Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #26 Skrevet 4. juni 2014 Nå vet jeg ikke hvor dårlig råd du har, men et raskt søk på finn viser at det selges telt for 300-500 kr i bergen. Sånn dersom du ønsker å dra på telttur. Det er jo fantastisk kjekt for unger!, og med havregrynsgrøt til frokost og lunsj (det smaker stålende på tur!) og feks toro tomatsuppe til middag, kan du slippe unna med 20 kr i matutgifter. :-) og så er det bare å ta bussen til et egna sted, og rusle litt inn i skogen/finne et lite vann osv. Kan bli drømmeferie for en 5åring! Kanskje dere ser ekorn, eller får besøk av småfugler til frokost? Eller fisken vaker i vannet? Kjenner jeg gleder meg til lavbudsjettsferie og telttur selv nå! :-D Anonymous poster hash: 4c76d...1ff Telttur er lavbudsjettferie når man har utstyret. Men i tillegg til telt trengs også liggeunderlag og soveposer. En god lommelykt og noe å lage den billige maten på. Samt noe å spise den billige maten av og med. Vips, så ble det noen tusenlapper det også. nå syns jeg du gjør deg vanskelig. Du kan lage bål (der dette er lovlig), lommelykt er unødvendig om sommeren(og uansett så selges det for 30kr på claes ohlson), friluftsliv.no kåret stekepanna til ikea til 29 kr til best i test for noen år siden. Pinner til pølsegrilling finner du ute. Skal du ikke gå langt kan du ta med dyne. Ting til å spise av og med har du enten hjemme, eller du kan lage ute, eller kjøpe inn papp om det er så viktig med tallerker (bare å brenne på bålet etterpå). kan du ikke lage bål, kan du bruke 200kr på et helt kurant stormkjøkken, eller ta med skiver og salat. Alle loppemarkeder og fretexer selger soveposer til under hundrelappen. Friluftsliv.no testet hvordan to voksne menn kunne være på en ukes tur på fjellet for under tusenlappen, inkludert sko, turklær, telt, sovepose og liggeunderlag og mat. Ikke noe problem. Livet er ikke til for at vi skal lage begrensninger! Vil du ikke ha telt, kjøp en presening til 20 kr og lag en gapahauk. Alle unger elsker det. bestikk og noe til å spise av på tur? Det må være tidenes dummeste kommentar. Anonymous poster hash: 4c76d...1ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå