Gå til innhold

2 barn under 2 år


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 18 måneder mellom våre to jenter, født 2011 og 2012. Synes første året gikk bedre enn forventet/ fryktet! Begge friske, spist godt og sovet natta gjennom fra ca 6 måneder så vi er heldige sånn sett, med nok søvn takler man mer! 

 

Denne våren/ sommeren er den mest hektiske til nå kjenner jeg, lillesøster 18 måneder og trasker avgårde uten å se seg tilbake, lærer trassetriks av storesøster og viser mer temperament nå enn før. Storesøster akkurat rundet 3 år og har mye sterk vilje. Startet opp med bleieslutt som er travelt for oss foreldre, så nok å drive med. Men alle de gode øyeblikkene er en glede, vennskapet, latterbrølene og kosen for oss foreldre som ventet lenge på våre små sjarmtroll!! :) 



Anonymous poster hash: 5bbcf...34c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer veldig an på barna...

 

Anonymous poster hash: eba3c...12f

Skrevet

 

En lykke :)

 

Er 21 mnd mellom jentene mine og de har så mye glede av hverandre. De er hverandres bestevenn og har masse felles interesser. De leker med de samme tingene, liker den samme musikken, ser de samme filmene osv osv osv Vi har sagt det så mange ganger at vi er så glad vi fikk de to såpass tett, de har alltid hverandre. De er nå 5,5 og 7 år, eldste går i 1.klasse og yngste som ikke begynner på skolen før i 2015 (født rett over nyttår) har lært det samme som storesøster hele dette året og sitter sammen med henne og gjør lekser. Begge to kan nå både lese, skrive og regne... Jeg tror ikke eldste blir holdt igjen av yngste, for hun har jo også sine klassevenninner, men yngste blir helt klart dratt opp og frem av eldste. Yngste ligger langt foran de jevnaldrede i barnehagen i både modning, kunnskap og motorisk.

 

Første tiden etter at yngste ble født gikk veldig greit her, utfordringen kom da hun ble 9-10 mnd gammel. Da kom nemlig sjalusien, begge ville sitte på fanget samtidig og de sloss om oppmerksomheten. Det var mye frustrasjon en stund da begge ville ha samme lekene osv. Det gikk et år ca hvor det var mye hyling, skriking, kloring, dytting og sinne/frustrasjon.

 

Heldigvis begynte yngste å snakke veldig tidlig, så en gang da hun var mellom 1,5 og 2 år løsnet det plutselig. Da kunne de leke sammen, kommunisere og gjøre seg forstått. Fra da av har de egentlig vært som erteris :)

 

Anonymous poster hash: 4a720...9dc

 

 

 

Denne signerer jeg!

Har 23 mnd mellom jentene mine, og de er verdens beste venner og har SÅ utrolig mye glede av hverandre, 3,5 år og 5,5 år nå. Rolig og fin babytid, litt mer konflikter fra yngste begynte å kreve mer plass ved ca 9 mnd, men ikke noe voldsomme greier.

Sjalusi har det egentlig vært ganske lite av, men fra yngste var ca 2- 2,5 år var det en periode med MYE krangling og maktkamp dem imellom. Men når maktbalansen ble funnet roet tingene seg veldig, og nå blir de bare bedre og bedre venner for hver dag som går, utrolig sammensveiset og glade i hverandre.

 

Utrolig glad for å vi bare hoppet i det, og gikk for to tette, selv om vi var veldig usikre i starten av svangerskapet :)

 

 

Anonymous poster hash: 85e30...4c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...