Gå til innhold

Synes du synd på barnet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke TV. Syntes den stjal for mye tid, så for noen år siden var det stopp.

Faren har TV, og hun ser noen ganger på TV hos besteforeldrene.

Men hos meg må man altså finne på andre ting.

Anonymous poster hash: b308d...7f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, nei. Vi har en tv, men vi har ingen sånn der boks med kanaler, bruker den kun til film og av og til netflix. 

Hører litt på radio og leser nyheter på nett som regel. 

Anonymous poster hash: 6fc30...65d
Skrevet

Nei. Syns ikke barn har noe skade av å være uten tv.

Barnet mitt har to forskjellige hjem. Når han er hos far så har han sine leker der og deres regler gjelder der og omvendt (vi samarbeider selvfølgelig om de viktigste reglene)

Skrevet

Ja det synes jeg.

Anonymous poster hash: 850aa...a05

Skrevet

Enig i at tv ikke er bra om man sitter forran og ser hele tiden. Barn har godt av å leke seg å finne på andre ting... Men jeg hadde ikke klart meg uten tv. Når jenta mi er sliten en dag eller ikke iform er det godt å hvile på sofan og se tv. 

Anonymous poster hash: 85563...008
Skrevet

Spørs hvordan han tar d selv. Om han føler seg utafor pga det er det dumt. Ellers bra for deg!

Skrevet

Så det er ikke bare oss!!

Det er en befrielse å være uten, og det finnes ikke synd på barnet ditt av den grunn. Heller tvert i mot :-)

Anonymous poster hash: b2372...4a9

Skrevet

Nei, syns barnet ditt er heldig :) forsking har jo vist at barn ikke har godt av tv, og at den ødelegger kreativiteten hos barn.

Anonymous poster hash: b8139...af5
Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Jeg syns barnet har vært heldig med å ha en mor som tar konsekvensen av negative ting i hverdagen og innretter seg på en måte som gjør at familien får det bedre. Om det nå betyr å slutte med tv, shopping, selge bilen eller fjerne internett, eller hva det nå må være.

Skrevet

Litt, kanskje.

Skrevet

Synd i vet jeg ikke, men vi har tv og de ser ikke tv hele tiden for det. Må ikke ta ut tv for å ikke å være tv slave. Regler og nei holder her i huset. Ville ikke hvert uten tv.

Anonymous poster hash: 4e4fd...ecf
Gjest Antarctica
Skrevet

Men det ville HI gjerne. Hvorfor ha et uromoment i huset som hun ikke savner?

Skrevet

Barn har klart seg uten tv i generasjoner, uten å ta skade av det. mener det er heller mer stimulerende å bli tvunget til å bruke egen fantasi til å finne på ting å gjøre. det verste jeg ser er foreldre som lar barnet sitte passivt foran tv flere timer til dagen.

Anonymous poster hash: c48c7...a1d
Skrevet

synes ikke synd på det,men synes det er merkelig bare, du som er voksen, må klare og gi barnet tid med tven,et par timer hver dag gjør ikke noe,men så klart,klarer du ikke og si fra så er det ikke så lett

Skrevet

Nei, vi har heller ikke tv og det er ikke noe savn. Den ble ikke brukt, så jeg sa opp abonnementet og har aldri angret på det :-) Både jeg og mine barn har et såpass rikt indre liv at vi kan klare oss uten tv :P

Anonymous poster hash: df8f0...7f5

Skrevet

Det hadde ikke noe med at jeg ikke klarte å sette grenser osv å gjøre. Da jeg var liten, så jeg altfor mye på TV. Fikk øynene opp for hvor mye man får gjort hvis man ikke har TV, og da ble den ikke brukt lenger. Sa derfor opp kanalene.

Barnet sier selv at TVen ikke er savnet. At når hun er hos meg, liker hun at vi gjør andre ting. Men jeg merker likevel at andre synes det er rart, nesten så de synes synd på henne.

"Hva med Barne-TV", eller "hva med adventskalenderne". Tror likevel hun har vel så godt av kvalitetstid med meg eller en god bok som av Barne-TV.

Hi

Anonymous poster hash: b308d...7f1

Skrevet

Skjønner deg godt Hi. Vi var uten yv i tre måneder pga surr fra fet. På de tre månedene ble vi en mer sammensveiset familie selv om vi bare så nyheter og litt barne TV.

Vi kuttet TV helt og angrer ikke :) Skal vi se en fin bruker vi en gammel pc til nød.

Anonymous poster hash: bb407...948

Skrevet

Skjønner deg godt Hi. Vi var uten tv i tre måneder pga surr fra get. På de tre månedene ble vi en mer sammensveiset familie selv om vi bare så nyheter og litt barne TV.

Vi kuttet TV helt og angrer ikke :) Skal vi se en fin bruker vi en gammel pc til nød.

Skrevet

Syns de er heldig!

Vi hadde ikke hatt tv vi heller, hadde det innebærer for at vi MÅ ha canal digital cabelTV for å få Internett gjennom de. :(

Og vi har dessverre ingen annen nett mulighet. Har prøvd å kvitte meg med tv'n jeg og.

Gjest Julia1984
Skrevet

Spørs hvor gammelt barnet er eller hva barnet selv ønsker.

Men vi har tv, men har ganske bestemte regler - så tv trenger ikke ta mye tid!

Skrevet

Nei, tvert imot.

Anonymous poster hash: ce450...8d2

Skrevet

Ja det syns jeg. Barn i dag prater mye om tv, hvilke program de har sett på og om filmer de har sett. Det skaper et felleskap. Ditt barn vil føle seg utenfor og ikke ha de samme tinga å prate om med de andre barna. Syns synd på barnet ditt! I tillegg viser forskning at litt tv er bra for utvikling, språk og ikke minst evnen til å fantasere, noe som er viktig for barn i oppveksten.

Skrevet

Ja jeg gjør det. Det er såklart fint og flott å bruke mer tid på å leke, være med hverandre og få mer kvalitetstid uten den tven. Men så er vi i 2014 også, "alle" har tv, og da er det ofte det det handler om også. Barna snakker jo om serier, filmer etc. Jeg tenker at en fint kan ha tv, kunne få lov å se en film og litt barnetv. Men at det er vi foreldrene som må begrense tv-tittingen. Skal ikke være nødvendig måtte å kaste ut tv, for å unngå for mye titting..

Anonymous poster hash: 84d78...d62
Skrevet

Jeg må si at når de er små er det helt greit, men husker godt hvordan det var å begynne på skolen og bare ha nrk... alle de andre barna snakket om ulike program, og jeg falt helt ut av samtalen titt og ofte. jeg var så frustrert for jeg ante jo ikke hva de snakket om. husker jeg snek meg over til naboen for å se på baywatch og beverly hills (av alle ting) for ikke å føle meg helt lost:)

Her har ikke nabobarna tv, og det er forferdelig irriterende når de kommer på besøk hit kun for å se tv, og ikke leke. når jeg skrur av tv'en og sier det er leketid går de heller hjem... det reagerer mine barn veldig på:) og de barna begynner å bli rimlig upopulære i nabolaget for å si det mildt... 

man blir jo ikke inaktiv ved å ha en tv i hus, det handler vel mer om å ha retningslinjer rundt tv-tittingen. 

Jeg har tv med alle barnekanalene, men regler rundt det. og siden jeg har vært så konsekvent med det så er det aldri krangling eller sure miner over tv'en:) men jeg synes ikke synd på barn som vokser opp uten tv, det gjør jeg ikke. Men ting som vi voksne verdsetter og anser som viktig er ikke alltid i overensstemmelse med hva barn synes er viktig. Om ditt barn synes det er helt greit så er det ikke noe problem for noen:) men det spørs jo hvilken alder barnet er i også:)

Anonymous poster hash: d7769...6e5
Skrevet (endret)

Jeg syns ikke det nei. Vi har tv siden jeg dessverre må betale for tv- kanaler for å kunne ha internett gjennom canal digital, men vi ser virkelig aldri på tv. Kjæresten min har heller ikke tv-kanaler, så barna hans ser ikke tv der. Men begge bruker vi jo Netflix og NRK.No iblant.

En liten historie: Jeg satt med ti-åringen en fredag og så på tv for noen mnd siden, og så kom det nyheter på tv. Han begynte å snakke om at det var helt greit å se på nyheter også, og tenkte ikke på at vi bare kunne bytte kanal. Han begynte å le skikkelig da jeg sa det. "Ååja, vi kan jo bytte kanal på tv ja!"

Mine barn er forresten ikke intr i å se tv og det er ikke kjærestens barn heller. Det er aldri spm om det og aldri gir de uttrykk for følelsen av å være utenfor selvom vi ikke bruker tv. De drar absolutt ikke til andre for å se på tv ;-)

Endret av Mandala

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...