Gå til innhold

Hvor mye penger brukte dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye til førstemann, til 2.mann var vi så heldige å vinne masse babyutstyr, og til tredjemann har vi sikkert brukt 3-4000 (ny bilstol, litt nye klær, stellematte og stellebord (nytt)). Men så kommer det litt ekstra når vi må kjøpe gardiner, skap etc. Så ingen barn er gratis;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk: bilstol, vognpose, mye klær

Vi kjøpte vogn brukt til 3000 kr

Resten kjøpte vi nytt: seng, dyne, stellebord, kluter, klær, bæresjal, vippestol, etc.

Brukte vel fort en 10-15000 tenker jeg.. 

Anonymous poster hash: 772a0...ce8
Skrevet

Å herregud, MYE. nærmere 100.000. Vogn, bilsete, møbler, tekstiler osv,osv. Nå kommer neste rett rundt svingen og det har gått alt for mye denne gangen også.. :P 

Anonymous poster hash: b49eb...b91
Skrevet

Sikkert rundt 20 000. Vogn, bilstol med base, seng, madrass, flere sett sengetøy, dyner,vugge med madrass og sengehimmel, ammepute, stellebord og stellematte, bæresjal, babycall, stelleveske, bilstolpose, lammeskinn, klær, tepper og sikkert mer. Enda mer hvis jeg regner med kommoder, skap osv. Vugge ble kjøpt brukt og den ble vi sponsa med. Bilstol og base ble vi sponsa med. Fikk penger til vogn. Så ble ikke så gæli til slutt. Venter 2.mann nå, og da har vi alt vi trenger. Blir nok litt nye klær pluss at vi må kjøpe ny seng til eldstemann. Og et nytt rom å møbelere etterhvert da ;)

Skrevet

Om jeg ikke husker feil brukte vi ca 14000 til førstemann, da kjøpte vi alt nytt.

Men fikk mye klær som mamma hadde tatt vare på fra da jeg og søsknene mine var små, så hadde ikke behov for å kjøpe masse nye klær.

Jeg handlet ca 90% av alle tingene på salg, så sparte mye der, samt at jeg ikke kjøpte ting jeg ikke visste at jeg kom til å trenge. Så vippestol, vugge/dagseng, egene håndkler og kluter til baby osv kjøpte vi ikke, for det behovet hadde vi ikke.

Mange kjøper jo inn alt av det de finner på slike "oversiktlister" på nett osv. og der er det mye unyttig altså.

Vi kjøpte vogn + vognpose, seng + madrass og sengetøy ol, bilstol, stellebord, kommode, 4 sett med klær i de 3 minste str, litt stelleprodukter, to pledd til vogn/seng og speil til å ha i bilen. Ellers så kjøpte vi inn etterhver som vi fikk behov for det. dvs alt fra flasker, smokker, leker og alle andre duppeditter. 

Vi fikk sinnsykt mye i gaver etter fødsel, så trengte nesten ikke kjøpe klær og leker for det første året.

Nå venter vi nr 2 og har skeiet ut med å kjøpe tripptrapp stol med newborn sete, betalte 1500 for det på tilbud og en kommode. Ellers har jeg ikke tenkt til å bruke noe mer før mini er født og vi ser om behovene melder seg. Har jo tatt vare på alt fra eldstemann så regner ikke med å ha de største utgiftene det første året.

Anonymous poster hash: 93e24...655
Skrevet

Jeg svarer på overskriften jeg! Jeg prøver å tenke økonomisk og velger god kvalitet på de tingene hvor det er viktig, men kjøper som regel aldri toppmodell av noe, da det som regel ikke er verdt pengene ifht bruken.

Anonymous poster hash: 6680a...04d
Skrevet

E iallefall oppe i 25000kr. Og da e uten kleno..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...