Gå til innhold

Heftig diskusjon her! Hvem har rett?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du med ca. 30 % av gangene så si at du skal betale 15 % av utgiftene. Altså 15 % av verditap, rentekostnader, forsikring, veiavgift, reparasjoner/vedlikehold. I tillegg 50 % av drivstoffutgiftene de km. du sitter i bilen.

Lurer på hvordan han har tenkt å fordele matutgiftene, strøm osv. om han er i Nordsjøen jevnlig. Blir 50/50 når han er hjemme, 100 % på deg når du er alene, hva om han spiser mer enn deg når han er hjemme? Må være veldig slitsomt å ha det slik når man skal fungere som en familie. Hva med å bare ha alt felles, så lar du sparepengene stå på samme konto i ditt navn øremerket bolig til en gang i fremtiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her inne pleier folk å harselera med slike kast han på hode ut kommentarer, men heilt seriøst. Her hadde mine varsel-klokker ringt. Eg tenker at her er det noko som hakkande gale med mannen, alternativt med hans følelser for deg. Tenk deg godt om før du flytter sammen med han.

 

Ps, spør han kor mykje han tar i betaling for å lærekøyra med deg i bil.

 

Idiot.

 

Klem!

Skrevet

Jeg synes du skal bruke litt av egenkapitalen din på å ta lappen. Du har alt og vinne på å ha lappen i fremtiden.

 

Kjøp deg inn i bilen, bruk egenkapital på lappen og øvelsekjør masse med han. Selv om du mener du ikke trenger lappen nå, har det ekstremt mange fordeler å ha lappen. Jeg tok lappen når jeg var 18 år, hadde minimalt bruk for den frem til jeg var 35 år. Da flyttet jeg vekk fra storby og litt mer landlig til.

 

Nå med to skolebarn som skal kjøres til trening og ny jobb som ligger litt lengre unna, har jeg kjørt bil hver dag de siste 10 årene. Veldig glad jeg tok lappen selv når jeg egentlig ikke trengte den.



Anonymous poster hash: b0be2...8e0
Skrevet

Et alternativ til at du skal punge ut 50 000 er at du blir medeier på bilen og så kan billånet betales fra deres felles regningskonto som dere sikkert skal ha i fremtiden uansett til felles regninger. Bare tull å må cashe ut så mye.

Skrevet

Jeg kan skjønne å dele utgifter som kommer med bilen etter at dere er sammen men at han har kjøpt seg en dyr bil før dere ble sammen betyr selvsagt ikke at du skal betale han halve prisen på lånet av bilen.

Med at det er en bil vil den jo antagelig ikke ha samme verdi som lånet er engang. Oftest er det slik.

Og du er også avhengig av at han gidder å kjøre om du skal ha nytte av bilen.

Du vil jo få glede av den når dere har bruk for bil når han er hjemme  så jeg kunne skjønne at du kunne være med å betale for forsikring og bensin så lenge dere bor sammen. Men at han krever at du skal betale halve hans lån på bil du ikke selv kan kjøre og som er handlet inn før dere bor sammen altså helt og holdent en avgjørelse tatt av han sier meg at han er litt i overkant opptatt å få penger ut av deg.

Jeg tror at jeg hadde tenkt meg om flere ganger før jeg valgte å flytte inn med han. Ser for meg at han også kan mene at han kun skal betale halvparten av strøm osv i de ukene han er hjemme og du skal betale det hele for tiden han er i nordsjøen. Eller at han kun skal betale sin del av husleie i de ukene han er i nordsjøen og derfor ikke bruker leiligheten.

 

Håper for din skyld at han ikke er slik.

Men jeg ville hatt en alvorlig samtale om økonomi før dere flytter sammen ihvertfall.

Og fått papirer på hvem som eier hva slik at du ikke ved et eventuelt brudd sitter der å måtte gi fra deg det som skulle være ditt.



Anonymous poster hash: 767b3...771
Skrevet

Nei. Du skal da virkelig ikke betale ned lånet på bilen hans. Not a chance. 

 



Anonymous poster hash: 458a2...d3d
Skrevet

Betal noe bensin og kanskje litt av forsikringen. betal absolutt ikke 50 000 å lånet. hårreisende forslag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...