Gå til innhold

2 barn under 2 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det?

Anonymous poster hash: 2080f...d79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forferdelig slitsomt!!

Anonymous poster hash: ab5ab...fc6
Skrevet

13 mnd mellom ungene her, slitsomt første 6 mnd, etter det er det ikke så slitsomt lenger, jo mer selvstendige de blir, jo lettere går det :)

Anonymous poster hash: 95bff...26d
Skrevet

Her går vi for rundt 20 mnd mellom. Vet det blir slitsomt, men tror de får stoooor glede av hverandre opp gjennom livet :)

Anonymous poster hash: a218d...8b6
Skrevet

En lykke :)

Er 21 mnd mellom jentene mine og de har så mye glede av hverandre. De er hverandres bestevenn og har masse felles interesser. De leker med de samme tingene, liker den samme musikken, ser de samme filmene osv osv osv Vi har sagt det så mange ganger at vi er så glad vi fikk de to såpass tett, de har alltid hverandre. De er nå 5,5 og 7 år, eldste går i 1.klasse og yngste som ikke begynner på skolen før i 2015 (født rett over nyttår) har lært det samme som storesøster hele dette året og sitter sammen med henne og gjør lekser. Begge to kan nå både lese, skrive og regne... Jeg tror ikke eldste blir holdt igjen av yngste, for hun har jo også sine klassevenninner, men yngste blir helt klart dratt opp og frem av eldste. Yngste ligger langt foran de jevnaldrede i barnehagen i både modning, kunnskap og motorisk.

Første tiden etter at yngste ble født gikk veldig greit her, utfordringen kom da hun ble 9-10 mnd gammel. Da kom nemlig sjalusien, begge ville sitte på fanget samtidig og de sloss om oppmerksomheten. Det var mye frustrasjon en stund da begge ville ha samme lekene osv. Det gikk et år ca hvor det var mye hyling, skriking, kloring, dytting og sinne/frustrasjon.

Heldigvis begynte yngste å snakke veldig tidlig, så en gang da hun var mellom 1,5 og 2 år løsnet det plutselig. Da kunne de leke sammen, kommunisere og gjøre seg forstått. Fra da av har de egentlig vært som erteris :)

Anonymous poster hash: 4a720...9dc
Skrevet

Utrolig slitsomt. Får ikke nyte babytiden til nr 2 pga aldersforskjellen!

Anonymous poster hash: 4060a...adf

Skrevet

20 mnd mellom, litt lite synes eg.

Skrevet

Takk for svar:)

Blir 20mndr mellom storebror og lillesøster her.

Veldig spent!

Anonymous poster hash: 2080f...d79

Skrevet

14,5måneder mellom mine. Første perioden var rolig, babyen sov mye og jeg brukte mye tid med storebroren. Rundt krabbeperioden vant lillebroren på å ta leker og det var ikke helt greit i følge storebroren og det var den mest slitsomme perioden. Da lillebroren startet på barnehagen og lærte bedre å leke med andre barn, ble alt alt sååå mye bedre. De er på forskjellige avdelinger, har sine venner der og når de kommer hjem så er det bare dem to. Nå er de 3 og 4 år og de er en drøm å ha med å gjøre. Har samme interesser, leker deler de slik at storebroren like biler, lillebroren andre ting og da bytter de på å leke. Også, det var slitsomt å ha dem ute der hvor det er mange biler siden de kan finne på å løpe i forskjellige retninger!

Skrevet

Aldri mer to tette sier jeg bare.

Tror ikke man vet hvor slitsom det er før man har vært der.

2 år mellom mine.

Nå skal vi snart prøve på nr. 3 og det blir minimum 6 år mellom ny baby og minste :)

Anonymous poster hash: 070ef...652
Skrevet

Jeg syns det var ganske slitsomt de første seks månedene. Gikk litt på autopilot, men fikk også kost meg litt med den minste og gått på babysang, møte venniner osv når eldste hadde korte dager i barnehagen.

Men det kan bli annerledes for deg ;) Det yngste barnet ville ikke spise fast føde så ammet døgnet rundt når baby var fem-sju måneder. Et av mine nærmeste familiemedlemmer havnet også i en alvorlig ulykke og jeg og baby reiste langt flere ganger i uka for å besøke da det var kritisk en periode. Etterhvert kunne eldste også være med når ting stabiliserte seg. Vil tro dette var med på å gjøre meg ekstra sliten.

Nå når yngste har begynt i barnehage så går det veldig greit. Men vi har hatt utrolig mye sykdom og det er jo også slitsomt i lengden.

Men tette barn er selvfølgelig også veldig flott! Har heldigvis ikke slitt med sjalusi. Og barna får bare større glede av hverandre som månedene går. Det var litt slitsomt i perioder, men ville ikke byttet det ut med noe annet.

Anonymous poster hash: 8ae8b...d5f

Skrevet

Det er selvfølgelig litt travelt, og litt mye å holde styr på- Men det er store gleder også :D

Jeg syntes det var mest slitsomt når minste var nyfødt, men etter 3 mnd var det allerede lettere.

Nå er minste 6 mnd og jeg har fortsatt 2 under 2 år, men det går lettere for hver uke som går :D

Anonymous poster hash: 19b01...027

Skrevet

Vi har 3 barn, der de to yngste skiller 16 mnd. (Eldste av de to er jente og ymgste er gutt) Var litt slitsomt i starten, - men så er man til gjengjeld kjapt ferdig med babytida ;-) Nå er de 3 og 4, ogverdens beste venner! ♡

Anonymous poster hash: d0ed5...970

Skrevet

Helt perfekt! Ikke slitsomt, men så har jeg en mann som deltar på lik linje med meg. 18 mnd mellom ungene her.

Skrevet

Slitsomt, men fantastisk! Her er eldste 3, mellomste 2 og minste 9 mnd.

Så lenge de er friske så er det bare fantastisk, men minste har vært syk de siste mnd så er ikke så lett nå.

Jeg har alle 3 hjemme da og vil fortsette med det så lenge vi trives med det.

Skrevet

Her er det 15mnd i mellom. Jeg bruker bæretøy. Med minste sovende på ryggen min kan jeg gjøre det meste sammen med storebroren:-) Jeg synes det går kjempefint, men det var tøft( var sliten, men det var kjekt da også) de første par månedene.

Anonymous poster hash: 4b33b...a86

Skrevet

Her er det 15 mnd mellom. Storesøster og lillebror.

Slitsomt da minste hadde kolikk,men nå som de er halvannet og snart 3 år,er det veldig fint.

Veldig glad jeg er ferdig med svangerskap og hormoner. Eldste har kommet i trassalder,og jeg tror det hadde vært krig om jeg hadde vært hormonell samtid :-P

Skrevet

Slitsomt, men fantastisk! Her er eldste 3, mellomste 2 og minste 9 mnd.

Så lenge de er friske så er det bare fantastisk, men minste har vært syk de siste mnd så er ikke så lett nå.

Jeg har alle 3 hjemme da og vil fortsette med det så lenge vi trives med det.

Herrefred! Creds til deg!

Anonymous poster hash: d2a40...772

Skrevet

13 mnd mellom mine, og ikke spesielt travelt. Nå er de snart tre og to og har stor glede av hverandre. Ville ikke hatt det på noe annet vis:-)

Anonymous poster hash: 9ba4c...5d2

Skrevet

Har tre, en på 2 mnd, en på 1,5 og en på 2,5. Synes ikke det har vært spesielt slitsomt, hektisk ja, men hadde glatt gjort det igjen! Fantastisk å se de to eldste sammen:)

Anonymous poster hash: 32315...ee3

Skrevet

Slitsomt og hektisk til tider. Men de får mye glede av hverandre senere :)

Skrevet

Her er det 22 mnd mellom nr 2 og 3, og 26 mnd mellom nr 3 og 4. Så jeg har fått 3 barn på 4 år. I tillegg stakk faren da jeg ble gravid med nr 4, så jeg er alene med dem. Men heldigvis har jeg en tenåring som er super til å hjelpe til. Det gjør hverdagen litt enklere :)

Å ha små barn som er såpass tette i alder er himmel og helvete om hverandre. Ufattelig hektisk, kaotisk og overveldende. De er i tottene på hverandre rett som det er. Men samtidig er det også utrolig koselig når det er rolig og harmonisk. Som nå. Nå sitter alle tre og roer ned med hver sin smoothie (?), vi kom nettopp hjem fra fotballkampen til 8åringen, mens de ser på Tom og Jerry. De ler så de hikster, og 5 åringen sitter og stryker 3 åringen på hodet mens hun sitter med hodet lent inntil skulderen hans. Slike små øyeblikk gjør det virkelig verdt alt strevet :)

Anonymous poster hash: 44f20...083

Skrevet

Jeg misunner dere som får to tette. Lille her er 5 mnd, men har ikke tro på at syklusen kommer tilbake før om lenge. Han henger på puppen til alle døgnets tider. Tid fikk dere mensen tilbake etter fødsel?

Anonymous poster hash: 84ef7...215

Skrevet

Vi har tre.

Ca 1.5 år mellom alle, eldste var litt over tre når yngste ble født.

Var hektisk i starten og er det til tider fortsatt. Men de har utrolig stor glede av hverandre og søker ofte sammen.

Ser at de som har større aldersforskjell har det roligere, men jeg synes vi har det veldig fint:)

Anonymous poster hash: a5512...4c0

Skrevet

Jeg misunner dere som får to tette. Lille her er 5 mnd, men har ikke tro på at syklusen kommer tilbake før om lenge. Han henger på puppen til alle døgnets tider. Tid fikk dere mensen tilbake etter fødsel?

Anonymous poster hash: 84ef7...215

Fekk mensen etter 8.5 mnd, og var gravid før den kom neste gong (med 20 mnd mellom ungane tilseier det at syklusen nok var på bærtur).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...