Gå til innhold

Hvem er faren?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har havnet i en ekkel situasjon.... Jeg er 11,5 uker gravid, trooor (og håper) jeg vet hvem faren er, men det er noe som ligger å ganger..

 

Saken er den at jeg og samboer hadde en dårlig periode der jeg falt for fristelsen med en god venn.. Håper vi kan la være å diskutere dette aspektet av saken, og holde oss til det jeg lurer på. Jeg angrer fryktelig!!

 

Jeg hadde siste mensen 26. februar, jeg og samboer hadde sex kun en gang 11. mars, dvs 13 dager etter første dag siste mens. Jeg har 28 dagers syklus. Jeg hadde mye slimete utflod i to dager etter dette.

 

SÅ hadde jeg sex med den andre mannen 19. mars..., en drøy uke etter altså.

 

Og så testet jeg positivt 9 dager etter dette igjen (den 28. mars, altså 2 dager etter forventet mens). Sterk positiv test som ikke ble tatt på morgen urin.

 

Ut i fra dette regner jeg meg til at samboer må være faren, og håper inderlig det.

Jeg er glad for graviditeten, men dette legger absolutt en demper...

 

Hvem tror dere er faren...??

 

Anonymous poster hash: 6a2c0...736

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har regelmessige sykluser så er det vel utifra det du skriver mest sannsynlig at det er samboeren din som er faren.



Anonymous poster hash: 7e30b...f92
Skrevet

Du har selv satt deg selv i denne situasjonen. Hvorfor brukte du ikke prevensjon når du absolutt måtte være utro

 

Anonymous poster hash: 6f394...4ef

Skrevet

 

Hvis du har regelmessige sykluser så er det vel utifra det du skriver mest sannsynlig at det er samboeren din som er faren.

 

Anonymous poster hash: 7e30b...f92

Har regelmessige sykluser ja. Takk.

 

Anonymous poster hash: 6a2c0...736

Skrevet

Du har selv satt deg selv i denne situasjonen. Hvorfor brukte du ikke prevensjon når du absolutt måtte være utro

 

Anonymous poster hash: 6f394...4ef

Det er ikke dette tråden handler om...

 

Anonymous poster hash: 6a2c0...736

Skrevet

 

Du har selv satt deg selv i denne situasjonen. Hvorfor brukte du ikke prevensjon når du absolutt måtte være utro

 

Anonymous poster hash: 6f394...4ef

Det er ikke dette tråden handler om...

 

Anonymous poster hash: 6a2c0...736

Jeg svarer på det jeg vil

 

Anonymous poster hash: 6f394...4ef

Skrevet

Din samboer er mest antakelig far til barnet. Håper du er ærlig med han, det fortjener han.

 

Anonymous poster hash: 80d35...ada

Skrevet

Det er sannsynlig at det er samboer som er far, men det er langt i fra sikkert! Her må det nok DNA-test til når barnet er født. Du bør fortelle din samboer om dette asap!

 

Anonymous poster hash: 2472e...c19

Skrevet

 

 

Du har selv satt deg selv i denne situasjonen. Hvorfor brukte du ikke prevensjon når du absolutt måtte være utroAnonymous poster hash: 6f394...4ef

Det er ikke dette tråden handler om...Anonymous poster hash: 6a2c0...736

Jeg svarer på det jeg vil Anonymous poster hash: 6f394...4ef

Tipper det er du som driver og henger ut Fotballfrue også..

 

Ha deg ut av trådene, pesta.

 

Anonymous poster hash: 02cee...233

Skrevet

 

 

 

Du har selv satt deg selv i denne situasjonen. Hvorfor brukte du ikke prevensjon når du absolutt måtte være utroAnonymous poster hash: 6f394...4ef

Det er ikke dette tråden handler om...Anonymous poster hash: 6a2c0...736
Jeg svarer på det jeg vil Anonymous poster hash: 6f394...4ef
Tipper det er du som driver og henger ut Fotballfrue også..

 

Ha deg ut av trådene, pesta.

 

Anonymous poster hash: 02cee...233

Så fordi jeg ikke støtter utroskap så er jeg pesta? Ha ha

 

Anonymous poster hash: 6f394...4ef

Skrevet

Med all sannsynlighet er samboer far. Hvis du og samboer nå har et velfungerende forhold og begge gleder seg så ville jeg i hvert fall holdt kjeft om utroskapen, så lenge det ikke er noe som kan gjenta seg. Ingen grunn til å ødelegge forholdet for å få letta samvittigheten. Og jeg kan ikke se hva han skal tjene på å få vite noe.

 

Anonymous poster hash: e6d39...798

Skrevet

Hei HI

 

Jeg ville snakket med en lege for å diskutere situasjonen (kanskje over nett? Lummelegen f.eks)

Bare for å få en pekepinn på hvor sannsynlig det er for at din samboer er far til barnet eller ikke.

Kanskje du blir beroliget da?

 

Anonymous poster hash: 02cee...233

Skrevet

 

 

 

 

Du har selv satt deg selv i denne situasjonen. Hvorfor brukte du ikke prevensjon når du absolutt måtte være utroAnonymous poster hash: 6f394...4ef

Det er ikke dette tråden handler om...Anonymous poster hash: 6a2c0...736
Jeg svarer på det jeg vil Anonymous poster hash: 6f394...4ef
Tipper det er du som driver og henger ut Fotballfrue også..

Ha deg ut av trådene, pesta.Anonymous poster hash: 02cee...233

Så fordi jeg ikke støtter utroskap så er jeg pesta? Ha haAnonymous poster hash: 6f394...4ef

Du vet jo ikke en dritt om forholdet deres, så hvorfor så dømmende?

 

HI sier de hadde en vanskelig periode i forholdet for en tid siden, som kanskje førte til at begge forsvant i tenkeboksen?

Kanskje samboeren hennes flørtet med en annen, eller behandlet henne dårlig?

 

Somsagt, så var det et eller annet som førte til at HI drev bort fra han en stund.

 

Anonymous poster hash: 02cee...233

Skrevet

Din samboer er mest antakelig far til barnet. Håper du er ærlig med han, det fortjener han.Anonymous poster hash: 80d35...ada

Ja han vet om dette, men kan ikke mer om syklus, befrukting osv enn det jeg har lært han. Så han "stoler på" at jeg har rett her. Selv er jeg jo i tvil som dere skjønner.

 

Jeg har lest at egget lever kort, så det er liten sjanse for befruktning etter 24 timeretter eggløsning. Og at dagene før eggløsning kan variere stort iom at sædcellene kan leve lenge i påvente av egget.

Det tolker jeg som at dersom situasjonen var motsatt, dvs jeg hadde sex med 1 ukes mellomrom med begge FØR eggløsning, så ville det vært umulig å si hvem som er faren.

Noen som har hørt det samme...?

 

Også står det at graviditetstester virker tidligst 9 dager etter befruktning, men at ikke alle tester positivt så tidlig heller. Jeg tok jo min test 8 dager etter sex med siste, og den var ennå sterk positiv, og det var ikke på morgenen.

Noen som har hørt om dette da?

 

HI

 

Anonymous poster hash: 6a2c0...736

Skrevet

 

 

 

 

 

Du har selv satt deg selv i denne situasjonen. Hvorfor brukte du ikke prevensjon når du absolutt måtte være utroAnonymous poster hash: 6f394...4ef

Det er ikke dette tråden handler om...Anonymous poster hash: 6a2c0...736
Jeg svarer på det jeg vil Anonymous poster hash: 6f394...4ef
Tipper det er du som driver og henger ut Fotballfrue også..

Ha deg ut av trådene, pesta.Anonymous poster hash: 02cee...233

Så fordi jeg ikke støtter utroskap så er jeg pesta? Ha haAnonymous poster hash: 6f394...4ef
Du vet jo ikke en dritt om forholdet deres, så hvorfor så dømmende?

 

HI sier de hadde en vanskelig periode i forholdet for en tid siden, som kanskje førte til at begge forsvant i tenkeboksen?

Kanskje samboeren hennes flørtet med en annen, eller behandlet henne dårlig?

 

Somsagt, så var det et eller annet som førte til at HI drev bort fra han en stund.

 

Anonymous poster hash: 02cee...233

Hvis man absolutt må knulle på en annen får man gjøre det slutt først. Hvis forholdet ikke er bra så gjør det slutt.

Jeg hater utroskap

 

Anonymous poster hash: 6f394...4ef

Skrevet

 

 

 

 

 

Du har selv satt deg selv i denne situasjonen. Hvorfor brukte du ikke prevensjon når du absolutt måtte være utroAnonymous poster hash: 6f394...4ef

Det er ikke dette tråden handler om...Anonymous poster hash: 6a2c0...736
Jeg svarer på det jeg vil Anonymous poster hash: 6f394...4ef
Tipper det er du som driver og henger ut Fotballfrue også..

Ha deg ut av trådene, pesta.Anonymous poster hash: 02cee...233

Så fordi jeg ikke støtter utroskap så er jeg pesta? Ha haAnonymous poster hash: 6f394...4ef

Du vet jo ikke en dritt om forholdet deres, så hvorfor så dømmende?

HI sier de hadde en vanskelig periode i forholdet for en tid siden, som kanskje førte til at begge forsvant i tenkeboksen?

Kanskje samboeren hennes flørtet med en annen, eller behandlet henne dårlig?

Somsagt, så var det et eller annet som førte til at HI drev bort fra han en stund.Anonymous poster hash: 02cee...233

Takk. Ja det var mye som ikke var bra. Men ikke verre enn at jeg nå vil ha barn med han. Det er et etterlengtet barn.

 

Anonymous poster hash: 6a2c0...736

Skrevet

Hei HI

Jeg ville snakket med en lege for å diskutere situasjonen (kanskje over nett? Lummelegen f.eks)

Bare for å få en pekepinn på hvor sannsynlig det er for at din samboer er far til barnet eller ikke.

Kanskje du blir beroliget da?Anonymous poster hash: 02cee...233

Jeg skal ha første kontroll hos legen, og samboer skal ikke være med, så tenkte å snakke litt om det da. Nå har jeg en gammel, lite snakkesalig lege, men... Kanskje lommelegen er bedre ja. Takk for tips :)

 

Anonymous poster hash: 6a2c0...736

Skrevet

 

Din samboer er mest antakelig far til barnet. Håper du er ærlig med han, det fortjener han.Anonymous poster hash: 80d35...ada

Ja han vet om dette, men kan ikke mer om syklus, befrukting osv enn det jeg har lært han. Så han "stoler på" at jeg har rett her. Selv er jeg jo i tvil som dere skjønner.

 

Jeg har lest at egget lever kort, så det er liten sjanse for befruktning etter 24 timeretter eggløsning. Og at dagene før eggløsning kan variere stort iom at sædcellene kan leve lenge i påvente av egget.

Det tolker jeg som at dersom situasjonen var motsatt, dvs jeg hadde sex med 1 ukes mellomrom med begge FØR eggløsning, så ville det vært umulig å si hvem som er faren.

Noen som har hørt det samme...?

 

Også står det at graviditetstester virker tidligst 9 dager etter befruktning, men at ikke alle tester positivt så tidlig heller. Jeg tok jo min test 8 dager etter sex med siste, og den var ennå sterk positiv, og det var ikke på morgenen.

Noen som har hørt om dette da?

 

HI

 

Anonymous poster hash: 6a2c0...736

Så samboeren din vet om utroskapen? Da er det ikke annet å gjøre enn å la det stå til og håpe på det beste. Det er jo størst sjanse for at samboeren er faren, men ville tatt en test når barnet er født for å få sikre svar. Prøv å ikke la det overskygge gleden ved graviditeten. Og ikke ta sorgene på forskudd.

 

Anonymous poster hash: 6018f...86c

Skrevet

Med all sannsynlighet er samboer far. Hvis du og samboer nå har et velfungerende forhold og begge gleder seg så ville jeg i hvert fall holdt kjeft om utroskapen, så lenge det ikke er noe som kan gjenta seg. Ingen grunn til å ødelegge forholdet for å få letta samvittigheten. Og jeg kan ikke se hva han skal tjene på å få vite noe.Anonymous poster hash: e6d39...798

Ja vi har det, nå. Og har et barn sammen fra før av, så dette er jo gledelig fra begge hold.

 

Som jeg skrev litt lenger opp vet samboer om dette sidespranget... Han fant det ut, og jeg la alle kortene på bordet. Jeg tilbydde meg å ta abort (men hadde nok aldri klart det om det kom til det), og sa jeg kunne flytte ut.

Men han vil jo gjerne være faren og være der for begge barna hele tiden, ikke som deltidspappa, så han har sagt at han tror meg og skal forsøke å legge utroskapen bak seg.

Men jeg tipper det gnager på han også selv om dette er et ikke-tema nå.

 

Anonymous poster hash: 6a2c0...736

Skrevet

 

Med all sannsynlighet er samboer far. Hvis du og samboer nå har et velfungerende forhold og begge gleder seg så ville jeg i hvert fall holdt kjeft om utroskapen, så lenge det ikke er noe som kan gjenta seg. Ingen grunn til å ødelegge forholdet for å få letta samvittigheten. Og jeg kan ikke se hva han skal tjene på å få vite noe.Anonymous poster hash: e6d39...798

Ja vi har det, nå. Og har et barn sammen fra før av, så dette er jo gledelig fra begge hold.

 

Som jeg skrev litt lenger opp vet samboer om dette sidespranget... Han fant det ut, og jeg la alle kortene på bordet. Jeg tilbydde meg å ta abort (men hadde nok aldri klart det om det kom til det), og sa jeg kunne flytte ut.

Men han vil jo gjerne være faren og være der for begge barna hele tiden, ikke som deltidspappa, så han har sagt at han tror meg og skal forsøke å legge utroskapen bak seg.

Men jeg tipper det gnager på han også selv om dette er et ikke-tema nå.

 

Anonymous poster hash: 6a2c0...736

 

Så fint dere forsøker å løse dette sammen. Du har jo en raus mann også da :-) 

Når det er sagt vil jeg jo anbefale dere å gå til en parterapeut og jobbe med dette - ikke bare selve utroskapen, men hva det var som gjorde at dere kom dit i forholdet deres. Dere vil jo da etter min mening stå sterkere rustet til et liv sammen. Høres jo ut som det går litt fort i svingene for dere... og med barn inne i bildet er jo stabilitet viktigere enn noen gang. Lykke til :-)

 

Anonymous poster hash: 7e30b...f92

Skrevet

 

 

 

Med all sannsynlighet er samboer far. Hvis du og samboer nå har et velfungerende forhold og begge gleder seg så ville jeg i hvert fall holdt kjeft om utroskapen, så lenge det ikke er noe som kan gjenta seg. Ingen grunn til å ødelegge forholdet for å få letta samvittigheten. Og jeg kan ikke se hva han skal tjene på å få vite noe.Anonymous poster hash: e6d39...798

Ja vi har det, nå. Og har et barn sammen fra før av, så dette er jo gledelig fra begge hold.

 

Som jeg skrev litt lenger opp vet samboer om dette sidespranget... Han fant det ut, og jeg la alle kortene på bordet. Jeg tilbydde meg å ta abort (men hadde nok aldri klart det om det kom til det), og sa jeg kunne flytte ut.

Men han vil jo gjerne være faren og være der for begge barna hele tiden, ikke som deltidspappa, så han har sagt at han tror meg og skal forsøke å legge utroskapen bak seg.

Men jeg tipper det gnager på han også selv om dette er et ikke-tema nå.

 

Anonymous poster hash: 6a2c0...736

Så fint dere forsøker å løse dette sammen. Du har jo en raus mann også da :-)

Når det er sagt vil jeg jo anbefale dere å gå til en parterapeut og jobbe med dette - ikke bare selve utroskapen, men hva det var som gjorde at dere kom dit i forholdet deres. Dere vil jo da etter min mening stå sterkere rustet til et liv sammen. Høres jo ut som det går litt fort i svingene for dere... og med barn inne i bildet er jo stabilitet viktigere enn noen gang. Lykke til :-)

 

Anonymous poster hash: 7e30b...f92

Eller mest sannsynlig er det ødelagt. Han kommer ikke til å klare å stole på henne

 

Anonymous poster hash: 6f394...4ef

Skrevet

Jeg tror samboer er faren til barnet.

 

Lykke til uansett utfall :-)

 

 

Anonymous poster hash: 67638...abf

Skrevet

 

 

 

Med all sannsynlighet er samboer far. Hvis du og samboer nå har et velfungerende forhold og begge gleder seg så ville jeg i hvert fall holdt kjeft om utroskapen, så lenge det ikke er noe som kan gjenta seg. Ingen grunn til å ødelegge forholdet for å få letta samvittigheten. Og jeg kan ikke se hva han skal tjene på å få vite noe.Anonymous poster hash: e6d39...798

Ja vi har det, nå. Og har et barn sammen fra før av, så dette er jo gledelig fra begge hold.

 

Som jeg skrev litt lenger opp vet samboer om dette sidespranget... Han fant det ut, og jeg la alle kortene på bordet. Jeg tilbydde meg å ta abort (men hadde nok aldri klart det om det kom til det), og sa jeg kunne flytte ut.

Men han vil jo gjerne være faren og være der for begge barna hele tiden, ikke som deltidspappa, så han har sagt at han tror meg og skal forsøke å legge utroskapen bak seg.

Men jeg tipper det gnager på han også selv om dette er et ikke-tema nå.

 

Anonymous poster hash: 6a2c0...736

Så fint dere forsøker å løse dette sammen. Du har jo en raus mann også da :-)

Når det er sagt vil jeg jo anbefale dere å gå til en parterapeut og jobbe med dette - ikke bare selve utroskapen, men hva det var som gjorde at dere kom dit i forholdet deres. Dere vil jo da etter min mening stå sterkere rustet til et liv sammen. Høres jo ut som det går litt fort i svingene for dere... og med barn inne i bildet er jo stabilitet viktigere enn noen gang. Lykke til :-)

 

Anonymous poster hash: 7e30b...f92

Eller mest sannsynlig er det ødelagt. Han kommer ikke til å klare å stole på henne

 

Anonymous poster hash: 6f394...4ef

 

Det var jo veldig deterministisk da... folk har kommet over verre ting før. Men det krever for de fleste mye jobbing samt å ta tiden til hjelp så det kommer på avstand. 

 

Anonymous poster hash: 7e30b...f92

Skrevet

 

 

 

 

Du har selv satt deg selv i denne situasjonen. Hvorfor brukte du ikke prevensjon når du absolutt måtte være utroAnonymous poster hash: 6f394...4ef

Det er ikke dette tråden handler om...Anonymous poster hash: 6a2c0...736
Jeg svarer på det jeg vil Anonymous poster hash: 6f394...4ef
Tipper det er du som driver og henger ut Fotballfrue også..

 

Ha deg ut av trådene, pesta.

 

Anonymous poster hash: 02cee...233

Så fordi jeg ikke støtter utroskap så er jeg pesta? Ha ha

 

Anonymous poster hash: 6f394...4ef

Neida, fordi du ikke kan svare på spørsmålet er du ganske irriterende.

 

Hva du mener om utroskap er like lite interessant som hva du mener om situasjonen på Vestbredden og hva du spiste til frokost i dag.

 

Anonymous poster hash: 7826d...2ba

Skrevet

Jeg tror samboer er faren til barnet.

Lykke til uansett utfall :-)Anonymous poster hash: 67638...abf

Tusen takk :)

 

Anonymous poster hash: 6a2c0...736

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...