Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #26 Skrevet 25. mai 2014 Jeg var i flere møter med nav forut for min permisjon pga omtrent lik situasjon som deg, og dertil uoversiktlige regler. Jeg jobbet statlig i min hovedjobb med en lønn på 450000. Bijobb min var 25 % med en lønn på 250000. Slik nav gjorde det var å ta 125 % som jeg jobbet og dele det inn i hvor mange deler hver jobb sto for. Jeg fikk 6g fra nav og de betalte ut dette til arbeidsgiverne mine i forhold til andelene de hadde beregnet. Jeg fikk utbetalt fra hovedarbeidsgiver det de fikk refundert fra nav, mens bi arbeidsgiveren min betalte ut vanlig lønn og betalte derfor mellomlegget. Dette igjen gjorde at jeg tapte litt, men ikke mye. Anonymous poster hash: 61f83...5d2 Tusen millioner takk! Det oppklarte en del. Merkelig at dette ikke kan stå i reglene noe sted - må da være flere som er i tilsvarende situasjon... Utifra det du skriver forstår jeg det slik at Nav da regnet ut at din hovedarbeidsgiver skulle ha 4/5 og din biarbeidsgiver 1/5 av 6G. Med dagens sats vil det si (88.370x6=) 530.220:5= 106.044x4= 424.176 til hovedarbeidsgiver og 106.044 til biarbeidsgiver. Så valgte biarbeidsgiver å dekke opp de resterende (250.00-106.044=) 143.956 slik at du fikk full lønn far denne arbeidsgiveren. Totalt sett gikk du dermed kun ned ca.25.000 i lønn det året du var i permisjon. Har jeg forstått det du skrev riktig da? Igjen - takk for svar!! :-) Anonymous poster hash: c936a...068 Nå er dette noen år siden så 6G var lavere enn hva dagens sats er så jeg gikk ned mer enn 25.000, men du har forstått korrekt (iallefall etter hvordan de praktiserte reglene for seks år siden). Anonymous poster hash: 61f83...5d2 Driver og regner her nå... Blir spennende å høre hva de sier... :-) Om det er flere som har eksempler på hvordan tilsvarende situasjon er løst i praksis - kom med det :-) Anonymous poster hash: c936a...068
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå