Gå til innhold

Barnehagen mistet barnet vårt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften høres verre ut enn den er, men en skogstur ble til panikk for pedlederen vår. Hun snudde seg i et sekund og borte var han i fem minutter før de fant ham.

For han var dette gjemsel og han var stolt som en hane når de fant ham i blåbær lyngen :) Første gangen dette har skjedd.

Skjedde før helgen og møtte idag. Dette har gått så inn på henne at hun fryktet for jobben sin og det kom noen tårer idag. Hun har ikke barn, men for ei flott dame. Vi som foreldre tok det ikke så tungt nettopp fordi de fant han og det var det viktigste for oss og det var et uhell.

Kan jeg kjøpe en blomst til henne fra oss foreldre og barnet for å muntre henne og avdeling opp?

De tar det så utrolig tungt og vi har ikke et vondt ord å si om disse flotte damene :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Beatrix Potter
Skrevet

Så fin tanke å gi henne blomster :) Syns dere burde gjøre det. Det kan ikke være mye godt for henne! Uff stakkars :/

Skrevet

Synes å kjøpe blomster til en som mistet ungen er litt merkelig,,,,,,,,

Anonymous poster hash: 695c2...464

Skrevet

Jeg syns heller ikke det blir helt riktig å gi henne blomster. Det får vel holde at det gikk bra og de fant ham fort.
Det samme skjedde i en barnehage jeg vet om: to gutter ble borte i noen minutter, og på den tiden rakk de å bli misbrukt av en pedofil.

Anonymous poster hash: 33c40...7a6
Skrevet

Men de mistet han jo ikke? han lekte som du sier? Og da passer de bedre på nese gang

Anonymous poster hash: 5df9f...fde
Skrevet

Synes det blir feil å kjøpe blomst "bare for at hun skal bli oppmuntret".

Hun mistet barnet, ja hun fant det kjapt igjen, men likevel var hun uoppmerksom.

Jeg hadde aldri kjøpt noe, jeg hadde bare lagt saken død og ikke snakket noe mer om det.

Anonymous poster hash: 72950...38a
Skrevet

Jeg vil vel ikke si at de mistet han, var vel heller han som hadde gjømt seg.

Hvis barnehagen deres skulle hatt  min datter der hadde de utviklet nerveproblemer. Hun stikker av når de er på turer og gjemmer seg. Hun klatrer høyt og lavt og har fått en del kutt og skader etter fall i barnehagen. Hun er det full fart på hele dagen. Og hun har en meget stor personlighet.

Anonymous poster hash: fbaa1...205
Skrevet (endret)

De hadde hatt opptelling og hun snudde seg for legge fra seg ark og penn. Han er ikke den som stikker av, men med trygge voksne og et trygt område blir han for tøff. Han er en rask gutt. Blir vanskelig å forklare.

Var et uhell rett og slett. Disse flotte damene er det bare positivt å fortelle om. Tenkte en oppmuntring ville lette hennes byrde litt siden hun var like preget idag og det skjedde for fem dager siden.

Kanskje jeg er merkelig og tenker helt feil?

Endret av Snuppelupp1988
Skrevet

En gang var det like før politi og letemannskaper ble koblet inn, for hun forsvant på skogstur. Det var full leteaksjon. Og full panikk. Plutselig kom hun tuslende tilbake med en blomsterbukett.

Skrevet

Be ped.leder om en samtale, forklar at du ikke ser noe problem i det som hendte, forstår jo at hun ble skremt av dette, hun har ansvaret for det mest dyrbare for dere som er foreldre :) Hun beviser jo her at hun er GOD i jobben sin, alle kan oppleve at barnet plutselig fordufter på 3 sekunder, er en grunn til at man sier man skulle hatt øyne i nakken også :)

Men ta heller en prat med henne om det, så hun forstår at dere ikke ser noe galt i det som hendte, kanskje ta med en twist pose eller noe til pauserommet på jobben deres.

Samtidig ville jeg nok pratet med ungen, om han er gammel nok til å forstå litt. Bare forklare at *** ble veldig redd for han når han gjorde det, så du håper han neste gang husker på å si ifra om leken :)

Skrevet

En gang var det like før politi og letemannskaper ble koblet inn, for hun forsvant på skogstur. Det var full leteaksjon. Og full panikk. Plutselig kom hun tuslende tilbake med en blomsterbukett. Anonymous poster hash: fbaa1...205

Men vet hun ikke at hun ikke kan gjøre sånn eller?....

Anonymous poster hash: 1fe7e...64a

Skrevet

En gang var det like før politi og letemannskaper ble koblet inn, for hun forsvant på skogstur. Det var full leteaksjon. Og full panikk. Plutselig kom hun tuslende tilbake med en blomsterbukett.

Dersom det å stikke av og gjemme seg er vanlig bør det få konsekvenser for henne slik hun slutter å gjøre det.

Tenk om alle barna holder på slik å stikke av. Da kan ikke barnehagen gå på tur.

Anonymous poster hash: cafad...31b

Skrevet

Var det bare en voksen med på tur?!

Anonymous poster hash: 902b6...200

Skrevet

Be ped.leder om en samtale, forklar at du ikke ser noe problem i det som hendte, forstår jo at hun ble skremt av dette, hun har ansvaret for det mest dyrbare for dere som er foreldre :) Hun beviser jo her at hun er GOD i jobben sin, alle kan oppleve at barnet plutselig fordufter på 3 sekunder, er en grunn til at man sier man skulle hatt øyne i nakken også :)

Men ta heller en prat med henne om det, så hun forstår at dere ikke ser noe galt i det som hendte, kanskje ta med en twist pose eller noe til pauserommet på jobben deres.

Samtidig ville jeg nok pratet med ungen, om han er gammel nok til å forstå litt. Bare forklare at *** ble veldig redd for han når han gjorde det, så du håper han neste gang husker på å si ifra om leken :)

Han er 20 måneder og han skjønte alvoret der og da. Han strøyk henne på kinnet og sa au au, men noe mer trur jeg blir litt vanskeligere å forklare :)

Tok en prat med henne om dette idag og hun skjønte at dette tok jeg ikke hardt på i det hele tatt. Var bare de tårevåte øynene og reaksjonen hennes så lenge etterpå.

Han har fått løpeforbud frem til han skjønner at dette ikke er greit. Greit han leker gjemsel, men han er stille som en mus frem til han blir funnet. Samme hjemme når han gjemmer seg i hagen. Skummelt egentlig...

Sjokolade høres bedre ut :)

Skrevet

Var det bare en voksen med på tur?! Siden det var så mange barn at hun måtte ha penn og papir med seg, så kan jeg trygt fortelle at hun ikke har lov til å være alene på tur med mange barn. Hvor mange kommer ann på alder til barna.

Dersom det var flere voksne med så lurer jeg på hvor disse hadde øynene sine når barnet ditt sprang seg en tur?

Jeg synes det er rart du tar så lett på det?

Hilsen barnehageansatt.

Skrevet

Var det bare en voksen med på tur?!

Nei, det er en voksen for hvert tredje barn. De andre pakket ned under tellingen og hun telte alle barna. Var snakk om å snu seg i et sekund for å legge fra seg ark og penn.

Skrevet

Var det bare en voksen med på tur?! Siden det var så mange barn at hun måtte ha penn og papir med seg, så kan jeg trygt fortelle at hun ikke har lov til å være alene på tur med mange barn. Hvor mange kommer ann på alder til barna.

Dersom det var flere voksne med så lurer jeg på hvor disse hadde øynene sine når barnet ditt sprang seg en tur?

Jeg synes det er rart du tar så lett på det?

Hilsen barnehageansatt.

En voksen på vær tredje barn. Under telling er det en som står for mens de andre rydder opp. Er en natur barnehage og barna holder seg i grupper under tellingen. Klar regel og barna hører.

Bare et sekund tok det å legge fra seg penn og papir.

Mange som høres dømmende ut og det trengs ikke her.

Skrevet

Han er 20 måneder og han skjønte alvoret der og da. Han strøyk henne på kinnet og sa au au, men noe mer trur jeg blir litt vanskeligere å forklare :)

Tok en prat med henne om dette idag og hun skjønte at dette tok jeg ikke hardt på i det hele tatt. Var bare de tårevåte øynene og reaksjonen hennes så lenge etterpå.

Han har fått løpeforbud frem til han skjønner at dette ikke er greit. Greit han leker gjemsel, men han er stille som en mus frem til han blir funnet. Samme hjemme når han gjemmer seg i hagen. Skummelt egentlig...

Sjokolade høres bedre ut :)

Lære han opp i "gi et lite pip" kanskje? Tror det kan være til hjelp om slikt hender igjen :) Ungene har forstått denne fra de var ca 1,5 år (litt over) etter at voksene/store barn, har demonstrert det. Sønnen vår har gjort det samme, han var 1,5 år, plutselig bare borte, de var rett utenfor bhg gjerdet på kort tur med de minste (1-2 år) og han var sporløst forsvunnet, etter det startet vi med "gi et lite pip", gode resultater av det, brukes når vi er utenfor egen eiendom og utenfor bhg gjerdet :)

Skrevet

Takk for alle svar :)

Legger tråden død siden den har begynt å skli ut.

Ha en fin dag videre damer :)

Hi

Skrevet

Det er helt vanlig å ha penn og papir under opptelling både på tur og uteområdet i barnehagen.

Teller man uten så teller man feks til 10 barn, kanskje en har blitt telt to ganger.

Bruker man papir og blyant teller man: Kari, Ola, Tor, hvor er per osv... Man SER enkeltbarn ikke bare antall! :-)

Anonymous poster hash: cafad...31b

Skrevet

De hadde hatt opptelling og hun snudde seg for legge fra seg ark og penn. Han er ikke den som stikker av, men med trygge voksne og et trygt område blir han for tøff. Han er en rask gutt. Blir vanskelig å forklare.

Var et uhell rett og slett. Disse flotte damene er det bare positivt å fortelle om. Tenkte en oppmuntring ville lette hennes byrde litt siden hun var like preget idag og det skjedde for fem dager siden.

Jeg synes det høres veldig fint ut å gi henne en blomst. Stakkars, en slik opplevelse er vel noe av det barnehageansatte frykter mest. Synes det er tullete å se andre snakke om at hun mistet barnet, var uoppmerksom, osv. Barnehageansatte har faktisk ikke øyne i nakken, og når et barn bevisst går inn for å gjemme seg, så klarer det det. Gi en blomst av ren menneskelighet, både som trøst og for å vise at dere ikke klandrer henne. 

Det er antakelig unødvendig å si, men jeg håper dere snakker veldig alvorlig med gutten din om hvor redde andre kan bli når han gjemmer seg slik. Barn forstår i utgangspunktet ikke andres opplevelser av noe. Jeg var eldre enn gutten din (hadde begynt på skolen) da jeg gjemte meg ombord i familiens seilbåt. Krøp inn i seilet og lå helt stille mens de ropte, kom ikke frem før etter flere minutter. Da var foreldrene mine helt hvite i ansiktet. De passet godt på, og jeg hadde vest, men da jeg bestemte meg for å gjemme meg klarte jeg det. At de kunne bli redde, slo meg ikke i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 8c17a...1fd

Skrevet

Jeg synes det høres veldig fint ut å gi henne en blomst. Stakkars, en slik opplevelse er vel noe av det barnehageansatte frykter mest. Synes det er tullete å se andre snakke om at hun mistet barnet, var uoppmerksom, osv. Barnehageansatte har faktisk ikke øyne i nakken, og når et barn bevisst går inn for å gjemme seg, så klarer det det. Gi en blomst av ren menneskelighet, både som trøst og for å vise at dere ikke klandrer henne. 

Det er antakelig unødvendig å si, men jeg håper dere snakker veldig alvorlig med gutten din om hvor redde andre kan bli når han gjemmer seg slik. Barn forstår i utgangspunktet ikke andres opplevelser av noe. Jeg var eldre enn gutten din (hadde begynt på skolen) da jeg gjemte meg ombord i familiens seilbåt. Krøp inn i seilet og lå helt stille mens de ropte, kom ikke frem før etter flere minutter. Da var foreldrene mine helt hvite i ansiktet. De passet godt på, og jeg hadde vest, men da jeg bestemte meg for å gjemme meg klarte jeg det. At de kunne bli redde, slo meg ikke i det hele tatt.

Så nå at han er veldig liten, så da blir det vel vanskelig å ta en stor samtale om det, ja. 

Skrevet

Hadde nok ikke kjøpt blomster nei, men heller vært glad for at man har barnehageansatte som tar jobben såpass alvorlig at de forstår evt konsekvenser dette kunne ha fått. Jeg vet også at det fins barnehageansatte som spiller ett spill foran foreldrene og ett spill når foreldrene ikke er der... Just saying..

Det er jo ingen som vil miste et barn, og at de involverte ser alvoret er jo kjempeviktig og bra, og nå passer hun nok bedre på til neste gang.

Sett heller pris på at hun ser alvoret og bryr seg om barnet ditt. Men å kjøpe blomster er nok litt feil i denne settingen. Hun mistet jo faktisk barnet ditt så rutinene var jo ikke på plass.. 

I beste henseende kunne du jo si til henne at du setter pris på at hun ser alvoret i dette og det gjør deg både glad og mer trygg på at barnet har det fint i barnehagen. Noe som er viktig for deg. Det er en fin nok påskjønnelse.

Anonymous poster hash: 9d165...7c6
Skrevet

Man kjøper selvsagt ikke en blomst til noen som ikke hadde kontroll over barnegruppa ute på tur. Feil kan selvsagt skje, men blomst? Nei.

Og dessuten, legge ansvaret på barnet er uhørt. Det er bhg sitt ansvar å passe på barna, uansett...

Så kan man diskutere seg gul og blå hvorvidt barnet er stor nok til det ene eller andre... Satt på spissen, er det bhg og kun bhg som har ansvaret når barnegruppa er på tur.

Forstår selvsagt ped.lederens fortvilelse, men hun slapp med skrekken og godt var det. Sikkert en koselig dame, men rutiner bør endres/skjerpes uten blomst:)

Anonymous poster hash: 5958d...fa0

Skrevet

Man kjøper selvsagt ikke en blomst til noen som ikke hadde kontroll over barnegruppa ute på tur. Feil kan selvsagt skje, men blomst? Nei.

Og dessuten, legge ansvaret på barnet er uhørt. Det er bhg sitt ansvar å passe på barna, uansett...

Så kan man diskutere seg gul og blå hvorvidt barnet er stor nok til det ene eller andre... Satt på spissen, er det bhg og kun bhg som har ansvaret når barnegruppa er på tur.

Forstår selvsagt ped.lederens fortvilelse, men hun slapp med skrekken og godt var det. Sikkert en koselig dame, men rutiner bør endres/skjerpes uten blomst:)

Anonymous poster hash: 5958d...fa0

Måtte bare svare på denne. Hvordan forandre rutiner ved å legge fra seg penn og papir?

En person tar gruppe opptelling og barna veit dette. De holder seg til gruppen. Det kunne fint hvert en annen unge enn min.

Dette er rutiner de har hatt i over 30 år og løpet av de 30 årene er det tre barn som har stukket av på den måten. Så absolutt ingen feil med rutinene der. Uhell skjer.

Takker for rådet der at jeg skal lære han å si "pip" ved leking (annet innlegg). Dette vil han forstå fort.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...