Gå til innhold

En noe sinnssyk (og fordomsfull) hypotese..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

De som er allergiske mot alt mulig har som oftest en veldig kjedelig personlighet.

Sett hypotesen min stemmer, er dette da fordi:

1) man blir kjedelig når man må tenke over alt man skal unngå

2) allergi rammer i størst grad kjedelige personer?

Kjør debatt!

Endret av overlord
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med et barn med melk, egg, gluten og steinfrukt allergi så skjønner jeg at det kan bli kjedelig.

Er vel ikke kjedelig, men utrolig slitsomt i lengden.

Anonymous poster hash: ff8e3...d87

Skrevet

Det er klart at allergien rammer de som er i størst grad kjedelige personer. Det hadde jo vært ille om allergien skulle rammet en slik aktiv, aktet og livsbejaende person som meg…? Så da er det jo best at plagene rammer dem som er kjedelige fra før. Bare rett og rimelig spør du meg.

Anonymous poster hash: 78bf4...89f
Skrevet

Blir ikke lenger overrasket over deg, sug lut, sint naken biltyv og likesinnede som spyr ut masse edder og galle og har fordommer herfra til månen, mens de mener at de selv er helt perfekte og alle bør være som dem. Dessverre så finnes slike folk i det virkelige livet, og det er utrolig slitsomt og kjedelig.

Har ingen barn eller slektninger med allergi, men flere i omgangskretsen. Sprudlende, initiativrike og glade personer uten så store fordommer som mange her på DiB har.

Anonymous poster hash: 12364...a30
Skrevet

Nå sier hun jo selv at den er både sinnssyk og fordomsfull, da..

Skjønner derimot at teorien framsettes. Klart det er kjedelig å ta så mye hensyn.

Anonymous poster hash: 9ce5c...59f

Skrevet

Dommeste jeg har hørt. Haha

Anonymous poster hash: 7aa42...e28

Skrevet

Skjønner derimot at teorien framsettes. Klart det er kjedelig å ta så mye hensyn.

Bra hun har snev av selvinnsikt og forstår hvordan teoriene hennes fremstår. Sammen med mye annet hun bruker å skriver her på DiB, som for eksempel sparke folk som ligger nede eller latterliggjøre andre brukere.

Skrevet

Må være derfor folk blir så overrasket når jeg takker nei til mat/dessert pga allergi da? Jeg er ikke kjedelig nok til å tilsi at jeg har allergier :-)

Unntaket som beviser regelen?

Skrevet

Bra hun har snev av selvinnsikt og forstår hvordan teoriene hennes fremstår. Sammen med mye annet hun bruker å skriver her på DiB, som for eksempel sparke folk som ligger nede eller latterliggjøre andre brukere.

Hehe, noe(n) skal man jo le av.

Skrevet

Jeg tror ikke allergikerne er de kjedelige, de ønsker seg oftest innpass i matfatet men vet at det vile ende opp med ekle og potensielt farlige resultater. Nei, de kjedelige er de med en rekke bisarre "matintoleranser" som oppdages sånn helt plutselig i voksen alder; dette for å kompensere for mangelen på andre interessante personlighetstrekk.

Skrevet

Ja, hvis dere synes det er svært morsomt å le av damer som enten har blitt voldtatt, står med abortdilemma eller er fullstendig knust etter mannens utroskap og så videre så sier det egentlig mer om dere. Kjenner igjen mobbere og hylekoret som støtter dem, slik har man sett både på barneskolen, ungdomsskolen og videregående. Så trodde man at man var ferdig med det etter å ha blitt voksen, men det fortsetter likedan som før.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg tror ikke allergikerne er de kjedelige, de ønsker seg oftest innpass i matfatet men vet at det vile ende opp med ekle og potensielt farlige resultater. Nei, de kjedelige er de med en rekke bisarre "matintoleranser" som oppdages sånn helt plutselig i voksen alder; dette for å kompensere for mangelen på andre interessante personlighetstrekk.

Sjeldent jeg er enig med sug lut, men akkurat der må jeg si meg enig. På samme måte som voksne mennesker "plutselig" blir allergisk mot hund eller katt etter å ha hatt dyr hele sitt liv, og avliver/skriker om rask omplassering fordi de plutselig er blitt kjempeallergiske. Å oppholde seg i samme rom som venninners bikkjer eller katter går av en eller annen merkelig grunn helt fint...

Skrevet (endret)

Ja, hvis dere synes det er svært morsomt å le av damer som enten har blitt voldtatt, står med abortdilemma eller er fullstendig knust etter mannens utroskap og så videre så sier det egentlig mer om dere. Kjenner igjen mobbere og hylekoret som støtter dem, slik har man sett både på barneskolen, ungdomsskolen og videregående. Så trodde man at man var ferdig med det etter å ha blitt voksen, men det fortsetter likedan som før.

Nå har jeg vel fremdeles til gode å le av voldtekt og abort. Dessuten - hva det enn "sier om oss" er du nok ikke i stand til å forstå det, gitt.

Endret av sug lut
Skrevet

Hypotesen legges herved død:

1) man blir kreativ, søkende og nysgjerrig på nye løsninger for å ha et spennende kosthold tross allergien og for å slippe å fokusere på allergien, men heller mulighetene.

2) allergi rammer i størst grad iniativrike og kreative personer!

Fortsatt fin dag :)

Ut i solen, damer - ikke sitte her i finværet B)

Anonymous poster hash: e072a...c38
Skrevet

Sjeldent jeg er enig med sug lut, men akkurat der må jeg si meg enig. På samme måte som voksne mennesker "plutselig" blir allergisk mot hund eller katt etter å ha hatt dyr hele sitt liv, og avliver/skriker om rask omplassering fordi de plutselig er blitt kjempeallergiske. Å oppholde seg i samme rom som venninners bikkjer eller katter går av en eller annen merkelig grunn helt fint...

Jeg fikk faktisk noe legen kalte for fremprovosert allergi for hunder etter at jeg ble voksen. Beholdt hunden selvsagt uansett da ;) Finnes jo så mye god medisin om dagen :D

Skrevet

Allergiar rammar nok blindt, men bisarre intoleransar diagnostisert av kvakksalvarar og som beleilig nok ikkje kan påvisast av andre testar enn dei kvakksalvaren brukar rammar nok ei litt meir snever gruppe. Og den gruppa kan eg gjerne innrømme eg ikkje finn spesielt interessant.

Eg kjenner ei som ikkje toler syrna melkeprodukt, med unntak av yoghurt som til gjengjeld kan nytast i ubegrensa mengder. Alle søte melkepridukt og ost er også innafor. Men dreier det seg meir om likar ikkje enn toler ikkje? Laaangt i frå, tenk så heldige folk som toler produkta er. Har fleire slike eksempel.

Skrevet

Jeg er en av de som har fått en rekke matintoleranser siste par årene. Jepp, sånn helt plutselig også... dvs, utviklet seg siste par år. Og det var visst ikke fordi jeg var kjedelig - det er nylig oppdaget en sjelden mangeltilstand som er årsaken til matintoleransene. Ren vestligmedisins forskning.

Viser ellers til mitt innlegg # 14 - jo mer man må unngå jo mer kreativ og problemløsende blir man :)

Anonymous poster hash: e072a...c38

Skrevet

Hvorfor det? Det finnes jo allergimedisiner ;)

Skrevet

Går vel an å ha litt humor selv om man ikke kan ha peanøttsmør på brødskiva? Er det noe bedre med de som hele tiden rakker ned på brukere med navn bare fordi man er uenige og tar forskjellige ting på forskjellige måter? Det betyr neppe at disse brukerne sitter og ler av folk som blir forteller om voldtekt og abort. Hva er det enkelte av her inne har oppe i topplokket egentlig, som kommer med slike kommentarer?

Antar at dette bør signeres med "hylekoret som støtter mobberne fra ungdomsskolen" eller noe liknende. Huff og huff. Nå står ikke verden til påske for min del i alle fall.

Skrevet

Jeg er allergisk og kjedelig.

Skrevet

Overlord har helt rett. Folk med allergier er kjedelige typer.

Jeg eksemplifiserer her:

Jeg har laktoseintoleranse. Det vil si at jeg stort sett får mageknip av melkeprodukter. Noen ganger går det greit å spise ting med melk. Dette betyr at jeg stort sett er skikkelig døll, men at jeg noen ganger glimter til og er riktig så festelig.

Som liten var jeg allergisk mot "alt" og jeg var nok et særs lite underholdende barn. Heldigvis har jeg vokst dette av meg og har med årene fått langt høyere underholdningsverdi :)

Kort oppsummert: Det meste av tiden er jeg skikkelig kjedelig, men nå og da kan det forekomme at jeg er litt festelig.

Jeg tør imidlertid påstå at dersom du har søvnproblemer bør du avlegge meg et besøk ;)

Skrevet

Alle jeg kjenner som har allergier er kjedelige. Derfor trekker jeg den slutningen at alle som har allergier er kjedelige. 

Her inne har jeg nemlig lært at dersom man kjenner noen som er født av en røykende mor men som er helt friske, ja så er ikke røyking i svangerskapet farlig. Ei heller er nugatti til alle måltider et problem, dersom ens eget nugatti-spisende barn er den glupeste ungen ever.

Skrevet

Alle jeg kjenner som har allergier er kjedelige. Derfor trekker jeg den slutningen at alle som har allergier er kjedelige.

Her inne har jeg nemlig lært at dersom man kjenner noen som er født av en røykende mor men som er helt friske, ja så er ikke røyking i svangerskapet farlig. Ei heller er nugatti til alle måltider et problem, dersom ens eget nugatti-spisende barn er den glupeste ungen ever.

Hear-ye, hear-ye :D
Skrevet

Du er klar over at allergier kan opptre spontant, selv i voksen alder, eller?

Skrevet

Hypotese; folk som bruker uttrykket hypotese etterfulgt av "kjør debatt" er kjedelige...

Kjør debatt 😜

Anonymous poster hash: 81ac4...7b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...