Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Er ikke frisk, så jeg jobber bare tre dager i uken. Er faktisk veldig deilig med to hele dager for meg selv. Sover mye, pusler litt i huset (det jeg orker) og gjør forskjellige ærender. Skal straks på shopping for å kjøpe sommerklær til ene barnet. Nyter stillheten i huset med en kaffe latte i hånda... Og priser meg lykkelig for at jeg har muligheten til dette. Anonymous poster hash: da31a...768
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Så flott at du faktisk klarer å jobbe 60% da og har funnet en balanse som passer for deg med din sykdom :-) Anonymous poster hash: 7b545...16b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 Jeg jobber 50% Hadde ikke klart å jobbe mere Anonymous poster hash: 326da...ac9
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #4 Skrevet 27. mai 2014 Synst det er deilig å vere uføretrygdet 😇 kan gjør akkuratt som jeg vil, når jeg vil. Ha fritid med ungene. Har ungene hjemme til di er 2 før dei begynne i bhg 👍 alltid ryddig hus 😊 Anonymous poster hash: 79ee3...e79
Tired mama Skrevet 27. mai 2014 #6 Skrevet 27. mai 2014 Anonymous poster hash: 7237c...9fc Haha. Jeg tenkte det samme, men ville ikke si det høyt. ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #7 Skrevet 27. mai 2014 Anonymous poster hash: 7237c...9fc Haha. Jeg tenkte det samme, men ville ikke si det høyt. ;-) hehehe... Tenkte at her er det bare å sette seg til rette Anonymous poster hash: 7237c...9fc
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #8 Skrevet 27. mai 2014 Anonymous poster hash: 7237c...9fc Haha. Jeg tenkte det samme, men ville ikke si det høyt. ;-) hehehe... Tenkte at her er det bare å sette seg til rette Anonymous poster hash: 7237c...9fc Selv her inne må det vel godtas at noen ikke er friske nok til å jobbe fullt? Eller skal man bare sitte og gremme seg i en mørk krok når man ikke er på jobb? Anonymous poster hash: cba2f...3de
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #9 Skrevet 27. mai 2014 Jeg kunne også tenkt meg å vært litt mer hjemme. Jeg er kronisk syk, men har for høy arbeidsmoral. Jobber 100% og "lever" kun i helgene. Anonymous poster hash: e01b3...8cf
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #10 Skrevet 27. mai 2014 Mennesker jobber til dei er 60. Er dei heldige får dei 20 år med kos... Anonymous poster hash: 79ee3...e79
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #11 Skrevet 27. mai 2014 Jeg misunner dere Jeg har 2 barn og jobber 100%. Når mannen er på sjøen er det mye ansvar og veldig lange og hektiske dager. Jeg føler meg utslitt store deler av tiden. Når vi får nr. 3 skal jeg ned til 70% stilling håper jeg. Skal uansett gå hjemme i 2 år med det siste barnet. Anonymous poster hash: 48295...25f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #12 Skrevet 27. mai 2014 Anonymous poster hash: 7237c...9fc Haha. Jeg tenkte det samme, men ville ikke si det høyt. ;-)hehehe... Tenkte at her er det bare å sette seg til rette Anonymous poster hash: 7237c...9fc Selv her inne må det vel godtas at noen ikke er friske nok til å jobbe fullt? Eller skal man bare sitte og gremme seg i en mørk krok når man ikke er på jobb? Anonymous poster hash: cba2f...3de Tror kanskje du misforsto litt? Jeg har vært her inne siden 2008, og bare VET at diskusjoner som dette tar helt av. Derfor dette ikonet Jeg er hjemmeværende selv, jeg Anonymous poster hash: 7237c...9fc
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #13 Skrevet 27. mai 2014 Jeg er også 50% uføre pga kronisk sykdom. Jobber 50% så har en dag fri og går korte dager. Herlig.....tja etter jobb må jeg hjem og sove 1,5 timer før ungene kommer for i det hele kunne klare ettermiddagen. Fridagen brukes 2 ganger i måneden på kontroll og behandling på sykehuset en times kjøring herfra. De andre to fridager går med til blodprøver, fysio og oppfølging hos fastlege. Men det er jo deilig å ikke jobbe 100% for jeg hadde faktisk ikke hatt tid til å gå så mye på jobb, må holde sykdommen i sjakk. Ikke kan skal jeg være i sola heller pga medisinbruk, så nå i sommervarmen er jeg mye inne. Anonymous poster hash: 83f96...1d9
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #14 Skrevet 27. mai 2014 Jeg jobber mindre enn deg og synes dagene er hektiske. Jeg bruker MYE tid på trening og hvile. MEN jeg har klart å bite meg fast i arbeidslivet og har en interressant og meningsfull jobb. Den fysiske helsen hadde vært bedre uten jobb, men for meg er ikke det et alternativ så lenge jeg klarer å jobbe litt, gir det meg så utrolig mye. Få bruke det jeg kan, ha kollegaer osv osvosv Anonymous poster hash: fddb9...4a5
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #15 Skrevet 27. mai 2014 Jeg er frisk som en fisk og jobber 75 % natt. MASSE fri, har langfri på over en uke og nesten en uke iløpet av turnus på 6 uker. Har like mye utbetalt som 100 % ;-) Anonymous poster hash: 3f208...b15
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #16 Skrevet 27. mai 2014 Synst det er deilig å vere uføretrygdet 😇 kan gjør akkuratt som jeg vil, når jeg vil. Ha fritid med ungene. Har ungene hjemme til di er 2 før dei begynne i bhg 👍 alltid ryddig hus 😊 Anonymous poster hash: 79ee3...e79 Fytti det der hørtes spesielt ut. Det må jeg bare si. Anonymous poster hash: 81fce...fa6
Tired mama Skrevet 27. mai 2014 #17 Skrevet 27. mai 2014 Anonymous poster hash: 7237c...9fc Haha. Jeg tenkte det samme, men ville ikke si det høyt. ;-)hehehe... Tenkte at her er det bare å sette seg til rette Anonymous poster hash: 7237c...9fc Selv her inne må det vel godtas at noen ikke er friske nok til å jobbe fullt? Eller skal man bare sitte og gremme seg i en mørk krok når man ikke er på jobb? Anonymous poster hash: cba2f...3de Tror kanskje du misforsto litt? Jeg har vært her inne siden 2008, og bare VET at diskusjoner som dette tar helt av. Derfor dette ikonet Jeg er hjemmeværende selv, jeg Anonymous poster hash: 7237c...9fc Ja, det popcornikonet er en intern greie her på DIB. Vi behøver ikke nødvendigvis mene noe om innlegget, vi skjønner bare at her kan det bli skikkelig diskusjon og halvveis til krig... ;-)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #18 Skrevet 27. mai 2014 Synst det er deilig å vere uføretrygdet kan gjør akkuratt som jeg vil, når jeg vil. Ha fritid med ungene. Har ungene hjemme til di er 2 før dei begynne i bhg alltid ryddig hus Anonymous poster hash: 79ee3...e79 Når du klarer alt det hadde du klart å ha en jobb også. Takk for at du snylter, og koser deg for penger vi andre har slitt for (det er våre skattepenger du koser deg med) Anonymous poster hash: 42070...3a3
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #19 Skrevet 27. mai 2014 Det er så deilig å vite at jeg ikke blir minstepensjonist, slik du blir. Anonymous poster hash: 04e4d...2a7
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #20 Skrevet 27. mai 2014 Jeg har også tenkt å jobbe redusert så lenge barna er små. Jeg synes det er verdt det, uansett om jeg blir minstepensjonist. Dessuten prioriterer jeg meg selv, oppi jobb, unger og husarbeid. Jeg unner meg rett og slett fri et par dager i uken. Anonymous poster hash: 0ce9f...701
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #21 Skrevet 27. mai 2014 Det er så deilig å vite at jeg ikke blir minstepensjonist, slik du blir. Anonymous poster hash: 04e4d...2a7 Hvorfor skulle jeg bli minstepensjonist? Tipper jeg tjener mer enn deg selv om jeg jobber 60 %, og når man jobber redusert bør man betale inn ekstra til pensjon. Det er jo noe alle vet?? Taper ikke noe pensjon på å jobbe 60 %, kjære deg. HI Anonymous poster hash: da31a...768
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #22 Skrevet 27. mai 2014 Før jeg gikk inn på tråden tenkte jeg at jeg jammen skulle forsvare det å jobbe redusert da jeg vet at her inne skal alle helst jobbe 100%. Og jeg mener at alle får velge det som er riktig for seg. Men, så går dette på sykdom, og kjenner jeg blir flau når jeg leser at dere som for syke til å jobbe syns det er deilig fordi da får en tid for seg selv, kan gjøre som en vil og ha ryddig hus. Det høres bare sååå feil ut. Hadde dere enda skrevet at det er godt å være ufør/jobbe redusert fordi da får jeg tid til å pleie meg selv og hente meg inn igjen, så blir det noe helt annet. Anonymous poster hash: b5b99...f4f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #23 Skrevet 27. mai 2014 Før jeg gikk inn på tråden tenkte jeg at jeg jammen skulle forsvare det å jobbe redusert da jeg vet at her inne skal alle helst jobbe 100%. Og jeg mener at alle får velge det som er riktig for seg. Men, så går dette på sykdom, og kjenner jeg blir flau når jeg leser at dere som for syke til å jobbe syns det er deilig fordi da får en tid for seg selv, kan gjøre som en vil og ha ryddig hus. Det høres bare sååå feil ut. Hadde dere enda skrevet at det er godt å være ufør/jobbe redusert fordi da får jeg tid til å pleie meg selv og hente meg inn igjen, så blir det noe helt annet. Anonymous poster hash: b5b99...f4f Det er ikke meningen at livet skal handle kun om jobb. Noen av de som er delvis sykemeldte klarer å jobbe 100 %, men da er ikke resten av livet verdt noe. Alle har rett på en hverdag med balanse mellom jobb, fritid og søvn. Derfor ved å jobbe mindre, orker de å ta seg av andre ting. Vil ikke starte en stor diskusjon nå, men er mange som ikke forstår den delen ved jobb og sykdom. Anonymous poster hash: c7f34...503
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #24 Skrevet 27. mai 2014 Før jeg gikk inn på tråden tenkte jeg at jeg jammen skulle forsvare det å jobbe redusert da jeg vet at her inne skal alle helst jobbe 100%. Og jeg mener at alle får velge det som er riktig for seg. Men, så går dette på sykdom, og kjenner jeg blir flau når jeg leser at dere som for syke til å jobbe syns det er deilig fordi da får en tid for seg selv, kan gjøre som en vil og ha ryddig hus. Det høres bare sååå feil ut. Hadde dere enda skrevet at det er godt å være ufør/jobbe redusert fordi da får jeg tid til å pleie meg selv og hente meg inn igjen, så blir det noe helt annet.Anonymous poster hash: b5b99...f4f Det er ikke meningen at livet skal handle kun om jobb. Noen av de som er delvis sykemeldte klarer å jobbe 100 %, men da er ikke resten av livet verdt noe. Alle har rett på en hverdag med balanse mellom jobb, fritid og søvn. Derfor ved å jobbe mindre, orker de å ta seg av andre ting. Vil ikke starte en stor diskusjon nå, men er mange som ikke forstår den delen ved jobb og sykdom. Anonymous poster hash: c7f34...503 Har du misforstått innlegget mitt eller? Anonymous poster hash: b5b99...f4f
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #25 Skrevet 27. mai 2014 Før jeg gikk inn på tråden tenkte jeg at jeg jammen skulle forsvare det å jobbe redusert da jeg vet at her inne skal alle helst jobbe 100%. Og jeg mener at alle får velge det som er riktig for seg. Men, så går dette på sykdom, og kjenner jeg blir flau når jeg leser at dere som for syke til å jobbe syns det er deilig fordi da får en tid for seg selv, kan gjøre som en vil og ha ryddig hus. Det høres bare sååå feil ut. Hadde dere enda skrevet at det er godt å være ufør/jobbe redusert fordi da får jeg tid til å pleie meg selv og hente meg inn igjen, så blir det noe helt annet. Anonymous poster hash: b5b99...f4f Hva jeg gjør de dagene jeg har fri har da ingen noe med. Jeg blir syk av stress. Jeg var innom kjøpesenteret i stad for å kjøpe klær til barnet mitt. Den turen tok knekken på meg, og jeg ble dårlig. Klarte knapt å hente i bhg. Men så lenge jeg har ubetalt fri fra jobb og ikke får penger av NAV, så burde det være revnende likegyldig for andre hvordan jeg bruker fridagene mine. Men forstår man blir provosert på de som snylter på NAV. HI Anonymous poster hash: da31a...768
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå