Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 oppsigelsen og jeg har fått ny jobb!! Ja, fikk oppsigelse på grunn av dårlig økonomi, men fikk i dag brev om trekk av oppsigelse! Jeg skulle egentlig bare jobbe ut juni og har ferie i juli og begynne i ny jobb august. HVA GJØR JEG! Nå må jo jeg si opp og det er 1 mnd oppsigelse, det vil si hele juli? Hva med sommerferien? Og ny arbeidsgiver? Herregud.... Anonymous poster hash: a4921...21f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 Det går nok helt fint. Du trenger jo ikke å godta at oppsigelsen trekkes tilbake. Antar at du har fått skriftlig oppsigelse og den vil jo være gjeldende Anonymous poster hash: 943f3...f38
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Rart at sjefen sender brev om dette? Jeg aner forresten ikke hva du skal gjøre, men hadde kontaktet sjefen asap! Anonymous poster hash: a8ced...27d
BareMas Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Snakk med den første arbeidsgiver, si at du har fått ny jobb og ønsker at oppsigelsen blir stående? Se om dere kan finne en fornuftig løsning som ikke fører til noen ulemper for noen av dere. Folk flest, også arbeidsgivere, er som oftest fornuftige mennesker så lenge man snakker fornuftig til dem.
☆☆☆ Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Du er ikkje slaven til sjefen. Du kan takke nei til tilbodet om å fortsette og forholde deg til oppsigelsen du fekk.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #6 Skrevet 3. juni 2014 Problemet er at jeg er sykmeldt og legen sier at jeg kan være sykemeldt ut oppsigelsestiden. Jeg har snakket med sjefen men har ikke nevnt nye jobb da jeg ikke visste om jeg fikk den.. Anonymous poster hash: a4921...21f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #7 Skrevet 3. juni 2014 Du sier du forholder det til den første oppsigelsen. Du er sykemeldt ut juni og er i ferie juli og starter i ny jobb august. Du trenger vel ikke sykemelding i juli hvis du har fått innvilget ferie og hvis du tror du er frisk nok å starte i ny jobb i august? Anonymous poster hash: a11e5...645
☆☆☆ Skrevet 3. juni 2014 #8 Skrevet 3. juni 2014 Problemet er at jeg er sykmeldt og legen sier at jeg kan være sykemeldt ut oppsigelsestiden. Jeg har snakket med sjefen men har ikke nevnt nye jobb da jeg ikke visste om jeg fikk den.. Anonymous poster hash: a4921...21f Du fikk ei oppseiing, og treng ikkje å forholde deg til tilbaketrekkinga. Din gamle sjef har ikkje noko med din nye jobb då du ikkje lenger vil jobbe for han etter oppseiingstida. Det er dog god folkeskikk å informere om kvifor du ikkje tek imot tilbodet om å fortsette i jobben. Litt nysgjerrig; du er sjuk, og veit at du er frisk att nøyaktig til oppstart på den nye jobben?
Ileus Skrevet 3. juni 2014 #9 Skrevet 3. juni 2014 Du får forklare skjefen at du har fått ny jobb, så du forholder deg til oppsigelsen.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #10 Skrevet 3. juni 2014 Ja, nåværende jobb har gjort meg syk psykisk, derfor kan jeg ikke tilbake i den jobbe. Men legen min sier jeg står i jobben så lenge jeg ikke har gitt beskjed om noe annet? Jeg vil ikke si opp nå for da mister jeg jo all rett til dagpenger. Og jeg er for syk til å jobbe ut oppsigelsestiden.. Anonymous poster hash: a4921...21f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #11 Skrevet 3. juni 2014 Ja, nåværende jobb har gjort meg syk psykisk, derfor kan jeg ikke tilbake i den jobbe. Men legen min sier jeg står i jobben så lenge jeg ikke har gitt beskjed om noe annet? Jeg vil ikke si opp nå for da mister jeg jo all rett til dagpenger. Og jeg er for syk til å jobbe ut oppsigelsestiden.. Anonymous poster hash: a4921...21f Men hvis du er sykemeldt juni, ferie juli og ny oppstartet jobb 1. august, så trenger du værken å gå tilbake til gamle jobb eller bekymre deg for dagpenger? Anonymous poster hash: a11e5...645
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #12 Skrevet 3. juni 2014 Du ble sagt opp, du sier jo ikke opp selv, ergo har du rett på dagpenger. Det er bare å informere sjefen om at du godtok oppsigelsen, og at den skal være gjeldende. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: b238c...116
☆☆☆ Skrevet 3. juni 2014 #13 Skrevet 3. juni 2014 Kva skal du med dagpengar når du har ny jobb etter oppseiingstida? Forstår mindre og mindre her, eg..
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #14 Skrevet 3. juni 2014 Ja, nåværende jobb har gjort meg syk psykisk, derfor kan jeg ikke tilbake i den jobbe. Men legen min sier jeg står i jobben så lenge jeg ikke har gitt beskjed om noe annet? Jeg vil ikke si opp nå for da mister jeg jo all rett til dagpenger. Og jeg er for syk til å jobbe ut oppsigelsestiden.. Anonymous poster hash: a4921...21f Men hvis du er sykemeldt juni, ferie juli og ny oppstartet jobb 1. august, så trenger du værken å gå tilbake til gamle jobb eller bekymre deg for dagpenger? Anonymous poster hash: a11e5...645 Jo, for jeg må jo sende en skriftlig oppsigelse av min stilling, og den virker fra 1.7 til 1.8. Anonymous poster hash: a4921...21f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #15 Skrevet 3. juni 2014 Kva skal du med dagpengar når du har ny jobb etter oppseiingstida? Forstår mindre og mindre her, eg.. Hvis jeg sier opp nå er jeg uten penger og har ikke rett på dagpenger i sommer før ny jobb!!!!!! Begynner ikke før 15 aug! Anonymous poster hash: a4921...21f
☆☆☆ Skrevet 3. juni 2014 #16 Skrevet 3. juni 2014 Kva skal du med dagpengar når du har ny jobb etter oppseiingstida? Forstår mindre og mindre her, eg.. Hvis jeg sier opp nå er jeg uten penger og har ikke rett på dagpenger i sommer før ny jobb!!!!!! Begynner ikke før 15 aug! Anonymous poster hash: a4921...21f Men du treng ikkje å seie opp når du er oppsagt. Gi sjefen beskjed om at du forheld deg til oppseiinga. Evt kan du ta ut ferie 1-15. August.
HvittHus Skrevet 3. juni 2014 #17 Skrevet 3. juni 2014 Kva skal du med dagpengar når du har ny jobb etter oppseiingstida? Forstår mindre og mindre her, eg.. Hvis jeg sier opp nå er jeg uten penger og har ikke rett på dagpenger i sommer før ny jobb!!!!!! Begynner ikke før 15 aug! Anonymous poster hash: a4921...21f Men du trenger jo ikke å si opp. Du er sagt opp og trenger kun å gi beskjed om at du forholder deg til den gamle oppsigelsen.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #18 Skrevet 3. juni 2014 Ja, nåværende jobb har gjort meg syk psykisk, derfor kan jeg ikke tilbake i den jobbe. Men legen min sier jeg står i jobben så lenge jeg ikke har gitt beskjed om noe annet? Jeg vil ikke si opp nå for da mister jeg jo all rett til dagpenger. Og jeg er for syk til å jobbe ut oppsigelsestiden.. Anonymous poster hash: a4921...21f Men hvis du er sykemeldt juni, ferie juli og ny oppstartet jobb 1. august, så trenger du værken å gå tilbake til gamle jobb eller bekymre deg for dagpenger? Anonymous poster hash: a11e5...645 Jo, for jeg må jo sende en skriftlig oppsigelse av min stilling, og den virker fra 1.7 til 1.8. Anonymous poster hash: a4921...21f Du trenger ikke å si opp, du har jo allerede blitt oppdagt. Du opplyser sjefen om at du allerede har skaffet deg ny jobb, og at oppsigelsen du fikk blir stående. Hvis du skal ha ferie i juli, får så er det jo feriepengene som dekker lønna di da. Da er det 2 uker uten lønn i august evt. Anonymous poster hash: f3112...677
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #19 Skrevet 3. juni 2014 Kva skal du med dagpengar når du har ny jobb etter oppseiingstida? Forstår mindre og mindre her, eg.. Hvis jeg sier opp nå er jeg uten penger og har ikke rett på dagpenger i sommer før ny jobb!!!!!! Begynner ikke før 15 aug! Anonymous poster hash: a4921...21f Men du trenger jo ikke å si opp. Du er sagt opp og trenger kun å gi beskjed om at du forholder deg til den gamle oppsigelsen. Sjefen kontakta meg i går fordi jeg måtte komme til samtale i forhold til oppfølging av sykemeldte (nav). Det ser ut som om jeg da er i stilling enda? Anonymous poster hash: a4921...21f
HvittHus Skrevet 3. juni 2014 #20 Skrevet 3. juni 2014 Kva skal du med dagpengar når du har ny jobb etter oppseiingstida? Forstår mindre og mindre her, eg.. Hvis jeg sier opp nå er jeg uten penger og har ikke rett på dagpenger i sommer før ny jobb!!!!!! Begynner ikke før 15 aug! Anonymous poster hash: a4921...21f Men du trenger jo ikke å si opp. Du er sagt opp og trenger kun å gi beskjed om at du forholder deg til den gamle oppsigelsen. Sjefen kontakta meg i går fordi jeg måtte komme til samtale i forhold til oppfølging av sykemeldte (nav). Det ser ut som om jeg da er i stilling enda? Anonymous poster hash: a4921...21f Du er i oppsigelsestiden din, og selv om du er er sykmeldt i denne perioden, må allikevel arbeidsgiver følge opp de pålagte nav-møtene.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #21 Skrevet 3. juni 2014 Kva skal du med dagpengar når du har ny jobb etter oppseiingstida? Forstår mindre og mindre her, eg.. Hvis jeg sier opp nå er jeg uten penger og har ikke rett på dagpenger i sommer før ny jobb!!!!!! Begynner ikke før 15 aug! Anonymous poster hash: a4921...21f Men du trenger jo ikke å si opp. Du er sagt opp og trenger kun å gi beskjed om at du forholder deg til den gamle oppsigelsen. Sjefen kontakta meg i går fordi jeg måtte komme til samtale i forhold til oppfølging av sykemeldte (nav). Det ser ut som om jeg da er i stilling enda? Anonymous poster hash: a4921...21f Sjefen kan trekke oppsigelsen, men DU må si deg enig i den, eller velge å forholde deg til oppsigelsen videre. Du må gi sjefen din beskjed om at du fortsatt velger å følge oppsigelsestiden. Anonymous poster hash: bc0d5...cb9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #22 Skrevet 3. juni 2014 Vet ikke om jeg ble noe smartere egentlig. Men snakket med NAV i går da jeg hadde fått time. Hun mente jeg var litt deprimert og hun foreslo at jeg skrev en oppsigelse og gav den før 1 juli. Og ble sykemeldt i juli og tok ut 4 uker ferie i august før jeg begynner i jobb 1 sept. Hun mener jeg trenger den tiden før jeg kan begynne i jobb.. Anonymous poster hash: a4921...21f
MJ<3 Skrevet 3. juni 2014 #23 Skrevet 3. juni 2014 Oh LORD, vet du ikke om du jobber der lenger??? Du er oppsagt men du jobber jo da der fortsatt i oppsigelsestiden (selv om du er sykmeldt). Så ja da må de vel ha oppfølgingssamtale i den perioden du fortsatt "jobber" der. En fin mulighet til å snakke med sjefen om at du har fått ny jobb på dette møtet da!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #24 Skrevet 3. juni 2014 Kva skal du med dagpengar når du har ny jobb etter oppseiingstida? Forstår mindre og mindre her, eg.. Hvis jeg sier opp nå er jeg uten penger og har ikke rett på dagpenger i sommer før ny jobb!!!!!! Begynner ikke før 15 aug! Anonymous poster hash: a4921...21f Men du trenger jo ikke å si opp. Du er sagt opp og trenger kun å gi beskjed om at du forholder deg til den gamle oppsigelsen. Sjefen kontakta meg i går fordi jeg måtte komme til samtale i forhold til oppfølging av sykemeldte (nav). Det ser ut som om jeg da er i stilling enda? Anonymous poster hash: a4921...21f Sjefen kan trekke oppsigelsen, men DU må si deg enig i den, eller velge å forholde deg til oppsigelsen videre. Du må gi sjefen din beskjed om at du fortsatt velger å følge oppsigelsestiden. Anonymous poster hash: bc0d5...cb9 Vi snakket på telefon i går og han spurte om jeg hadde fått brevet med trekk i oppsigelse og jeg sa bare ja.. Han tenker javell da er du i jobb.. Anonymous poster hash: a4921...21f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #25 Skrevet 3. juni 2014 Kva skal du med dagpengar når du har ny jobb etter oppseiingstida? Forstår mindre og mindre her, eg.. Hvis jeg sier opp nå er jeg uten penger og har ikke rett på dagpenger i sommer før ny jobb!!!!!! Begynner ikke før 15 aug! Anonymous poster hash: a4921...21f Men du trenger jo ikke å si opp. Du er sagt opp og trenger kun å gi beskjed om at du forholder deg til den gamle oppsigelsen. Sjefen kontakta meg i går fordi jeg måtte komme til samtale i forhold til oppfølging av sykemeldte (nav). Det ser ut som om jeg da er i stilling enda? Anonymous poster hash: a4921...21f Sjefen kan trekke oppsigelsen, men DU må si deg enig i den, eller velge å forholde deg til oppsigelsen videre. Du må gi sjefen din beskjed om at du fortsatt velger å følge oppsigelsestiden. Anonymous poster hash: bc0d5...cb9 Vi snakket på telefon i går og han spurte om jeg hadde fått brevet med trekk i oppsigelse og jeg sa bare ja.. Han tenker javell da er du i jobb.. Anonymous poster hash: a4921...21f Da kontakter du han ASAP og forklarer at du ble litt satt ut i går, fordi du har fått ny jobb du går inn i rett etter oppsigelsestiden. Anonymous poster hash: bc0d5...cb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå