Gå til innhold

Hva er de særeste navnene dere har hørt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har venninner med (tipp)oldemødre med navn som Ovidie og Tomesine. Spesielle, men litt søte også.

Anonymous poster hash: 8a07d...db0

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Ronald-Kåre synes jeg var ekstremt spesielt.

Ellers reagerte jeg på Emrik første gang jeg hørte det.

Anonymous poster hash: ef8a5...be9

Jeg reagerer stadig vekk på Emrik, jeg. Syns det er så ufullstendig. Hvorfor ikke bruke originalen? Embrik.

Anonymous poster hash: 73184...95c

Aldri hørt Embrik heller. Hvor stammer det fra?

Hallingdal, i alle fall.

Er vel en versjon av Engelbrekt, som i sin kortversjon blir Embrik. Men i Gudbrandsdalen har de en enda morsommere variant, der er navnet blitt om til Immert!

Skrevet

Lucifer. Fatter ikke hvordan de har fått det godkjent?

Anonymous poster hash: dc139...7d3

Synes det er veldig fint i seg selv - problemet er vel kanskje at det er noe belastet navn i likhet med Adolf, Vidkun etc....(som forsåvidt var temmelig vanlige navn for ei god stund tilbake..)

Vidkun og Arild var jo faktisk helt vanlige navn før to historiske personer gjorde dem til monsternavn. Lucifer derimot, er egennavnet til selve djevelen, så det syns jeg faktisk er betraktelig mye verre å kalle ungen sin. Uansett for jævlig å kalle ungen sin for navn som knyttes direkte til ondskap. Hvorfor vil man det? Hater man sitt eget barn??

Skrevet

Vidkun og ADOLF!! Ikke Arild...forbaskede iPhone!!!!

Skrevet

Vet av en Minre. Tok tid før jeg vente meg til det, men må syns jeg det er et pent navn.

Onkelen til en kamerat het: kåre Bjarne Ronny (pluss et navn til i samme gate som jeg ikke husker). Og nei, det er ikke tull eller en vandrehistorie.

Høskuld er også merkelig men kjenner en mann på min egen alder som heter det. Lavrans er vanlig i Gudbrandsdalen men jeg klarer ikke venne meg til det.

Anonymous poster hash: c6d6b...bd6

Skrevet

Ronald-Kåre synes jeg var ekstremt spesielt.

Ellers reagerte jeg på Emrik første gang jeg hørte det.

Jeg reagerer stadig vekk på Emrik, jeg. Syns det er så ufullstendig. Hvorfor ikke bruke originalen? Embrik.

Aldri hørt Embrik heller. Hvor stammer det fra?

Hallingdal, i alle fall.

Nemlig, Jimmy Embrik Satakroken :D

Skrevet

Perly! Venninna mi har forøvrig en sønn på 2 mnd som heter Arthur!

Anonymous poster hash: de9e2...505

Skrevet

Lokian

Anonymous poster hash: 6bfee...1a4

Skrevet

Perly! Venninna mi har forøvrig en sønn på 2 mnd som heter Arthur!

Anonymous poster hash: de9e2...505

Arthur er jo nydeligt!

Skrevet

Jeg jobber med en Kjell- Arne Per. Hadde en lærer på videregående som het Bjørn-Asbjørn.Har møtt en Jon - Viking.

Ellers er Godtskalk et underlig navn.

Mannen er fra Nordnorge, og der er det et hav å velge i! Svigerfar har så spesielt navn at jeg blir gjenkjent hvis jeg skriver det her ;-)

Skrevet

Eller kombinasjonen Marie Martha.. Broren Børre Bjarne. Godt voksne foreldre også, er det som er så ille.

Anonymous poster hash: a3673...306

Åååå Børre Bjarne <3 <3

Skrevet

Hildegunn, Solveig, Rønnaug, Hermann, Hermod, Ronny, Johnny, Carosander, Caspian,  Lars Leander, Rannveg/Rannveig.

Anonymous poster hash: e7ef0...51b
Skrevet

De kan jo ha lest harry potter selv om de er i 40 åra.... Og Galadriel . Ja de er de Lord of the rings fans da :) sånt nerderi kjenner ingen alder altså :)

Kjenner en som heter Aragorn til mellomnavn... Ikke veldig stygt, men tydelig hvilken generasjon foreldrene er ;)

Anonymous poster hash: 1d5f9...c2e

Skrevet

Kanskje ikke rare navn i seg selv, men litt tungvint kanskje? Audun Mathias og Eimund Tobias

Anonymous poster hash: bb6fb...6d9

Skrevet (endret)

Lucifer. Fatter ikke hvordan de har fått det godkjent?

Anonymous poster hash: dc139...7d3

Synes det er veldig fint i seg selv - problemet er vel kanskje at det er noe belastet navn i likhet med Adolf, Vidkun etc....(som forsåvidt var temmelig vanlige navn for ei god stund tilbake..)

Vidkun og Arild var jo faktisk helt vanlige navn før to historiske personer gjorde dem til monsternavn. Lucifer derimot, er egennavnet til selve djevelen, så det syns jeg faktisk er betraktelig mye verre å kalle ungen sin. Uansett for jævlig å kalle ungen sin for navn som knyttes direkte til ondskap. Hvorfor vil man det? Hater man sitt eget barn??

Absolutt ikke, Lucifer betyr lysbæreren og er navnet på den falne engelen. Slett ikke navnet på djevelen. Jeg vet det har blitt brukt som et synonym til djevelen, men det er jo så feil mtp. hva navnet faktisk betyr. 

Endret av PRobert
Skrevet

Eller var det Leif-Per som var svogeren, og Bjarne-Per som var sønnen?

Mannen heiter Per-Leif, svogeren Leif-Per, sønnen Hans-Robert og venninna Siv-Perdis.

Kanskje du mente Arne- Per. Ta deg tid og se vidoen, en sær og selsom opplevelse som setter seg på hjernen og blir der...

Anonymous poster hash: 89432...d2a

Skrevet

Dyre

Chrisander

Timian

Bilk

Anonymous poster hash: 8ada6...ae1

Skrevet

Dyre var veldig vanlig før i tiden, men aldri hørt det på noen nå til dags. 

Anonymous poster hash: a3673...306
Skrevet

Arne-Per, oh my! Det mest creepy jeg har sett/hørt!

Anonymous poster hash: 48023...859
Skrevet (endret)

Hørt om en som heter Dino, Saur er etternavnet.

Endret av Mrs Smith
Skrevet

Så denne på et barnevogskilt:

Galadriel Linnèa - jepp ... Linnèa (utt.Linnæa) ikke Linnéa :o

Kom over en liten tass som het Morgan (utt. Mårrgan med skikkelig trøndersk trykk på første stavelse.).
Skrevet

Perly! Venninna mi har forøvrig en sønn på 2 mnd som heter Arthur!Anonymous poster hash: de9e2...505

Kjempekoselig navn! Det het min flotte grandonkel, så det kan jo være derfor jeg synes det...

http://no.wikipedia.org/wiki/Arthur_(navn)

Bestefar het Anæus til mellomnavn, da tror jeg heller at jeg ville valgt Aragorn :P

Skrevet

Sjalg

...og den videoen var bare helt ...grøss!

Skrevet

en lærer på barneskolen min het Baby

Anonymous poster hash: cd1ca...79b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...