Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #26 Skrevet 4. juni 2014 Er det rart at vi ser flere rangleben rundt omkring egentlig?? Det FORVENTES jo at det er slik damene skal være nå. Så tynn som mulig.!! Eller strong er visst det nye skinny, og bra er det at jenter begynner å fokusere på trening og stram kropp istedenfor å sulte seg tynn. Men hva vil ikke skje over tid med disse jentene??man blir besatt av å trene, pushe seg litt ekstra, bare litt til, helt til de går på en real smell! I dagens samfunn skal man være høyt utdannet, trene minimum 4 ganger i uken og se veltrent ut, stifte familie, løpe hit og dit på aktiviteter, for all del ikke vise seg sårbar og sliten osv osv osv! Hvordan skal dette ende egentlig, det lurer jeg på!!! Anonymous poster hash: 2f3a9...3d0 Problemet er at de ikke er "strong"....De har bare lagt til et ekstra element som gjør det hele enda litt vanskeligere og oppnå. En fettprosent like lav som mange anorektikere, men en bittelitt mer muskler.... Og for og balansere DEN kniveggen over tid.......Fitnessutøvere i konkurranseform har en fettprosent på ned mot 10%, kvinner.. Og være særlig under 20% er ikke bra, om man ikke har normalt veldig lav fettprosent. Problemet er at man har mange profesjonelle som VET og gå ned til denne fettprosenten i den perioden på året de konkurrerer...Da bruker de gjerne 2-3 måneder på og "deffe" seg ned, også opprettholder de denne i en måned eller to,- også spiser de seg opp igjen, for og beholde og evt bygge MER muskler til neste sesong... Men det og takle og gå fra "den perfekte kropp" som jo er konkurransekroppen og bevisst spise seg til en mindre lekker kropp, er noe mange ikke tåler, og de starter for og beholde "konkurransekroppen" som helårskropp...Det er DA det går galt. Og siden "bikinifitness" er blitt det "Nye store" og melde seg på som usikker tenåringsjente med hodet plassert helt andre steder enn hos frk.fornuft, så er det jo en smal sak og gjette hva som skjer hos veldig mange.....også gjemmer de seg bak at det er umulig og bli syk og usunn av og tenke sunn mat og trening HELE døgnet.. For det må jo være sundt og tenke sunnhet 24/7.......... Veien er nok kort fra bikini Fitness til den dama på Supersized vs Superskinny... Og som hun dama sa, det er ikke utseende som er det farligste, det er TANKENE og HANDLINGEN bak sykdommen..... Anonymous poster hash: e14fc...123
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #27 Skrevet 4. juni 2014 Er det rart at vi ser flere rangleben rundt omkring egentlig?? Det FORVENTES jo at det er slik damene skal være nå. Så tynn som mulig.!! Eller strong er visst det nye skinny, og bra er det at jenter begynner å fokusere på trening og stram kropp istedenfor å sulte seg tynn. Men hva vil ikke skje over tid med disse jentene??man blir besatt av å trene, pushe seg litt ekstra, bare litt til, helt til de går på en real smell! I dagens samfunn skal man være høyt utdannet, trene minimum 4 ganger i uken og se veltrent ut, stifte familie, løpe hit og dit på aktiviteter, for all del ikke vise seg sårbar og sliten osv osv osv! Hvordan skal dette ende egentlig, det lurer jeg på!!!Anonymous poster hash: 2f3a9...3d0 Problemet er at de ikke er "strong"....De har bare lagt til et ekstra element som gjør det hele enda litt vanskeligere og oppnå. En fettprosent like lav som mange anorektikere, men en bittelitt mer muskler.... Og for og balansere DEN kniveggen over tid.......Fitnessutøvere i konkurranseform har en fettprosent på ned mot 10%, kvinner.. Og være særlig under 20% er ikke bra, om man ikke har normalt veldig lav fettprosent. Problemet er at man har mange profesjonelle som VET og gå ned til denne fettprosenten i den perioden på året de konkurrerer...Da bruker de gjerne 2-3 måneder på og "deffe" seg ned, også opprettholder de denne i en måned eller to,- også spiser de seg opp igjen, for og beholde og evt bygge MER muskler til neste sesong... Men det og takle og gå fra "den perfekte kropp" som jo er konkurransekroppen og bevisst spise seg til en mindre lekker kropp, er noe mange ikke tåler, og de starter for og beholde "konkurransekroppen" som helårskropp...Det er DA det går galt. Og siden "bikinifitness" er blitt det "Nye store" og melde seg på som usikker tenåringsjente med hodet plassert helt andre steder enn hos frk.fornuft, så er det jo en smal sak og gjette hva som skjer hos veldig mange.....også gjemmer de seg bak at det er umulig og bli syk og usunn av og tenke sunn mat og trening HELE døgnet.. For det må jo være sundt og tenke sunnhet 24/7.......... Veien er nok kort fra bikini Fitness til den dama på Supersized vs Superskinny... Og som hun dama sa, det er ikke utseende som er det farligste, det er TANKENE og HANDLINGEN bak sykdommen..... Anonymous poster hash: e14fc...123 Det er helt sant! Alt sitter i hodet! Anoreksia er en psykisk sykdom med fysisk utfall! Anonymous poster hash: 2f3a9...3d0
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #28 Skrevet 4. juni 2014 Wow sier jeg bare. At dere kan finne andres sykdom morsomt og underholdende. At de sliter hardt med og klare og leve og har det sykt vondt med seg selv og mest sannsynlig hater seg selv. At dette synes dere er underholderne gjør at jeg SKAMMER meg på deres vegne.. Er dere klar over hvor stort problem dette er og hvor voksende denne problematiken er ? At det blir bare flere flere unge som utvikler disse sykdommene pga de unaturlige reklamene, gruppe press/mobbing for å se slik og slik ut som gjør at mange unge jenter og gutter slanker seg syke og mange tar faktisk livet sitt for at de føler de ikke klarer og nå opp til den forventningen det er og se tynnest mulig ut.... Har dere tenkt på at et slikt program er kanskje deres rop om hjelp til å overleve? Har dere noe peiling i det hele tatt hvor vanskelig det er og leve med en slik sykdom? Enten det er Anoreksia, Bulimi eller Tvangsspising hvor jævlig det er for et menneske. Ingen med vitende vilje velger dette selv.. Hvordan det er og våkne hver dag og hate sitt eget speil bilde og hate seg selv? Har dere noe peil hvor utrolig deprimerende og slitsomt det er?????? Det vet jeg.. Har slitt med spiseforstyrrelser siden ungdomskolen. Og jeg blir SINT når jeg leser dette... At det er mulig at voksne mennesker skal oppføre seg slik.. Anonymous poster hash: a5fb4...1d1 Hyklere! Alle som ser på den serien gjør det fordi de er nysgjerrige/vil bli underholdt. Det er IKKE en kvalitetsserie man kan lære noe av. Konseptet er jo idiotisk - akkurat som om det er så bra for en anorektiker å plutselig spise enorme mengder med frityrstekt mat i en uke! Og ja - selvsagt vet jeg hvordan det er å mislike det jeg ser i speilet. Ytterst få mennesker er ukjent med det. Jeg har også hatt problemer med spiseforstyrrelser, men bebreider ingen andre enn meg selv. Om andre ønsker å snakke om meg og min vekt, så be my guest. Skam deg i vei du, men mest på vegne av deg selv for å være verdens største hykler. Anonymous poster hash: f3c85...ff2
FruMille Skrevet 4. juni 2014 #29 Skrevet 4. juni 2014 Wow sier jeg bare. At dere kan finne andres sykdom morsomt og underholdende. At de sliter hardt med og klare og leve og har det sykt vondt med seg selv og mest sannsynlig hater seg selv. At dette synes dere er underholderne gjør at jeg SKAMMER meg på deres vegne.. Er dere klar over hvor stort problem dette er og hvor voksende denne problematiken er ? At det blir bare flere flere unge som utvikler disse sykdommene pga de unaturlige reklamene, gruppe press/mobbing for å se slik og slik ut som gjør at mange unge jenter og gutter slanker seg syke og mange tar faktisk livet sitt for at de føler de ikke klarer og nå opp til den forventningen det er og se tynnest mulig ut.... Har dere tenkt på at et slikt program er kanskje deres rop om hjelp til å overleve? Har dere noe peiling i det hele tatt hvor vanskelig det er og leve med en slik sykdom? Enten det er Anoreksia, Bulimi eller Tvangsspising hvor jævlig det er for et menneske. Ingen med vitende vilje velger dette selv.. Hvordan det er og våkne hver dag og hate sitt eget speil bilde og hate seg selv? Har dere noe peil hvor utrolig deprimerende og slitsomt det er?????? Det vet jeg.. Har slitt med spiseforstyrrelser siden ungdomskolen. Og jeg blir SINT når jeg leser dette... At det er mulig at voksne mennesker skal oppføre seg slik.. Anonymous poster hash: a5fb4...1d1 Hyklere! Alle som ser på den serien gjør det fordi de er nysgjerrige/vil bli underholdt. Det er IKKE en kvalitetsserie man kan lære noe av. Konseptet er jo idiotisk - akkurat som om det er så bra for en anorektiker å plutselig spise enorme mengder med frityrstekt mat i en uke! Og ja - selvsagt vet jeg hvordan det er å mislike det jeg ser i speilet. Ytterst få mennesker er ukjent med det. Jeg har også hatt problemer med spiseforstyrrelser, men bebreider ingen andre enn meg selv. Om andre ønsker å snakke om meg og min vekt, så be my guest. Skam deg i vei du, men mest på vegne av deg selv for å være verdens største hykler. Anonymous poster hash: f3c85...ff2 Men dette er DIN oppfatning og din mening, blir litt feil å si at de som ikke er enig med deg er hyklere! For noen er dette sterkt og setter seg inn i situasjonen, mens for andre er det som du sier underholdning! Alle har forskjellige meninger og alt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå