Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #26 Skrevet 2. juni 2014 Herregud så mange hysteriske folk! Dra og vær glad. En mor trenger også annet input enn å være "melkeku" og bare sammen med babyen hele tiden. Det er jo noen som har et annet liv også. Og barnet er en "klamp om foten", det må jo gå an å få litt voksenpåfyll uten å være en dårlig mamma. For noe tull. Jeg tror man derimot er en bedre mamma om man gjør ting bare for seg selv også av og til. Anonymous poster hash: 62bab...7dd
Isola&Lille+julegave Skrevet 2. juni 2014 #27 Skrevet 2. juni 2014 Jeg var på 2 dagers kurs da babyen min var 5 uker. Hadde henne med meg, og det var ikke noe problem. Hadde aldri reist fra henne. Men det er meg...
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #28 Skrevet 2. juni 2014 Jeg skjønner ikke at det er om å gjøre å komme seg vekk fra ungen sin, du er mamma!! Anonymous poster hash: cab0e...a37 Men det er helt greit at pappa er vekke fra ungen sin 8 timer ++ hver dag med jobben? Du vet at mannen kunne egentlig overtatt permisjon nå, slik at HI kunne jobbe, siden babyen er over 6 uker gammel? Anonymous poster hash: d9582...747
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #29 Skrevet 2. juni 2014 og det kan ikke faren gi? Det var dagens!! Klart du kan reise:))Anonymous poster hash: 159fe...94f Er det pappaen som har hatt babyen i magen i 9mndr? Er det pappaens lyder og stemme som har vært nærmest babyen i 9 mndr? Det var kveldens!! Anonymous poster hash: cab0e...a37
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #30 Skrevet 2. juni 2014 Jeg skjønner ikke at det er om å gjøre å komme seg vekk fra ungen sin, du er mamma!!Anonymous poster hash: cab0e...a37 Men det er helt greit at pappa er vekke fra ungen sin 8 timer ++ hver dag med jobben? Du vet at mannen kunne egentlig overtatt permisjon nå, slik at HI kunne jobbe, siden babyen er over 6 uker gammel? Anonymous poster hash: d9582...747 Idiot! Anonymous poster hash: cab0e...a37
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #31 Skrevet 2. juni 2014 Unnskyld meg.. men er dere klar over at i de aller fleste land er de aller fleste mødre ute i jobb noen få mnd etter å ha født...? Det er omtrent bare i Norge vi er så rause med permisjonstiden - og det kan jo vi nyte godt av. Men at ungen ikke får nok trygghet fordi du er borte i 24 timer... serisøst... ta dere en bolle og slapp av litt a!! Blir det ikke folk av barn i andre deler av verden?? Anonymous poster hash: 4801a...de0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #32 Skrevet 2. juni 2014 Du ser vel hvordan land rundt omkring i verden sliter? Det er jo menneskenes feil at land blir styrt ut i grøfta...siden du nå var inne på tema andre land og folka der. Anonymous poster hash: cab0e...a37
Nettisen:) Skrevet 2. juni 2014 #33 Skrevet 2. juni 2014 Det går nok helt fint:) Pappa har sikkert også stålkontroll og godt av å få litt alenetid med babyen. Min mann syntes ihvertfall det var helt fint.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #34 Skrevet 2. juni 2014 Ikke dra! Babyen trenger mammaen sin, mer enn du trenger å "lufte" deg!! Ikke vær så ego nå. Anonymous poster hash: cab0e...a37 Kan ikke fatte at dette er noe å diskutere engang! "Barnet trenger mammaen sin"?! Nei, det trenger en omsorgsperson og mat. Det får det, faren er jo der. Det er et lite døgn det er snakk om! Kjære vene..! Anonymous poster hash: e986c...5d3
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #35 Skrevet 2. juni 2014 Du ser vel hvordan land rundt omkring i verden sliter? Det er jo menneskenes feil at land blir styrt ut i grøfta...siden du nå var inne på tema andre land og folka der. Anonymous poster hash: cab0e...a37 oj da... ja... det er klart tyskland og frankrike f.eks - rett i grøfta! godt vi 5mill menneskene her oppe på berget har fasiten til det meste da. Anonymous poster hash: 4801a...de0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #36 Skrevet 2. juni 2014 Du ser vel hvordan land rundt omkring i verden sliter? Det er jo menneskenes feil at land blir styrt ut i grøfta...siden du nå var inne på tema andre land og folka der.Anonymous poster hash: cab0e...a37 oj da... ja... det er klart tyskland og frankrike f.eks - rett i grøfta!godt vi 5mill menneskene her oppe på berget har fasiten til det meste da. Anonymous poster hash: 4801a...de0 Åja, du mener nazityskland? Og frankrike, der det er helt greit å drikke vin under graviditet? Anonymous poster hash: cab0e...a37
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #37 Skrevet 2. juni 2014 og det kan ikke faren gi? Det var dagens!! Klart du kan reise:))Anonymous poster hash: 159fe...94f Er det pappaen som har hatt babyen i magen i 9mndr? Er det pappaens lyder og stemme som har vært nærmest babyen i 9 mndr? Det var kveldens!!Anonymous poster hash: cab0e...a37 [/quot Og du tror ikke at pappen klarer å gi tilfredsstillende omsorg selv om mor har hatt baby i magen??? Da må du ha en tafatt mann spør du meg!! Hallo! 8 uker!! Anonymous poster hash: 159fe...94f
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #38 Skrevet 2. juni 2014 og det kan ikke faren gi? Det var dagens!! Klart du kan reise:))Anonymous poster hash: 159fe...94f Er det pappaen som har hatt babyen i magen i 9mndr? Er det pappaens lyder og stemme som har vært nærmest babyen i 9 mndr? Det var kveldens!!Anonymous poster hash: cab0e...a37 [/quot Og du tror ikke at pappen klarer å gi tilfredsstillende omsorg selv om mor har hatt baby i magen??? Da må du ha en tafatt mann spør du meg!! Hallo! 8 uker!! Anonymous poster hash: 159fe...94f Dette handler jo om hva som er tryggest for babyen. Det er babyen som er vant til mor og er programmert til å ønske å være hos mor. Det handler ikke om at far ikke er kompetent... Anonymous poster hash: bc63b...46a
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #39 Skrevet 2. juni 2014 og det kan ikke faren gi? Det var dagens!! Klart du kan reise:))Anonymous poster hash: 159fe...94f Er det pappaen som har hatt babyen i magen i 9mndr? Er det pappaens lyder og stemme som har vært nærmest babyen i 9 mndr? Det var kveldens!!Anonymous poster hash: cab0e...a37 [/quot Og du tror ikke at pappen klarer å gi tilfredsstillende omsorg selv om mor har hatt baby i magen??? Da må du ha en tafatt mann spør du meg!! Hallo! 8 uker!! Anonymous poster hash: 159fe...94f Dette handler jo om hva som er tryggest for babyen. Det er babyen som er vant til mor og er programmert til å ønske å være hos mor. Det handler ikke om at far ikke er kompetent... Anonymous poster hash: bc63b...46a Unnskyld meg....har 5 barn, jeg og ingen har tatt noen som helst skade av at jeg har vært tidlig borte. Sendte min sønn til min mor i en uke når han var 3 mnd, jeg:)) Anonymous poster hash: 159fe...94f
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #40 Skrevet 2. juni 2014 Du ser vel hvordan land rundt omkring i verden sliter? Det er jo menneskenes feil at land blir styrt ut i grøfta...siden du nå var inne på tema andre land og folka der.Anonymous poster hash: cab0e...a37 oj da... ja... det er klart tyskland og frankrike f.eks - rett i grøfta!godt vi 5mill menneskene her oppe på berget har fasiten til det meste da. Anonymous poster hash: 4801a...de0 Åja, du mener nazityskland? Og frankrike, der det er helt greit å drikke vin under graviditet? Anonymous poster hash: cab0e...a37 can't argue with stupidity Anonymous poster hash: 4801a...de0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #41 Skrevet 2. juni 2014 Jeg skjønner ikke at det er om å gjøre å komme seg vekk fra ungen sin, du er mamma!! Anonymous poster hash: cab0e...a37 Men det er helt greit at pappa er vekke fra ungen sin 8 timer ++ hver dag med jobben? Du vet at mannen kunne egentlig overtatt permisjon nå, slik at HI kunne jobbe, siden babyen er over 6 uker gammel? Anonymous poster hash: d9582...747 Eh... Ja, faktisk.Mødre som tror de helt problemfritt for babyens del kan erstattes av far, må mangle noe helt fundamentalt. Anonymous poster hash: b133d...983
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #42 Skrevet 2. juni 2014 Sånn helt på siden, men i samme åker. Jeg har en på 5 og en halv måned som ikke ammes av diverse grunner. Han er verdens roligste, blideste og trygge unge. Gråter kun når jeg er litt treg med å lage grøten, sovner av seg selv, sover natta rundt. Jeg skal på leir en helg (fredag kveld til søndag kveld) om noen uker, og gudmoren til tassen har sagt at hun veldig gjerne vil sitte barnevakt. Hun har et godt forhold til babyen, og har passet ham på kveldstid en gang tidligere, og noen timer på dagtid i ny og ne. Babyen har sovet borte en natt tidligere, og det var ingen problemer. Er det trygt å la gudmoren passe ham? Anonymous poster hash: 22098...07e Overlever nok, men vil føle et enormt savn, stress og sorg etter sin hovedomsorgsperson. Deg. Anonymous poster hash: 1a800...4c7
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #43 Skrevet 3. juni 2014 Jeg har funnet ut at jeg ikke klarer å reise fra babyen. Jeg vet pappaen og babyen hadde kost seg, men hadde ikke klart å slappe av uansett. Hadde reist med dårlig samvittighet og det føles rett og slett ikke riktig.HI Anonymous poster hash: dde09...772
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #44 Skrevet 3. juni 2014 Unnskyld meg.. men er dere klar over at i de aller fleste land er de aller fleste mødre ute i jobb noen få mnd etter å ha født...? Det er omtrent bare i Norge vi er så rause med permisjonstiden - og det kan jo vi nyte godt av. Men at ungen ikke får nok trygghet fordi du er borte i 24 timer... serisøst... ta dere en bolle og slapp av litt a!! Blir det ikke folk av barn i andre deler av verden?? Anonymous poster hash: 4801a...de0 Tingen er at om man feks overlater babyen på 6 uker til en annen omsorgsperson HVER DAG- som en dagmamma som mange må gjøre i feks USA - så vil den babyen få en tilknytning til denne personen. Om man leverer fra seg babyen i 9 timer hver dag, så vil til og med muligens denne personen bli den primære omsorgspersonen for babyen. Det kan nok være traumatisk de første gangene, men er babyen liten nok og det skjer hver dag, så.... Om man derimot ikke leverer fra seg barnet hver dag, men for et døgn innimellom i hytt og gæver (en gang i uken - annen hver uke - en gang i måneden?), og kanskje til og med til forskjellige personer får ikke barnet en like sterk tilknytning. Det blir like traumatisk hver gang! Babyen vet ikke at du kommer igjen, den tror du er borte for alltid. Så lenge du er den primære omsorgspersonen så blir det veldig traumatisk. Om du ikke er det, så går det bedre. Så må dere rett og slett fore opp ungen på flaske og la pappaen ta primæromsorgen fra starten. Så blir det så lite traumatisk som mulig for barnet. Flåsete, kanskje. Men....som man spør osv. Anonymous poster hash: ac28b...d55
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #45 Skrevet 3. juni 2014 Forstår at mange her ville sett meg som forferdelig mor.. Hjelpes.. Jeg ble sengeliggende etter fødsel, så mannen sto ansvarlig for ungen vår de første 2 mnd, etter dette kom jeg fort i form igjen, men vi kunne jo ikke begge gå hjemme med mini, så JEG gikk ut i jobb igjen etter 6 uker, jeg har best inntekt av oss to, og ungen hadde fått større tilknytning til far, enn meg de 6 ukene.. Klarte ikke amme h*n så vi byttet på å gi flaske, men foruten kosestunder, så hadde jeg ikke med barnet vårt å gjøre. Nå er barnet 3 år, og vet dere hva: H*n har akkurat samme behov for meg og pappaen sin Anonymous poster hash: 0edf8...3e9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #46 Skrevet 3. juni 2014 Unnskyld meg.. men er dere klar over at i de aller fleste land er de aller fleste mødre ute i jobb noen få mnd etter å ha født...? Det er omtrent bare i Norge vi er så rause med permisjonstiden - og det kan jo vi nyte godt av. Men at ungen ikke får nok trygghet fordi du er borte i 24 timer... serisøst... ta dere en bolle og slapp av litt a!! Blir det ikke folk av barn i andre deler av verden?? Anonymous poster hash: 4801a...de0 Tingen er at om man feks overlater babyen på 6 uker til en annen omsorgsperson HVER DAG- som en dagmamma som mange må gjøre i feks USA - så vil den babyen få en tilknytning til denne personen. Om man leverer fra seg babyen i 9 timer hver dag, så vil til og med muligens denne personen bli den primære omsorgspersonen for babyen. Det kan nok være traumatisk de første gangene, men er babyen liten nok og det skjer hver dag, så.... Om man derimot ikke leverer fra seg barnet hver dag, men for et døgn innimellom i hytt og gæver (en gang i uken - annen hver uke - en gang i måneden?), og kanskje til og med til forskjellige personer får ikke barnet en like sterk tilknytning. Det blir like traumatisk hver gang! Babyen vet ikke at du kommer igjen, den tror du er borte for alltid. Så lenge du er den primære omsorgspersonen så blir det veldig traumatisk. Om du ikke er det, så går det bedre. Så må dere rett og slett fore opp ungen på flaske og la pappaen ta primæromsorgen fra starten. Så blir det så lite traumatisk som mulig for barnet. Flåsete, kanskje. Men....som man spør osv. Anonymous poster hash: ac28b...d55 Det er ikke hold i påstandene dine utifra slik utviklingspsykologien ser tilknytning i dag. Og da tenker jeg på det du skriver at babyer opplever det som traumatisk å bli tatt hånd om av andre personer enn mor. Anonymous poster hash: 4801a...de0
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #47 Skrevet 3. juni 2014 Unnskyld meg.. men er dere klar over at i de aller fleste land er de aller fleste mødre ute i jobb noen få mnd etter å ha født...? Det er omtrent bare i Norge vi er så rause med permisjonstiden - og det kan jo vi nyte godt av. Men at ungen ikke får nok trygghet fordi du er borte i 24 timer... serisøst... ta dere en bolle og slapp av litt a!! Blir det ikke folk av barn i andre deler av verden?? Anonymous poster hash: 4801a...de0 Tingen er at om man feks overlater babyen på 6 uker til en annen omsorgsperson HVER DAG- som en dagmamma som mange må gjøre i feks USA - så vil den babyen få en tilknytning til denne personen. Om man leverer fra seg babyen i 9 timer hver dag, så vil til og med muligens denne personen bli den primære omsorgspersonen for babyen. Det kan nok være traumatisk de første gangene, men er babyen liten nok og det skjer hver dag, så.... Om man derimot ikke leverer fra seg barnet hver dag, men for et døgn innimellom i hytt og gæver (en gang i uken - annen hver uke - en gang i måneden?), og kanskje til og med til forskjellige personer får ikke barnet en like sterk tilknytning. Det blir like traumatisk hver gang! Babyen vet ikke at du kommer igjen, den tror du er borte for alltid. Så lenge du er den primære omsorgspersonen så blir det veldig traumatisk. Om du ikke er det, så går det bedre. Så må dere rett og slett fore opp ungen på flaske og la pappaen ta primæromsorgen fra starten. Så blir det så lite traumatisk som mulig for barnet. Flåsete, kanskje. Men....som man spør osv. Anonymous poster hash: ac28b...d55 Det er ikke hold i påstandene dine utifra slik utviklingspsykologien ser tilknytning i dag. Og da tenker jeg på det du skriver at babyer opplever det som traumatisk å bli tatt hånd om av andre personer enn mor. Anonymous poster hash: 4801a...de0 [/acronym Ok, det gikk litt fort. Og jeg sporer litt av i forhold til problemstillingen til HI. Jeg er enig i at nyfødte og små babyer kanskje ikke vil føle det traumatisk, men dess større dess værre blir det. Dermed også enklere å levere en 6 uker gammel baby hos en fast dagmamma/en annen person enn å levere en baby på 9-12 mnd i barnehagen. Det vil jo være en glidende overgang fra når babyen forstår hvem mamma er utover at det er der maten er. Og man er iallfall enig i at det vil kunne føre til at man ikke får en trygg tilknytning. Anonymous poster hash: ac28b...d55
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. juni 2014 #48 Skrevet 3. juni 2014 Jeg greide ikke å være så lenge borte fra babyene mine når de var så små. Ikke det at jeg ikke trodde det gikk fint, men det handlet om at jeg ikke orket, ikke klarte, å være fra dem så lenge da. Morsinstinktet var for sterkt. Og akkurat det tror jeg det er en grunn til.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #49 Skrevet 3. juni 2014 Jeg hadde reist både på seminar og leir.. Når yngste var 3.5 mnd var hun hos besteforeldrene fra fredag til søndag, mens vi var borte. Gikk helt fint med henne, og hun endra ikke adferd av den grunn. Du kjenner ditt barn best, og du vet best om det går bra å dra fra den. Anonymous poster hash: 2d3fb...c7f
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #50 Skrevet 3. juni 2014 og det kan ikke faren gi? Det var dagens!! Klart du kan reise:))Anonymous poster hash: 159fe...94f Er det pappaen som har hatt babyen i magen i 9mndr? Er det pappaens lyder og stemme som har vært nærmest babyen i 9 mndr? Det var kveldens!!Anonymous poster hash: cab0e...a37 [/quot Og du tror ikke at pappen klarer å gi tilfredsstillende omsorg selv om mor har hatt baby i magen??? Da må du ha en tafatt mann spør du meg!! Hallo! 8 uker!! Anonymous poster hash: 159fe...94f Dette handler jo om hva som er tryggest for babyen. Det er babyen som er vant til mor og er programmert til å ønske å være hos mor. Det handler ikke om at far ikke er kompetent... Anonymous poster hash: bc63b...46a Unnskyld meg....har 5 barn, jeg og ingen har tatt noen som helst skade av at jeg har vært tidlig borte. Sendte min sønn til min mor i en uke når han var 3 mnd, jeg:)) Anonymous poster hash: 159fe...94f Vet du at barnet glemmer deg på den tiden? Du tror ikke de blir skadet, det kan godt være, men samtidig kan skaden først komme til syne i voksen alder. Jeg ville ALDRI reist fra et 3mnd gammelt barn med mindre jeg var dødssyk og ikke kunne noe for det. Anonymous poster hash: bc63b...46a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå