Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 Her sliter vi veldig m å få i 3.5åringen frokost og da blir jo humøret deretter. Idag fikk hun et fullkorn polarbrød m en anelse Nugatti på og spiste to stk til frokost. Har maks spist to biter frokost d siste halvåret til tross for alt mulig rart. Har en sprudlende gutt som er veldig fornøyd. Kledde til og m på seg selv.. Har samtidig dårlig samvittighet for at han fikk litt Nugatti på Anonymous poster hash: 48425...860
Zalosalutt Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 Ja, mitt barn har smakt nugatti. Men han vet ikke at vi har det i skapet, bare mor som snikspiser om søtsuget blir for sterkt Legg bort dårlig samvittighet, han trenger jo ikke få det jevnlig bare fordi han fikk smake og likte det.
Brennheite Badeand Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 Sist jeg sjekka statistikken hadde ingen barn dødd av å spise nugatti. Ikke veldig sunt selvfølgelig, men hvis alternativet er å ikke spise noe som helst så er vel valget enkelt. Mine får det sjelden, men i perioder hvor eldstemann er matlei så har han fått det. Det er vel egentlig bare her inne at nugatti er synonymt med djevelens verk.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 Skjønner ikke hva som er så farlig med nugatti. Sambo har spist nugatti hver dag i sikkert godt over 25 år, han har vanlig kroppsbygging (hadde han trent hadde han vært veldig muskuløs), han har ikke diabetes og aldri hatt hull i tennene. Gutten våres får nugatti hver lørdag hvis han spør om å få. Syns enkelte er i overkant hysterisk når det gjelder nugatti. Anonymous poster hash: 4dc07...ab3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #5 Skrevet 31. mai 2014 Til frokost hver dag om de vil ha, ikke har jeg dårlig samvittighet heller... De spiser sunn lunsj, sunn middag og sunn kveldsmat, de spiser variert med mye grønnsaker og frukt. De får i seg alt de trenger av god næring og vel så det, de tar ikke skade av en skive med nugatti til frokost. Anonymous poster hash: c32a0...177
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #6 Skrevet 31. mai 2014 Jeg tenker da får han vertfall i seg frokost? Gi tynt lag og en sunn skive;-) Anonymous poster hash: 2fc56...f37
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #7 Skrevet 31. mai 2014 Min stakkars 3 åring får både syltetøy og nugatti innimellom. Jeg vokste opp med smør og sukker på brødskriven, og det er blitt folk av meg gitt. Hverken overvektig eller sjuk i hue. Jeg skjønner ikke hva som er problemet med en brødskive i ny og ne med søtpålegg. Anonymous poster hash: df5ab...d04
Pengetreet Skrevet 31. mai 2014 #8 Skrevet 31. mai 2014 Jeg har hverken nugatti eller sjokoladepålegg i hus, men hun får det når hun er hos faren. Hun har perioder hvor hun er matlei og spiser som en fugl, men hun tar det igjen. Spisingen hennes går i rykk og napp. Så lenge hun vokser som hun skal og ikke er undervektig så ser jeg ingen grunn til å innføre det i kostholdet. Hun spør heller aldri om vi kan kjøpe det.
*Miss Marple* Skrevet 31. mai 2014 #9 Skrevet 31. mai 2014 Ene barnet mitt var sånn ang frokost. Siden jeg så inderlig godt vet hvordan det er når frokosten vokser i munnen fikk hun nugatti på frokostskiven gjennom hele barneskolen. Heller to grovskiver med nugatti, en appelsin eller eplebit og et glass melk enn ingen frokost og lavt blodsukker. Nå er hun faktisk et frokostmenneske som lager seg havregrøt, toast eller annen god frokost på egenhånd. Hun er også en sporty, slank jente med null hull. Gi nugatti med god samvittighet så lenge resten av kostholdet er ok.
☆☆☆ Skrevet 31. mai 2014 #10 Skrevet 31. mai 2014 Sjokade har toåringen fått hjå besteforeldra, nugatti veit eg ikkje om ho har smakt. Reknar med det.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #11 Skrevet 31. mai 2014 Ja, et par ganger har han fått det. Han er 5:p Det er ingenting vi normalt sett har i hus for vi liker det ikke og kommer ikke på å kjøpe det. Anonymous poster hash: 9d42e...0a0
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #12 Skrevet 31. mai 2014 Her får jenta mi ikke nugatti av meg. Hun har fått av besteforeldrene sine, har gitt beskjed at jeg ikke ønsker hun skal spise noe slikt til frokost. Frokost er jo tross alt en av de viktigste måltidene, dermed er det viktig hun får i seg sunn og mettendes frokost. Men så er hun heller ikke så vanskelig med mat. Er bare til å være kreativ i matlagingen Anonymous poster hash: 93589...ca2
Subwoofer Skrevet 31. mai 2014 #13 Skrevet 31. mai 2014 Nei, han er bare 19 mnd + at vi ikke har det i hus (jeg liker det ikke). Men han fikk smake en sjokoladebit på julaften i fjor!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #14 Skrevet 31. mai 2014 Her har det aldri vært Nugatti i hus. Har heller aldri smakt dette selv. Jeg syns det virker motbydelig. Anonymous poster hash: a07dc...1b8
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #15 Skrevet 31. mai 2014 Her er det lov å spise nugatti på fridager. Vi kjøper den med 30 % mindre sukker. Bedre å spise brødskive med nugatti til frokost, enn ingen frokost i hele tatt. Det går seg til etter hvert Anonymous poster hash: 0c93f...207
Gjest Julia1984 Skrevet 31. mai 2014 #16 Skrevet 31. mai 2014 Fant en halvspist nugattiboks i skapet til mamma som hun kjøpte sommeren for 2 år siden. Ikke mugg. Det forteller meg ganske mye hvor dritt det pålegget er. Når det er sagt, de får smake det innimellom - men ikke noe som inngår i det daglige kostholdet vårt!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #17 Skrevet 31. mai 2014 Philadelphia med sjokolade er jo et ok alternativ til nugatti. Det er jo ikke sunt, men det er det jeg gir datteren min hver lørdag når vi skal kose oss. Anonymous poster hash: dea99...1c9
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #18 Skrevet 31. mai 2014 Hysteri! Alle mine barn får nugatti. Har ikke det spor av dårlig samvittighet. Gamleste får også på skolematen. Han er smart og flinkest i klassen, minimalt med feil på prøver, bedre i matte enn meg (flaut). Men han elsker frukt og grønt også, vil gjerne ha salat og skinke på skolematen. Lager jeg grillspyd med frukt spiser de masse. Jordbær, druer, eple, pære, vannmelon osv. Minste er ett år, hun får ikke ofte nugatti men har ikke dårlig samvittighet når hun får det! Anonymous poster hash: 997f4...fc0
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #19 Skrevet 31. mai 2014 Skjønner ikke hva som er så farlig med nugatti. Sambo har spist nugatti hver dag i sikkert godt over 25 år, han har vanlig kroppsbygging (hadde han trent hadde han vært veldig muskuløs), han har ikke diabetes og aldri hatt hull i tennene. Gutten våres får nugatti hver lørdag hvis han spør om å få. Syns enkelte er i overkant hysterisk når det gjelder nugatti. Anonymous poster hash: 4dc07...ab3 Overvekt er ikke bare det det man skal passe på. Lurer på hvordan samboeren din ser ut innvendig (blodårene etc) hvis dere tror at overvekt er det eneste symtomet Anonymous poster hash: 48911...da5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #20 Skrevet 31. mai 2014 Mitt barn lever i den tro at «brun smøreost» bare er noe voksne ligger og vil derfor ikke smake! nøttesmør derimot, det liker han. Anonymous poster hash: 206a6...723
AvMåneskinnGrorDetNADA Skrevet 31. mai 2014 #21 Skrevet 31. mai 2014 Ja, mine barn får nugatti. I helgene til frokost og kvelds - hvis de vil ha. Kan også skje at de får det på hverdager innimellom også.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #22 Skrevet 31. mai 2014 Hva med å prøvebrødskive med banan på? Det er jo også søtt, kan hende han spiser da? Eller så kan du si at han får en skive med nugatti men må spise noe annet først? Pleier å funke for noen 😊 Anonymous poster hash: da5cc...247
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #23 Skrevet 31. mai 2014 Her spises det nugatti når barna vil,men vi gar leeeenge av en boks :-) Jeg tror ikke at syltetøy,brunost ,prim er noe sunnere... Men skiva under er av den grove sorten !!! Syns det er mer viktig at barna spiser litt ,enn hva som er pålegget🙈 Anonymous poster hash: 08a97...5c5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #24 Skrevet 31. mai 2014 Ingen her i huset spiser sjokoladepålegg, så ungene har ikke smakt det. Men de får innimellom søt frokostblanding i helgene, så det er ikke noen prinsippsak, bare vane. Anonymous poster hash: 6272a...792
Gjest vinterbrud Skrevet 31. mai 2014 #25 Skrevet 31. mai 2014 Hun har smakt nugatti og er ikke så glad i det.Vi har det aldri i hus,jeg synes det er dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå