Gå til innhold

Dette med antall barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange barn har dere?

Hvor mange barne vil du ha?

Hvor mange vil mannen ha?

Har dere ombestemt dere underveis i antall barn dere ønsker dere?

Grunnen til at jeg spør er at jeg og mannen var enig om 2, men nå vil jeg ha 3. Burde jeg bare glemme det? Eller finnes det argumenter jeg kan bruke?

Anonymous poster hash: 0c231...c7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange barn har dere? 0
Hvor mange barne vil du ha? 4, men vanskelig å si siden vi ikke har noen nå :P
Hvor mange vil mannen ha? minst 3
Har dere ombestemt dere underveis i antall barn dere ønsker dere? snakker om det, men foreløpig diskuterer når det passer å få første.

Anonymous poster hash: 5b246...d86
Skrevet

Vi har ett par tvillinger.
Jeg vil ha tre, men blir nok enda ett par år til. Har nok å henge fingrene i for tiden, to små kan være heftig til tider.
Han vil ha ett helt fotballag, men håper det er kødd. Aldri fått et fornuftig svar, men han ble veldig glad da jeg spurte om han var interessert i enda en til om en stund :)
Ja! Før ønsker jeg 4-5, men nå føler jeg at to er nok. Men samtidig ønsker jeg en til, tror bare ting må roe seg enda litt før jeg blir klar på nytt.

Ja, finnes mange argumenter!
- Litt fælt, men om ett av barna skulle dø blir det ikke bare ett søsken alene

- Dem har flere å leke seg med og glede seg over

- Når man alt er i gamet, hvorfor ikke fortsette :D Dere har jo alt og vet hva dere går til. 

Anonymous poster hash: be6dd...0c9
Skrevet

Hvor mange barn har dere? 3

Hvor mange barne vil du ha? 5

Hvor mange vil mannen ha? 0

Har dere ombestemt dere underveis i antall barn dere ønsker dere? "Det bare skjedde"

Anonymous poster hash: 8926b...6fd

Skrevet

Tja...... Her skulle mannen bare ha ett barn. Jeg ville ha to eller tre... Eller to tette, så et lite opphold, og så to tette igjen. Vi har endt opp med to tette (23 mnd imellom) så et opphold på fem år, så fikk vi ei jente. Var ferdige da. Så gikk det åtte år, og et lite "rompetroll" klarte å snike seg fram. DA var vi ihvertfall ferdige!!! Satte inn spiral, men den gjorde ikke nytten sin. Sitter her nå, og er 16 uker på vei med nr. 5 :-)

NÅ ER VI FERDIGE!!!

Så jeg sier bare JA, det er mulig :-) LYKKE TIL!

Anonymous poster hash: 4c858...08a

Skrevet

Hvor mange barn har dere? 2
Hvor mange barn vil du ha? 2, ville ha 2 men ble uplanglagt gravid og venter nr 3   :P
Hvor mange vil mannen ha? 3
Har dere ombestemt dere underveis i antall barn dere ønsker dere? snakket alltid om å ha 3, men glemte det etterhvert, inntil jeg ble gravid igjen...

Anonymous poster hash: 65df2...8eb
Skrevet

Hvor mange barn har dere? 1 sammen (+ han har 1 fra før og jeg har 2)

Hvor mange barne vil du ha? Holder med det vi har (4 totalt)

Hvor mange vil mannen ha? 1 til

Har dere ombestemt dere underveis i antall barn dere ønsker dere? Ja, jeg orker ikke flere barn eller gå gravid igjen, mens han følr seg såret fordi jeg sier stopp... Vet ikke hvordan vi skal løse dette, men jeg har lyst til å sterilisere meg ...

Anonymous poster hash: 8926b...6fd

Anonymous poster hash: bb8a1...c49

Skrevet

1 og 1 på vei

Vil muligens ha 3, men var 2 jeg ønsket meg (kommer litt ann på økonomien)

Mannen tenker økonomisk og vil se det ann, men i utganspunktet 2

Fikk plutselig lyst på en til når jeg nå går med nr 2. Synes det er rart å aldri skal gå gravid igjen.

Anonymous poster hash: 28d16...619
Skrevet

Har 1

Jeg vil ha 3

Mannen vil ha 2

Ble enige etter første om at vi skal gå for 3

Anonymous poster hash: 7d037...739

Skrevet

Har: 1

Jeg vil ha: 1 eller 2

Han vil ha: helst 2

Det blir med det det ene. Vi trenger ivf for å lage barn og har gjort de forsøkene vi orker. Nå har vi sagt stopp.

Anonymous poster hash: 3542f...b41

Skrevet

Hvor mange barn har dere? 3

Hvor mange barne vil du ha? 3

Men likevel ser jeg ikke bort fra en nr 4 om noen år;)

Anonymous poster hash: 377fc...a39

Skrevet

Hvor mange barn har dere? 0
Hvor mange barne vil du ha? 3-4
Hvor mange vil mannen ha? 3-5
Har dere ombestemt dere underveis i antall barn dere ønsker dere? Må få opp farta om vi skal rekke å lage så mange. ;) Tenker det blir en revurdering om det kommer barn uansett.

Skrevet

Hvor mange barn har dere?

Hvor mange barne vil du ha?

Hvor mange vil mannen ha?

Har dere ombestemt dere underveis i antall barn dere ønsker dere?

Grunnen til at jeg spør er at jeg og mannen var enig om 2, men nå vil jeg ha 3. Burde jeg bare glemme det? Eller finnes det argumenter jeg kan bruke?

Anonymous poster hash: 0c231...c7b

Vi har 3 barn

Jeg ville ha 3 barn

Mannen ville ha 3 barn

Og nei,vi skal IKKE ha  4..!

Anonymous poster hash: f786f...3ab

Skrevet

Vi har 3 barn.

Jeg ville ha 3.

Mannen ville ha 2, men kanskje, bare kanskje kunne vi diskutere 3 barn i januar det året mellomste fylte 3.

Nr 3 er født i januar det året mellomste fylte 3 ;) Prevensjon som sviktet, og mannen var ikke spesielt fornøyd før oul... Etter da begynte han å glede seg :)

Skrevet

Jeg ville ha 3 og han ville ha 2. Nå har vi 4:-) Ingen tvillinger, alle planlagt og hjertelig velkomne:-)

Skrevet

Hvor mange barn har dere? Vi har et barn og venter nr. 2 senere i år.

Hvor mange barne vil du ha? Så for meg 2-3 barn

Hvor mange vil mannen ha? Han så for seg 2-3 barn

Har dere ombestemt dere underveis i antall barn dere ønsker dere? Vi har sammen diskutert og bestemt oss nå nylig om at det holder med 2. Jeg har hatt et tungt svangerskap denne gangen og som jeg sa til ham er det både helsemessige og rent "egoistiske" grunner som gjør at jeg tenker det holder med 2 barn. Vi pratet sammen og ble enige om at vi ønsker å fortsette å ha den romslige økonomien vi har, vi ønsker god tid til oppfølging av barna våre, vi ønsker at vi som familie skal ha muligheten til å reise og se ting sammen, vi ønsker å kunne hjelpe barna våre "i gang" i fremtiden og så ønsker vi "egen-tid" til både far og mor til å dyrke interesser.

Anonymous poster hash: 1506f...523

Skrevet

Hvor mange barn har dere? Tre uker igjen til termin med nummer 1. 
Hvor mange barn vil du ha? 3
Har dere ombestemt dere underveis i antall barn dere ønsker dere? Vi har hele tiden vært enige om at vi ønsker tre barn (selv om det jo kan forandre seg), da vi begge bare har ett søsken og alltid hatt lyst på flere. Har også pratet om at vi ønsker dem veldig tette, men siden jeg nå har hatt et tøft svangerskap med ekstrem kvalme og bekkenløsning med gangvansker så tenker vi nok at de ikke blir såå tette som vi hadde ønsket i utgangspunktet. Er noe med at vi skal orke at jeg går gravid igjen i tillegg til å ha en liten en. 

Skrevet

Har to, ønskar to og var einige om 1-2.

Skrevet

Har 2 og ville ha 3 men pga fødselen av siste og alvorlig for meg er jeg usikker på om jeg tør. Mannen ville ha 4 opprinnelig, hadde garantert fått 3 om siste fødsel gikk greit. Spørs om ikke årene løper fra meg før jeg får bestemt meg...

Anonymous poster hash: c15bd...b04

Skrevet

Hvor mange barn har dere? 1
Hvor mange barne vil du ha? 2
Har dere ombestemt dere underveis i antall barn dere ønsker dere? Både ja og nei. Da sønnen kom sa mannen "aldri igjen", men begynner nå å bli klar for nummer to. Men hver gang jeg spørr sier han at han vil ha tre, bare ikke ennå.

Anonymous poster hash: ea0cc...b1a
Skrevet

Hvor mange barn har dere? Jeg har ett fra fr og vi har ett sammen så to barn
Hvor mange barne vil du ha? vil ha 2-3
Hvor mange vil mannen ha? 2-3
Har dere ombestemt dere underveis i antall barn dere ønsker dere? Mannen ville egentlig ikke ha flere etter siste kom, men vi kommer til å gå for en til om noen år....vi får tydeligvis så fantastiske unger i følge han, så vi må få en til ;)

Anonymous poster hash: 030ed...4e5
Skrevet

Har 1 barn.
Vil gjerne ha 2 barn.
Han ville ha 2 barn.
Han ombestemte seg da jeg var gravid og ville ikke ha barn likevel.

Anonymous poster hash: 0c42a...fa5
Skrevet

Vi har:

Jente snart 17

Jente snart 15

Gutt 11

Jente snart 3

Jeg ønsket ikke noe bestemt antall, og det gjorde vel ikke han heller, men begge hadde lyst på fler enn ett hvertfall... Begge to er oppvokst med søsken, og vi ønsket at barna våre skulle ha noen å vokse opp sammen med. Kan vel ærlig innrømme at de tre første var mere "planlagt" og yngstemann var litt "spontan" (IKKE noe vi angrer på i ettertid).

Anonymous poster hash: bf6a1...c08

Skrevet (endret)

Tja...... Her skulle mannen bare ha ett barn. Jeg ville ha to eller tre... Eller to tette, så et lite opphold, og så to tette igjen. Vi har endt opp med to tette (23 mnd imellom) så et opphold på fem år, så fikk vi ei jente. Var ferdige da. Så gikk det åtte år, og et lite "rompetroll" klarte å snike seg fram. DA var vi ihvertfall ferdige!!! Satte inn spiral, men den gjorde ikke nytten sin. Sitter her nå, og er 16 uker på vei med nr. 5 :-)

NÅ ER VI FERDIGE!!!

Så jeg sier bare JA, det er mulig :-) LYKKE TIL!

Anonymous poster hash: 4c858...08a

Hvilken spiral har/hadde du? :o Måtte de ta den ut pga graviditeten? Eller hadde spiralen falt ut?

Har hormonspiral selv, og får litt hetta når jeg leser slikt :P

Endret av *piami*
Skrevet

Har 1, 1 på vei, jeg ønsker 2, mannen ønsket i utgangspunktet 4.

Vi har blitt enige om 2 i første omgang, for så å vurdere antallet om noen år. Jeg ønsker ikke flere enn 2 da jeg vil ha tid til å følge de opp skikkelig, og romslig økonomi. Men vi er enda såpass unge at vi har mange år på oss hvks vi skulle ønske flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...