Gå til innhold

om jeg som mor ringer bv og sier at

Anbefalte innlegg

Skrevet

Roten til alt vondt her er pappaen til minste.har tar det utover barna om noe ikke passer han.han er psykopatisk !! Har prøvd og rømme ,låse ut, krise s ,politi. Sitter og får han ikke ut. Prøver og støtte meg til folk men ingen hjelper(hvet vel ikke hvordan ) sammenbrudd til tusen har jeg nå. Redd,angst dårlig samvittighet svetter osv.må ha hjelp. Hva hadde bv sagt om jeg ringte å fortalte at han nekter å flytte ??? Kan de hjelpe ??

Anonymous poster hash: e9d40...650

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør jo komme deg på et krisesenter med en gang! Ring politi og barnevernet og be om råd...

Anonymous poster hash: 2f63f...4ee

Skrevet

Ja! De kan sørge for at du får råd og veiledning til å håndtere det.. feks ved å kontakte politiet, flykte til krisesenter, ha voldsalarm m.m. + hjelpe deg med å styrke din egen tro på at du fortjener bedre og at du kan klare å løsrive deg..

Anonymous poster hash: ff9f6...8e5

Skrevet

Dei har ikkje myndighet overfor voksne, det einaste dei kan gjere er å vurdere omsorgssituasjonen til barna midt oppe i dette, og evt sette inn tiltak ift dei.

Er situasjonen slik at du føler deg truga vil eg foreslå å ta kontakt med krisesenteret. Dei har kompetanse og kan gi deg råd.

Skrevet

Har du anmeldt ham? Jeg hadde tatt med barnet på krisesenter. Merkelig at ingen kan hjelpe deg, hadde det vært min venninne hadde vi stilt mannsterke på døra og fysisk lempet ut mannen for henne og bedt ham dra til helvete.

Anonymous poster hash: d550e...860
Skrevet

Du må få barna ut derfra før de blir vitne til at far dreper mor. Eller han dreper dem, slik som skjedde i Oslo for en ukes tid siden. Dette er fakta, du må IKKE snakke mermed ham om flytting, du må bare UT. Dra til krisesenter så fort du bare kan, gjør det på morgenen når du skal levere i bhg eller noe sånt. Gjør det. Krisesenter og politi SKAL hjelpe deg!! Men da må du også være ærlig og si hvordan han er, og ikke ta det tilbake hvis du angrer. Nå må du prioritere barna dine!!!

Anonymous poster hash: 32d13...d62

Skrevet

Så om jeg sier dette til bv vil de ikke kunne kreve av oss som fam at far flytter ellers tar de barna eller noe ??eller får jeg bare mer prob. Drar ikke på krisesenter igjen.det var grusomt. Kalde de som jobbet der viste ingen følelser og sa jeg kunne dra hjem når han ringte :( dumme meg :( andre tips. Føler for å ta livet mitt inatt.har slitt forlenge

Skrevet

Hvor bor du? 

Anonymous poster hash: d550e...860
Skrevet

Så om jeg sier dette til bv vil de ikke kunne kreve av oss som fam at far flytter ellers tar de barna eller noe ??eller får jeg bare mer prob. Drar ikke på krisesenter igjen.det var grusomt. Kalde de som jobbet der viste ingen følelser og sa jeg kunne dra hjem når han ringte :( dumme meg :( andre tips. Føler for å ta livet mitt inatt.har slitt forlenge

Jo, dei har plikt til å ta ut barna frå heimen om det å bli verande er til fare for dei.

Kva med eit anna krisesenter? Det du beskriver er ikkje slik det skal vere.

Skrevet

Vil ikke dit. Hvorfor skal vi lide.når han er gal. Kan jeg anmelde ting jeg ikke har bevis på ? Kan politi kaste han ut da . Hvordan få han ut ??? Vestlandet

Skrevet

Kan jeg skifte låser og hjemme meg hos noen.men da vil han vel vente med døra mi hver dg ??

Skrevet

Hvorfor kan ikke du ta med barna og flytte?

Skrevet

Så om jeg sier dette til bv vil de ikke kunne kreve av oss som fam at far flytter ellers tar de barna eller noe ??eller får jeg bare mer prob. Drar ikke på krisesenter igjen.det var grusomt. Kalde de som jobbet der viste ingen følelser og sa jeg kunne dra hjem når han ringte :( dumme meg :( andre tips. Føler for å ta livet mitt inatt.har slitt forlengeAnonymous poster hash: e9d40...650

Ei jeg kjenner ble fratatt dattera fordi hun ikke ville hive ut sin voldelige mann, men etter et par år tok hun til vettet og jaget han ut men fikk ikke dattera tilbake. Hun bodde da hos sin far i andre enden av landet, mannen til hun jeg kjenner var stefaren.

Neste gang mannen din drar ut så ring et annet krisesenter, de er åpent døgnet rundt og kan gi deg informasjon om de og trur at de kan hente dere. Eller ring politiet som kan hjelpe deg med å finne et krisesenter, om det er. Dessverre har ikke alle kommuner krisesenter. Eller politiet kan gjøre noe annet.

Anonymous poster hash: c40f7...354

Skrevet

Min leil . Har alt her.ingen mulighet for å flytte da jeg leier kommunalt. Kan forresten kommunen hjelpe da,for han har ikke lov å bo her

Skrevet

Kan jeg skifte låser og hjemme meg hos noen.men da vil han vel vente med døra mi hver dg ??Anonymous poster hash: e9d40...650

Du kan gjøre det om han ikke eier huset, men om han vil dukke opp hver dag vet vi ikke, kanskje. ! En du trenger ikke skifte lås, dra til noen andreuten å informer han, men kontakt politiet uansett.

Skrevet

Min leil . Har alt her.ingen mulighet for å flytte da jeg leier kommunalt. Kan forresten kommunen hjelpe da,for han har ikke lov å bo her Anonymous poster hash: e9d40...650

Da ringer du politiet og ber de ta han ut av leiligheten og anmelder han.

Skrevet

Har ingen og hjemme meg hos egentlig :( skifte låser her og hjemme meg inne da. Så kan jeg informere politiet om hva jeg kommer til å gjøre ? Det er da min leil.har jeg ingen rett på hjelp ?

Skrevet (endret)

Min leil . Har alt her.ingen mulighet for å flytte da jeg leier kommunalt. Kan forresten kommunen hjelpe da,for han har ikke lov å bo her

Hvis han ikke bor der lovlig så kan du bytte lås, og be om voldsalarm og besøksforbudsordre fra politiet på bakgrunn av eventuelle trusler du har vitner på eller som han kommer med per sms- da vil de kunne gripe inn om han forsøker noe alvorlig.

Men slike saker er skumle, særlig dersom han er så uberegnelig... 

Og samvær vil han nok ha rett på dersom det er vanskelig å bevise at hans trusler også er rettet mot barna. Kontakt barnevernet også for råd. Har dere felles foreldrerett forresten?

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Ja vi jar desverre det. Jeg har en som kan skifte låsene mine og være her imorgen.men må ha minstemann hjemme fra bhg da og får låse oss opp på loftet med barne tv og ringe politi.vil det hjelpe,vil politiet hjelpe ???

Skrevet

Værsåsnill ? Dette er siste gang jeg ber noen om hjelp.er så fortvila

Skrevet

Kontakt barnevernet. Legg frem saken og si du trenger hjelp. Om ikke han vil flytte får du flytte (med mindre du eier leiligheten da - hvis det er din leilighet kan politiet kaste han ut). Bosituasjonen sammen med han høres utifra det du beskriver uholdbar ut for både deg og barna. Barnevernet vil da snakke med deg, snakke med far, snakke med baran deres om hvordan de opplever situasjonen og hvordan de har det generelt, og om det er noe barna ønsker hjelp med. De vil også ønske å komme hjem til dere.

Du bør også ha noen å snakke med. Kommunen skal ha en psykisk helsetjeneste hvor det skal være lett å få komme inn (mulig du trenger henvisning fra fastlege, evt bvtj kan hjelpe deg med dette).

Med mindre du har familie/venner/slekt du kan flytte til midlertidig er det ikke særlig vei utenom krisesenteret, med mindre du har mulighet til å få leid deg en leilighet svært raskt (eller det andre jeg skrev over her).

Dersom bvtj er enige med deg i at far er uegnet som omsorgsperson og ikke egnet til å ha samvær med barna vil de støtte deg i en evt samværssak om ungene - en slik sak føres imidlertid i tingretten etter lov om barn og foreldre, og ikke etter barnevernloven. I helt særskilte tilfeller har barneverntjenesten anledning til å hjelpe deg med advokatutgifter - dette skjer sjeldent, men er en mulighet. Bvtj må da være helt sikre på at det er til barnas beste at de holdes unna far.

Når det gjelder politiet kan du selvsagt anmelde ting du ikke har bevis for. Det er godt mulig en anmeldelse vil bli henlagt, men det står likevel i systemet at han er anmeldt for det og det forholdet.

Er han voldelig? (psykisk eller fysisk)

Anonymous poster hash: 10d11...b32
Skrevet

Ser du skriver det er din leilighet. Få hjelp av politiet til å kaste han ut. Be om at de ilegger besøksforbud om du føler deg truet. Vær nøye med å beskrive til politiet hva han gjør/hvorfor du føler deg truet.

Anonymous poster hash: 10d11...b32
Skrevet

Om jeg skifter låser og får en til å bli her hos oss for så å ringe politi når han kommer. Tror du det går ? Leier kommunalt.står i mitt navn ,har har ikke lov å bo her sånsett hell

Skrevet

Takk må prøve det imorgen. Holder på å spy av bare tanken.. Er så redd for hva som skjer om om det går.håper det denne gang ! Og at politi vil hjelpe meg med forbud i ettertid

Skrevet

Om det er din leilighet og han er uønsket der, ringer du politiet.

Han vil bli pålagt å holde seg unna, evt besøksforbud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...