Gå til innhold

Dere som kun har ett barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen til at dere stoppet på ett barn? Eller ønsker du flere barn?

Anonymous poster hash: 6e40a...ecb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen ville ikke ha flere ;(

Anonymous poster hash: d2dbd...37b
Skrevet

Ønsker flere, men kan ikke få flere barn

Anonymous poster hash: 606e8...781
Skrevet

Jeg var så alvolig deprimert med førstemann at jeg tror ikke jeg tør å få flere.

De 3 første måndene var ett sant helvete!

Jeg jeg husker fra den tiden var at jeg konstant gråt,dårlig samvitighet hele tiden og en kolikkbaby som skreik dag og natt.

Anonymous poster hash: c01de...754
Skrevet

Jeg har aldri hatt lyst på mer enn et barn. Eller, i utgangspunktet ville jeg ikke ha noen barn overhode.

Mannen ville ha, har selvfølgelig ikke angret et sekund på det. Men det er heller ikke noe tema at vi skal ha fler.

Skrevet

Jeg ble separert/skilt når barnet var litt over ett år, og for å få flere barn trenger man nødvendigvis en mann også.

Anonymous poster hash: d196c...5fe
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke få flere barn :(

Anonymous poster hash: ecbc7...74e

Skrevet

Ønsker flere, men får ikke til. 

Men om det skulle være sånn at det til slutt viser seg at vi aldri får flere barn, så har vi i hvertfall et! Og vi er fornøyde med det :) Vi har allerede fått en stor skatt og fått oppleve livets mirakel. 

Anonymous poster hash: f23ef...608
Skrevet

Hva er grunnen til at dere stoppet på ett barn? Eller ønsker du flere barn?

Anonymous poster hash: 6e40a...ecb

Barnefar er død

Anonymous poster hash: 9a91e...9f7

Skrevet

Jeg vil ha samme far til mine barn, og det er uaktuelt å få et til med den mannen

Skrevet

Icsi søskenforsøk gikk ikke. Etter 7 forsøk ga vi opp.

Skrevet

Min alder pluss det at jeg ble alvorlig syk (høyt blodtrykk) i svangerskapet. Ved et eventuelt nytt svangerskap ville det å ligge på sykehus i flere måneder passe dårlig med tanke at en prematur storesøster med spesielle behov ikke kunne være sammen med mammaen sin.

Anonymous poster hash: 1fe86...ad1

Skrevet

Jeg har bare ett barn fordi jeg er singel og ikke tør å følge drømmen min om å dra til Danmark for å få nummer to. Jeg er for redd for hva folk vil tenke om meg. Holder det ikke ut.

Anonymous poster hash: 97eb2...6ac

Skrevet

Fordi er jeg alltid er sliten og føler jeg ikke strekker til med ett barn. Kan ikke skjønne hvordan jeg skulle klare to. Men det smerter at hun ikke får søsken..

Anonymous poster hash: 64a44...b5d

Skrevet

Mange grunner. For det første, burde jeg ikke medisinsk sett. For det andre, så har jeg hatt det vanskelig med nr én. For det tredje har vi ikke plass. For det fjerde, har vi ikke råd. For det femte har vi ikke lyst :)

Anonymous poster hash: be02a...08a

Skrevet

Barnefar er død, men jeg vil ha et til senere. Må bare bli klar til å møte en til å få flere med.

Anonymous poster hash: fc0df...23f
Skrevet

Lille er bare 3,5mnd.. Håper vi får en til seinere!

Skrevet

Ble oppdaget livmorkreft når det var igjen 5 mnd av svangerskapet, rask spredning, ble anbefalt å avslutte svangerskapet og starte med behandling, men klarte ikke tanken på det, så fullførte svangerskapet og fikk en nydelig datter. Men kroppen min reagerte ikke på behandling etter fødsel, og til sist var eneste løsning å fjerne livmora for å overleve.. Tok litt tid å komme over at vi ikke ville få flere, men overlykkelig over lille jenta vår, enda det tok mannen min tid å godta at jeg ikke ville stoppe svangerskapet (fikk beskjed om at jeg kunne ha små sjanser til å overleve, så fort som det spredde seg)

Vi har snakket om adopsjon, men samtidig føles ikke det helt rett.. Men kanskje vi gjør det senere? Vi er enige om å lufte den tanken om noen år igjen..

Anonymous poster hash: 57888...b83
Skrevet

Vel.. han vi har var veldig krevende som liten (autisme), men da han var tre år ville jeg likevel prøve på nr to. Mannen sa nei, han orket ikke. Forholdet yok slutt for en periode, for jeg ville absolutt ha mer ut av livet enn han ville, på flere ting enn barn. Nesten et år etterpå fant vi ut av ting. Flyttet sammen, kjøpte hus, giftet oss og var klar for å prøve på baby, men vi fikk det ikke til pga overvekten min. Brukte så et år på slanking og fikk kroppen i balanse. Ble gravid i februar i år, men mistet. Prøver nå igjen ;) Så vi vil så gjerne, men vet ikke om vi lykkes...

Skrevet

Pga kronisk sykdom, har lyst på flere,men tar ikke sjansen ,og han har en halvbror :)

Skrevet

fordi jeg ble alvorlig syk under svangerskapet er gubben oppriktig livredd for et nytt svangerskap med alle de komplikasjonene som kan komme. 

JEG derimot har veldig lyst på flere, så får vi se da, om det blir flere barn..

Anonymous poster hash: 2276f...bd4
Skrevet

Fordi jeg synest at det er deilig å få "det beste fra begge verdener". Med det mener jeg at ved å ha ett barn så er det lettere å få helt fri og egentid når man har barnevakt.

Å la noen passe ett barn ser de som regel på som kos, blir det to så blir det mer jobb. ;)

Jeg er mao, opptatt av egentid, har litt kort lunte på sutring og trass og ser med skrekk og gru på hvordan to søsken kan slåss og sutre og klage osv.. hveeeer dag( tjeg hadde nok blitt en dårlig flerbarnsmor), jeg er livredd for å få et barn med en sykdom som krever stell og pleie døgnet rundt, synest det er enklere å organisere reiser/ferier med bare et barn- større økonomisk frihet, og liker å være det lille samkjørte trekløveret familien vår nå er. :)

Anonymous poster hash: abdbd...9da
Skrevet

Som fosterforeldre må vi vente til barnevernet (og vi selv) synes hun er klar for et nytt familiemedlem. Siden vi bor langt bort i gokk uten nabounger vil vi veldig gjerne at det ikke skal bli for langt sprik mellom henne og framtidig søsken, men hun krever fortsatt veldig mye av oss, og jeg er skeptisk til hvordan hun ville taklet det.. Hun er bare 2,5 da, så vi får gi det litt mer tid.. 

Skrevet

Vi ønsker flere barn men får det dessverre ikke til selv.

Har egentlig gitt opp tanken på andremann etter 3år med prøving (og feiling) :(

Håper på ivf iløpet av året!

Skrevet

Mannen vil ikke, er utrolig sårt ettersom jeg alltid har ønsket meg en liten ungeflokk på 3-4 stk :(

Anonymous poster hash: a04b7...fb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...