Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #26 Skrevet 30. mai 2014 Flylady.net Har fulgt opplegget ett år og hjemmet mitt er nå et godt sted å være :-) Anonymous poster hash: 6eef7...54f Klikk inn på Zones som du ser nederst, etter hvert blir huset ditt perfekt :-) Anonymous poster hash: 6eef7...54f Takk for tips - denne inspirerte meg. Siden jeg er syk og greier veldig lite, så er det mer motiverende med noen som forteller meg hva jeg skal gjøre, og også at det er lite pr dag Har ikke lest alt, men er det slik at du får mail også på oppgaver, eller går du bare inn på siden og gjør det som står der? (vet jeg må lese mer, men om du orker å forklare litt?) Anonymous poster hash: 268f7...fe9
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #27 Skrevet 30. mai 2014 Høres litt ut som "ekstreme samlere" Dere har fått mange gode råd som jeg stiller meg bak. -Send ungene bort en helg, da kan dere jobbe uforstyrret. -Start i den ene enden og jobb dere innover. Rydd og vask rom for rom. -Gå igjennom alle klær, sko og utstyr, vær strenge med dere selv! Det dere ikke har brukt på 2 år vil dere garantert ikke bruke de neste årene heller! Dette gjelder spesielt klær og sko. Kvitt dere med alt overflødig -kjøp disse vakuumposene hvor man bruker støvsuger til å suge ut lufta av posen. Da får man plass til maaaaasse klær. De posene er geniale! -Legg alt i 3 hauger: "kaste", "gi bort" og "beholde". -Sjekk "gi bort" grupper på facebook og skaff dere mer skapplass/kommoder. -i gangen: skohylle, og knagger til jakker og sekker Dette er faktisk fullt mulig å fikse, men det krever disiplin! Og når dere har kommet i orden må dere være flinke med å vedlikeholde. Sett av en halv time til rydding hver kveld etter ungene er i seng. Rydd opp på kjøkkenet med en gang dere har spist, brett og legg bort klærne så fort det er vasket. Ungene må hjelpe til med å holde det i orden. Selv min 3 åring har "plikter" Mener ikke å skremme deg, men ei jeg vet om levde slik som dere gjør. Som tatt ut av en "ekstreme samlere" episode. Min venninne er i slekt med disse folka, og hun og moren må dra dit for å rydde, vaske og kaste søppel og dritt etter dem. Foreldrene ser ikke problemet. En dag datteren var syk kom læreren på uventet besøk, hun skulle bare levere en leksebok til datteren. Da hun så den svinestien jenta levde i ble det slått alarm, barnevernet kom uanmeldt på døra og det ble gjort et stort nummer ut av det. Det var en hard kamp for foreldrene! Dette har skremt meg såpass at jeg ikke tør å la det flyte over her Dessuten er det jo mye bedre for deres familieliv om dere slipper å vasse i ting og tang. Og det sies jo; er det kaos inni deg blir det ofte kaos rundt deg Anonymous poster hash: 85b56...b08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå