Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #1 Skrevet 25. mai 2014 Dette gjør meg ufattelig trist, hver gang vi kommer inn på tema så gråter jeg Vi har begge 1 barn fra før.. Skal jeg 'gi opp'??? Jeg føler at han bestemmer alt i forholdet Anonymous poster hash: d1603...704
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #2 Skrevet 25. mai 2014 Det der dilemmaet hadde jeg for 10 år siden! Det er grusomt! For alt man vil er å få barn (vi hadde ingen fra før). Jeg husker jeg verket etter å få barn Til slutt sa jeg til han, jeg slutter på prevansjon, det får du ha ansvaret for! Det tok ikke lang tid så var jeg gravid.... Kanskje sleipt, men hvorfor skal jeg proppe i meg dritt og lort (les: p-piller) når jeg ikke vil? Jeg ville jo bli gravid. Anonymous poster hash: 41e75...5d1
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #3 Skrevet 25. mai 2014 så stort tema som barn kan jo faktisk virkelig gnage på en... og gjøre at du blir bitter, og kan komme til å hate/mislike han.... enten må dere snakke godt ut, og bli enige om noe, eller så må du takke han for tiden dere har hatt sammen, og gå videre. Og håpe du finner en mann som ønsker barn med deg i fremtiden... Anonymous poster hash: cebfb...4f6
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #4 Skrevet 25. mai 2014 Det der dilemmaet hadde jeg for 10 år siden! Det er grusomt! For alt man vil er å få barn (vi hadde ingen fra før). Jeg husker jeg verket etter å få barn Til slutt sa jeg til han, jeg slutter på prevansjon, det får du ha ansvaret for! Det tok ikke lang tid så var jeg gravid.... Kanskje sleipt, men hvorfor skal jeg proppe i meg dritt og lort (les: p-piller) når jeg ikke vil? Jeg ville jo bli gravid. Anonymous poster hash: 41e75...5d1 hvordan gi det etter det ? er dere sammen enda? Anonymous poster hash: c2b52...718
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #5 Skrevet 25. mai 2014 En dealbreaker kanskje? slå opp med han da. Anonymous poster hash: 7ef61...ed9
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #6 Skrevet 25. mai 2014 Jeg vil ikke slå opp med han Er så glad i han Ja, føler vi må snakke om det. Tusen takk for råd Men han er så bestemt Hi Anonymous poster hash: d1603...704
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #7 Skrevet 25. mai 2014 Jeg vil ikke slå opp med han Er så glad i han Ja, føler vi må snakke om det. Tusen takk for råd Men han er så bestemt Hi Anonymous poster hash: d1603...704 Åja, da så. Anonymous poster hash: eb643...e84
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #8 Skrevet 25. mai 2014 Hva da så? Hi Anonymous poster hash: d1603...704
Berta_78 Skrevet 25. mai 2014 #9 Skrevet 25. mai 2014 Hva er viktigst? Du kan ikke tvinge et menneske som ikke vil ha barn til å få det. Du må bestemme deg for om du heller vil ha barn enn ham, og han må bestemme seg for om han heller vil være uten deg enn å ha et barn til.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #10 Skrevet 25. mai 2014 Hvis han absolutt ikke vil så har du to valg. Enten leve med at dere ikke får barn sammen, eller bryte med han og finne en som ønsker å få barn med deg. Ja det er vondt å ta et slikt valg og jeg skjønner at du bare ønsker at han skal forandre seg, men den eneste du kan forandre er deg selv. Anonymous poster hash: 93d50...3a5
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #11 Skrevet 25. mai 2014 For meg hadde det vært en deal breaker. Du har to valg, fortsette å være sammen med han og at det blir uten barn eller slå opp med han å gå videre. Hvis du vil ha flere barn så er det i hver fall ingen grunn til å kaste bort tiden din på han. Anonymous poster hash: 39b5c...13d
Madolyn Skrevet 25. mai 2014 #12 Skrevet 25. mai 2014 Det virker ikke som om dere har vært sammen særlig lenge. Du kaller ham typen din og at du ikke vil slå opp. Er dere ikke engang samboere? Har du muligens kommet trekkende med et barneønske veldig tidlig i dette forholdet? Og du skriver at du føler han bestemmer alt, hvorfor ønsker du å være sammen med en så kontrollerende person?
Fullrulle86 Skrevet 25. mai 2014 #13 Skrevet 25. mai 2014 Prøv å bli enige om et kompromiss. Et barn sammen, så ferdig ellers går du. Jeg hadde faktisk sterkt vurdert brudd viss jeg ellers måtte levd resten av mitt liv å ønske meg flere barn! Det er for sent å angre i femtiåra...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #14 Skrevet 25. mai 2014 Jeg sier til han at jeg ikke ønsker barn nå, men håper en gang Jeg må vite dette FØR vi flytter sammen... Vi planlegger å flytte sammen nå i Juni. Da har vi begge ferie. Men han sier at han elsker meg, men at vi har nok med de vi har Jeg må jo vite sånne viktige ting..?? Hi - har vært sammen i 8 mnd Anonymous poster hash: d1603...704
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #15 Skrevet 25. mai 2014 Hadde en venninne som var i samme dilemma. De hadde ingen barn fra før. Han var fast bestemt på at han aldri skulle ha barn. Han var "den rette" for henne, så hun valgte å bli hos han og være barnløs. Det tok ikke lange tiden før hun gjorde det slutt. Hun fant nemlig ut at hun veldig gjerne ville ha barn. Etter hvert fant hun en ny, og de fikk to barn på rappen. Tror absolutt ikke hun angrer på valget hun tok den gangen. Du må nesten bare finne ut om du kan leve resten av livet uten flere barn. Hva om du velger å bli i forholdet, men så blir det slutt i fremtiden. Også sitter du det og det er for sent for deg å få flere barn? Anonymous poster hash: c5b51...287
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #16 Skrevet 25. mai 2014 Hadde en venninne som var i samme dilemma. De hadde ingen barn fra før. Han var fast bestemt på at han aldri skulle ha barn. Han var "den rette" for henne, så hun valgte å bli hos han og være barnløs. Det tok ikke lange tiden før hun gjorde det slutt. Hun fant nemlig ut at hun veldig gjerne ville ha barn. Etter hvert fant hun en ny, og de fikk to barn på rappen. Tror absolutt ikke hun angrer på valget hun tok den gangen. Du må nesten bare finne ut om du kan leve resten av livet uten flere barn. Hva om du velger å bli i forholdet, men så blir det slutt i fremtiden. Også sitter du det og det er for sent for deg å få flere barn? Anonymous poster hash: c5b51...287 Dette. Og hva om han forlater deg om ti år og da plutselig får barn med en yngre kvinne, mens du sitter der alene og ufruktbar? Anonymous poster hash: ed5d0...d0e
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #17 Skrevet 25. mai 2014 Hvis han absolutt ikke vil ha flere barn, så syns jeg ikke du skal flytte sammen med ham. Da gjør du det slutt, og håper du finner en ny mann som ønsker seg barn. Anonymous poster hash: ab569...fbc
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #18 Skrevet 25. mai 2014 Min ville heller ikke ha flere. Jeg sa til slutt at jeg dessverre ikke kunne fortsette forholdet når vi ville så forskjellige ting i livet. Det var fryktelig leit for begge men jeg hadde ingen og han hadde ett. Han fant ut etter en tid at han VILLE ha meg og aksepterte at jeg kom med et krav. Vi venter nå en liten en og han gleder seg like mye som meg. Vi har hatt mange samtaler og vi kom til bunns i hva problemet hans var med dette. Skal ikke gå inn på dette her men når vi fant ut av hva som hindret han og skremte han fikk vi et mye bedre forhold og en bedre forståelse for hverandre. Vet ikke hva du kan gjøre men dette er min historie. Jeg følte jeg gamblet og vant. For det er faktisk bare han jeg vil ha barn med. Anonymous poster hash: f9509...bfa
Madolyn Skrevet 25. mai 2014 #19 Skrevet 25. mai 2014 (endret) Jeg sier til han at jeg ikke ønsker barn nå, men håper en gang Jeg må vite dette FØR vi flytter sammen... Vi planlegger å flytte sammen nå i Juni. Da har vi begge ferie. Men han sier at han elsker meg, men at vi har nok med de vi har Jeg må jo vite sånne viktige ting..?? Hi - har vært sammen i 8 mnd Anonymous poster hash: d1603...704 Du kan hvert fall ikke regne med at han forandrer mening. Og du skal definitivt ikke tulle med prevensjonen og lure ham når han er ærlig og sier at han ikke vil ha flere barn. Som en over sier, du må finne ut om du elsker ham nok til å være villig til å gi avkall på flere barn. Endret 25. mai 2014 av Madolyn
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #20 Skrevet 25. mai 2014 Hadde ikke satset på han da nei. Ei jeg kjenner hadde 3 barn da hun traff en barnløs. Han ønsket ikke egne barn men hun ble likevel gravid. Forholdet var over 4 uker etter barnet ble født. Tenk deg godt om. Anonymous poster hash: 5a216...dae
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #21 Skrevet 25. mai 2014 Det jeg syns er skremmende er at jeg har liksom tenkt på han som mannen i mitt liv.. Og skal nå vurdere om jeg skal gjøre det slutt.. Er redd jeg aldri finner noen som vil ha barn med meg Hi - tror det er noe som skremmer han når det gjelder meg Anonymous poster hash: d1603...704
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #22 Skrevet 25. mai 2014 Det jeg syns er skremmende er at jeg har liksom tenkt på han som mannen i mitt liv.. Og skal nå vurdere om jeg skal gjøre det slutt.. Er redd jeg aldri finner noen som vil ha barn med meg Hi - tror det er noe som skremmer han når det gjelder meg Anonymous poster hash: d1603...704 Spør ham rett ut da, be ham snakke rett fra levra. Er det noe ved deg som skremmer ham? Anonymous poster hash: ed5d0...d0e
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #23 Skrevet 25. mai 2014 Må til bunns i dette.. Gruer meg! Hi Anonymous poster hash: d1603...704
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #24 Skrevet 25. mai 2014 Må til bunns i dette.. Gruer meg! Hi Anonymous poster hash: d1603...704 Magefølelsen stemmer som regel... Lykke til HI, om det blir slutt nå så får du bare være glad for at du ikke kastet bort mer enn 8 mnd på ham! Anonymous poster hash: ed5d0...d0e
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #25 Skrevet 25. mai 2014 Jeg sier til han at jeg ikke ønsker barn nå, men håper en gang Jeg må vite dette FØR vi flytter sammen... Vi planlegger å flytte sammen nå i Juni. Da har vi begge ferie. Men han sier at han elsker meg, men at vi har nok med de vi har Jeg må jo vite sånne viktige ting..?? Hi - har vært sammen i 8 mnd Anonymous poster hash: d1603...704 Kjære HI Dere har ikke være sammen spesielt lenge, så jeg kan jo på sett og vis forstå at det blir vanskelig for han å svare på dette. Min samboer var også MEGET skeptisk til barn, og til å bo sammen i det hele tatt. Men her var det å stille ultimatum veien å gå. Men IKKE etter 8 mnd! Jeg ville nok utsatt å flytte sammen, siden dere vil så forskjellige ting, hva med å bare være kjærester 1 års tid til? Jeg tror du må være veldig klar på hva du vil HI. Og fortelle denne mannen at du er villig til å gå fra han dersom du ikke får leve ut disse ønskene. Jeg forstår at du elsker han...men tenk noen år frem i tid når han steiler og surner bare du nevner baby, og du er megabitter, er ikke mye kjærlighet igjen da Nei, sett deg ned, og snakk rasjonelt med fyren. Vær direkte og tydelig, uten å la emosjonene ta overhånd, og for all del...IKKE GRÅT, mange menn ser på det som en form for emosjonell utpressing. I denne situasjoenen må du være cool, calm and collected Masser av lykke til!!! Anonymous poster hash: 11571...23e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå