Gå til innhold

Hva irriterer deg mest med din mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er til tider fryktelig distré, og fryktelig treg. Også elsker han å fortelle meg om ting jeg ikke forstår eller interesserer meg for, skikkelig lange avhandlinger om kompliserte eller rare ting, uten å ta hintet at jeg faller ut.

Men selv om det kan irritere meg, så er han så søt at jeg kan ikke la være å bli litt sjarmert også :)

Høres ut som mannen min det ;)

Sist avhandling jeg fikk var om derivasjon Jeg måtte rett og slett avbryte for å si "hallo, det der kan du snakke med noen andre om". Heldigvis er han såpass grei at han da svarte med "ok", og slutta å snakke om det :P

Haha, de må være brødre :laugh:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han lar sin usikkerhet og depresjon gå ut over meg ved å klage på alt jeg Gjør (selv om jeg gjør noe hele dagen og er ufattelig sliten hver kveld). At han må ha øl hver helg. At han røyker. At han maser om analsex selv om han vet jeg synes det er ubehagelig + at han gor meg dårlig samvittighet for å ikke ha det med han. At han sammenligner med mes andre og oss med andres liv ( alle er så mye bedre og flinkere enn oss). At han aldri lar meg føle meg trygg i forholdet ( gjennom ti år har han med gjevne mellomrom sagt hvor usikker han er på oss. At han har vært utro men sier jeg maser når jeg trenger snakke omdet og sier jeg bør komme over det om vi skal være sammen. At han klager ofte når han må på familiemiddag. At han aldri tar initiativ til å dra til sine egne besteforeldre (de ee svært syke og jeg er den som må mase på han for å besøke dem.

Anonymous poster hash: 1d4f8...100

Slik er min også. Lurer på om det er en kombinasjon av depresjon og høyt alkoholforbruk. Og det er meg og barna det går utover ;(

Anonymous poster hash: 78825...df4

Skrevet

åh.. nå skal jeg slippe løs alt det som har terget gravidhormonene den siste tiden kjenner jeg..

Mannen gjør minimalt hjemme, men han er en fantastisk pappa da og har tatt mye ansvaret for barna nå mens jeg går gravid og har vært myyye dårlig. MEN...

Det ligger alltid igjen fruktskall/skorper/kniver på benken etter at han har smurt matpakker til barna som jeg må rydde opp hver eneste gang.

Stinkende sokker ligger alltid i stua fra dagen før, samme gjelder glasset han hadde noe i kvelden før.

Skal han finne en ting i skap/skuff ol, tar han ut ting helt til han finner det han skal ha, men putter aldri tingene tilbake.

Han kan si i det vi er ferdige med å spise middag, "gå å legg deg på sofaen du, så skal jeg rydde".

så flytter han alt fra bordet og over på kjøkkenbenken og så er han "ferdig", så må jeg gå etterpå å rydde etter han igjen.

Samme gjelder ved leggetid av ungene, om han sier han skal ordne alt "bare slapp av", så må jeg igjen gå å rydde opp alle leker, klær som ligger strødd utover gulvet på vei til badet osv.

Om morningen når mannen har tatt barna i bhg, så ligger det pysjer, sokker og brukte bleier rundt omkring i stua. hver gang!

Han ser ikke støv eller en skitten toalettskål, å ber jeg han vaske eller støvsuge så utsetter han det helt til jeg ikke gidder å vente på at han skal gjøre det lengre og skal så "ta over" når jeg allerede har begynt på "hans oppgaver".

Han bærer søppelet ut i garasjen i steden for i søppeldunken (det fant jeg ut nå i april og jentungen ville ha ut sykkelen for våren og jeg ikke fant den under all papp, plast, flasker ol.)

Jeg maste i 3 uker på at han skulle rydde opp alt i garagen men det endte opp med at det var jeg som måtte gjøre det.

Han klarer ikke skifte ei lyspære på eget initiativ, han lar det heller være mørk enn å skifte den.

Han setter alltid fra seg skoene midt i gangen og tar alltid andre sko om han skal ut døra igjen, så det er konstant 3-4 skopar spredt rundt i gangen som vi må tråkke over hver dag.

Han tror kjøkkenbenken er en søppelkurv. i steden for å åpne skapdøra under kjøkkenbenken å kaste søppelet så setter han det på benken å tror at det går i søppelkurven av seg selv.

Om han lager mat (uansett hva slags) så bruker han så sinnsykt mye kjøkkenutstyr, og vasker aldri etter seg, det blir stående til jeg er lei av å mase og gjør det selv.

Soverommet vårt er delt i 2, min side og hans side. På hans side ser man ikke gulvet pga klær, kofferter, papirer, bøker, blader osv. Jeg har prøvd så uendelig mange ganger å få han til å holde det ryddig, legge skittentøy i korga osv. men det nytter ikke så nå overser jeg det. og skal jeg vaske så legger jeg det opp i senga vasker og legger det tilbake, jeg har rett og slett fått nok av rotet hans.

Han lukker aldri skapdører etter seg, på kjøkkenet, soverom, bad. har han vært å hentet noe, står alltid skapdøra oppe etterpå.

Om jeg er irritert, sint ol. så skal han alltid kose på meg, si at han elsker meg osv osv. Blir jo bare mer forbanna og det VET han.

Han er veldig flink til å sette seg og sitt først, mens er det noe jeg eller barna trenger/skal osv. Så er ikke det så viktig og han "glemmer" det alltid. Er som å snakke til døve ører.

Han snorker utrolig mye og høyt. Vekker jeg han på natta for å be han snu seg så får jeg høre det groveste gloser. Fordi jeg vekte han.

Har han vært i badekaret (enten selv eller med barna), så sskyller han aldri badekaret etter seg og det blir slike møkkakanter som jeg må skrubbe bort etterpå, evt så ligger det masse leker og kluter i karet, som da ikke tørker fordi det ligger i en bøtte/kopp/beger med vann ol.

Han kan ikke reise på butikken å handle uten en liste som inneholder 100% av det vi skal ha. Den lista klarer han heller ikke skrive selv, da blir det dårlig med variert kost i heimen, han har faktisk kommet hjem etter en ukeshandel med 7 forskjellige frossenpizza, 2 melk, en ost og ett brød og seriøst ment at det var det vi trengte.

Sier nesten aldri ifra om han skal på møter eller har endret arbeidstid ol. slik at jeg fint kan lage middag til en som ikke kommer hjem fra jobb eller som kommer men allerede har spist på møtet han var på ol.

Han er avhengig av mobil/pc og sitter med det hele tiden. værste jeg vet er å prøve å snakke med en person som har øya mer på skjermen enn den som prater. Det å ta opp tlf eller skru på pcen midt i en samtale er skikkelig respektløst. og han klarer ikke la tlf ligge om han får en mld/mail ol i en samtale.

kan skrive myyyyyye mer men det orker jeg ikke...

Jeg ønsker meg ny mann jeg, i hvertfall etter å ha lest igjennom det jeg har skrivi nå..

Anonymous poster hash: 6660e...bc3
Skrevet

At han aldri vasker HELT opp. Det står alltid igjen et kjedelig skjærebrett eller en gryte eller panne.

At han blir stresset om jeg gråter og bare står og ser på meg i stedet for å komme og holde rundt meg.

Fortalte han dette nå og spurte samtidig hva det er med meg som irriterer han. Han kunne ikke komme på noe, sa han. Year right. Noe må det da være.

Anonymous poster hash: 8619f...1b8

Skrevet

Det som irriterer meg mest med mannen min er at han er liten, feit, skalla, har liten pikk, og gidder ikke bry seg med det. Han driter i om han ser høygravid ut, og han tror han er så jævla sexy med den hårete bleikfeite kroppen, kvapsete og dissete og med en pikk som i stiv tilstand knapt er 7 cm, og når den er helt inntrekt så forsvinner den, blir bare en liten hudfold uttapå pungen........

Og så vil han gå rundt naken............. ÆSJ!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, hadde han sett ut som david backham ja............og gitt meg blikket, og "hallo baby", ja da skulle jeg blitt mo i knærne da..............

Men "hello baby" funker ikke når du er skalla, 1.70 høy, og 100 kilo, og det er fet, og ikke muskler, alt er bare kvapsete og han har større hengetatter enn meg.

Og han gidder ikke bruke 2 minutt på å PRØVE å se bra t engang....................

DET irriterer meg med min mann..........................

Meeeeen, han er no snill og grei da.

-Og jeg er opplært til at utseende ikke betyr noe.

Men æsj, han er utseendemessig turn off.

Huff.

Jeg liker ikke å dra til syden sammen med han, for det er flaut............for han ser så hæslig ut.

Men men, en ting er jo positivt, jeg trenger ALDRIG være redd han er utro...............for han har ingen sosiale antenner, er fulstendig sosialt inkompetent, har så utrolig sære meninger.

Jeg aner ikke hvorfor men jeg er da glad i han, jeg ble sjarmert av han da jeg var 19 år, så ble vi sammen, og så gikk no tia, og nå er jeg 40, og vi har hus og gjeld, stakittgjærde og stasjonsvogn.

-Og for å være heilt ærlig, så er jeg ikke vakreste blomsten i hagen selv heller, og er temmelig overbevist om at jeg aldrig hadde fått en annen mann.

Så vi får nok holde ut med hverandre. Det er mer fornuft enn lidenskap, i fra min side.

Jeg har holdt ut i 20 år, gidder ikke bryte ut og begynne på nytt no.

Man blir jo glad i den man lever medså fremt man behandler hverandre med respekt, og de fleste ekteskap i verden i dag er tuftet på fornuft og vennskap heller enn kjærlighet.

Han er snill da, og grei,

Anonymous poster hash: 175f1...ef6

Huff, skulle tro du snakket om mannen min..

Men i mitt tilfelle synes jeg at jeg er ganske pen selv, og får en del oppmerksomhet fra menn.

Men akk, vi har barn sammen, og jeg har ikke samvittighet til å bryte opp en familie og såre mann og barn, "bare" på grunn av mangel på tiltrekning.

Får leve med det. Så får jeg finne litt glede i litt flørting og drømmer på si ;p

Får også tenke på at jeg har det tross alt ok, og så får jeg jobbe med flauheten og gi mer bæng i hva andre tenker..

Og at kjekke menn ofte har andre feil og mangler :D

Anonymous poster hash: 326b4...a58

Skrevet

Kortidshukommelse som en gullfisk og tankeløshet rundt ting.

Anonymous poster hash: 41534...ddb
Skrevet

at han er egoistisk og har opparbeidet seg kredittkortgjeld bak ryggen min ikke bare en, men hele tre ganger!! på disse tidspunktene har vi i tilegg hatt dårlig råd og har slitt med å betale regninger, så går han å handler inn hobbyting til seg selv for mange titalls tusen kroner!

Anonymous poster hash: d2842...a3b
Skrevet

At han må bruke så forbanna lang tid på toalettet i det vi skal ut døra... Og han skal plutselig bommelomme når jeg står ute med nøkkelen i døra....  :kjefte:

Skrevet

Min man er irriterende slik:

- jeg gjør mer enn han i huset, men likevel kan han komme med sånn; "det ser ikke ut her kommentarer"

- han er morragretten

- han dusjer på helt feil tidspunkt

- han klarer ikke handle uten å få eksakt liste

- han ødelegger alt tøyet han prøver å vaske

- han går aldri ut med søpla

- alt som omhandler ungene er av en eller annen grunn vanskeligere å gjennomføre for han enn for meg

- han har null kontroll på avtaler, bursdager, barnehageutstyr osv.

Nå er det helg og jeg er premenstruell

Anonymous poster hash: b6d61...b9b

At han er forbanna konfliktsky ovenfor sin egen familie ( foreldre, søsken etc). Og dette hadde vi en krangel om ironisk nok på fredag når vi skulle "kose" oss på resturant. Jeg synes han er feig akkurat der. 

Blir sur hvis jeg er sur, irriterende. Vil ha sex på upassende tidspunkt..

Ja, det jeg kommer på egentlig. 

Anonymous poster hash: f97d8...3f9

Skrevet

-Han gjør aldri noe i hjemmet uten at jeg må BE han om det.

-Han er superlat! 

-Overvektig

-Spiser usunt. Usunn mat, store posjoner, en til to ganger om dagen

-Konfliktsky (nesten tragisk til tider) 

Anonymous poster hash: 25e76...745
Skrevet

- Han gidder aldri å stå opp med barna

- Han engasjerer seg veldig lite i barna

Det er egentlig det jeg kommer på. Det andre er vel bare bagateller og betyr lite.

Skrevet

- jeg gjør mer enn han i huset, men likevel kan han komme med sånn; "det ser ikke ut her kommentarer"

- han er morragretten

- alt som omhandler ungene er av en eller annen grunn vanskeligere å gjennomføre for han enn for meg

Nå er det helg og jeg er premenstruell Anonymous poster hash: b6d61...b9b

hans familie og hans dårlige hukommelse

Anonymous poster hash: 406fa...d78

Skrevet

- han er morragretten

Nå er det helg og jeg er premenstruell

Anonymous poster hash: b6d61...b9b

Har vi samme mann??!;)

Anonymous poster hash: c2b94...8e6

Skrevet

- Han blir stresset og sint over filleting

- Han er ikke så god på å lytte (men er blitt veldig mye flinkere i det siste)

- Han har litt mage (ikke mye, men definitivt mer enn meg).

- Han er ikke så glad i fest og alkohol. Kan fint ta en øl men liker ikke å bli beruset, så vi er alltid de som drar hjem først. Jeg er litt mer glad i å være sosial så det savner jeg litt. Greit når vi har små unger da., og mye bedre enn en som drikker for mye.

- Litt støv på hjernen, så jeg lever nok ikke opp til hans krav når det gjelder huslighet, han maser ganske mye på meg (og jeg har definitivt skjerpet meg, men det blir visst aldri godt nok).

-sykt treg når vi skal ut døra!!! Jeg blir sprø!!

- bruker minst 30 min på do, glad vi skal flytte til et hus med tre toalett!

Ellers har jeg vært heldig. Han er snill, god, en superpappa og veldig flink i huset. Han gjør definitivt hovedandelen av husarbeid pluss lager alltid middag. Han er handy og flink i jobben sin, noe jeg beundrer. Spørs om det er jeg som ikke er den største "catchen" i vårt forhold.......

Anonymous poster hash: f7bd4...9cd

Skrevet

- Han er supertreig om morgenen. MÅ ligge minst en halvtime og "våkne" selv om vi har barna kravlende rundt oss i senga og det er min tur til å sove frempå.

- Standardkommentaren når jeg ber han om å gjøre noe er "ja, snart". "Snart" kan være flere timer, selv om det er noe som absolutt bør gjøres kjapt (ta opp kjøtt fra fryseren så det tiner til middag f.eks)

- Han evner ikke å se hva jeg gjør i huset. Da jeg var så syk at jeg knapt orket å gå på do en uke i strekk var det regelrett skittent her...han så det seriøst ikke.

- Når han finner ut at "nå skal vi ha rydde/vaskedag" er det bare å bli med på det. Så ender han opp med å sortere i papirene sine, rydde gjesterommet, rydde garasje eller noe slikt mens jeg faktisk må rydde og vaske i de rommene vi faktisk oppholder oss i til vanlig. Dette skjer gjerne dagen før vi skal ha besøk. Så noen prioriteringer?

- Han klager på at jeg aldri rydder opp etter meg når jeg lager middag (igjen: han ser bare de gangene ting ikke blir gjort), men gjør akkurat det samme selv.

- Han sier ikke fra når han går innom eg kompis på vei hjem fra jobb. Han kan også finne på å valse ut døra og dra på butikken e.l. uten å si et ord.

- Han kommenterer stadig vekk ting på til meg når jeg sitter med headset på og nesa godt nedi laptopen (må få med meg seriene mine vel ;) ), og så blir han snurt når jeg ikke aner hva han snakker om selv om han vet hva jeg driver med.

- Han motsier meg foran barna. Ikke noe alvorlig, men når jeg sier nei, så kan han si at "det kan hun vel?".

- Av og til syns jeg han er både tankeløs og egoistisk ovenfor barna. F.eks. syns jeg det er tankeløst å la den syke treåringen (feber, forkjølt) sitte ute i kald vind i bare t-skjorta og spise middag fordi "det er jo sol". Han kan også sitte i en stol, evt også med nesa i laptopen, og sukke høyt "jeg et så trøtt" om jeg bet han bytte bleie, gi ett av barna mat e.l. Han er vanligvis flink med barna, men av og til kobler han litt ut og mener seriøst at jeg skal fint kunne gå fra midt i middagslagingen for å skifte bleie når han gjør ingenting fordi han er trøtt.

- Han har ekstremt selektiv hukommelse. Kan fint huske noe jeg har sagt for tre år siden om det gagner han, mens ting jeg sa i går kan være totalt borte. Og ifølge han så har det ikke skjedd om han ikke husker det.

- Hver gang han koser med meg uoppfordret (han klør meg på ryggen og slikt om jeg ber om det) så er det seksuelt betinget. Ikke nødvendigvis at han vil ha sex, men han MÅ stryke meg på rompa, gjerne inn mot skrittet også, og på puppene. Enda han vet veldig godt at jeg hater å bli tatt på pupper og mellom bena når jeg ikke er kåt. Han er forresten dårlig på foreplay også. Selv om han i utgangspunktet vet at jeg trenger tid på å varmes opp så går hendene gjerne rett ned i trusa før jeg er klar.

Er en del ting som irriterer meg ja, men ikke noe jeg ikke kan leve med. Jeg er sikker på at lista hans på meg er minst like lang ;)

Anonymous poster hash: 2dc18...c89

Skrevet

Jeg irriterer meg over

- at han ikke eier hukommelse hvor han legger ting. Nøkler, mobil, lommebok, tilgangskort, en av de tingene spør han om minst en gang i løpet av dagen.

- at han ikke vasker klær bortsett fra egne jobbklær. Det gjør jeg visst ikke bra nok

- at rydde middagsbord betyr for ham å sette ting på kjøkkenbenken. Og blir stående inntil jeg rydder det bort

- at han ikke skyller ordentlig vasken etter ha barbert seg. Alltid litt barberskum igjen

- skriver jeg handlelapp kommer han tilbake og likevel har glemt flere ting

Ellers er det ikke mye. Ser at jeg er heldig egentlig, han er fremdeles ganske kjekk, trener og er opptatt av kosthold, flink med barna, ikke kravstor generelt. Jeg er ikke perfekt jeg heller, så vi passer ganske godt sammen.

Skrevet

Kom på en ting til:

Om han lager seg knekkebrød eller brødskiver så har han sykt mye stash som pålegg. Type; majones, salami, ost, salat, paprika, agurk, salat og tomat. 

Mulig jeg er rar, men synes det er ekstremt irriterende. Gjør så mye ut av enkle måltider, samme om han f.eks. skal ha gresk yoghurt, minst 5 ingredienser han stapper oppi der. Kjøleskapet tømmes jo med en gang :P

Anonymous poster hash: 840e7...5a1
Skrevet

- Han hermer etter fakter/ansiktsutrykk jeg har, daglig! Og mener selv det ikke er noe big deal, det er bare godmodig ment. Jeg får faktisk litt komplekser av det.

- Han skal alltid forstyrre meg når jeg setter meg ned med en bok. Han kan gå en hel dag uten å si noe særlig, men akkurat DA skal han plutselig skravle.

- Han snakker masse om jobben sin, noe som er heeelt utenfor mitt interessefelt (koding osv).

- Han lytter ikke når jeg snakker.

- Han er opphengt i at jeg er blitt litt overvektig, maser om jeg skal begynne å trene osv. Spiser jeg noe usunt en sjelden gang får jeg: skal du ha den sjokoladen? Kjøper jeg noe usunt får jeg BLIKKET. Mens han selv faktisk har lagt på seg tolv kg, trenner sporadisk og nekter å innse at han selv må OFRE noe i matveiien for å bli kvitt pølsa rundt livet.

- Han reagerer ikke på tårene mine i det heletatt.

- Når jeg trenger trøst så begynner han å diskutere på hvorfor jeg ikke har noen grunn til å være lei meg, slik at jeg ender meg å bli enda mer lei meg i tilegg til å bli fly forbanna på han.

- Han har en enorm stolthet og går rett i forsvar uansett hva.

- Han sier alltid i mot meg, som om det skulle være av prinsipp.

- Han er arrogant og høy på seg selv ifht sin utdannelse og jobb. Føler seg liksom litt hevet over andre. Han ser på meg som litt dun siden jeg ikke har utdannelse, selv om han ikke sier det høyt, så merkes det godt.

- Han framstår som veldig tørr og kjedelig. Alle vennene mine synes han er en tørrpinne. Vi finner aldri på noe gøy, aldri en tur på byen heller eller bare deler en flaske vin. Vi sitter stort sett bare hjemme, han med dataen, jeg med boken min.

- Han har verdens tørreste humor, ingen ler av den og han blir fornærmet over det. Selv om han aldri ler av feks meg og min venninnes humor, og påstår at det er vi som har dårlig humor. Når han slår av en spøk så er det som om stuen fylles med sand og alle bare måper kleint over at det går an.

- Han gidder ikke å pynte seg for meg.

- Han vil aldri kline.

- Han er i overkant opptatt av penger, det å ha mest mulig av dem.

- Han er veldig opptatt av hvordan han framstår, en status på facebook må feks planlegges skikkelig for å få mest mulig likes, ellers sletter han den om den ikke får noen likes.

- Han furter, etter en krangel feks, hele forbanna dagen og når jeg spør om noe er galt sier han nei, først når vi legger oss kommer det fram at han enda furter og hva det er !

- Han er innmari treg ut døren, når jeg står med skoene på å nøkkelen i hånda, da skal han tisse, ha voks i håret og pusse tenner.

- Han skal alltid pusse tenner før vi legger oss, når det faktisk er lagt opp til sex. Jeg mener han kan pusse tenner ETTER sexen, fordi lysten min er såklart borte innen han kommer inn på rommet der jeg ligger å venter.

- Han legger ikke ned noen innsats i foreplay.

- Han bekymrer seg konstant over ting, gjerne for meg også, slik at han maser på meg om ting han synes jeg burde bekymre meg for selv om jeg sier at det er ingen vits i å tenke på det akkurat nå når vi uansett ikke kan gjøre noe med det for øyeblikket!

Anonymous poster hash: db002...2d8
Skrevet

-Blir fort sint når han er stresset.

-klager på at det er rotete og skitent til meg ofte, akkurat som om han ikke kan vaske eller støvsge selv, meeen neida det er det vel jeg som skal ta meg av.

-han hadde aldri klart å dratt på butikke og handlet inn mat til å F.eks lage noe så enkelt som pasta pg tomat saus. Om han drar på butikken, så må jeg fortelle han ALT som skal handles inn..

-han forventer også at jeg skal fortelle han hva han skal gjør.. og da må jeg fortelle han tid og sted. Akkurat som om doktoren ikke klarer å finne ut noe selv.. (han har doktorgrad, og man skulle tro at jeg ikke trengte å være mamman hans)

- og ja!! så en annen hadde nevnt akkurat dette også.. "Ønsker sex på heeelt feil tidspunkt" Når jeg sier at jeg føler meg så sliten, og har vondt en plass da blir han kåt kan det nesten virke som, haha herregud altså:P

for en tulling! Men, det er klart jeg elsker han og vi har det helt supert sammen!! er ikke akkurat som om jeg er perfekt eller, og han har vel en liste om mine ting som irriterer han også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...