Gå til innhold

Dere med ett barn


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skaffer dere barnevakt for å vaske gulv, bake brød, handle mat osv?

Ser på facebook at det er mange som gjør det. Har også vært barnevakt fordi mor skulle handle potetskruer og brus. Barnet var da baby.

 

Jada, jada jeg har ingenting med hva andre gjør. Bare lurer på om det er vanlig?

Jeg har tre barn og skaffer meg barnevakt hvis jeg skal til tannlegen.

 

 

 

Anonymous poster hash: ccfb6...b53

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, nei. Jeg har og tre barn og har ikke barnevakt til tannlegen engang. Men kjenner noen som bare har ett, som måtta få barnevakt fordi ungen hadde vært urolig i 2 dager.... og begge foreldrene var hjemme (helg). Men vi har alle vårt!

Skrevet

Vi har ett barn og gjør vel som de fleste med to eller flere barn, vil jeg tro.

 

Tenker du at de som bare har fått ett barn er svakelige på et vis?

 

Anonymous poster hash: e71c2...1ad

Skrevet

Ojsamn! Her var piggene ute med en gang ja! Nei, de med ett barn er vel ikke svakere. Mulig du føler det slik. HI tenker sikkert på at det er enklere med ett barn enn tre barn feks. At det er lettere å ha med seg ett når man skal ting, og derfor ikke trenger like mye barnevakt.

 

Anonymous poster hash: 07a51...c2a

Skrevet

Nei, skaffer ikke barnevakt for småting, da bytter vi heller på å ta oss av barnet, eller vi får gjort ting når han er i barnehagen eller sover. Men hadde besteforeldrene bodd i nabohuset f eks, så hadde det sikkert vært lettere å benytte seg av det.

Skrevet

Jeg hadde barnevakt til mitt ene barn (1,5-2 mnd) da jeg hadde vært alvorlig syk, og trengte alenetid med barnefaren for ikke at forholdet skulle gå istykker. Ellers har vi ikke hatt barnevakt siden, jada, det er hyling døgnet rundt. Men jeg tør ikke overlate ungen til noen andre enda :P

 

Og eg tror også at det er enklere å ha tre, eldre barn som maser enn denne, for denne er som TI :)

 

Anonymous poster hash: a99d6...b36

Skrevet

Hehe, nei :) Jeg har vært 100% alene siden jeg var 5 mnd. gravid og vært alene siden da. Det som er så fint med barn er at de er mobile og kan fint være med på butikken og på utflukter.

Hadde barnevakt første gang da hun var 4 mnd. Da var jeg 1 time hos tannlegen. Og så hadde jeg barnevakt iforbindelse med flytting og utvask. Bruker aldri barnevakt for småting som barnet fint kan være med på eller som jeg kan droppe om det ikke passer.



Anonymous poster hash: ca3e5...82f
Skrevet

Ojsamn! Her var piggene ute med en gang ja! Nei, de med ett barn er vel ikke svakere. Mulig du føler det slik. HI tenker sikkert på at det er enklere med ett barn enn tre barn feks. At det er lettere å ha med seg ett når man skal ting, og derfor ikke trenger like mye barnevakt. Anonymous poster hash: 07a51...c2a

det var det jeg mente ja :) noen har visst stått opp på feil side av senga i dag ;)

 

Anonymous poster hash: ccfb6...b53

Skrevet

Vi har ett barn og gjør vel som de fleste med to eller flere barn, vil jeg tro.

Tenker du at de som bare har fått ett barn er svakelige på et vis?Anonymous poster hash: e71c2...1ad

hoho :D sinna i dag?

 

Anonymous poster hash: ccfb6...b53

Skrevet

Ojsamn! Her var piggene ute med en gang ja! Nei, de med ett barn er vel ikke svakere. Mulig du føler det slik. HI tenker sikkert på at det er enklere med ett barn enn tre barn feks. At det er lettere å ha med seg ett når man skal ting, og derfor ikke trenger like mye barnevakt.

 

Anonymous poster hash: 07a51...c2a

Hvis du leser HIs innlegg en gang til så ser du kanskje at hun påpeker at hun kjenner mange ettbarnsforeldre som skaffer seg barnevakt for småting. Så jeg syns helt klart at det er et idiotisk spørsmål som insinuerer negative ting om dem med ett barn.

 

Ikke pigger ute her, men syns spørsmålet var både merkelig og dumt..

 

Mulig jeg har feiltolket hovedinnlegget, og da er det jo bare å beklage..

 

Anonymous poster hash: e71c2...1ad

Skrevet

Ojsamn! Her var piggene ute med en gang ja! Nei, de med ett barn er vel ikke svakere. Mulig du føler det slik. HI tenker sikkert på at det er enklere med ett barn enn tre barn feks. At det er lettere å ha med seg ett når man skal ting, og derfor ikke trenger like mye barnevakt.

 

Anonymous poster hash: 07a51...c2a

Hvis du leser HIs innlegg en gang til så ser du kanskje at hun påpeker at hun kjenner mange ettbarnsforeldre som skaffer seg barnevakt for småting. Så jeg syns helt klart at det er et idiotisk spørsmål som insinuerer negative ting om dem med ett barn.

 

Ikke pigger ute her, men syns spørsmålet var både merkelig og dumt..

 

Mulig jeg har feiltolket hovedinnlegget, og da er det jo bare å beklage..

 

Anonymous poster hash: e71c2...1ad

Skrevet

 

Ojsamn! Her var piggene ute med en gang ja! Nei, de med ett barn er vel ikke svakere. Mulig du føler det slik. HI tenker sikkert på at det er enklere med ett barn enn tre barn feks. At det er lettere å ha med seg ett når man skal ting, og derfor ikke trenger like mye barnevakt.

 

Anonymous poster hash: 07a51...c2a

Hvis du leser HIs innlegg en gang til så ser du kanskje at hun påpeker at hun kjenner mange ettbarnsforeldre som skaffer seg barnevakt for småting. Så jeg syns helt klart at det er et idiotisk spørsmål som insinuerer negative ting om dem med ett barn.

 

Ikke pigger ute her, men syns spørsmålet var både merkelig og dumt..

 

Mulig jeg har feiltolket hovedinnlegget, og da er det jo bare å beklage..

 

Anonymous poster hash: e71c2...1ad

 

 

Det kan ha sin enkle forklaring på at det er enklere å ta med seg 1 barn enn 3 barn og kanskje hun stusser litt over at man må ha barnevakt for 1 barn kun for å dra i butikken. Jeg har bare 1 barn og jeg stusser også over slikt ;)

 

#7

 

Anonymous poster hash: ca3e5...82f

Skrevet

 

Ojsamn! Her var piggene ute med en gang ja! Nei, de med ett barn er vel ikke svakere. Mulig du føler det slik. HI tenker sikkert på at det er enklere med ett barn enn tre barn feks. At det er lettere å ha med seg ett når man skal ting, og derfor ikke trenger like mye barnevakt.

 

Anonymous poster hash: 07a51...c2a

Hvis du leser HIs innlegg en gang til så ser du kanskje at hun påpeker at hun kjenner mange ettbarnsforeldre som skaffer seg barnevakt for småting. Så jeg syns helt klart at det er et idiotisk spørsmål som insinuerer negative ting om dem med ett barn.

 

Ikke pigger ute her, men syns spørsmålet var både merkelig og dumt..

 

Mulig jeg har feiltolket hovedinnlegget, og da er det jo bare å beklage..

 

Anonymous poster hash: e71c2...1ad

Velger å moderere meg, siden jeg ved å lese gjennom svaret mitt ser meg sev som en skikkelig surpist :D

 

Vi sliter med å få nummer to, og er nok litt følsom.

 

Sorry, alle har lov til å spørre de spørsmålene de vil :)

 

 

Anonymous poster hash: e71c2...1ad

Skrevet

Handlar vel helst om at det er flust med folk som gjerne tek eitt barn nokre timar, verre å få barnevakt til to og tre.

 

Eg har to, og skaffar aldri barnevakt for husarbeid. Men om besteforeldra ber om å få låne eldste hender det at eg gjer unna støvsuginga medan ho er borte, ho er livredd støvsugaren.

Skrevet

 

Ojsamn! Her var piggene ute med en gang ja! Nei, de med ett barn er vel ikke svakere. Mulig du føler det slik. HI tenker sikkert på at det er enklere med ett barn enn tre barn feks. At det er lettere å ha med seg ett når man skal ting, og derfor ikke trenger like mye barnevakt. Anonymous poster hash: 07a51...c2a

Hvis du leser HIs innlegg en gang til så ser du kanskje at hun påpeker at hun kjenner mange ettbarnsforeldre som skaffer seg barnevakt for småting. Så jeg syns helt klart at det er et idiotisk spørsmål som insinuerer negative ting om dem med ett barn.

Ikke pigger ute her, men syns spørsmålet var både merkelig og dumt..

Mulig jeg har feiltolket hovedinnlegget, og da er det jo bare å beklage..Anonymous poster hash: e71c2...1ad

hvorfor i all verden skal jeg mene negative ting om folk med ett barn?

 

Og hvorfor svare hvis du synes det er idiotisk, dumt og merkelig spørsmål?

 

 

Anonymous poster hash: ccfb6...b53

Skrevet

Jeg syntes også dette var et teit innlegg. En misunnelig 3 barnsmor som ikke får like mye barnevakt som noen andre. ( som tilfeldigvis har bare ett barn)

 

Vi har et barn vi gjerne skulle hatt mere barnevakt til, men vi har ikke det. Så sånn er det. En har like mye behov for barnevakt om en har ett eller flere barn.

 

Jeg syns HI ser ned på ettbarnsforeldre som får barnevakt, og det blir virkelig for domt.

 

Jeg regner med at det ikke var besteforeldre som kjørte 10 mil for å sitte barnevakt for at mor skulle på butikken og kjøpe potetgull og brus?

Men at en nabo passet barnet de minuttene? Hva er isåfall problemet?

Heldig hun som har tilgjengelige barnevakter tenker jeg da.

 

Anonymous poster hash: 9bea8...998

Skrevet

Har ett barn, 8 år. Vi har sjelden barnevakt. I tillegg er vi så og si aldri slitne, og lever et spennende og innholdsrikt liv. Vi har bevisst valgt og ikke få flere barn, men ønsker å reise og gjøre spennende ting med det barnet vi har.

Selvsagt kunne dette la seg gjennomføre med flere barn, men det er enklere med en.

 

Mulig det blir en til innen et par år, da er eldste så stor og selvhjulpen og vi kan gjøre det samme med nr.2, da eldste ikke vil kreve i så stor grad det som to små ville gjort.

 

For oss er dette vært akkurat slik vi ønsket det. Kunne følge opp barnet på alle arenaer.. Vi har fartet og opplevd masse. Hatt muligheten til å gi han opplevelser og lærdom som hadde begrenset seg med flere unger.

Et overveid valg rett og slett.

 

Kanskje på siden av det du spurte om, men vi har ikke vært hysteriske på noen måte, men derimot hatt de 8 mest fantastiske årene.

Elsker å vise han verden og opplevelser, følge han opp og være 100% tilstede. Vi elsker rett og slett hverandres selskap.

Skrevet

Nei har ikke barnevakt pga husarbeid eller handling nei.

Eller unntaket var julehandelen for orket ikke en utolmodig 2 åring på slepp når jeg vet at jeg må i mange butikkee,mange forskjellige steder med buss.

 

Nå når han barnehageplass så foretrekker jeg å handle når han er i barnehagen,men er ikke egentlig noe problem å ha han med heller.

Skrevet

 

 

Ojsamn! Her var piggene ute med en gang ja! Nei, de med ett barn er vel ikke svakere. Mulig du føler det slik. HI tenker sikkert på at det er enklere med ett barn enn tre barn feks. At det er lettere å ha med seg ett når man skal ting, og derfor ikke trenger like mye barnevakt.

 

Anonymous poster hash: 07a51...c2a

Hvis du leser HIs innlegg en gang til så ser du kanskje at hun påpeker at hun kjenner mange ettbarnsforeldre som skaffer seg barnevakt for småting. Så jeg syns helt klart at det er et idiotisk spørsmål som insinuerer negative ting om dem med ett barn.

 

Ikke pigger ute her, men syns spørsmålet var både merkelig og dumt..

 

Mulig jeg har feiltolket hovedinnlegget, og da er det jo bare å beklage..

 

Anonymous poster hash: e71c2...1ad

Velger å moderere meg, siden jeg ved å lese gjennom svaret mitt ser meg sev som en skikkelig surpist :D

 

Vi sliter med å få nummer to, og er nok litt følsom.

 

Sorry, alle har lov til å spørre de spørsmålene de vil :)

 

 

Anonymous poster hash: e71c2...1ad

 

Jeg synes faktisk ikke spørsmålet ditt var surt i det hele tatt. Om HI har lov å stille spørsmål, så har vel du og?

 

Om ditt spørsmål oppfattes surt og forutsettet kommer vel an på hvilke briller man har på når man leser tror jeg.

 

Jeg synes også det er en helt klar indikasjon i HI om at ettbarnsforeldre muligens ber for lett om hjelp. For såvidt en betimelig refleksjon gitt eksemplene som nevnes, men det må da være lov å spørre henne rett ut om det faktisk er slik at det som i mine øyne antydes faktisk er det hun mener...?

 

Ellers tror jeg at det er slik at noen har et barn som kan kreve svært mye av foreldrene mens andre har fire barn som krever lite. Og så da selvfølgelig alle kombinasjoner derimellom. Det er også forskjellig hva man 'tåler' ut fra livssituasjon ellers som mor/foreldre. Kanskje har mor en lett svangerskapsdepresjon og lettt blir sliten pga det, slik at det å få en sånn liten pause som å få gå helt alene på butikken for å kjøpe potetskruer og brus er det som 'holder henne sammen'? Eller det kan være andre ting. Gidder ikke ramse opp ørten mulige eksempler, tror dere forstår hva jeg mener likevel.

 

Anonymous poster hash: bf4db...7cd

Skrevet

Nesj. Vår er 6 mnd og vi har aldri hatt barnevakt, tar han med over alt. Jeg har nettopp hatt storhandling med han. Han er en rolig unge da. Han legger seg tidlig så vi får alenetid hver eneste kveld ;)

 

Anonymous poster hash: 81baf...c79

Skrevet

Et barn. Eneste gangene vi har barnevakt er når vaktene våre gjør at den ene ikke rekker å komme hjem før den andre må på jobb. Skjer dessverre et par ganger i måneden. Mao via har 6-7 timer barnepass pr måned.

Skrevet

Jeg syntes også dette var et teit innlegg. En misunnelig 3 barnsmor som ikke får like mye barnevakt som noen andre. ( som tilfeldigvis har bare ett barn)

 

Vi har et barn vi gjerne skulle hatt mere barnevakt til, men vi har ikke det. Så sånn er det. En har like mye behov for barnevakt om en har ett eller flere barn.

 

Jeg syns HI ser ned på ettbarnsforeldre som får barnevakt, og det blir virkelig for domt.

 

Jeg regner med at det ikke var besteforeldre som kjørte 10 mil for å sitte barnevakt for at mor skulle på butikken og kjøpe potetgull og brus?

Men at en nabo passet barnet de minuttene? Hva er isåfall problemet?

Heldig hun som har tilgjengelige barnevakter tenker jeg da.

 

Anonymous poster hash: 9bea8...998

Hoho. Ser du lager din egen historie pga hun kom med ett spørsmål.

Jeg har bare ett barn. Og reagerer også på hva enkelte folk får seg til å bruke barnevakt på.

Vi bruker nesten aldri barnevakt . Hvis det er noe vi skal så er hun enten med eller er en av oss hjemme med hun. Barn er ikke noe hinder, de kan være med på det meste .

Jeg har hvertfall ikke fått barn for å ha barnevakt i hyttogpine .

Nr 2 er på vei nå. Men det blir ingen hindring med den heller :)

 

Anonymous poster hash: 1ef7a...0de

Skrevet

Jeg har ett barn og skaffer ikke barnevakt fordi jeg skal vaske gulv, handle på butikken e.l.

Vi har barnevakt hvis vi skal noe som barnet ikke kan være med på, som f.eks kino eller konsert. Slik har vi hatt det siden hun var baby (hun fyller 5 snart)

 

Men mitt barn er veldig lite krevende. Hun syns det er gøy å dra på matbutikken, hun liker å shoppe klær og hun har ikke noe imot å spille på ipaden mens jeg sitter i tannlegestolen. 

 

Jeg har en venninne som har en sønn på 3.5år som er utrolig krevende. Han våkner enda 5-6 ganger i løpet av natta og han har et stort temparament.  De har barnevakt hver lørdag morgen fra 7 til 12 slik at de får sove ut uten forstyrrelser. De har også barnevakt slik at hun kan dra på butikken å handle uten å måtte dra derfra med en hylende unge etter 10 minutter. 

Til forskjell har nabodama mi 4 unger hvorav 3 av er hjemme med henne på dagen og eldstemann er på skolen. Hun handler mat, holder huset rent, vasker bil o.l. med alle ungene tilstede. Hennes barn er veldig å enkle å ha med å gjøre og hun bruker kun barnevakt om hun skal noe som hun ikke kan ta med ungene på. @

 

Jeg har passet både min venninnes sønn og nabodamas 4 barn og jeg var mer sliten etter 1 time med min veninnes sønn enn etter 5 timer med barna til naboen.

 

Jeg tror alle gjør det som passer de selv og deres familie best, uavhengig av hvor mange barn de har. 

Skrevet

What??

 

Nei, har jeg aldri gjort! Har tre barn og må pent gjøre husarbeid med dem hjemme, eventuelt gjøre det mens pappaen tar dem med ut.

 

Men barnevakt? Penisfutteral. Så heldige er vi ikke!! :-)

Skrevet

Alenemor med ett barn på 4 år. Har hatt vaskehjelp i to år og det er enda bedre enn barnevakt spør du meg. Jobber 100% og har minimalt med tilgang til barnevakter. De må jeg spare til det virkelig gjelder. Ungen hater å måtte være med på handleturer, og klær må stort sett handles på nett, men det går på et vis. Men hadde jeg hatt mer tilgang til barnevakter så hadde jeg nok brukt det oftere. For meg høres det ut som luksus med to voksne som kan dele på å passe ett barn!

 

Anonymous poster hash: e78e3...8ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...