Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #26 Skrevet 24. mai 2014 Jeg har tykt, grovt og bølgete langt hår, og synes det er KJEMPEFINT med tynt, nordisk 'fairyhair'! Rart med det.. Anonymous poster hash: 050d8...afd
Gustav Klitt Skrevet 24. mai 2014 #27 Skrevet 24. mai 2014 Hårpudder fra Define finnes i hår-hylla på dagligvare. Liten, rød "flaske" med grå kork. Brukt riktig, gir den volum og får håret til å se mindre fett ut. Funker for meg, i hvert fall
*Miss Marple* Skrevet 24. mai 2014 #28 Skrevet 24. mai 2014 Slår et slag for balsam. Selv med ganske tykt hår blir det flatt og livløst uten. Jeg syns det er så bra av deg å ta datteren din på alvor. Man har så lett for å blåse bort sånne bekymringer med å si at du er så fin som du er. Det er hun helt sikkert, men fakta er at man har forskjellige utfordringer med hud og hår og det et bra å ta det på alvor. Man kan både fokusere på det positive og prøve å gjøre noe med det man ikke er heldig med i utgangspunktet.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #29 Skrevet 24. mai 2014 Hva med en kort fin frisyre? Hvorfor må det være slik at jenter skal ha langt hår? Anonymous poster hash: 4d4ae...2ab
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #30 Skrevet 24. mai 2014 Blir sikkert skutt av frisørene her nå, men jeg har sånn flatt hår som henger rett ned uansett hva jeg gjør. Rett nok er det verken veldig tynt eller striper seg, og jeg har ingen problem med å få lengde på det, men det er også veldig avhengig av sjampo og balsam. Bruker en som heter Tresemmé som selges blant annet på coop extra-butikkene. Den er ikke sammenlignbar med noen annen sjampo og balsam jeg har prøvd, og jeg har prøvd noen typer i min tid. Ut over det vasker jeg håret hver morgen, det må jeg for at det ikke skal bli fett/"stripete" (selv om det helt sikkert er de her som vil hevde at det er et behov jeg selv har skapt. Det er det faktisk ikke, i tenårene dusjet jeg slett ikke hver dag og håret ble like fort fett da som nå). Jeg skygger LANGT unna hårføner, krølltang osv, og børster ikke håret når det er vått. Jeg har også vært superfornøyd ut med denne sjampoen. Har også "nordisk" hårtype, og har slitt med at håret striper seg og at det lukter "fett" av hodebunnen. Men denne sjampoen var bra for mitt hår Forskjell på denne og annen butikksjampo er at den en silikonfri. Så denne ville jeg testet på datteren din, hi Bruk også balsam. Vet den selges på Kiwi XL, men har dessverre ikke funnet den i andre butikker her jeg bor Anonymous poster hash: 8f79a...48c
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #31 Skrevet 24. mai 2014 Hva med extensions? Jeg har også pistrete og kjipt hår, bruker jeg balsam klistrer det seg til hodet og dropper jeg balsamen ser jeg ut som jeg har kræsja i en stikkontakt.. For meg var det helt supert å få extensions, har brukt tape-on, og de satt 3 mnd før jeg byttet.. Kostet 2000, så 650 i mnd er jo litt, men muligens verdt det? Anonymous poster hash: 5ed5c...c51
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #32 Skrevet 24. mai 2014 http://www.imdb.com/name/nm0900877/ Denne dama er fra "Pacific Blue", den serien om det syklende politiet. Hun har vel sånn hår jeg antar din datter har. Har også ei venninne med slikt hår. Og begge disse har vært godt likt av "gutta" i alle fall. Darlene var den best likte i PB og venninna mi var veldig populær. Til tross for at det er veldig tynt, sånn" babyaktig" håret om det ikke er stylet rett. Se særlig på biler fra "sykkelpolititet".... Anonymous poster hash: 5ad5e...4e6
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #33 Skrevet 24. mai 2014 Tusen tusen takk for kjempemasse gode ord og fine tips Til ene anonyme: Det kan helt klart være nydelig med kort hår Alle må ikke ha langt, men klart jenta føler på det når de andre jentene i klassen har langt hår. Det finnes også mange tøffe frisyrer til kortere hår, og håret hennes er klippet i frisyre, men pga kvaliteten er det ikke fint likevel dessverre. hi Anonymous poster hash: fbbe2...554
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #34 Skrevet 24. mai 2014 Slår et slag for balsam. Selv med ganske tykt hår blir det flatt og livløst uten. Jeg syns det er så bra av deg å ta datteren din på alvor. Man har så lett for å blåse bort sånne bekymringer med å si at du er så fin som du er. Det er hun helt sikkert, men fakta er at man har forskjellige utfordringer med hud og hår og det et bra å ta det på alvor. Man kan både fokusere på det positive og prøve å gjøre noe med det man ikke er heldig med i utgangspunktet. Tusen takk Klart jeg forteller henne at hun er nydelig for det er hun, men jeg har selv slitt med dårlig selvbilde og ser tendensene hos min datter også. Da føler jeg at det er det min plikt å sørge for å gjøre det beste ut av hennes utgangspunkt. Skal ta til meg rådene her og se om vi ikke får bukt med noe av problemet ihvertfall. Kjøper ny shampo og balsam i dag og ser hvordan det går, så prøver vi evt. med hårpudder etc. Extensions syns jeg hun er litt for liten til enda. Tenker at det kan få henne til å føle at hun ikke er god eller fin nok. Det å bruke hårprodukter går an å legge fokuset på så stilig det blir å style håret så vi går for det i første omgang hi Anonymous poster hash: fbbe2...554
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #35 Skrevet 24. mai 2014 Mine tre jenter har lignende hår, og jeg fletter det alltid i vått hår etter vask. Da blir det volum og holder seg fint en hel dag:) Anonymous poster hash: b3af5...5c2
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #36 Skrevet 24. mai 2014 Virker som det er en god plan du har lagt Man kan faktisk bli "immun" mot shampo etterhvert, så det kan være lurt å bytte litt innimellom. Som de andre her så tenker jeg at fuktighet er viktig, dvs bruk balsam, og eventuelt kur eller litt hårolje. Har noen venninner som har har stor suksess med å ta B-vitaminer eller ølgjær for samme problem, så det kan jo prøves? Anonymous poster hash: 9b1fe...2c5
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #37 Skrevet 24. mai 2014 Jeg ville også i tillegg til de andre rådene her prøvd å gi henne B-vitamintilskudd:-) Anonymous poster hash: b6345...1bb
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #38 Skrevet 24. mai 2014 Tusen takk dere! Da prøver vi B-vitaminer også hi Anonymous poster hash: fbbe2...554
38_Bergen Skrevet 24. mai 2014 #39 Skrevet 24. mai 2014 Bruk Nisim sin shampo og balsam fra apoteket som heter "Fast" med aminosyrer og avslutt med litt hårolje i håndlkletørt hår. Håret vil oppføre seg helt anderledes og kanskje du skal sjekke henne for mangler av vitaminer/mineraler osv hos lege. Jeg bruker ikke butikkshampoer for da blir håret mitt seendes helt tørt og pistrete ut...og balsam er et must for slikt hår uansett.. Ps: håper du holder tankene dine om hvor "stygt" hår hun har for deg selv, barn er følsom ovenfor alt som har med utseende å gjøre og det er vondest å høre det fra de nære.
Fandens Oldemor Skrevet 24. mai 2014 #40 Skrevet 24. mai 2014 Det er veldig viktig at du unngår shampo med dimethicone (eller lignende) i seg. Såvidt jeg kan se, har f.eks. Tresemme det (og jeg tipper det er derfor personen som anbefaler den må vaske håret hver morgen). Antageligvis er det dette stoffet som gjør at håret deler seg selv om det er nyvasket. For å bli kvitt problemet kan dere bruke en renseshampo, feks Define sin som fins i dagligvarebutikker (ikke dyr). La den gjerne virke litt. Etter noen vask, forsvinner problemet. (Kilde: både meg selv og datteren min). Håper det løser seg
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #41 Skrevet 24. mai 2014 Datterenmin har samma greia. Hun går i 3 trinn. Hun erlv har ikke skjønt det enda, så hun vifter på de pistrete tynne fjonene sine og tror selv hun har englegår.... Men det er egentlig pyton. Tynt pistrete, og pent kun når det er nyvasket og nyfnet. Hun er ikke så interisert å håret, og tror selv det er penest om det henger rett ned. Hun er 9 år og har hår litt ned på skuldrene, og kliptseg 4 ganger i hele sitt liv. Så det er håpløst. Hunvil nokkomme til å bruke mye tid, energi, penger og utstyr på håret sitt. men jeg gruer meg til denkommende perioden når dette ikke er så nøye, for hun ser uflidd og ustelt ut. Anonymous poster hash: e9b88...f85
Fandens Oldemor Skrevet 24. mai 2014 #42 Skrevet 24. mai 2014 Datterenmin har samma greia. Hun går i 3 trinn. Hun erlv har ikke skjønt det enda, så hun vifter på de pistrete tynne fjonene sine og tror selv hun har englegår.... Men det er egentlig pyton. Tynt pistrete, og pent kun når det er nyvasket og nyfnet. Hun er ikke så interisert å håret, og tror selv det er penest om det henger rett ned. Hun er 9 år og har hår litt ned på skuldrene, og kliptseg 4 ganger i hele sitt liv. Så det er håpløst. Hunvil nokkomme til å bruke mye tid, energi, penger og utstyr på håret sitt. men jeg gruer meg til denkommende perioden når dette ikke er så nøye, for hun ser uflidd og ustelt ut. Anonymous poster hash: e9b88...f85 Hvorfor hjelper du ikke henne da, sånn at hun slipper å se ustelt og uflidd ut? Istedenfor å snakke så nedlatende om henne?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #43 Skrevet 24. mai 2014 Må bare tilføye her! Dere som sier dere er fornøyd med butikkprodukter er fordi det er juks. Det koster mindre penger og lage shampo med den sorten molekyler som er for store til og trenge inn i håret. Den har vasketensider og mye silikon som legger seg utenpå håret, så dere blir nok dessverre lurt! Og man blir aldri immun mot en shampo, grunnen til at det er lurt å bytte er Pga at håret har fått nokk av den pleien som er i den shampoen du bruker. F.eks, når håret har fått nok av proteiner burde man begynne å bruke en med fuktighet😊 frisør Anonymous poster hash: 7da3d...782
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #44 Skrevet 24. mai 2014 Jeg har samme hår som din datter. Tynt og flatt. Krøller går ut med en gang om jeg ikke bruker et tonn hårspray for hver enkelt krøll. Jeg har funnet en balsam som har vært super på mitt hår. Det er en fra define som inneholder hveteprotein. Må vaske om kvelden for de første timene ser håret mitt litt "brusete" ut etter bruk. Akkurat som om det er tørt. Etter natten har jeg fått normalt hår som har litt volum. Trenger da kun å vaske håret hver 3 - 4 dager. Anonymous poster hash: 7b388...926
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #45 Skrevet 24. mai 2014 Nokre (deriblant meg) er skapt for hårstrikkar, ikkje laust hår.Ja det er hun også, og hun er helt utrolig nydelig med håret i strikk, for hun har så vakre øyne som kommer godt frem da. Men hun HATER hårstrikk. Bare jeg nevner det så blir hun sur. Veldig synd, for hun kler det bedre og ser mer stelt ut også da. Men hun hater det så mye at hun faktisk ikke klarer å sette håret i strikk selv engang. hi Anonymous poster hash: fbbe2...554 Det er vel naturlig når dei andre ikkje brukar strikkar. Hugsar eg også ønskte hår som dei andre, framleis hender det tidt og ofte at eg innbillar meg at eg kan gå utan. Fluffar opp håret med volummousse og andre kløande remedier, etter ein halvtime er det fritt for volum Huff, så kjedelig for deg også Hennes hår er også sånn. Skulle krøllete det til bryllupet vårt og krøllene var ute på ene siden før vi var begynt på andre. Flatt, livløst og henger rett ned. hi Anonymous poster hash: fbbe2...554 Ekstra kjipt fordi søstra mi har så tjukt hår at ho må tynne det ut for å kunne bruke ein normal hårstrikk, og som når ho er hjå frisøren tilbyr seg å glatte ut håret sitt sjølv, frisøren rekk å klippe ein anna kunde i mellomtida Forresten eig ho hverken kam eller børste, håret blir ikkje flokete! Hugsar at vi ofte hadde fletter som barn, hennar to fletter var tjukkare enn mi eine. Tenker at jenta di etterkvart blir glad i å sette opp håret i strikk Hadde du ikke hatt et annet målføre enn meg, hadde jeg trodd du var min søster Anonymous poster hash: d1a80...249
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå