Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Hvor mye penger brukte dere på alt utstyr til baby? Da tenker jeg på alt. Vogn,klær,bil stol osv osv Anonymous poster hash: 1cb64...77a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 et veldig godt spørsmål,og jeg har ikke peiling!! Men vi kjøpte vogn brukt,og betalte 4000 kr inkludert vinterpose.Det lønner seg å kjøpe noe brukt! Anonymous poster hash: 39b8e...931
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 Vi sparte penger på å kjøpe inn alt sammen i sverige. Denne gangen har vi det meste Anonymous poster hash: f170e...35a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Vi sparte penger på å kjøpe inn alt sammen i sverige. Denne gangen har vi det meste Anonymous poster hash: f170e...35a Er det mye billigere i Sverige? Vi skal dit i juli, og vurderer og handle alt der. Bil stol og slike ting er ikke så mye billigere? Anonymous poster hash: 1cb64...77a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 Har brukt 7000kr totalt. Det eneste som er nytt er vogna (5000 for Baby jogger City Elite m bag og sportsdel på tilbud), dyne og noe babytøy. Ellers har jeg fått tak i mye gratis på finn og noe brukt: bilsete, seng, lekegrind, babygym, babybjørn etc. Anonymous poster hash: 315d7...a03
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 Vi sparte penger på å kjøpe inn alt sammen i sverige. Denne gangen har vi det meste Anonymous poster hash: f170e...35a Er det mye billigere i Sverige? Vi skal dit i juli, og vurderer og handle alt der. Bil stol og slike ting er ikke så mye billigere? Anonymous poster hash: 1cb64...77a Vi sparte en god del. Vognen jeg skulle ha kostet 9000 i norge. I sverige fikk vi vogn, seng og stellebord for samme prisen. Nå var seng og stellebord på pakketilbud. Var på begge butikkene ved Svinesund. Dette var litt over 4 år siden. Hadde kjempe flaks da vi skulle kjøpe bilstol gr 2. Det var på salg og i tillegg til kursen sparte vi utrolig mye Anonymous poster hash: f170e...35a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 Sikkert 20-25 000,- en etterlengtet baby som vi hadde ventet lenge på. Kjøpte alt nytt, vogn-vugge-vippestol-seng-stellebord- babycall-klær-bilstol++++ Anonymous poster hash: 55aab...1e1
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Har brukt 7000kr totalt. Det eneste som er nytt er vogna (5000 for Baby jogger City Elite m bag og sportsdel på tilbud), dyne og noe babytøy. Ellers har jeg fått tak i mye gratis på finn og noe brukt: bilsete, seng, lekegrind, babygym, babybjørn etc. Anonymous poster hash: 315d7...a03 Hvor kjøpte dere vogna og var det nylig? Ser etter akkurat den samme, men venter på et godt tilbud. Hvilken bag var det? Har ikke helt forstått om alle bagene passer alle vognene til Baby Jogger... Har ikke begynt med innkjøpene enda, men satser på å bruke maks 10 000 kr på en kombinasjon av nytt og brukt utstyr. Jeg er førstegangs. Anonymous poster hash: 1f077...92a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Begynnersummen var på 25 000 kr til første og 15 000 kr til andre. En dråpe i havet i forhold til hva de koster i årene etter og frem til de flytter ut. Anonymous poster hash: cf3b3...576
PrinsesseHengepupp Skrevet 23. mai 2014 #10 Skrevet 23. mai 2014 Totalen kommer nok på ca 3000 (bilstol+madrasser til seng, vogn og vugge). Selv ivf-babyer som har tatt maaaange år å lage tåler både å arve og bruke brukt. Å argumentere for ekstremt overforbruk basert på at barnet er etterlengtet blir bare patetisk. Og litt til.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #11 Skrevet 23. mai 2014 Til første brukte vi nærmere 30.000 kr. Andre gang fikk vi tvillinger, så trengte enda mer (ekstra bilstol, seng, tvillingvogn).. Da brukte vi vel rundt 15.000 kr. Kjøpte alt nytt begge gangene. Anonymous poster hash: 321d0...afa
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #12 Skrevet 23. mai 2014 Har brukt 7000kr totalt. Det eneste som er nytt er vogna (5000 for Baby jogger City Elite m bag og sportsdel på tilbud), dyne og noe babytøy. Ellers har jeg fått tak i mye gratis på finn og noe brukt: bilsete, seng, lekegrind, babygym, babybjørn etc. Anonymous poster hash: 315d7...a03 Hvor kjøpte dere vogna og var det nylig? Ser etter akkurat den samme, men venter på et godt tilbud. Hvilken bag var det? Har ikke helt forstått om alle bagene passer alle vognene til Baby Jogger... Har ikke begynt med innkjøpene enda, men satser på å bruke maks 10 000 kr på en kombinasjon av nytt og brukt utstyr. Jeg er førstegangs. Anonymous poster hash: 1f077...92a Kjøpte vogna på Lekehuset for en måned siden og fikk med bag fra fjorårets modell gratis. Den var kjempefin i olivengrønn, men jeg vet ikke om den het noe spesielt. Er ihvertfall veldig fornøyd med den. Anonymous poster hash: 315d7...a03
Chl85 Skrevet 23. mai 2014 #13 Skrevet 23. mai 2014 (endret) Eeeh her var vi faktisk så bortskjemte at foreldrene våres kjøpte det meste helt nytt... De insisterte faktisk.. Så totalsummen ble vel rundt 16-17.000 kr- for vogn,bilsete,dyner, seng,stellebord, madrass, sengetrekk, ammepute, vippestol,spisestol, voksipose. Av alt det, kjøpte vi alt av tekstiler,madrass, seng, stellebord ,apotekkreier(nesesuger, neglklipper ect,for egne penger. Klær kjøpte vi billig i begynnelsen, ellers har vi arvet mye klær av ei venninne av meg. Når det er sagt så har vi selvfølgelig tatt vare på alt, så nestemann som straks er her arver alt;) Så har ikke trengt å kjøpe inn mye nytt denne gangen for å si det sånn Har bare kjøpt 1 nytt antrekk Endret 23. mai 2014 av Chl85
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #14 Skrevet 23. mai 2014 Brukte ca.5000,- Anonymous poster hash: b6f40...885
Fruhalv2 Skrevet 23. mai 2014 #15 Skrevet 23. mai 2014 Regner med å komme på rundt 10000 . Vogn med tilbehør , bilstol, vognpose ,seng, bæresele, seng, vippeStol , startpakke klær, vugge.. Kjøper brukt
Light of my life Skrevet 23. mai 2014 #16 Skrevet 23. mai 2014 Brukte vel rundt 25 000 på første. Alt nytt. Regner med å bruke max 5 000 nå på nr 2 ettersom vi har alt fra sist. Så da blir det 15 000 per barn tilsammen 😊
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #17 Skrevet 23. mai 2014 Har brukt 7000kr totalt. Det eneste som er nytt er vogna (5000 for Baby jogger City Elite m bag og sportsdel på tilbud), dyne og noe babytøy. Ellers har jeg fått tak i mye gratis på finn og noe brukt: bilsete, seng, lekegrind, babygym, babybjørn etc. Anonymous poster hash: 315d7...a03 Hvor kjøpte dere vogna og var det nylig? Ser etter akkurat den samme, men venter på et godt tilbud. Hvilken bag var det? Har ikke helt forstått om alle bagene passer alle vognene til Baby Jogger... Har ikke begynt med innkjøpene enda, men satser på å bruke maks 10 000 kr på en kombinasjon av nytt og brukt utstyr. Jeg er førstegangs. Anonymous poster hash: 1f077...92a Kjøpte vogna på Lekehuset for en måned siden og fikk med bag fra fjorårets modell gratis. Den var kjempefin i olivengrønn, men jeg vet ikke om den het noe spesielt. Er ihvertfall veldig fornøyd med den. Anonymous poster hash: 315d7...a03 For en fantastisk deal! Sjekka nettbutikken deres og der har de dessverre ikke vogner og jeg bor for langt ifra selve butikken. Men da skal jeg være tålmodig og håpe på at jeg kan komme over noe lignende Anonymous poster hash: 1f077...92a
Elskerhøsten2014 Skrevet 23. mai 2014 #18 Skrevet 23. mai 2014 (endret) Rundt 20.000 han arvet vogn,klær,seng og stellebord. Kjøpte en del klær, babygym, uro, flasker, smokker, tepper, dyner,puter, vognpose, bilstol,bilpose,leker og babynest Endret 23. mai 2014 av olli bolli totti
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #19 Skrevet 23. mai 2014 Har brukt 7000kr totalt. Det eneste som er nytt er vogna (5000 for Baby jogger City Elite m bag og sportsdel på tilbud), dyne og noe babytøy. Ellers har jeg fått tak i mye gratis på finn og noe brukt: bilsete, seng, lekegrind, babygym, babybjørn etc. Anonymous poster hash: 315d7...a03 Hvor kjøpte dere vogna og var det nylig? Ser etter akkurat den samme, men venter på et godt tilbud. Hvilken bag var det? Har ikke helt forstått om alle bagene passer alle vognene til Baby Jogger... Har ikke begynt med innkjøpene enda, men satser på å bruke maks 10 000 kr på en kombinasjon av nytt og brukt utstyr. Jeg er førstegangs. Anonymous poster hash: 1f077...92a Kjøpte vogna på Lekehuset for en måned siden og fikk med bag fra fjorårets modell gratis. Den var kjempefin i olivengrønn, men jeg vet ikke om den het noe spesielt. Er ihvertfall veldig fornøyd med den. Anonymous poster hash: 315d7...a03 For en fantastisk deal! Sjekka nettbutikken deres og der har de dessverre ikke vogner og jeg bor for langt ifra selve butikken. Men da skal jeg være tålmodig og håpe på at jeg kan komme over noe lignende Anonymous poster hash: 1f077...92a De hadde igjen en i svart og en i rød da jeg kjøpte. Du kan jo ringe å si at du var innom før påske og fikk samme tilbud - spørr om de fremdeles har igjen :-) Si ifra så sender jeg deg nummeret :-) Anonymous poster hash: 315d7...a03
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #20 Skrevet 24. mai 2014 Jeg regner med at det fort kommer til å gå 20-30 000 til den lille, og det er det verdt:-) Skal også en tur til Sverige i sommer, så kommer til å kikke etter kupp der! Anonymous poster hash: ff045...095
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #21 Skrevet 24. mai 2014 Misunner de som får vogn sponset av foreldre og besteforeldre. Vi var fast bestemt på at vi skulle ha en helt ny Emmaljunga til vår første, siden det har vært en drøm i flere år:) Har allerede bruk 10,000 på kun vogn og stelle veske. Er verdt hver eneste krone spør du meg. Heldigvis har alle ulik mening og budsjett Anonymous poster hash: 1cb64...77a
Tjofsen Skrevet 24. mai 2014 #22 Skrevet 24. mai 2014 Rundt 12 000,-. Kjøpte vogn, bilsete, vippestol, babygym og en del tøy. Resten hadde vi arvet.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #23 Skrevet 24. mai 2014 Aner ikke! Anonymous poster hash: 8dc46...1f9
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #24 Skrevet 24. mai 2014 Regner med at det kommer opp mot 25-30 tusen til slutt, i å med at bare vogna+stelleveska kosta 10 tusen, og vognposen 3000. Men bryr meg ærlig talt ikke, har man mulighet til å kjøpe det man vil nytt så gjør man det. Og vil man kjøpe brukt så gjør man det! Syns det er greit å kunne spare litt inn på noe, at alt ikke trenger å være det dyreste... Men hva gjør man når det er det man har lyst på? Syns det er verdt det jeg Anonymous poster hash: 561af...769
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #25 Skrevet 24. mai 2014 Hadde fra før: seng, dyne, sengekant, litt klær, babycall Nytt: bilstol +trille, madrass, sengetøy, klær, brystpumpe, babygym, vippestol, tripp trapp+newborn set Nytt kjøpt brukt: vogn, vugge, Voksipose, bæresele Ca 17-18000,-. Anonymous poster hash: ed97c...568
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå