fin form etterpå. Lite smerter og blødde bare i 1 dag etter inngrepet.

Legen sa til meg at jeg kunne prøve igjen når jeg følte meg klar for det psykisk.

Men tror dette er avhengig av hvor langt man er på vei.. Hos meg hadde det stoppet opp tidlig.

Lykke til! Anonymous poster hash: 60a3f...371

Takk! Så flott at det var en ok opplevelse for deg, tross alt! Her stoppet det i uke 7 ca, skulle vært 11 i går :-(

Skrevet

Etter å ha gitt kroppen 1 uke på å ordne opp selv etter MA, så innser jeg at vi er nødt til å få i gang prosessen med hjelp! Jeg er sånn i tvil hva jeg vil igjennom, piller eller utskraping! Noen som vil dele sine erfaringer? Er det ikke slik at man bør vente med prøvingen, hvis man gjennomfører utskraping?

Jeg tok utskrapning i juni, fikk mensen tilbake i juli og prøvde da i neste periode... Husker jeg fikk beskjed om å vente til en mensen.

Utskrapning var veldig ok syns jeg. FIkk ikke så mye valg jeg da. Men inn å ta narkose, våkner helt fortomla, men dro hjem etter et par timer ;) Så det gikk helt fint! Var MA dette også...

Skrevet

Foster døde i uke6, jeg oppdaget det i uke 8. og tok utskrapning to uker etter for legen ville være helt sikker. Han hadde opplevd at det var liv likevel en annen gang, og ville være helt sikker.

Skrevet

Etter å ha gitt kroppen 1 uke på å ordne opp selv etter MA, så innser jeg at vi er nødt til å få i gang prosessen med hjelp! Jeg er sånn i tvil hva jeg vil igjennom, piller eller utskraping! Noen som vil dele sine erfaringer? Er det ikke slik at man bør vente med prøvingen, hvis man gjennomfører utskraping?Anonymous poster hash: d2c67...8c3

Jeg tok utskrapning i juni, fikk mensen tilbake i juli og prøvde da i neste periode... Husker jeg fikk beskjed om å vente til en mensen.

Utskrapning var veldig ok syns jeg. FIkk ikke så mye valg jeg da. Men inn å ta narkose, våkner helt fortomla, men dro hjem etter et par timer ;) Så det gikk helt fint! Var MA dette også...

Kan jeg spørre om hvor lang tid det gikk før du ble gravid igjen da, hvis dere prøvde etter ma'en?

Skrevet

Foster døde i uke6, jeg oppdaget det i uke 8. og tok utskrapning to uker etter for legen ville være helt sikker. Han hadde opplevd at det var liv likevel en annen gang, og ville være helt sikker.

Hmm, tar de en ekstra sjekk før inngrepet, for å være sikker?

Skrevet

Hmm, tar de en ekstra sjekk før inngrepet, for å være sikker?

Det var gynekologen som oppdaget det på en tidlig utralyd. Og han ville sjekke en gang til uke etterpå. Utrskrapning skjedde da en uke etter.

Skrevet

Etter å ha gitt kroppen 1 uke på å ordne opp selv etter MA, så innser jeg at vi er nødt til å få i gang prosessen med hjelp! Jeg er sånn i tvil hva jeg vil igjennom, piller eller utskraping! Noen som vil dele sine erfaringer? Er det ikke slik at man bør vente med prøvingen, hvis man gjennomfører utskraping?Anonymous poster hash: d2c67...8c3

Kan jeg spørre om hvor lang tid det gikk før du ble gravid igjen da, hvis dere prøvde etter ma'en?

Skal vi se, jeg fødte en nydelig gutt juli året etter... Så jeg ble gravid etter oktober...

Skrevet

Skal vi se, jeg fødte en nydelig gutt juli året etter... Så jeg ble gravid etter oktober...

Så 4 mnd etter

Skrevet

Kan jeg spørre om hvor lang tid det gikk før du ble gravid igjen da, hvis dere prøvde etter ma'en?Anonymous poster hash: d2c67...8c3

Så 4 mnd etter
Så godt å høre :-) ja, vi får stå på videre :-)

Skrevet

Kan jeg spørre om hvor lang tid det gikk før du ble gravid igjen da, hvis dere prøvde etter ma'en?Anonymous poster hash: d2c67...8c3
Så 4 mnd etter
Så godt å høre :-) ja, vi får stå på videre :-)

Masse lykke til! Jeg har fått 5 barn etter MA, og venter nå en til. Ikke opplevd ma eller sa siden, heldigvis! Så det behøver ikke bety du er ekstra utsatt for det :) 

Skrevet

Så 4 mnd etter
Så godt å høre :-) ja, vi får stå på videre :-)Anonymous poster hash: d2c67...8c3

Masse lykke til! Jeg har fått 5 barn etter MA, og venter nå en til. Ikke opplevd ma eller sa siden, heldigvis! Så det behøver ikke bety du er ekstra utsatt for det :)

OIOIOI, så flott, og gratulerer så mye :-) ja, vi får håpe vi er heldige ved neste forsøk :-)

Skrevet

Hei Hi :) Jeg ble gravid nøyaktig 14,dager etter jeg mistet i MA. Så det kan skje veldig fort. Begynn å prøv når du føler deg klar! Lykke til :)

Anonymous poster hash: 7d405...3d9

Skrevet

Hei Hi :) Jeg ble gravid nøyaktig 14,dager etter jeg mistet i MA. Så det kan skje veldig fort. Begynn å prøv når du føler deg klar! Lykke til :)Anonymous poster hash: 7d405...3d9

Nei så flott å lese, fantastisk at man kan bli så fort gravid igjen :-)

Skrevet

Tok pille, men blødde så himla mye det neste døgnet at det også ble utskrapning. Ut i fra mine erfaringer - like greit med utskrapning med en gang (jeg var i dusjen hele natta pga blødningene)

Anonymous poster hash: 4c7d7...129
Skrevet

Tok pille, men blødde så himla mye det neste døgnet at det også ble utskrapning. Ut i fra mine erfaringer - like greit med utskrapning med en gang (jeg var i dusjen hele natta pga blødningene) Anonymous poster hash: 4c7d7...129

Huff stakkar deg :-( sliter du med mye blødninger ifm mennsen også, at det kan være en sammemheng,eller er det med blødninger forskjellig fra person til person?

Skrevet

Det kommer an på en del ting. 

Jeg hadde en ma i uke 14, fosteret døde en uke før.  Først starten jeg med piller, og fosteret kom ut, men rester ble hengende igjen, så de pøste på med flere piller. Siden jeg er bløder, og de "glemte" å gi meg medikamenter som samtidig hindrer for store blødninger, endte jeg med stort blodtap og til slutt blodoverføring, samtidig som jeg uansett måtte få utskrapning. 

Det siste gikk veldig greit, lett narkose, selve inngrepet tok 20 min, og jeg våknet i grei form etterpå. 

Ble gravid ça 6 mnd etter dette, men jeg tror ikke kroppen minm var klar før, pga blodtapet var jeg dårlig i mange mnd etterpå.

Skrevet

Jeg hadde en ma i uke 14, fosteret døde en uke før.  Først starten jeg med piller, og fosteret kom ut, men rester ble hengende igjen, så de pøste på med flere piller. Siden jeg er bløder, og de "glemte" å gi meg medikamenter som samtidig hindrer for store blødninger, endte jeg med stort blodtap og til slutt blodoverføring, samtidig som jeg uansett måtte få utskrapning. 

Det siste gikk veldig greit, lett narkose, selve inngrepet tok 20 min, og jeg våknet i grei form etterpå. 

Ble gravid ça 6 mnd etter dette, men jeg tror ikke kroppen minm var klar før, pga blodtapet var jeg dårlig i mange mnd etterpå.

Huff, stakkar deg :-( helt utrolig at de kan glemme noe slikt! Men så godt at det endte godt til slutt! Får man bare narkose, eller setter de veneflon også? Vil helst ikke ha noe ekstra greier!

Skrevet

Huff, stakkar deg :-( helt utrolig at de kan glemme noe slikt! Men så godt at det endte godt til slutt! Får man bare narkose, eller setter de veneflon også? Vil helst ikke ha noe ekstra greier!

Jeg fikk veneflon, men den ble satt av anestesilegen, så det gikk fint. :) Jeg hadde uansett den (og en til) konstant i pga jeg fikk antibiotika, til slutt medikamenter som skulle stanse blødningen samt blodoverføring gjennom dem. Usikker på om du får veneflon, mulig de må ha en i for sikkerhets skyld under inngrepet.

Skrevet

Huff, stakkar deg :-( helt utrolig at de kan glemme noe slikt! Men så godt at det endte godt til slutt! Får man bare narkose, eller setter de veneflon også? Vil helst ikke ha noe ekstra greier!Anonymous poster hash: d2c67...8c3

Jeg fikk veneflon, men den ble satt av anestesilegen, så det gikk fint. :) Jeg hadde uansett den (og en til) konstant i pga jeg fikk antibiotika, til slutt medikamenter som skulle stanse blødningen samt blodoverføring gjennom dem. Usikker på om du får veneflon, mulig de må ha en i for sikkerhets skyld under inngrepet.

Ja selvfølgelig fikk du veneflon, du fikk jo blodoverføring,herrefred, og jeg er sykepleier selv,hehe :-) er ikke redd for selve veneflonen, men vil helst bare ha narkosen, men jeg må jo bare prøve å slippe kontrollen over til noen andre, sliter litt med det :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...