Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Skal på lang ferie og vet det blir dager hvor småen ønsker på ryggen eller nakken vår for å hvile litt. Både i by og til fjells. Har liten plass i bilen så vogn dropper vi. Nå er både jeg og min mann ikke helt god i nakken så var det ei som tipset meg om å kjøpe meitai (heter det det?) Jeg har ingen erfaring med bæring på denne måten. Hjelp å få av erfarne mødre? Anbefalt bæretøy til barn på 3 år? Hvem selger det? Anonymous poster hash: a934f...d6e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Jeg bruker en ergosele som er veldig lik meitai. Den blir som å bære en ryggsekk med magebelte. Har en toåring som bæres i den, veldig behagelig på i forhold til bæremeis. Anonymous poster hash: 78abe...299
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 Tre år og ungen må bli bært rundt? Mye rart. Anonymous poster hash: a5f7b...898
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 Kjøpes i babybutikker forresten. Anonymous poster hash: 78abe...299
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 Vi brukte Mei tai til vår lille fireåring på kveldstid i syden. Han var da sliten og sov litt innimellom bakpå der. Samtidig kom han litt høyere og kunne lettere se seg rundt. Pluss at vi trengte ikke engste oss for at han forsvant, ble påkjørt etc. Han elsket å sitte i Mei taien. Han er nå seks år og kunne tenkt seg å sitte i den ennå. Tror han har gode minner fra da han satt der. Trygghet, hvile og utsikt på en gang Vi kjøpte den forresten av en som sydde slike. For de som kan sy er det ikke spesielt avansert. Anonymous poster hash: 54cd0...245
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #6 Skrevet 4. juni 2014 Tre år og ungen må bli bært rundt? Mye rart. Anonymous poster hash: a5f7b...898 Må du rulle inn Anonymous poster hash: 54cd0...245
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #7 Skrevet 4. juni 2014 Kjøp en ergo eller manduca Det er bæreseler med klips. Da slipper du å knyte som på meitai. Har selv en manduca og den var gull da vi var i Spania i fjor. Anonymous poster hash: 959b2...bb9
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #8 Skrevet 4. juni 2014 Anbefaler ergosele fremfor meitai. Mye styr med lange reimer på meitai, ergoselen bærer på samme prinsippet, men har knips og lettere festeteknikk Anonymous poster hash: 730c7...2a4
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #9 Skrevet 4. juni 2014 Tre år og ungen må bli bært rundt? Mye rart. Anonymous poster hash: a5f7b...898 Gidder ikke slepe en sliten unge opp på høye fjell med tvang om å gå like mye som godt trente voksne. Bedre å ha et godt tilbud for å avlaste litt de små beina med innimellom. Men det er klart, når en er bitter og ikke har et aktivt familieliv så trenger en jo ikke bære treåringen uansett, da slipper du denne problemstillingen. Vi er aktive og trengte tips. Takk til dere andre Anonymous poster hash: a934f...d6e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #10 Skrevet 4. juni 2014 Det er seriøst ikke stress å knytte en Mei tai. Det tar ikke noe særlig kortere tid med klips. For oss er det en vesentlig fordel med Mei tai, og det er at den knyttes passe til den enkelte. Vi foreldre har ulik fasong, og jeg lover at det er litt mer styr å justere reimer på bæretøy med klips. Anonymous poster hash: 54cd0...245
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #11 Skrevet 4. juni 2014 Det er seriøst ikke stress å knytte en Mei tai. Det tar ikke noe særlig kortere tid med klips. For oss er det en vesentlig fordel med Mei tai, og det er at den knyttes passe til den enkelte. Vi foreldre har ulik fasong, og jeg lover at det er litt mer styr å justere reimer på bæretøy med klips. Anonymous poster hash: 54cd0...245 Det er din mening. Jeg har både klips og meitai. Klips er mer praktisk på en slik tur og overhodet ikke vanskelig og justere. Anonymous poster hash: 959b2...bb9
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #12 Skrevet 4. juni 2014 Det er seriøst ikke stress å knytte en Mei tai. Det tar ikke noe særlig kortere tid med klips. For oss er det en vesentlig fordel med Mei tai, og det er at den knyttes passe til den enkelte. Vi foreldre har ulik fasong, og jeg lover at det er litt mer styr å justere reimer på bæretøy med klips. Anonymous poster hash: 54cd0...245 Det er din mening. Jeg har både klips og meitai. Klips er mer praktisk på en slik tur og overhodet ikke vanskelig og justere. Anonymous poster hash: 959b2...bb9 *å justere.... Før dib-politiet kvesser klørne sine Anonymous poster hash: 959b2...bb9
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #13 Skrevet 4. juni 2014 Det er seriøst ikke stress å knytte en Mei tai. Det tar ikke noe særlig kortere tid med klips. For oss er det en vesentlig fordel med Mei tai, og det er at den knyttes passe til den enkelte. Vi foreldre har ulik fasong, og jeg lover at det er litt mer styr å justere reimer på bæretøy med klips.Anonymous poster hash: 54cd0...245 Det er din mening. Jeg har både klips og meitai. Klips er mer praktisk på en slik tur og overhodet ikke vanskelig og justere. Anonymous poster hash: 959b2...bb9 *å justere.... Før dib-politiet kvesser klørne sine Anonymous poster hash: 959b2...bb9 Har både MT og ergosele. Er ergoselen som blir brukt, mye enklere. Etter ergoen kom i hus har MT ligget ubrukt. Anonymous poster hash: 730c7...2a4
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #14 Skrevet 4. juni 2014 PS. mannen liker også best ergo, den er mest mannlig og lettere å forstå seg på festeteknikken. MT ble for mye reimer i kryss og tvers og litt for feminin til at min mann følte seg vel med den. Anonymous poster hash: 730c7...2a4
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #15 Skrevet 4. juni 2014 Det er seriøst ikke stress å knytte en Mei tai. Det tar ikke noe særlig kortere tid med klips. For oss er det en vesentlig fordel med Mei tai, og det er at den knyttes passe til den enkelte. Vi foreldre har ulik fasong, og jeg lover at det er litt mer styr å justere reimer på bæretøy med klips. Anonymous poster hash: 54cd0...245 Det er din mening. Jeg har både klips og meitai. Klips er mer praktisk på en slik tur og overhodet ikke vanskelig og justere. Anonymous poster hash: 959b2...bb9 Sikkert smak og behag. Barnet sitter jo godt i begge. Jeg har ikke sett på det som stress med reimer, vil tro jeg bruker ett minutt på knytingen. Da han ble større krysset jeg reimene foran (har små pupper hehe) og da ble det minst belastning på skuldrene mine. Ergo har jeg ikke prøvd. Anonymous poster hash: 54cd0...245
E.E.E. Skrevet 4. juni 2014 #16 Skrevet 4. juni 2014 Anbefaler Ergo på det varmeste! Helt super! Hilsen tre-barn's mor, som har vært igjennom mang en tur med bæremeis, ringslynge, Baby Björn, Ergobaby og MeiTai.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #17 Skrevet 4. juni 2014 Tre år og ungen må bli bært rundt? Mye rart. Anonymous poster hash: a5f7b...898 Gidder ikke slepe en sliten unge opp på høye fjell med tvang om å gå like mye som godt trente voksne. Bedre å ha et godt tilbud for å avlaste litt de små beina med innimellom. Men det er klart, når en er bitter og ikke har et aktivt familieliv så trenger en jo ikke bære treåringen uansett, da slipper du denne problemstillingen. Vi er aktive og trengte tips. Takk til dere andre Anonymous poster hash: a934f...d6e Mine er 15, 9, 5 og 2. Fra de var to har de klart å gå like langt som oss voksne. Bare lurte for vi er aktive hele gjengen. Tydeligvis mer enn dere siden våre har klart å gå hele veien fra bunn til topp. Forskjellige barn og foreldre. Bare aldri sett noen gå å bære på unger over tre år i aktive familier. Så var en ukjent problemstilling. Tenker late foreldre og barn som har sittet mest i vogn. Noe vi sluttet med da ungene begynte å gå fra 11 månders alder. Så tilbake til for mye bæring og vognbruk. Jaja Anonymous poster hash: a5f7b...898
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #18 Skrevet 4. juni 2014 Tre år og ungen må bli bært rundt? Mye rart. Anonymous poster hash: a5f7b...898 Gidder ikke slepe en sliten unge opp på høye fjell med tvang om å gå like mye som godt trente voksne. Bedre å ha et godt tilbud for å avlaste litt de små beina med innimellom. Men det er klart, når en er bitter og ikke har et aktivt familieliv så trenger en jo ikke bære treåringen uansett, da slipper du denne problemstillingen. Vi er aktive og trengte tips. Takk til dere andre Anonymous poster hash: a934f...d6e Mine er 15, 9, 5 og 2. Fra de var to har de klart å gå like langt som oss voksne. Bare lurte for vi er aktive hele gjengen. Tydeligvis mer enn dere siden våre har klart å gå hele veien fra bunn til topp. Forskjellige barn og foreldre. Bare aldri sett noen gå å bære på unger over tre år i aktive familier. Så var en ukjent problemstilling. Tenker late foreldre og barn som har sittet mest i vogn. Noe vi sluttet med da ungene begynte å gå fra 11 månders alder. Så tilbake til for mye bæring og vognbruk. Jaja Anonymous poster hash: a5f7b...898 Virker som jeg traff en nerve siden du måtte gå til personlig angrep Anonymous poster hash: a5f7b...898
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #19 Skrevet 5. juni 2014 Tre år og ungen må bli bært rundt? Mye rart. Anonymous poster hash: a5f7b...898 Gidder ikke slepe en sliten unge opp på høye fjell med tvang om å gå like mye som godt trente voksne. Bedre å ha et godt tilbud for å avlaste litt de små beina med innimellom. Men det er klart, når en er bitter og ikke har et aktivt familieliv så trenger en jo ikke bære treåringen uansett, da slipper du denne problemstillingen. Vi er aktive og trengte tips. Takk til dere andre Anonymous poster hash: a934f...d6e Mine er 15, 9, 5 og 2. Fra de var to har de klart å gå like langt som oss voksne. Bare lurte for vi er aktive hele gjengen. Tydeligvis mer enn dere siden våre har klart å gå hele veien fra bunn til topp. Forskjellige barn og foreldre. Bare aldri sett noen gå å bære på unger over tre år i aktive familier. Så var en ukjent problemstilling. Tenker late foreldre og barn som har sittet mest i vogn. Noe vi sluttet med da ungene begynte å gå fra 11 månders alder. Så tilbake til for mye bæring og vognbruk. Jaja Anonymous poster hash: a5f7b...898 Om en toåring klarer å gå like langt som dere voksne, bør dere jammen begynne å trene litt! Det er fysisk umulig at et lite barn har styrken og utholdenheten til en voksen. Greit at dere har spreke barn, men dette ble bare teit 😜 Anonymous poster hash: 1dcd8...fe8
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #20 Skrevet 5. juni 2014 Hva med bæremeis? Vi kjøpte bergans bæremeis brukt på finn. Nå er min litt mindre enn din, han blir 3år om et par måneder. Men jeg ser for meg at vi fint kan bruke bæremeis som avlastning et år til. Det gjør at vi får gått mye lengre turer. Han starter med å gå de første km, og så opp i meisen når han er sliten. Anonymous poster hash: f4828...847
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #21 Skrevet 5. juni 2014 Tre år og ungen må bli bært rundt? Mye rart. Anonymous poster hash: a5f7b...898 Gidder ikke slepe en sliten unge opp på høye fjell med tvang om å gå like mye som godt trente voksne. Bedre å ha et godt tilbud for å avlaste litt de små beina med innimellom. Men det er klart, når en er bitter og ikke har et aktivt familieliv så trenger en jo ikke bære treåringen uansett, da slipper du denne problemstillingen. Vi er aktive og trengte tips. Takk til dere andre Anonymous poster hash: a934f...d6e Mine er 15, 9, 5 og 2. Fra de var to har de klart å gå like langt som oss voksne. Bare lurte for vi er aktive hele gjengen. Tydeligvis mer enn dere siden våre har klart å gå hele veien fra bunn til topp. Forskjellige barn og foreldre. Bare aldri sett noen gå å bære på unger over tre år i aktive familier. Så var en ukjent problemstilling. Tenker late foreldre og barn som har sittet mest i vogn. Noe vi sluttet med da ungene begynte å gå fra 11 månders alder. Så tilbake til for mye bæring og vognbruk. Jaja Anonymous poster hash: a5f7b...898 Om en toåring klarer å gå like langt som dere voksne, bør dere jammen begynne å trene litt! Det er fysisk umulig at et lite barn har styrken og utholdenheten til en voksen. Greit at dere har spreke barn, men dette ble bare teit 😜 Anonymous poster hash: 1dcd8...fe8 Enig. Vi har barn på 10, 8 og 2,5år. Yngstemann klarer ikke holde høyt tempo eller gå like langt som oss voksne og storesøsken. Bæremeis fungerer veldig godt for oss. Nå har jeg ikke prøvd disse selene, så skal ikke di at meis er bedre. Men å bære en 3åring innimellom er helt greit:) Anonymous poster hash: f4828...847
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #22 Skrevet 5. juni 2014 Kjøp manduca og ikke ergo hvis det er en treåring som skal bæres. Det er mye lettere å justere den og den har lengre panel. Mei tai er enklere fordi du slipper å løsne/stramme, men du må lære teknikken (tar to sek). MT er mer behagelig stort sett, men stroppene kan ta ned i bakken og det er jo ikke sikkert at det er like greit overalt. Les litt på tettinntil. Der er det intruksjoner. Og kanskje dere får låne eller teste ut av noen dere kjenner eller kanskje noen på forumet. Anonymous poster hash: bda7e...45c
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #23 Skrevet 5. juni 2014 Anonym bruker, on 05 Jun 2014 - 00:40, said: Anonym bruker" data-cid="146421083" data-time="1401917905" data-date="i går, 23:38 said: Anonym bruker" data-cid="146421011" data-time="1401916686" data-date="i går, 23:18 said: Tre år og ungen må bli bært rundt? Mye rart. Anonymous poster hash: a5f7b...898 Gidder ikke slepe en sliten unge opp på høye fjell med tvang om å gå like mye som godt trente voksne. Bedre å ha et godt tilbud for å avlaste litt de små beina med innimellom. Men det er klart, når en er bitter og ikke har et aktivt familieliv så trenger en jo ikke bære treåringen uansett, da slipper du denne problemstillingen. Vi er aktive og trengte tips. Takk til dere andre Anonymous poster hash: a934f...d6e Mine er 15, 9, 5 og 2. Fra de var to har de klart å gå like langt som oss voksne. Bare lurte for vi er aktive hele gjengen. Tydeligvis mer enn dere siden våre har klart å gå hele veien fra bunn til topp. Forskjellige barn og foreldre. Bare aldri sett noen gå å bære på unger over tre år i aktive familier. Så var en ukjent problemstilling. Tenker late foreldre og barn som har sittet mest i vogn. Noe vi sluttet med da ungene begynte å gå fra 11 månders alder. Så tilbake til for mye bæring og vognbruk. Jaja Anonymous poster hash: a5f7b...898 Klart å gå like langt som dere voksne? Ja, ja hvor langt går dere da? Mamma og jeg gikk 3 mil i fjellet forrige helg. Da klarer ungen din det også som 2-åring? Skjønner du ikke at barn er ulike? Eller er din måte å gjøre det på eneste riktige? Anonymous poster hash: 302c2...ffb
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #24 Skrevet 5. juni 2014 Anonym bruker, on 05 Jun 2014 - 00:40, said: Anonym bruker" data-cid="146421083" data-time="1401917905" data-date="i går, 23:38 said: Anonym bruker" data-cid="146421011" data-time="1401916686" data-date="i går, 23:18 said: Tre år og ungen må bli bært rundt? Mye rart. Anonymous poster hash: a5f7b...898 Gidder ikke slepe en sliten unge opp på høye fjell med tvang om å gå like mye som godt trente voksne. Bedre å ha et godt tilbud for å avlaste litt de små beina med innimellom. Men det er klart, når en er bitter og ikke har et aktivt familieliv så trenger en jo ikke bære treåringen uansett, da slipper du denne problemstillingen. Vi er aktive og trengte tips. Takk til dere andre Anonymous poster hash: a934f...d6e Mine er 15, 9, 5 og 2. Fra de var to har de klart å gå like langt som oss voksne. Bare lurte for vi er aktive hele gjengen. Tydeligvis mer enn dere siden våre har klart å gå hele veien fra bunn til topp. Forskjellige barn og foreldre. Bare aldri sett noen gå å bære på unger over tre år i aktive familier. Så var en ukjent problemstilling. Tenker late foreldre og barn som har sittet mest i vogn. Noe vi sluttet med da ungene begynte å gå fra 11 månders alder. Så tilbake til for mye bæring og vognbruk. Jaja Anonymous poster hash: a5f7b...898 Klart å gå like langt som dere voksne? Ja, ja hvor langt går dere da? Mamma og jeg gikk 3 mil i fjellet forrige helg. Da klarer ungen din det også som 2-åring? Skjønner du ikke at barn er ulike? Eller er din måte å gjøre det på eneste riktige? Anonymous poster hash: 302c2...ffb Så klart barn er ulike, men mine har aldri hatt dette problemet. Ser det samme i min krets. De kuttet ut barnevogn så fort barna kunne gå og der kan de små gå over tre mil Utrolig, men sant. Heldigvis er folk forskjellige å! Trudde ikke barn på tre år ble bært siden jeg aldri har sett dette på lange turer i flere familier. Gjør som dere vil. Mine klarer enkelt å gå tre mil med pauser og lek inne mellom. Hilsen firebarnsmor mor Anonymous poster hash: a5f7b...898
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #25 Skrevet 5. juni 2014 Anonym bruker, on 05 Jun 2014 - 00:40, said: Anonym bruker" data-cid="146421083" data-time="1401917905" data-date="i går, 23:38 said: Anonym bruker" data-cid="146421011" data-time="1401916686" data-date="i går, 23:18 said: Tre år og ungen må bli bært rundt? Mye rart. Anonymous poster hash: a5f7b...898 Gidder ikke slepe en sliten unge opp på høye fjell med tvang om å gå like mye som godt trente voksne. Bedre å ha et godt tilbud for å avlaste litt de små beina med innimellom. Men det er klart, når en er bitter og ikke har et aktivt familieliv så trenger en jo ikke bære treåringen uansett, da slipper du denne problemstillingen. Vi er aktive og trengte tips. Takk til dere andre Anonymous poster hash: a934f...d6e Mine er 15, 9, 5 og 2. Fra de var to har de klart å gå like langt som oss voksne. Bare lurte for vi er aktive hele gjengen. Tydeligvis mer enn dere siden våre har klart å gå hele veien fra bunn til topp. Forskjellige barn og foreldre. Bare aldri sett noen gå å bære på unger over tre år i aktive familier. Så var en ukjent problemstilling. Tenker late foreldre og barn som har sittet mest i vogn. Noe vi sluttet med da ungene begynte å gå fra 11 månders alder. Så tilbake til for mye bæring og vognbruk. Jaja Anonymous poster hash: a5f7b...898 Klart å gå like langt som dere voksne? Ja, ja hvor langt går dere da? Mamma og jeg gikk 3 mil i fjellet forrige helg. Da klarer ungen din det også som 2-åring? Skjønner du ikke at barn er ulike? Eller er din måte å gjøre det på eneste riktige? Anonymous poster hash: 302c2...ffb Så klart barn er ulike, men mine har aldri hatt dette problemet. Ser det samme i min krets. De kuttet ut barnevogn så fort barna kunne gå og der kan de små gå over tre mil Utrolig, men sant. Heldigvis er folk forskjellige å! Trudde ikke barn på tre år ble bært siden jeg aldri har sett dette på lange turer i flere familier. Gjør som dere vil. Mine klarer enkelt å gå tre mil med pauser og lek inne mellom. Hilsen firebarnsmor Anonymous poster hash: a5f7b...898 Anonymous poster hash: a5f7b...898
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå