Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #26 Skrevet 25. mai 2014 Jeg lo litt da jeg leste at de ønsker flere kvinner ut i Agder. Jeg er kvinne og har vært jobbsøker her nede i flere måneder. Så gi folk arbeid da for fanden, jeg har lyst til å jobbe men jeg får ingen mulighet! Anonymous poster hash: f471a...dd7 Mente ut i jobb. Dumme autocorrect! Anonymous poster hash: f471a...dd7
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #27 Skrevet 25. mai 2014 Hvem snakker om uføretrygdede? Er ingen som er uføretrygdede i artikkelen det henvises til. Anonymous poster hash: a1f38...9e3 sug lut snakker om uføretrygdede. Anonymous poster hash: fa71a...fa2
Gjest Antarctica Skrevet 25. mai 2014 #28 Skrevet 25. mai 2014 Det som var kvalmende i artikkelen var hjernevasken av småunger. Klarte ikke lese hele, blir bare forbanna.
soleia Skrevet 25. mai 2014 #29 Skrevet 25. mai 2014 Synes det er litt rart at kvinner i deltidsstilling skal få skulda for all elende, som mange uføretrygda, høgt medisinforbruk osv. Eg er iallefall glad for at vi har hatt det så romsleg økonomisk at eg kunne ha utvida permisjon etter fødslane, og moglegheit for å jobbe litt redusert. Eg skjønar godt at mange vel dette i bygder der det er låge buutgifter. Har i periodar jobba fullt pga behov på jobben, men ser at familiens og eigen trivsel er større når eg har ein- to fridagar i veka. Men det må jo sjølvsagt vere eit frivillig val, og ikkje heilt nødvendig fordi kommunen legg opp tilbodet med slike forutsetnader.
sug lut Skrevet 25. mai 2014 Forfatter #30 Skrevet 25. mai 2014 (endret) Hvem snakker om uføretrygdede? Er ingen som er uføretrygdede i artikkelen det henvises til. Anonymous poster hash: a1f38...9e3 sug lut snakker om uføretrygdede. Anonymous poster hash: fa71a...fa2 Jeg kan godt snakke om uføretrygdede om du ønsker det, men her nevnte jeg det i forbifarten som ett av mange områder der Agderfylkene ligger dårligere an resten av landet. Ref artikkelens statistikk-kolonne. Som du antakelig ikke har lest, eller er i stand til å forstå, men du så jeg brukte et ord som det tydeligvis er vesentlig for deg at ikke jeg bruker, og hivde deg utpå for å hate. Har du ikke noe annet å komme med? Du kommer jo ingen vei om du ikke har argumenter. Men la oss snakke om uføretrygdede - tror du det hadde eksistert egne statsstøttede prosjekter for å motvirke at uføretrygd går i arv, om ikke det hadde vært et reelt problem? Endret 25. mai 2014 av sug lut
håperpåvinterbarn Skrevet 25. mai 2014 #31 Skrevet 25. mai 2014 Hva med å respektere at noen heller vil ta vare på barna og familien sin? Det er ikke alle som er intressert i jobb, det er heller ikke alle som er samfunnsengasjert og noen gir rett og slett faan i staten og alt de skal ta av skatter og avgifter. Her jobber vi ingen av oss, og vi er fornøyde med det. Det er ett valg vi har tatt, derfor har vi også bosatt oss på ett sted det er lite jobber. Vi mottar penger fra NAV og det er lite krav til aktiviteter fra NAV her. Vi trives kjempe bra og det gjør også barna. Respekter at ikke alle er som dere! Anonymous poster hash: 49c86...83c Du tuller nå vel? Har dere seriøst flyttet til et sted med få arbeidsmuligheter fordi dere vil snylter på oss andre (også kalt skattebetalere). Jeg tipper dere irriterer dere over somaliere som sitter i parker og tygger kaht isteden for å jobbe også? De har nemlig NØYAKTIG samme tankegang som dere. Hvorfor jobbe når man kan snylte, det er jo mye enklere å snylte. Skam dere intenst over dette!!!!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #32 Skrevet 25. mai 2014 Jeg er fra Arendal og ikke det at jeg ser på det som veldig religiøst her for jeg går ikke i ett slikt miljø då finnes det jo. Men da jeg bodde i Bergen møtte jeg på flere kirkegåere enn her. Jeg har jobbet i nærheten av vegårshei og der var det ille som høyere utdannet kvinne å jobbe. Det er en del produksjonsbedrifter på Sørlandet og derfor har de det kvinnesynet. Dette er lavt utdanna menn som har jobbet i industrien siden de var tenåringer. Merker at det er en veldig jantelovholdninger her nede. Man får ikkje lov å være smartere eller ha noen ambisjoner og spesielt ikke hvis du er kvinne. Merket og i min jobbjakt at man må kjenne noen omtrent for å få jobb. Og ha høy utdannelse betyr nesten ingenting de fleste steder. Ingen av firmaene her er lønnsledende heller. Jeg har alltid jobbet i mannsdominerte firma og jeg må gjøre meg selv litt dummere for å bli akseptert. Så de har ganske mye rett mener jeg bortsett fra bibelbelte da må man lenger inn i landet hvor en brøkdel bor. Anonymous poster hash: fac4b...0e3
håperpåvinterbarn Skrevet 25. mai 2014 #33 Skrevet 25. mai 2014 (endret) Jeg postet for tidlig, men for å legge til en ting til paret som lever av nav fordi de ikke gidder jobbe (de har tatt et "valg"). Jeg vil ikke sammenligne somaliere med dere. De har tross alt en helt annen (ig sikkert traumatisk) bakgrunn og ofte vanskeligheter med å komme i arbeid. Dermed er det mer forståelig for dem. Konklusjon: jeg vil heller betale for en kaht tyggende somalier enn dere. Endret 25. mai 2014 av håperpåvinterbarn
sug lut Skrevet 25. mai 2014 Forfatter #34 Skrevet 25. mai 2014 Åh, jeg er så lei det oppgulpet ditt som uføretrygdede! De fleste har ikke et annet valg, men det er du vel for tjukk i huet til å forstå? Anonymous poster hash: ded45...025 Det er vel ikke den hele og fulle sannhet. http://www.aftenposten.no/incoming/Prosjekt-skulle-bryte-arvet-uforetrygd----men-ble-stoppet-7575712.html#.U4F85ijy2-W
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #35 Skrevet 25. mai 2014 Hva med å respektere at noen heller vil ta vare på barna og familien sin? Det er ikke alle som er intressert i jobb, det er heller ikke alle som er samfunnsengasjert og noen gir rett og slett faan i staten og alt de skal ta av skatter og avgifter. Her jobber vi ingen av oss, og vi er fornøyde med det. Det er ett valg vi har tatt, derfor har vi også bosatt oss på ett sted det er lite jobber. Vi mottar penger fra NAV og det er lite krav til aktiviteter fra NAV her. Vi trives kjempe bra og det gjør også barna. Respekter at ikke alle er som dere! Anonymous poster hash: 49c86...83c Du tuller nå vel? Har dere seriøst flyttet til et sted med få arbeidsmuligheter fordi dere vil snylter på oss andre (også kalt skattebetalere). Jeg tipper dere irriterer dere over somaliere som sitter i parker og tygger kaht isteden for å jobbe også? De har nemlig NØYAKTIG samme tankegang som dere. Hvorfor jobbe når man kan snylte, det er jo mye enklere å snylte. Skam dere intenst over dette!!!! Ja jeg er seriøs. Vi har valgt å flytte til ett sted der det er veldig få jobber. Trives godt her selvom vi viste fra før at jobb mulighetene var få. NAV har ikke noe å tilby så de setter ikke krav, så da får vi støtte fra NAV. Klarer oss helt fint på det. Barna setter pris på å ha oss hjemme, og vi slipper stress og mas. Anonymous poster hash: 49c86...83c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå