Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Hva betyr det? Hva gjør dere da? Vi koser oss aldri (!) hjemme i mer enn en time eller to. Kunne aldri i livet tenke meg en ferie hjemme, da ER det jo ikke ferie! Det er alltid tusenvis av ting som må gjøres hjemme, og det samme om igjen og om igjen. Fatter ikke hva en "kosedag hjemme" er for noe, og i alle fall ikke en hel ferie! Anonymous poster hash: 37d2c...130
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Vi liker ikke å reise bort noen av oss, men aller minst samboeren. Vi synes det er mas og stress, og sover best hjemme dessuten. Når vi koser oss hjemme går vi turer i området, vi bor ved Nydalen i Oslo så her er både marka, byen, kaféer, Sognsvann og mye annet innen kort gangavstand. Storkoser oss vi Anonymous poster hash: 05ec0...0b2
Mia_73 Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Det er sikkert hyggelig å høre for dem som ikke har råd til å reise på ferie - not. Jeg er fullstendig uenig at man ikke kan kose seg hjemme, tvert imot syns jeg synd for dem som ikke føler seg vel nok hjemme at de ikke kan være der noen dager uten å kjede seg. j
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Vi bor ved sjøen og har basseng i hagen Ferie hjemme betyr at vi er på de forskjellige lokale strendene eller ute i båt. Når man er fastboende langs sjøen på sørlandet (der andre har hytter) trenger man ikke reise på ferie i juli, da koser man seg med Norsk sommer. Tar gjerne en tur til utlandet i høstferien. Anonymous poster hash: 30343...f82
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 Når jeg har en kose dag hjemme, baker vi kanskje, ser film. Men vi må som regel ut i løpet av dagen, eller blir vi kokko både jeg og 4 åringen. Høres grusomt ut å være hjemme en hel ferie. Vi er på hytten og i utlandet. Anonymous poster hash: acffa...b57
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #6 Skrevet 28. mai 2014 Enig, hvordan koser man seg hjemme? Er bare deppa hjemme, jeg. Stygg, muggen leilighet, ekle naboer, masse elle klegg og knott. Anonymous poster hash: 41377...db4
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #7 Skrevet 28. mai 2014 Hjemmekos er å nyte alle fasiliteter vi har tilgang på men ikke får brukt i hverdagen. Svømmebasseng. Sjøen fem minutter unna. Båttur. Lange late frokoster i hagen. Hvis været er på vår side da. :-D Anonymous poster hash: 43a18...50e
Marsipanmor Skrevet 28. mai 2014 #8 Skrevet 28. mai 2014 Vi har hus og stor hage.. masse leker ute (sandkasse, lekestativ, badebasseng).. Så vi er ute og koser oss masse her.. men jeg skjønner godt at de som bor i en trang leilighet ikke koser seg hjemme..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #9 Skrevet 28. mai 2014 Kose seg hjemme i ferien betyr for oss at vi benytter oss av området rundt oss. Drar i dyreparken, på båttur (dagsturer med rutebåt), i skogen, på strender osv. Hadde fint gjort det hele ferien om det passet slik (Bor i Kr.sand) Anonymous poster hash: 606e9...2f9
jentemamma Skrevet 28. mai 2014 #10 Skrevet 28. mai 2014 Når vi "koser oss hjemme" betyr det at vi er hjemme uten planer eller plikter. Mao tar vi dagen som den kommer, og drar gjerne på dagsutflukter. Pga høygravid, spedbarn, sykdom, økonomi etc har vi vært hjemme store deler av ferien de siste årene, og på en typisk ferieuke hjemme drar vi kanskje på bytur (med buss, bibliotek, kafe etc) en dag, tur i marka, stranden, musèum, lekeland, besøk hos venner/familie etc etc. Sjelden vi kjeder oss:) Av og til er det utrolig deilig å bare være i hagen, bake med ungene, lage "kino" i stuen, spille spill, lese etc etc. Ungene synes også det er festlig å "jobbe" og koser seg på dager vi gjør hagearbeid eller andre ting. Blir et familieprosjekt. Men blir litt nysgjerring, hva er det dere som kjeder dere hjemme gjør borte som er mye morsommere;)?
Snuppelupp1988 Skrevet 28. mai 2014 #11 Skrevet 28. mai 2014 Turer i skogen, piknik i hagen , mating av svaner, lekeland, åpen gård osv osv... Benytter oss av de ulike mulighetene rundt oss og vi koser oss
Gjest Julia1984 Skrevet 28. mai 2014 #12 Skrevet 28. mai 2014 Må være kjedelig å ikke trives i eget hjem? (Les kose seg)?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #13 Skrevet 28. mai 2014 Stakkars dere som ikke har et hjem dere kan slappe av i og hygge dere i. Her vi bor har vi mulighet til å gå til stranda eller skogen, vi kan se TV, hoppe på trampolina, pille et spill eller lese en bok. Vi kan grille i hagen, ta en løpetur eller dra ut med kajakken. Kjøkkenet har alt vi trenger for å lage gode middager eller en kake og til og med oppvaskmaskin så vi slipper å gjøre det manuelt. Vi har familie og venner i nærheten som vi kan være sammen med, det finnes kino, konserter og badeland i en 10 minutters kjøretur unna om vi ønsker å finne på noe slikt en dag osv. Hva er det dere savner i deres hjem? Anonymous poster hash: 7635f...c03
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #14 Skrevet 28. mai 2014 Ble litt paff av innlegget ditt hi. Vi koser oss med å ha god tid til barna. Vi gjør ting i nærområdet som de har lyst til, har god tid til å være med å leke med dem på deres premisser, se film, lese bøker, være i hagen gå til sjøen å bade. Inviterer til besøk, går på besøk. Baker lager gode middager. Når kvelden kommer og barna er lagt gjør vi litt husarbeid og sitter på terrassen når været er godt, mannen og jeg har god tid til å prate skikkelig sammen, se en film og ha litt kjæreste tid. Har evt besøk av venner som vi ikke har tid til i hverdagen. Vi nyter egentlig bare å ha tid til å være sammen. Spiller ingen rolle hvor vi er. Ferie = tid for oss. Hva gjør du når du prøver å kose deg hjemme da? Anonymous poster hash: 39284...8dd
Skylander Skrevet 28. mai 2014 #15 Skrevet 28. mai 2014 Kose oss hjemme for meg innebærer å bare slappe av hjemme med barna. Ikke stresse hit å dit, men bare kose oss med noe, f.eks film å snop, lage oss god mat, spille brettspill, ligge lenge om morgenen å ha kaffe på senga. Bare nyte en så rolig å harmonisk tilværelse det er mulig å få.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #16 Skrevet 28. mai 2014 Vi kan kose oss hjemme, på hytta eller på hotell. Ferie for meg er å gjøre noe sammen med familien, og vi koser oss mye. Anonymous poster hash: fa226...37f
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. mai 2014 #17 Skrevet 28. mai 2014 I fjor var første året siden vi ble sammen at vi bare var hjemme. Det var helt nydelig! Vi pleier å stresse med en uke hit, en uke dit, passe på å komme hjem til jentungen skal til faren, rekke overalt. Bare pes. I fjor var vi hjemme, sola skinte, vi var på stranda og kosa oss, tok en tur til tusenfryd, gikk tur til byen for å kjøpe is på brygga, bada i basseng i hagen, ungene hoppa på trampolina. Kjeda oss ikke et sekund! Skulle virkelig ønske jeg kunne gjøre det hvert eneste år!
klg,2 boys now:) Skrevet 28. mai 2014 #18 Skrevet 28. mai 2014 Stor koser oss hjemme vi.sommeren i fjor lagde vi eget "badeland" stor basseng og masse leker.stekte vafler ute og grillet masse.ungene spør hele tiden om vi ikke væresåsnill kan gjøre det sånn i år også. Vi har ikke så mye penger og det og reise til "syden" med en mann og unger som ikke er glad i og være hjemmefra og ikke glad i varme,det frister lite. Hadde mange sv vennene til guttene i Hagen i fjor sommer og de var lei seg når det var tid for avreise til Kreta o.l Jeg kjenner litt på at det høres bedre ut om ungene kan fortelle at de var i Kreta,enn at de "bare" var hjemme.men hvor tåpelig er ikke det,viktigste er at de har det kult og at vi er sammen
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #19 Skrevet 28. mai 2014 Jeg trives veldig godt hjemme, men er godt med litt stueskifte. Liker meg på hytten. Utenfor byen, nærme sjøen, hjemme føler jeg at jeg må gjøre så mye hele tiden, på hytten slapper jeg av., pluss at det som regel er mye finere vær på hytten enn hjemme i juli Anonymous poster hash: acffa...b57
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #20 Skrevet 28. mai 2014 Jeg kunne sagt at jeg skulle hatt en kosedag med sønnen min,men hadde ikke ment å være hjemme i huset da Jeg er akkurat sånn som deg Hi,så hadde jeg snakket om en kosedag så hadde det innebæret aktiviteter utenfor hjemme. Jeg hadde heller ikke hatt lyst å være hjemme i hele sommer,så her drar vi på ferie bare 3 dager etter skolen starter. Har så lyst å bare komme meg litt vekk Anonymous poster hash: 9f198...38f
Mor di! Skrevet 28. mai 2014 #21 Skrevet 28. mai 2014 Vel, i år blir det hjemmeferie da vi får baby. Men i nytt hus, gode uteområdet og kort vei til fjell og sjø i tillegg til parker i nærheten, er det nok å finne på. Kjenner mange som også skal være mye hjemme i sommer, er kjekt å reise på dagsturer/grilling med andre familier.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #22 Skrevet 28. mai 2014 Hvis du ikke klarer å kose deg hjemme mere enn en time eller to så synes jeg synd på deg. Det er jo hjemme man skal klare å slappe av å kose seg. Når jeg skriver kose oss hjemme så mener jeg: Lang frokost med masse godt pålegg, frukt, varm sjokolade og rundstykker. Eller piknikk i hagen med masse god mat (Må jo ha hage da) på pledd hvor vi spiser og skravler. Eller vi legger ut pledd og puter og ligger og leser. Vi har basseng så da ligger vi og soler oss, bader, leker og spiser is. Hører på musikk kanskje. Eller så drar vi på besøk på nærmeste gård, går tur i skogen, sykler osv. Er det dårlig vær så ligger vi inne under pleddet i sofaen og ser på film eller barnetv. Anonymous poster hash: c4fe0...fdd
sug lut Skrevet 28. mai 2014 #23 Skrevet 28. mai 2014 Å kose seg hjemme en ferie betyr ALDRI å gjøre de kjedelige møkkatingene (male den lista, reparere den greia, vaske terrassen). Det er sånt man har hverdager til. Kose seg hjemme er å ha tid til å gjøre ting sammen, inne eller ute, alt fra hel bakedag og kreative prosjekter til turist i egen by eller neste by eller marka eller andre ting. Fullstendig feriefølelse og gratis hotell med alle fasiliteter - ahhh.
Pengetreet Skrevet 28. mai 2014 #24 Skrevet 28. mai 2014 I sommer skal vi bare være hjemme. Vi bor på Tjøme og bruker dagene til å dra på stranda, båtturer, dagstur til sommarland eller tusenfryd. Grille, rideturer og sykkelturer med picknick kurv. Vi får også besøk av familie og venner. Gleder meg!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #25 Skrevet 28. mai 2014 Det er nettopp dét, det går ikke an å være hjemme en ferie _uten_ å male den lista, vaske inni kjøkkenskapet, rydde i boden og resten av tingene som står (og har stått lenge) på to-do-listen. Det er alltid ting som må gjøres, og da i tillegg til vanlig husarbeid. (Unntaket må være om man bor på Sørlandet, som er himmel på jord om man har båt og fint vær. I gråvær og regn er det nitrist.) Ellers er det stress og ikke minst kjedelig, spesielt for hu mor, som ofte ender med å gjøre nøyaktig de samme tingene som ellers i året, i tillegg til to-do-listen.. Men det er nå min mening, andre får ha sin. HI Anonymous poster hash: a3bbc...bd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå