Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Høres brutalt ut ja, men det er sant. Hun har typisk nordisk, kjempetynt og pistrete hår. Det blir ikke langt (rekker til skuldrene) og deler seg i "remser" kun et par timer etter vask. Hun det rett og slett alltid ustelt ut på håret og det er forferdelig syns da hun går i en klasse (5. trinn) hvor alle jentene har tykt og fint hår, og hun med "kortest" hår har håret ned til midten av ryggen. Datteren min blir jo bare mer og mer bevisst på disse tingene, og sier støtt og stadig at hun er så stygg, hun er ikke søt osv. Syns dette er vondt og vanskelig. Finnes det noen mirakelkurer som kan bedre hårkvaliteten hennes? Anonymous poster hash: fbffd...6eb
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 *ser rett og slett ustelt ut... *det er forferdelig synd... hi Anonymous poster hash: fbbe2...554
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 Ta henne med til frisøren og spør om tips til forskjellige kurer. De skal jo kunne det når de jobber med hår Anonymous poster hash: 59dea...204
Gustav Klitt Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Høres ut som mitt hår. Prøve hårpudder? Minimere bruk av balsam? Skulderlangt kan være fint det da, selv om jeg skjønner at det er sårt når "alle andre" har til rumpa.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 Ta henne med til frisøren og spør om tips til forskjellige kurer. De skal jo kunne det når de jobber med hår Anonymous poster hash: 59dea...204 Takk for svar. Har vært hos flere frisører men ingen har noen gode tips dessverre, så føler meg litt rådvill rett og slett. hi Anonymous poster hash: fbbe2...554
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 Høres ut som mitt hår. Prøve hårpudder? Minimere bruk av balsam? Skulderlangt kan være fint det da, selv om jeg skjønner at det er sårt når "alle andre" har til rumpa. Takk for svar. Hun er klippet i frisyre så det ser forsåvidt fint ut. Det er bare det at det deler seg selv når det er såpass kort. Er ikke kjekt å føle seg ustelt når man er nydusjet. Balsam bruker hun ikke. Hårpudder har jeg ikke hørt om, hvor får man tak i det? hi Anonymous poster hash: fbbe2...554
☆☆☆ Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 Nokre (deriblant meg) er skapt for hårstrikkar, ikkje laust hår.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Det kan være kjempefint selvom det er tynt. Men det trenger kanskje ikke være så langt? De med tykt,langt hår kan ha andre ting å slite med(kanskje hårete armer og bein,noe man ofte kan ha når man har tykt hår på hodet). Hilsen en med tykt,langt hår men alikevel hatt andre komplekser;) Anonymous poster hash: 45d68...73e
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Nokre (deriblant meg) er skapt for hårstrikkar, ikkje laust hår. Ja det er hun også, og hun er helt utrolig nydelig med håret i strikk, for hun har så vakre øyne som kommer godt frem da. Men hun HATER hårstrikk. Bare jeg nevner det så blir hun sur. Veldig synd, for hun kler det bedre og ser mer stelt ut også da. Men hun hater det så mye at hun faktisk ikke klarer å sette håret i strikk selv engang. hi Anonymous poster hash: fbbe2...554
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #10 Skrevet 23. mai 2014 Det kan være kjempefint selvom det er tynt. Men det trenger kanskje ikke være så langt? De med tykt,langt hår kan ha andre ting å slite med(kanskje hårete armer og bein,noe man ofte kan ha når man har tykt hår på hodet). Hilsen en med tykt,langt hår men alikevel hatt andre komplekser;) Anonymous poster hash: 45d68...73e Jada, jeg har sett mange med kjempefint hår som er skulderlangt. Men problemet her er at hårkvaliteten rett og slett er elendig. Hun har bare stygt hår. Herlighet så fæl jeg føler meg, men det er dessverre sant. Sier selvsagt ikke dette til henne, og gjør det jeg kan for å ordne håret hennes, men det blir bare ikke fint. hi Anonymous poster hash: fbbe2...554
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #11 Skrevet 23. mai 2014 For all del ikke vask håret hennes med shampo uten og bruke balsam! Kan være dette som er problemet. Shampoen har en sur ph for og åpne skjellaget på hårstrået slik at den kan tilsette pleiestoffer og gjøre rent. Balsamen har en baskisk ph som gjør at skjellaget skjellaget lukker seg igjenn. Om du ikke bruker den vill skjellaget stå og sprike og håret mister næring og pleiestoffer i tillegg til at det blir slitt! For meg høres det ut som en god fuktighets shampoo og fuktighetsbalsam kan hjelpe! Jeg ville anbefalt Sebastian hydrate, den er mild og tynger ikke, mye fuktighet! Hilsen frisør Anonymous poster hash: 7da3d...782
☆☆☆ Skrevet 23. mai 2014 #12 Skrevet 23. mai 2014 Nokre (deriblant meg) er skapt for hårstrikkar, ikkje laust hår.Ja det er hun også, og hun er helt utrolig nydelig med håret i strikk, for hun har så vakre øyne som kommer godt frem da. Men hun HATER hårstrikk. Bare jeg nevner det så blir hun sur. Veldig synd, for hun kler det bedre og ser mer stelt ut også da. Men hun hater det så mye at hun faktisk ikke klarer å sette håret i strikk selv engang. hi Anonymous poster hash: fbbe2...554 Det er vel naturlig når dei andre ikkje brukar strikkar. Hugsar eg også ønskte hår som dei andre, framleis hender det tidt og ofte at eg innbillar meg at eg kan gå utan. Fluffar opp håret med volummousse og andre kløande remedier, etter ein halvtime er det fritt for volum
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #13 Skrevet 23. mai 2014 For all del ikke vask håret hennes med shampo uten og bruke balsam! Kan være dette som er problemet. Shampoen har en sur ph for og åpne skjellaget på hårstrået slik at den kan tilsette pleiestoffer og gjøre rent. Balsamen har en baskisk ph som gjør at skjellaget skjellaget lukker seg igjenn. Om du ikke bruker den vill skjellaget stå og sprike og håret mister næring og pleiestoffer i tillegg til at det blir slitt! For meg høres det ut som en god fuktighets shampoo og fuktighetsbalsam kan hjelpe! Jeg ville anbefalt Sebastian hydrate, den er mild og tynger ikke, mye fuktighet! Hilsen frisør Anonymous poster hash: 7da3d...782 Tusen, tusen takk for tips! Det skal jeg kjøpe! hi Anonymous poster hash: fbbe2...554
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #14 Skrevet 23. mai 2014 Nokre (deriblant meg) er skapt for hårstrikkar, ikkje laust hår.Ja det er hun også, og hun er helt utrolig nydelig med håret i strikk, for hun har så vakre øyne som kommer godt frem da. Men hun HATER hårstrikk. Bare jeg nevner det så blir hun sur. Veldig synd, for hun kler det bedre og ser mer stelt ut også da. Men hun hater det så mye at hun faktisk ikke klarer å sette håret i strikk selv engang. hi Anonymous poster hash: fbbe2...554 Det er vel naturlig når dei andre ikkje brukar strikkar. Hugsar eg også ønskte hår som dei andre, framleis hender det tidt og ofte at eg innbillar meg at eg kan gå utan. Fluffar opp håret med volummousse og andre kløande remedier, etter ein halvtime er det fritt for volum Huff, så kjedelig for deg også Hennes hår er også sånn. Skulle krøllete det til bryllupet vårt og krøllene var ute på ene siden før vi var begynt på andre. Flatt, livløst og henger rett ned. hi Anonymous poster hash: fbbe2...554
☆☆☆ Skrevet 23. mai 2014 #15 Skrevet 23. mai 2014 Nokre (deriblant meg) er skapt for hårstrikkar, ikkje laust hår.Ja det er hun også, og hun er helt utrolig nydelig med håret i strikk, for hun har så vakre øyne som kommer godt frem da. Men hun HATER hårstrikk. Bare jeg nevner det så blir hun sur. Veldig synd, for hun kler det bedre og ser mer stelt ut også da. Men hun hater det så mye at hun faktisk ikke klarer å sette håret i strikk selv engang. hi Anonymous poster hash: fbbe2...554 Det er vel naturlig når dei andre ikkje brukar strikkar. Hugsar eg også ønskte hår som dei andre, framleis hender det tidt og ofte at eg innbillar meg at eg kan gå utan. Fluffar opp håret med volummousse og andre kløande remedier, etter ein halvtime er det fritt for volum Huff, så kjedelig for deg også Hennes hår er også sånn. Skulle krøllete det til bryllupet vårt og krøllene var ute på ene siden før vi var begynt på andre. Flatt, livløst og henger rett ned. hi Anonymous poster hash: fbbe2...554 Ekstra kjipt fordi søstra mi har så tjukt hår at ho må tynne det ut for å kunne bruke ein normal hårstrikk, og som når ho er hjå frisøren tilbyr seg å glatte ut håret sitt sjølv, frisøren rekk å klippe ein anna kunde i mellomtida Forresten eig ho hverken kam eller børste, håret blir ikkje flokete! Hugsar at vi ofte hadde fletter som barn, hennar to fletter var tjukkare enn mi eine. Tenker at jenta di etterkvart blir glad i å sette opp håret i strikk
Roheryn Skrevet 23. mai 2014 #16 Skrevet 23. mai 2014 Blir sikkert skutt av frisørene her nå, men jeg har sånn flatt hår som henger rett ned uansett hva jeg gjør. Rett nok er det verken veldig tynt eller striper seg, og jeg har ingen problem med å få lengde på det, men det er også veldig avhengig av sjampo og balsam. Bruker en som heter Tresemmé som selges blant annet på coop extra-butikkene. Den er ikke sammenlignbar med noen annen sjampo og balsam jeg har prøvd, og jeg har prøvd noen typer i min tid. Ut over det vasker jeg håret hver morgen, det må jeg for at det ikke skal bli fett/"stripete" (selv om det helt sikkert er de her som vil hevde at det er et behov jeg selv har skapt. Det er det faktisk ikke, i tenårene dusjet jeg slett ikke hver dag og håret ble like fort fett da som nå). Jeg skygger LANGT unna hårføner, krølltang osv, og børster ikke håret når det er vått.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #17 Skrevet 23. mai 2014 Jeg har ikke helt likt hår som din datter, det er tykkere og full av fall (=floker), og er tungt, tørt, og deler seg lett i seksjoner... Jeg brukte babysjampoen til datteren min en dag, dr. greve, og fikk et helt nytt hår. Kanskje verdt et forsøk? Ellers er jeg også skapt for hårstrikk, i grunnen. Anonymous poster hash: 32c71...bba
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #18 Skrevet 23. mai 2014 Blir sikkert skutt av frisørene her nå, men jeg har sånn flatt hår som henger rett ned uansett hva jeg gjør. Rett nok er det verken veldig tynt eller striper seg, og jeg har ingen problem med å få lengde på det, men det er også veldig avhengig av sjampo og balsam. Bruker en som heter Tresemmé som selges blant annet på coop extra-butikkene. Den er ikke sammenlignbar med noen annen sjampo og balsam jeg har prøvd, og jeg har prøvd noen typer i min tid. Ut over det vasker jeg håret hver morgen, det må jeg for at det ikke skal bli fett/"stripete" (selv om det helt sikkert er de her som vil hevde at det er et behov jeg selv har skapt. Det er det faktisk ikke, i tenårene dusjet jeg slett ikke hver dag og håret ble like fort fett da som nå). Jeg skygger LANGT unna hårføner, krølltang osv, og børster ikke håret når det er vått. Takk for tips til deg også! Kanskje vi skal teste den også, den er kanskje billigere enn frisørshampoer? Må bare teste ut litt forskjellig for det er ikke noe kjekt for henne. hi Anonymous poster hash: fbbe2...554
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #19 Skrevet 23. mai 2014 Jeg har ikke helt likt hår som din datter, det er tykkere og full av fall (=floker), og er tungt, tørt, og deler seg lett i seksjoner... Jeg brukte babysjampoen til datteren min en dag, dr. greve, og fikk et helt nytt hår. Kanskje verdt et forsøk? Ellers er jeg også skapt for hårstrikk, i grunnen. Anonymous poster hash: 32c71...bba Takk for tips det er den shampoen hun bruker nå dessverre. Men jeg syns den var god i begynnelsen, kanskje hun har blitt immun på et vis. hi Anonymous poster hash: fbbe2...554
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #20 Skrevet 23. mai 2014 Når håret mitt ser fett eller ustelt ut, tar jeg i tørrshampo. Gir volum og tar bort fett-looken! Finnes i små sprayfladker man kan ha med i veska. Anonymous poster hash: 6b4fc...272
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #21 Skrevet 23. mai 2014 Den grønne shampoo og balsamen fra joico. 245kr flasken hos frisør. Gjør håret tjukt og volum. Ha balsam i fra ørene og den. Ikke i røttene Anonymous poster hash: e1d63...8d4
Anne-B. Skrevet 23. mai 2014 #22 Skrevet 23. mai 2014 Saltvannsspray hjelper mitt håpløse nordiske hår.
Roheryn Skrevet 23. mai 2014 #23 Skrevet 23. mai 2014 Takk for tips til deg også! Kanskje vi skal teste den også, den er kanskje billigere enn frisørshampoer? Må bare teste ut litt forskjellig for det er ikke noe kjekt for henne. hi Anonymous poster hash: fbbe2...554 Jeg vil tro den er vesentlig billigere - 80-90 kr for en halvliter eller noe sånt
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #24 Skrevet 24. mai 2014 Har også tynt hår. Bruker joico k-pak kåret til beste hårkur åtte år på rad. Kjøper en liter på nett for 350 kr og varer to tre år. Får glatt nydelig hår. Deretter bruker jeg hårpulver feks siso, minimal mengde på toppen av hodet og tar fingrene under håret og gnir lit i hodebunnen så løfter håret seg i fint volum. Holder til jeg vasker håret igjen. Trenger bare gjøre bevegelsen igjen hvis trenger oppfriskning. For enda mer volum bruker jeg herstyler. En krølltang som krøkes hele mitt tynne hår på to minutter. Gjør du dette er jeg sikker på at hun blir nydelig! Sjampoen er jeg ikke så nøye med. Bare skifter litt i blandt. Favoritt er fra joico. Kan også ta en farge som ligner hennes fra butikken og farge får ofte fin glans. Bare ti minutter. Og med tynt hår ikke sikkert du trenger hele pakken. Pleier å dele de i to. Kjøper ofte økologisk. Veldig gode! Anonymous poster hash: 8d814...e95
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #25 Skrevet 24. mai 2014 Klipp tupper, bruk god shampo, hårkur og føn og gre håret etter vask. Anonymous poster hash: 99247...06a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå