Gå til innhold

Næmmen er det freddan sa du?

Anbefalte innlegg

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Jeg har muligens den største elsken av dem alle - nemlig søvn!

For etter en tur hos den elskelige, milde og fantastiske spesialisten (med avtale så det kostet kroner null!), så ble minsten skikkelig undersøkt og fikk resept på enkel medisin. Så enkel at med 2 doser så soves det GJENNOM NATTA!!!!!!!

Vi har ikke sovet mer enn 1 time i strekk siden sommeren i fjor, så dette er jubelbrus og hubbabubba gøy altså!

I skrivende stund sitter godklumpen i senga si og snakker med seg selv i speilet sitt:)

Og siden jeg er rimelig raus idag, så slenger jeg på litt til;

Har bake, pynte og ordne helg i vente for jeg har bursdag snart

Det venter bakeutstyr fra ebay på posten

Det venter godis i skuffen

Magen er mindre og det føles ikke halv gærnt å gå i badetøy

Et nesten halvt år med trening har ergo gitt resultater

Har fineste godeste lille familien

Skal aldri aldri aldri mer være gravid (den kan komme på hver dag for det er så elsk)

Jeg får sove mer enn 6 timer i strekk om jeg vil

Blomster skal kjøpes inn

Så her er det raust med elsk i dag!

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Sol på balkongen, tredje kaffekoppen siden 06.30, og ja...hehe...det var vel mitt forsøk på elsk i dag...og lyngen fra i høst har begynt å spire igjen forresten :)

Skrevet

Det var virkelig gode nyheter Helle, søvnen er deg/dere vel unt!

Her streves det for å bli ferdig innen langhelg, men når jeg blir det, da er det elsk:

- på-sparket-tur til dyreparken

- gode værmeldinger

- blanke ark venter når jeg kommer tilbake på jobb

B)

Skrevet

Gode nyheter!! :D

Lillebror sov heller ikke en hel eller natt for den saks skyld før han var 16 mnd og startet med astma medisin.

Elsk

Har hatt vaskehjelp idag så helgevasken er tatt.

Resten er hat

Har henta rullestol hos ergoterapeuten idag pga kunne ikke gå, stå eller sitte tidligere. Litt bedre nå. Blir nok krykker resten av dagen om jeg er heldig.

Nesten ikke sovet pga smerter, kvalme og svimmelhet.

Sånn går det når man ikke klarer å lytte til kroppen.

En elsk til forresten

2 søte herlige barn som har stilt opp for mamma idag.

Mannen og litt.

Skrevet

Lite søvn er tortur og nok søvn er elsk!

Min elsk i dag:

Jobbmøte som gikk ganske bra. Tror kanskje jeg overlever selv om jeg ikke får drømmejobben jeg søker på.

Lille har fått sandkasse. Stor lykke og sand over alt!

Bolledeig til heving (inspirert av kanelbolletråden i går - jeg har hatt lyst på det siden)

Sol

Helg

Snart sommerferie

Hat:

Lille, vakre fuglungen som låg død nedenfor reiret i dag. Behørig begravet i et hjørne i hagen.

Skrevet

Superelsk: Mannen er på møte i Oslo og ringer på vei til bussen "Jeg står rett ved Pascal...vil du ha en eske makroner?"  Enkelte ganger så kjenner jeg ekstra godt hvorfor jeg valgte nettopp han :strix:

Litt hat: Bihulmøkkabetennelseforsvarte.

Skrevet

Sol

Langhelg

Mannen er tilbake etter en uke borte

Godfølelsen på jobb i dag, noen dager føler jeg at jeg er skikkelig flink!

Skrevet

Pinse! Fri! Kuer og jorder og nasjonalromantikk!

Fine boka som også er jobb, dvs to fluer i ett smekk utover ettermiddagen

Fine ungen som dro videre til venner og dermed muliggjør fine boka utover ettermiddagen

Andre fine ungen som liker mora si så godt

Fin værmelding

Etterhvert rent hus utpå kvelden

Gjest beef sister
Skrevet

Jeg har eksamen i morgen!!!!!! Gruer meg.

Men etter i morgen en blir det bare elsk. Ferie, ferie, ferie fra alt jeg burde gjøre, det kan heller vente til september. Har også fått flere nye kjoler i posten, fine alle som en!

Skrevet

En elsk til: når jeg kjefter på 9-åringen fordi han har latt fryseren stå åpen og alle skuffene sitter fast i fastfrosset vann, kommer 6-åringen ham til unnsetning. "Mamma, du ser jo at han blir lei seg. Det er ikke vits i å kjefte mer nå, det var sikkert ikke med vilje". Hurra for brødre som stiller opp for hverandre! 

Skrevet

Fredag er elsk!

Kjolefredag :)

Har hatt med minstemann på jobb i dag, englebarnet har sjarmert alle og enhver på sin vei, sovnet av utmattelse på bussen hjem. Tøft å jobbe. 

Rødvin eller Cava i sikte, eller kanskje begge deler ;)

Pizza i sikte

Skrevet

og ja, så skjedde dette på veien hjem da.... http://instagram.com/p/o54idfkLb3/

Bussen og lastebiler fra godsen var ikke særlig happy :P

Litt elsk/hat på den. Hat pga forsinkelse, elsk pga skadefro for idioten som ikke skjønner hva bilsperre betyr

Skrevet (endret)

Elsketielsk;

Sol.

Langhelg. 

Luksusuke på jobb neste uke, fri mandag og konferanse med komikere, goodiebags og gaver på onsdag.

Nye klær i posten. 

Bare en unge i hus- utrolig hva det gjør med mengden mas, støynivå og antall gjøremål på mor.

Bilder fra morfar av en storfornøyd femåring på campingtur.

Utepils og middag med venninner imorgen.

Is på jobb og bringebær med vaniljekesam til kveldskos. 

Hat;

Savner farfaren min idag. 

Idag er det 70 år siden han sto på dekk på et britisk marinefartøy og skjøt under invasjonen i Normandie.

Som 16-åring var han med og evakuerte nordmenn over til Shetland, og han var etter sigende yngste norske deltagende i krig til sjøs som en del av den norske handelsflåten.

Fineste mannen. En flott og fantastisk mann, en helt på flere måter. 

Aldri en klage, tross traumene han slet med fra krigen, og tross det at han ble avspist med ingenting fra norske myndigheter da han kom hjem. Familiens klippe.

Jeg er så takknemlig for og stolt over den innsatsen han gjorde, og for at akkurat han var min farfar.

"Førti tusen norske sjøfolk,

en for alle, valgte strid,

valgte hjemløshet og lengsel,

valgte flammedød og koldbrann,

valgte drift på spinkle flåter

tusen ville mil fra hjelpen;

evig heder skal de ha!"

Endret av LillaGorilla♥♥
Skrevet

Elsketielsk;

Sol.

Langhelg.

Luksusuke på jobb neste uke, fri mandag og konferanse med komikere, goodiebags og gaver på onsdag.

Nye klær i posten.

Bare en unge i hus- utrolig hva det gjør med mengden mas, støynivå og antall gjøremål på mor.

Hat;

Idag er det 70 år siden han sto på dekk på et britisk marinefartøy og skjøt under invasjonen i Normandie.

Som 16-åring var han med og evakuerte nordmenn over til Shetland, og han var etter sigende yngste norske deltagende i krig til sjøs som en del av den norske handelsflåten.

Aldri en klage, tross traumene han slet med fra krigen, og tross det at han ble avspist med ingenting fra norske myndigheter da han kom hjem. Familiens klippe.

Jeg er så takknemlig for og stolt over den innsatsen han gjorde, og for at akkurat han var min farfar.

evig heder skal de ha!"

*klemmer på*

Skrevet

Elsketielsk;

Sol.

Langhelg. 

Nye klær i posten. 

Hat;

evig heder skal de ha!"

Klem

Skrevet

Elsk: Familiehygge. Søster, svigerbror og babyniese kom på grilling. Årets første. Treåringen valgte dessert. Colagele (som var nytt for meg) med mandariner fungerte merkelig nok. Skal være fadder for niesegullet på søndag. Superelsk. Ferie for arbeidskar og barnehagegutt. Hage og nærmiljø skal nytes og utforskes maksimalt.

Hat: Soveromstemperaturen er skummelt høy. Neste sommer må vi ha aircondition. Denne sommeren (som sikkert ikke har mange slike dager uansett, for vi bor tross alt i nord) må vi bare stå han av, som det heter. Kronasjene er ikke der for sånne spontane investeringer. Det planlegges inn i neste års budsjett.

Liten betraktning på tampen... LillaGorilla er en etterkommer til å være stolt av. Hvis det finnes noe etter døden, sitter det nok en kar der og er veldig fornøyd med barnebarnet i dag. :)

Skrevet (endret)

Mannen er borte heile helga, hvilket inneber tidlige kveldar for min del grunna at ungane skal i seng. Og dette fell saman med at søster med sambuar kjem til bygda i pinsa. Rakk såvidt å seie hei til dei før eg måtte heim med (over)trøtte barn. Ikkje spesielt elsk :(

Held på å forgå av kjedsomhet, har ikkje lyst å lese og tv sender berre crap. Heller ikkje vidare elsk :(

Einaste snop i huset er ein megasvær pose m&m, som berre får meg til å få lyst på m. Har likevel fortært nokre hundre gram. Ikkje særlig elsk det heller :(

Har krøpe til korset og kjøpt single sommardyner etter å ha svetta halvt ihjel under dobbeltdyna i vekesvis. Brukte også ei halv formue på sengetøy i bomullssateng som var akkurat like deilig som dama i butikken påstod (skulle kjøpe billig sengetøy til 50%, men falt for argumentet om at det var mest å spare på det dyraste). Så om babyen søv i natt blir det deilige timar med søvn. Definitivt elsk :)

Endret av ★
Skrevet

Liten betraktning på tampen... LillaGorilla er en etterkommer til å være stolt av. Hvis det finnes noe etter døden, sitter det nok en kar der og er veldig fornøyd med barnebarnet i dag. :)

Kjære Musemor, det var utrolig fint sagt av deg- tusen takk!  Får meg jo til å sippe her.. 

Og du? Du er ikke så verst selv, heller.  :yvonne:

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Mannen er borte heile helga, hvilket inneber tidlige kveldar for min del grunna at ungane skal i seng. Og dette fell saman med at søster med sambuar kjem til bygda i pinsa. Rakk såvidt å seie hei til dei før eg måtte heim med (over)trøtte barn. Ikkje spesielt elsk :(

Held på å forgå av kjedsomhet, har ikkje lyst å lese og tv sender berre crap. Heller ikkje vidare elsk :(

Einaste snop i huset er ein megasvær pose m&m, som berre får meg til å få lyst på m. Har likevel fortært nokre hundre gram. Ikkje særlig elsk det heller :(

Har krøpe til korset og kjøpt single sommardyner etter å ha svetta halvt ihjel under dobbeltdyna i vekesvis. Brukte også ei halv formue på sengetøy i bomullssateng som var akkurat like deilig som dama i butikken påstod (skulle kjøpe billig sengetøy til 50%, men falt for argumentet om at det var mest å spare på det dyraste). Så om babyen søv i natt blir det deilige timar med søvn. Definitivt elsk :)

Bomullssateng - once you pop, you cannot stop:) jeg har blitt vant til det og det er så herlig mykt! Særlig med store knitre dundyner som man kan pakke seg inn i når du hører regnet plaske ned ute og vinden uuuule:) det er elsk det!

Forøvrig princess har 2 for 1 på alt sateng nå- det lønner seg å følge med når man blir luksus murmeldyr

Skrevet

Bomullssateng - once you pop, you cannot stop:) jeg har blitt vant til det og det er så herlig mykt! Særlig med store knitre dundyner som man kan pakke seg inn i når du hører regnet plaske ned ute og vinden uuuule:) det er elsk det!

Forøvrig princess har 2 for 1 på alt sateng nå- det lønner seg å følge med når man blir luksus murmeldyr

Endte opp med 2 sett til 499 på kid, nydelig kvitt med ruter, og brunbeige med striper til 519 frå princess. Inkludert dundyner til oss og toåringen brukte eg ca 2500 kr på sengetøy i går :o

Prøvar å ignorere lysta på å kjøpe puter i 50x70 (har noko slitte puter i 50x60) og ikkje minst det at dama på princess fortalte om formsydde laken i bomullssateng ;)

Skrevet

Der deiset det ned en stor dose hat rett i hodet på meg. Har sendt gullet mitt til gullbrev. Fikk endelig svar på takseringen, etter 1.5 ukes utålmodig venting. 52 kroner, sier de... For smykke, øredobber og ring. Og ingen forklaring på hvorfor. Har sendt klagemail, men den ser de vel ikke før mandag. Her satt jeg og ventet på 5-6-700, sånn at jeg kunne overraske med å ta familien med på noe kult i ferien. Det får bli en eske is det da. Ingen stor krise, men det var virkelig overraskende lite. Surt. Veldig surt.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Endte opp med 2 sett til 499 på kid, nydelig kvitt med ruter, og brunbeige med striper til 519 frå princess. Inkludert dundyner til oss og toåringen brukte eg ca 2500 kr på sengetøy i går :o

Prøvar å ignorere lysta på å kjøpe puter i 50x70 (har noko slitte puter i 50x60) og ikkje minst det at dama på princess fortalte om formsydde laken i bomullssateng ;)

Bomullssateng laken???????? Ååhåå det hørtes ikke dumt ut:) sånne hotell puter er undervurdert. Fikk en slik en på tur for et par år siden og selv om min tempur er trofast nattevenn, så var den sykt digg til lesing i senga og sånt. Da var størsten mindre og vi tok litt tidligere kvelden! Så har du satt tanker i hodet mitt altså!

Forøvrig når man er litt småkresen på puta si, så får hoteller med egen pute meny en meget stor stjerne av meg. Jeg er ikke no diva, men dårlig pute gir meg nakkevondt og dermed migrene og dermed redusert og kanskje ødelagt tur..

Skrevet

Der deiset det ned en stor dose hat rett i hodet på meg. Har sendt gullet mitt til gullbrev. Fikk endelig svar på takseringen, etter 1.5 ukes utålmodig venting. 52 kroner, sier de... For smykke, øredobber og ring. Og ingen forklaring på hvorfor. Har sendt klagemail, men den ser de vel ikke før mandag. Her satt jeg og ventet på 5-6-700, sånn at jeg kunne overraske med å ta familien med på noe kult i ferien. Det får bli en eske is det da. Ingen stor krise, men det var virkelig overraskende lite. Surt. Veldig surt.

Surt.

Smykker kostar ofte vel så mykje i arbeid som materiale, men 52 kr hørest ut som tjuveri :o

Skrevet

Surt.

Smykker kostar ofte vel så mykje i arbeid som materiale, men 52 kr hørest ut som tjuveri :o

Det stemmer visst. Ekstremt fall i gullprisen i går, i følge dagens næringsliv. Just my luck. Jeg ble så sint at jeg gråt en skvett her nå. Det er ikke som om jeg solgte konfirmasjonsgavene mine fordi jeg ikke likte dem mer. Hadde jeg visst dette skulle skje ville jeg jo ha beholdt dem. Sentimentalverdien er jo fremdeles høy. Hadde bare en drøm om å kumne overraske med noen kroner til noe gøy. Det er nok ikke lett å forstå når man ikke har vært der selv, men jeg har i det siste følt meg mindreverdig fordi jeg ikke får inn en eneste krone til fellesskapet. Ikke får jeg gjort noe ut over barnestell her hjemme heller. Ryggen har vært rekorddårlig en stund nå. Og å ta opp igjen navkampen makter jeg bare ikke. Så fikk jeg for meg at jeg skulle selge det eneste av reell verdi jeg hadde å unnvære. Og nå kan jeg angre. Faen. Men det er min egen skyld og det føles sikkert bedre i morgen. I dag er det bare et skikkelig spark under beltestedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...